آموزش اندازه گیری آپتایم هاست وب سایت

آموزش اندازه گیری آپتایم هاست وب سایت

سایت‌ها الآن به بهترین پایگاه برای تمامی کسب‌وکارها تبدیل‌شده‌اند و به همین دلیل استفاده و دسترسی آسان به هر سایتی که برای یک کسب‌وکار باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مشکلاتی که می‌تواند باعث عدم دسترسی و استفاده به سایت شود، آپتایم هاست می‌باشد. اگر سایت شما در اکثر مواقع به‌خوبی باز نشود و یا بالا نیاید، به این معنی است که آپتایم هاست شما پایین است و عملاً دان تایم هاست شما بالاست؛ اما چطور می‌توان آپتایم یک هاست را اندازه گیری کرد. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش اندازه گیری آپتایم هاست بپردازیم و بهترین ابزارها و عوامل مؤثر بر آن را معرفی کنیم.

آپتایم UpTime هاست سی چیست

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، آپتایم به معنی مدت بالا بودن سایت شما در تمامی ساعت روز است؛ یعنی اگر سایت شما در هر زمان از روز بالا نباشد یا به‌اختصار از دسترس خارج شود، به این معنی است که آپتایم آن پایین است. اگر این میزان بالا برود، به این معنی است که اصلاً سایت شما در دسترس کاربران نیست و عملاً نمی‌توانید از آن هیچ توقعی داشته باشید. این موضوع برای کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت است. مثلاً اگر سایت دیجیکالا که یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است، اگر فقط یک ساعت در دسترس کاربران قرار نگیرد، چقدر می‌تواند باعث ضرر برای صاحبان آن سایت شود.

چرا اندازه گیری آپتایم هاست اهمیت دارد؟

این موضوع برای کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت است. مثلاً اگر سایت دیجیکالا که یک فروشگاه اینترنتی بزرگ است، اگر فقط یک ساعت در دسترس کاربران قرار نگیرد، چقدر می‌تواند باعث ضرر برای صاحبان آن سایت شود. پس به همین دلیل شما باید آپتایم هاست یا سرور خود را هرچند وقت یک‌بار اندازه گیری کنید و مشکلات آن را برطرف کنید.

عوامل مؤثر بر آپتایم هاست

عواملی که بر این موضوع تأثیر مستقیم دارند عبارت‌اند از نوع هاست انتخاب‌شده، سخت افرازی که سرور روی آن راه‌اندازی شده است، محل سرور یا میزبانی هاستی که از آن‌هاست تهیه‌کرده‌اید، محتوای سنگین وب‌سایت مثل تصاویر و ویدئوهایی با حجم بالا و نوع کد نویسی یا سیستم مدیریت محتوایی که از آن استفاده می‌کنید.

چگونه آپتایم هاست یا سرور را اندازه گیری کنیم؟

اعطا شما که وقت ندارید 24 ساعت روزها پای سایت خود بنشینید و سرعت و بالا بودن سایت خود را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنلاین اندازه گیری آپتایم هاست استفاده کنید. در ادامه شما را با این ابزارها آشنا می‌کنیم و نحوه کار با آن‌ها را نیز توضیح خواهیم داد.

ابزار Down Notifier

استفاده از این ابزار بسیار راحت است شما فقط کافی است در به صفحه اصلی این سایت بروید و در قسمت Website Url نام دامنه سایت خود را وارد کنید و در قسمت Email Address For Notfication، ایمیلی که می‌خواهید هشدار آپتایم هاست به آن ارسال شود. با استفاده از پلن رایگان این سایت می‌توانید هر ده دقیقه یک‌بار از آپتایم بودن هاست خود باخبر شوید.

آدرس: https://www.downnotifier.com

ابزار Down Notifier
ابزار Down Notifier

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Monitor Scout

این ابزار می‌تواند به‌صورت هر 1 دقیقه یک‌بار برای شما پیام ارسال کند که آپتایم شما بالا است یا خیر. این ابزار می‌تواند از 15 منطقه جهانی مختلف سایت شما را موردبررسی قرار دهد و آپتایم سایت را چک کند.

آدرس: https://www.monitorscout.com

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Monitor Scout
اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Monitor Scout

ابزار Site24x7

این ابزار نیز یکی از بهترین ابزارهای دقیق برای بررسی آپتایم هاست است که می‌توانید از آن هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت پولی استفاده کنید.

آدرس: https://www.site24x7.com

ابزار Site24x7
ابزار Site24x7

ابزار Got Site Monitor

این سایت به‌جز اینکه آپتایم هاست شما را بررسی می‌کند می‌تواند سرعت سایت و فعال بودن گواهینامه امنیتی سایت SSL را نیز بررسی کند.

آدرس: https://www.gotsitemonitor.com

ابزار Got Site Monitor
ابزار Got Site Monitor

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Host Tracker

این سایت نیز یکی از پرقدرت‌ترین سایت‌های بررسی آپتایم می‌باشد. فقط کافی است در قسمت آدرس سایت، نام سایت خود و در قسمت ایمیل خواسته‌شده، ایمیل خود را وارد کنید. این سایت می‌تواند هر 30 دقیقه یک‌بار سایت شما را ازنظر آپتایم بررسی کند و از طریق ایمیل دان بودن یا پایین بودن سایت را اطلاع‌رسانی کند.

آدرس: https://www.host-tracker.com

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Host Tracker
ابزار Host Tracker

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Pingdom

ابزار پینگدوم یکی از برترین ابزارها می‌باشد. این سایت می‌تواند همه چیز هاست و سایت شما را اندازه گیری کند. شما می‌توانید با 70 کشور مختلف بالا بودن هاست خود را بررسی کنید. همچنین با استفاده از این سایت می‌توانید سرعت سایت خود را اندازه گیری کنید و حتی راهکارهایی هم به شما برای افزایش سایت می‌دهد.

آدرس: https://www.pingdom.com

اندازه گیری آپتایم هاست با ابزار Pingdom
ابزار Pingdom

 ابزار Freshping

این سایت هم مثل بقیه سایت‌ها می‌تواند بالا بودن سایت و قطعی هاست یا سرور شما را بررسی کند. همچنین با واردکردن ایمیل، سایت خود می‌توانید از قطعی سرور خود مطلع شوید.

آدرس: https://www.freshworks.com/website-monitoring

 ابزار Freshping
ابزار Freshping

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. با این ابزارها می‌توانید اطمینان داشته باشید که هیچ‌وقت سایت شما خارج از دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *