آموزش نصب و راه اندازی افزونه Aksimet در وردپرس

آموزش نصب و راه‌اندازی افزونه Akismet در وردپرس

یکی از مشکلاتی که اکثراً برای تازه‌واردهای جدید سایت‌های وردپرسی ممکن است پیش بیاید، ارسال ایمیل‌های اسم و دیدگاه‌های hs\l است؛ اما چطور می‌توانید از دیدگاه‌های اسپم در وردپرس جلوگیری کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید، استفاده از افزونه ضد هرزنامه Akismet می‌باشد. با استفاده از این افزونه می‌توانید به‌راحتی ایمیل‌هایی که از طریق ربات‌ها برای سایت شما ارسال می‌شوند یا دیدگاه‌های فراوان سیستمی که به‌طور خودکار بر روی سایت شما ثبت می‌شوند را از بین ببرید. در این مقاله آموزشی از سایت روناک هاست قصد داریم تا به آموزش نصب و راه اندازی افزونه Aksimet برای جلوگیری دیدگاه‌های اسپم در وردپرس بپردازیم.

بهترین راه برای جلوگیری از دیدگاه‌های اسپم در وردپرس

شاید پاسخ و بررسی هزاران دیدگاه ارسال‌شده در سایت وردپرسی شما بسیار سخت و تاقت فرسا باشد؛ اما با استفاده از افزونه Akismet می‌توانید به‌راحتی از شر این مشکلات خلاص شوید. همچنین با این روش می‌توانید ببیند که از چه طریقی بیشترین ایمیل یا دیدگاه اسپم را دریافت می‌کنید. این افزونه این قابلیت را دارد که به‌صورت خودکار ایمیل‌ها و دیدگاه‌های اسپم را در قسمت زباله‌دان یا جفنگ وردپرس نگه‌داری کند.

جلوگیری از تبدیل‌شدن سایت به مزرعه لینک با نصب و راه اندازی افزونه Aksimet

یکی دیگر از دلایل استفاده از افزونه Akismet برای جلوگیری از تبدیل‌شدن سایت به مزرعه لینک می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید در زمان ثبت دیدگاه در هر سایتی می‌توانید لینک هم در قسمت متن نظرات قرار دهید. اگر در یک سایت نظرات زیادی به همراه لینک‌های بی‌ارزش وجود داشته باشد، سایت شما به یک مزرعه لینک تبدیل می‌شود. اگر مدت‌زمان زیادی است که بر روی بهینه‌سازی سئو سایت خود کار کرده‌اید، قطعاً این موضوع به نفع شما نیست و باید سریعاً به فکر راه‌حلی برای آن باشید؛ اما با استفاده از افزونه Akismet می‌توانید به‌راحتی این مشکل را حل کنید و از تبدیل‌شدن سایت خود به مزرعه لینک جلوگیری کنید.

آموزش گام‌به‌گام و تصویری نصب و راه اندازی افزونه Akismet

ابتدا باید به قسمت افزونه‌های وردپرس بروید و در قسمت «افزودن افزونه« در کادر جستجو نام “Akismet” را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید.

آموزش گام‌به‌گام و تصویری نصب و راه اندازی افزونه Akismet
آموزش گام‌به‌گام و تصویری نصب و راه اندازی افزونه Akismet

سپس روی دکمه نصب کلیک کنید و زمانی که افزونه نصب شد بر روی گزینه «فعال نمایید” کلیک کنید

برای اینکه بتوانید از افزونه Akismet استفاده کنید باید یک کلید API از سایت اصلی دریافت کنید، برای ای کار روی دکمه ساخت حساب کاربری کلیک کنید تا وارد سایت Akismet شوید.

کلید API
کلید API

در اینجا باید نوع پلن خود را انتخاب نمایید

پلن اکانت Akismet
پلن اکانت Akismet

در این قسمت نیز باید اطلاعات خود مثل ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید

پر کردن فرم اطلاعات کاربری اکانت Akismet
پر کردن فرم اطلاعات کاربری اکانت Akismet

اکنون کد تائید یا کلید API که از سایت دریافت کرده‌اید را در یک فایل متنی یادداشت کنید و به قسمت تنظیمات افزونه بروید و کلید را وارد کنید.

دریافت کلید API از سایت Akismet
دریافت کلید API از سایت Akismet

اکنون نصب و راه اندازی افزونه Akismet با موفقیت انجام‌شده است و اکنون تمامی ایمیل‌ها و دیدگاه‌های اسپم شما فیلتر می‌شوند و افزونه می‌تواند آن‌ها را در قسمت زباله‌دان یا جفنگ به‌صورت خودکار انتقال دهد.

گزارشات نصب و راه اندازی افزونه Aksimet

با استفاده از این افزونه می‌توانید باعث جلوگیری از ارسال دیدگاه‌های اسپم و ایمیل‌های اسپم در وردپرس شوید. البته می‌توانید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید اما متأسفانه این کار به‌شدت زمان‌بر و تاقت فرسا است. امیدوارم این مقاله آموزشی برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. پیشنهادم می‌کنم به دیگر مقالات سایت روناک هاست سری بزنید و همچنین نظرات و سؤالات خود را با ما در بخش نظرات مطرح کنید.

نصب و راه اندازی افزونه Aksimet
نصب و راه اندازی افزونه Aksimet

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *