بهترین افزونه های کش وردپرس

بهترین افزونه های کش وردپرس

سرعت بارگذاری یک وب‌سایت می‌تواند باعث شود که کسب‌وکار شما یا رشد کند و یا موجب شکست آن شود. مراحل مختلفی وجود دارد که باعث سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری سایت شما می‌شود؛ اما لازم است که از کش وب هم غافل نشوید. در مورد کش سایت، افزونه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم لیست بهترین افزونه کش وردپرس را به شما معرفی کنیم

درک اهمیت کش وب‌سایت

زمانی که کاربری می‌خواهد به سایت شما وارد شود، مرورگر کاربر اطلاعاتی را از سرور سایت شما درخواست می‌کند. سپس باید منتظر بماند تا سرور اطلاعات لازم را برای مشاهده‌ی محتوای شما بارگذاری کند.

کش وب داده‌های وب‌سایتی است که رایانه به‌طور موقت برای دسترسی سریع و آسان در آینده ذخیره کرده است. بدون وجود کش وب، مرورگرها باید هر بار که بازدیدکنندگان به سایت شما می‌رسند، درخواست‌های جدیدی ارسال کنند. اگر محتوای شما در حافظه پنهان ذخیره‌شده است، مرورگرهای سرور یا بازدیدکنندگان شما می‌توانند یک کپی ثابت از محتوای شما را به‌جای آن ارسال کنند.

این امر تعداد درخواست‌های ارسال‌شده به سرور شما را کاهش می‌دهد که پردازش آن‌ها نسبت به پاسخ‌های ذخیره‌سازی شده بیشتر طول می‌کشد. این هدف اصلی کش کردن و افزایش سرعت صفحه است.

درک اهمیت کش وب‌سایت
درک اهمیت کش وب‌سایت

چرا به افزونه کش وردپرس نیاز است؟

یک افزونه کش وردپرس این تضمین را به شما می‌دهد که محتوای صفحه سایت شما بر سرعت شما تأثیر نمی‌گذارد و می‌توانید به افزودن اطلاعات برای ارائه‌ی بهترین محتوا به کاربران خود ادامه دهید.

سایت‌های مختلفی با اندازه‌های مختلفی وجود دارد که محتواهای و اطلاعات متفاوتی دارند. برخی سایت‌ها مانند مجلات و وبلاگ‌های خبری، عمده تمرکزشان را بر متن، تصاویر و ویدئوها گذاشته‌اند. این موارد باعث می‌شود که صفحه سایت به‌شدت سنگین‌تر شود و مدت‌زمانی که بارگذاری آن انجام می‌شود، طولانی‌تر شود. وب‌سایت‌های فروشگاهی و تصاویر هم این مشکل را خواهند داشت.

استفاده از افزونه‌های کش وردپرس باعث می‌شود که سرعت سایت شما در این موارد افزایش پیدا کند و باعث افزایش نرخ پرش کاربر به دلیل عدم‌بارگذاری سریع نشود.

چرا به افزونه کش وردپرس نیاز است؟
چرا به افزونه کش وردپرس نیاز است؟

زمان بارگذاری چه تأثیری بر سایت شما می‌گذارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا داشتن سرعت بارگذاری بهتر برای وب‌سایت شما خوب است.

یکی از مهم‌ترین موارد، بحث سئو سایت است. افزایش سرعت سایت یک عامل رتبه‌بندی است. سایت‌هایی که سریعت تر هستند، خزنده را به خود جذب کرده و کار برای آن‌ها راحت‌تر است. نرخ پرش کاربر دلیل دیگری است که ازنظر سئو مهم است و زمانی که سایتی دیر بارگذاری شود، ازنظر کاربر خسته‌کننده است و حتی شاید از سایت خارج شود.

از دیگر دلایل مهم در مورد افزایش سرعت سایت این است که تجربه‌ی عمومی کاربر را بهبود می‌بخشد. همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند و باعث می‌شود یک وب‌سایت سریع، رتبه‌ی بهتری را داشته باشد. حتی اگر دو سایت ازنظر محتوا و خوب بودن مطالب در یک سطح باشند، رتبه‌ی برتر از آن سایتی است که سرعت بیشتری دارد.

بهترین افزونه‌های کش وردپرس کدام‌ها هستند؟

اکنون‌که به مفهوم کش و تأثیر آن در سرعت بارگذاری سایت پی بردیم و دانستیم که وجود پلاگین کش وردپرس سبب افزایش سرعت سایت می‌شود، وقت آن است که برخی از بهترین افزونه‌های کش وردپرس را معرفی کنیم.

افزونه‌ی W3 Total Cache

این پلاگین کش وردپرس در حال حاضر در بیش از 1 میلیون سایت فعال، استفاده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های در افزایش سرعت وردپرس به‌حساب می‌آید.

ازنظر عمق عملکرد، W3 Total Cache در بین چندین افزونه‌ی کش وردپرس مطرح در سطح جهانی، بالاترین رتبه را دارد. این پلاگین کش وردپرس علاوه‌برآن‌که می‌تواند در کش کردن صفحه مؤثر باشد، قابلیت‌های دیگری هم دارد. کش پایگاه داده، کش مرورگر و یکپارچه‌سازی CDN ازجمله دیگر توانایی‌های آن است.

استفاده از این افزونه کش وردپرس مانند استفاده از یک شمشیر دو لبه است؛ یعنی به همان اندازه که بیشترین و بهترین عملکرد را دارد، پیچیده‌ترین پیکربندی را هم لازم دارد. اگر کش پایگاه داده و حافظه پنهان سایت برای شما ناشناخته است و اطلاعی در مورد آن‌ها ندارید، شاید استفاده از یک افزونه کش وردپرس دیگر، کار بهتری باشد.

افزونه‌ی W3 Total Cache
افزونه‌ی W3 Total Cache

پلاگین WP Fastest Cache

دومین پلاگین کش وردپرس که از مابقی موارد شاید مشهورتر باشد، این پلاگین است. رابط کاربری در این افزونه بسیار ساده‌تر است و درعین‌حال فاقد تنظیمات پیشرفته‌ترین است. در کنار آن گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند برای افزایش سرعت سایت شما کمک‌کننده باشد.

این افزونه کش وردپرس می‌تواند توانایی پیش بارگذاری به شما بدهد. اگر می‌پرسید پیش بارگذاری یعنی چه باید بگوییم که به‌طورمعمول، سایت شما تنها پس‌ازاینکه شخصی برای اولین بار از صفحه بازدید می‌کند، نسخه کش شده یک صفحه را می‌سازد. پیش بارگیری به شما امکان می‌دهد تا کش را بدون انتظار برای بازدید ایجاد کنید.

برای شروع، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که کادرها را برای ویژگی‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید علامت بزنید. سپس این برگه‌ها از پیش برای کاربران شما لود می‌شوند و در افزایش سرعت سایت نقش بسزایی خواهند داشت.

"پلاگین

افزونه‌ی WP Rocket تضمینی ترین و بهترین افزونه کش وردپرس

این افزونه برخلاف دیگر افزونه‌هایی که پیش‌ازاین مطرح کردیم، نسخه‌ی رایگانی ندارد و تمامی نسخه‌های آن پولی هستند. بااین‌حال به دلیل توانایی‌هایی که دارد، توانسته است جایگاه خوبی را کسب کند. رابط کاربری آن بسیار کاربرپسند است و باعث جبران شدن هزینه‌های خرید آن می‌شود.

زمانی که آن را نصب کنید، خودش به‌صورت خودکار فعالیت را آغاز می‌کند و بارگذاری صفحه‌ی اصلی را شروع می‌کند. اگر قابلیت‌های دیگری در نظر دارید، می‌توانید آن‌ها را به‌دلخواه فعال کنید.

شاید این سؤال در ذهن شما باشد که باوجود افزونه‌های رایگانی که در مخزن وردپرس وجود دارد، آیا نیازی هست که این پلاگین کش وردپرس را خریداری کنیم؟ جواب قطعاً منفی است. شما می‌توانید دیگر افزونه‌ها را استفاده کنید؛ اما مزیتی که این افزونه دارد این است که نسبت به این‌که خودتان همه‌ی کارها را انجام دهید، خیلی راحت‌تر است. اگر سهولت استفاده برای شما ارجحیت دارد، می‌توانید افزونه WP Rocket را به‌عنوان یک گزینه‌ی خوب در نظر داشته باشید.

"افزونه‌ی

یکی از بهترین افزونه کش وردپرس که رایگان است | WP Super Cache

در بین افزونه‌های رایگان موجود در WordPress.org، این پلاگین، محبوب‌ترین افزونه کش وردپرس است.

شما به‌راحتی و با استفاده از این افزونه می‌توانید باعث افزایش سرعت وردپرس خود شوید. تمام توانایی‌هایی که افزونه‌های کش وردپرس دیگر دارند را این افزونه هم دارد و حتی بیشتر از آن. شما می‌توانید برخی محتواها را برای کش شدن حذف کنید و پیش بارگذاری حافظه پنهان را فعال کنید یا این‌که کش مرورگر را فعال کنید. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود شاهد افزایش سرعت سایت خود باشید و از دیدن تغییرات رتبه‌ی خود در گوگل، به هیجان بیایید.

"یکی

افزونه Cache Enabler

این افزونه هم مانند دیگر موارد بسیار کاربرپسند بوده و استفاده از آن خیلی راحت است. شما می‌توانید با این افزونه کاری کنید که زمانی که یک پست در وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کردید، پست قبلی در حافظه‌ی کش پاک شود و نسخه‌ی جدید بارگذاری شود. سادگی این افزونه به معنای خوب عدم عملکرد درست آن نیست. شما می‌توانید برای دیدن نتایج آن، آن را امتحان کنید و خودتان به عالی بودن آن پی ببرید.

افزونه Cache Enabler
افزونه Cache Enabler

یکی از بهترین افزونه کش وردپرس Sucuri Firewall | برای افزایش امنیت سایت

از روی اسم آن می‌توان فهمید که یک افزونه‌ی امنیتی است. بله این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی برای سایت است و یک فایروال محبوب هم به‌حساب می‌آید.

Sucuri دارای یک گزینه داخلی برای ذخیره محتوای وب‌سایت شما و فعال کردن فشرده‌سازی gzip با کلیک بر روی دکمه است.

این بهترین گزینه برای هر وب‌سایتی است زیرا Sucuri یک فایروال سطح DNS است. این بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند محتوای کش شده را حتی قبل از اینکه درخواست آن‌ها به وب‌سایت شما برسد، به کاربران شما ارائه دهند. این به وب‌سایت شما عملکرد فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

یکی از بهترین افزونه کش وردپرس Sucuri Firewall | برای افزایش امنیت سایت
یکی از بهترین افزونه کش وردپرس Sucuri Firewall | برای افزایش امنیت سایت

افزایش سرعت سایت با افزونه Hyper Cache

Hyper Cache یک افزونه کش PHP است که روی هر وبلاگ وردپرس کار می‌کند و نیازی به پیکربندی پیچیده ندارد. دارای حافظه پنهان مجزا برای کاربران دسکتاپ و تلفن همراه و یک ویژگی اضافی است که به آن اجازه می‌دهد حتی در سایت‌هایی با نظر دادن و مشارکت بسیار فعال کاربران در بحث، به‌طور کارآمد ذخیره کند. گفته می‌شود که حضور این افزونه باعث به خطر افتادن دیگر افزونه‌های کش وردپرس می‌شود چراکه تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. در حال حاضر در حدود 20000 نصب فعال از این افزونه انجام‌شده و اگر همین‌طور ادامه دهد، به رتبه‌های برتری هم خواهد رسید.

افزایش سرعت سایت با افزونه Hyper Cache
افزایش سرعت سایت با افزونه Hyper Cache

Comet Cache یکی دیگر از بهترین افزونه کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت

جانشین افزونه ZenCache است، یک افزونه ذخیره‌سازی قدیمی توسط همان توسعه‌دهندگآن‌که از طرفداران نسبتاً زیادی برخوردار بودند. این افزونه کاملاً “plug and play” است – فقط نصب و فعال کنید و شما آماده هستید.

اگر می‌خواهید پیکربندی کش وردپرس خود را بیشتر سفارشی کنید، ویژگی‌های پیشرفته‌تر و همچنین ویژگی‌های حرفه‌ای در دسترس هستند که می‌توانید با خرید نسخه پریمیوم افزونه، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

Comet Cache یکی دیگر از بهترین افزونه کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت
Comet Cache یکی دیگر از بهترین افزونه کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت

از ساده‌ترین و بهترین افزونه کش وردپرس Simple Cache

یکی از ساده‌ترین پلاگین‌های کش وردپرس رایگان موجود، افزونه Simple Cache است. این افزونه سرعت بارگذاری سایت را تا 26 درصد افزایش می‌دهد. این افزونه و تنظیمات حداقلی آن را به هرکسی که به دنبال یک افزونه کش وردپرس بی‌خطر می‌گردد، پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی کاربری ساده و دسترسی آسان به همه‌ی ویژگی‌های موردنیاز، باعث شده است که این افزونه در عین سادگی، برای شما نتایج خوبی را به ارمغان بیاورد.

از ساده‌ترین و بهترین افزونه کش وردپرس Simple Cache
از ساده‌ترین و بهترین افزونه کش وردپرس Simple Cache

Cachify

افزونه‌ای که دارای چندین نوع مختلف کش است. همان‌طور که می‌دانید، انواع مختلفی از کش برای هر وب‌سایت وجود دارد که بسته به نیاز شما می‌توانید برخی را بارگذاری کنید و برخی را هم غیرفعال نگه دارید. تعداد نسخه‌های نصب‌شده از آن در حدود 10000 نسخه است و می‌تواند سرعت بارگذاری ساید شما را تا 27. 89 درصد افزایش دهد.

با این افزونه می‌توانید به کش حافظه پنهان، کش صفحات و مواردی ازاین‌قبیل دست پیدا کنید.

Cachify
Cachify

LiteSpeed Cache

یکی دیگر از افزونه‌های کش پنج ستاره در فهرست وردپرس است. این پلاگین کش وردپرس می‌تواند فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت شما را کوچک و ترکیب کند، تصاویر را به‌صورت lazy load بارگذاری کند، تصاویر را بهینه‌سازی خودکار کند و موارد دیگر انجام دهد.

چیزی که LiteSpeed ​​Cache را از سایر افزونه‌ها متمایز می‌کند این است که کش در سطح سرور است که سریع‌تر از کش سطح PHP است؛ بنابراین درحالی‌که این افزونه رایگان است، باید از وب سرور LiteSpeed ​​برای ویژگی‌های کش صفحه داخلی آن استفاده کنید.

حافظه پنهان صفحه می‌تواند از PHP و پرس‌وجوهای پایگاه داده عبور کند و از کوکی‌ها برای ارائه نسخه‌های مختلف محتوای کش بسته به دستگاه، موقعیت جغرافیایی و واحد پول کاربر استفاده کند. برای خرید مجوز استفاده از این سرور باید ماهانه هزینه کمی بپردازید.

LiteSpeed Cache
LiteSpeed Cache

WP-Optimize یکی از بهترین افزونه کش وردپرس مشهور

با داشتن بیش از 1 میلیون نصب فعال جزو افزونه‌های پنج ستاره به‌حساب می‌آید. با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات را به‌گونه‌ای انجام دهید که به مرورگرها دستور دهد تا از منابع ذخیره‌شده در حافظه پنهان استفاده کند.

از دیگر خصوصیات مهم آن می‌توان اشاره کرد که فایل‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت را فشرده می‌کند.

WP-Optimize یکی از بهترین افزونه کش وردپرس مشهور
WP-Optimize یکی از بهترین افزونه کش وردپرس مشهور

Borlabs Cache

این افزونه هم در نوع خود بی‌نظیر است. شما می‌توانید آن را در لیست افزونه‌های انتخابی خود قرار دهید. به‌محض فعال شدن افزونه، شروع به بهینه‌سازی سایت شما می‌کند. علاوه بر ویژگی‌های استانداردی که سایر پلاگین‌های کش ارائه می‌کنند، مانند فشرده‌سازی و ترکیب فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت و lazy load، Borlabs Cache ویژگی‌های منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد.

خلاصه

به‌صورت کلی افزونه‌های کش وردپرس که ما در اینجا مطرح شدند، هرکدام توانایی‌های خاص خود را دارند که شما می‌توانید بسته به نوع کاربردی که مدنظرتان است، هرکدام را که خواستید استفاده کنید. در یک نگاه کلی به لیست افزونه‌های مطرح‌شده در این به ترتیب از مهم‌ترین تا آخر به‌صورت زیر است:

  • افزونه W3 Total Cache
  • WP Fastest Cache
  • WP Rocket
  • WP Super Cache
  • Cache Enabler
  • Sucuri Firewall
  • Hyper Cache
  • Comet Cache
  • Simple Cache
  •   Cachify
  • LiteSpeed Cache
  • WP-Optimize
  • Borlabs Cache

به‌غیراز افزونه‌ی کش وردپرس WP Rocket بقیه افزونه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است. البته برای آن‌که بتوانید به همه‌ی توانایی‌های این پلاگین‌های کش وردپرس دسترسی پیدا کنید، لازم است نسخه‌های پولی را تهیه کنید که در کنار خصوصیات اولیه می‌توانند برخی کارهای دیگر را برای سهولت شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *