آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

در این آموزش، به معرفی نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت‌ادمین و آشنایی با نحوه ورود به phpMyAdmin در کنترل پنل دایرکت‌ادمین می‌پردازیم. با استفاده از این آموزش می‌توانید با نحوه ورود به دیتابیس آشنا شده و خطاهای رایجی که ممکن است در زمان ورود به پایگاه داده دایرکت‌ادمین با آنها روبرو شوید را بشناسید و در صورت وقوع آنها، مشکل را برطرف نمایید.

دایرکت‌ادمین یکی از کنترل‌پنل‌هایی است که از phpMyAdmin برای مدیریت دیتابیس استفاده می‌کند. phpMyAdmin، که قابلیت‌های فراوانی را برای انجام کارهایی مانند بکاپ‌گیری و بازگردانی دیتابیس، اجرای کوئری، ایجاد و حذف و ویرایش جداول و جستجو در دیتابیس را داراست، در حال حاضر محبوب‌ترین نرم‌افزار برای مدیریت دیتابیس‌های MySQL در سرویس‌های هاست لینوکسی به شمار می‌رود.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

برای ورود به دیتابیس در هاست دایرکت‌ادمین، قبل از هر کاری باید وارد هاست خودتان شوید. بنابراین، می‌توانید با استفاده از راهنمای آموزش ورود به دایرکت‌ادمین، ابتدا وارد هاست خود شوید. همچنین، می‌توانید از روش‌های زیر برای ورود به phpMyAdmin استفاده کنید:

روش اول: استفاده از آدرس دامنه برای استفاده از این روش، کافی است جلوی اسم دامنه خود (به عنوان مثال domain.com) عبارت “phpmyadmin” را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. به عنوان مثال، اگر دامنه شما domain.com باشد، آدرسی که باید در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این شکل خواهد بود: “http://domain.com/phpmyadmin”
روش دوم: استفاده از آدرس آی‌پی سرور برای استفاده از این روش، با استفاده از آدرس آی‌پی سرور خود (که ممکن است هنگام خرید هاست برایتان ایمیل شده باشد)، عبارت “phpmyadmin” را به انتهای آدرس بصورت زیر در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. به عنوان مثال، اگر آی‌پی سرور شما برابر 192.168.1.25 باشد، آدرسی که باید در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این شکل خواهد بود: “http://192.168.1.25/phpmyadmin”

روش سوم: از طریق دایرکت‌ادمین بعد از ورود به دایرکت‌ادمین، به قسمت “Advanced Features” بروید و گزینه “phpMyAdmin” را انتخاب کنید.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

در این مرحله گاهی اوقات ممکنه از شما رمز و نام کاربری ورود به phpmyadmin رو بخواد که برای این کار کافیه نام کاربری و رمز ورود به هاست رو هم برای همین صفحه وارد کنید.

روش چهارم هم از طریق دایرکت ادمین هست و بعد از ورود به DirectAdmin از قسمت Your Account بر روی MySQL Management کلیک کنین و در صفحه جدید phpMyAdmin را انتخاب کنید.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

بعد از وارد شدن به صفحه ورود phpMyAdmin، در کادر جلوی “User Name” نام کاربری دیتابیس و در کادر روبروی “Password” کلمه عبور دیتابیس را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *