آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

نصب دروپال در سی پنل

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

دروپال چیست؟

دروپال، نوعی سیستم مدیریت محتوا است، که به شما کمک می‌کند بدون داشتن دانش فنی، در سایت خود، امکان درج مقاله، خبر، آگهی فروش و… را داشته باشید. در واقع دروپال، یک cms انعطاف‌پذیر، رایگان و منبع‌باز با یک جامعه فعال و بسیار بزرگ است. امروزه میلیون‌ها ارگان، سازمان و شرکت، نصب دروپال در سی پنل سایت خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه نیازی به طراحی داشته باشند.اولین ایده ساخت سیستم دروپال، در سال ۲۰۰۱ شکل گرفت و اکنون این سیستم به نسخه پایه ۸ به همراه هزاران ماژول کاربردی و متنوع رسیده است.

ویژگی‌های دروپال چیست؟

ویژگی‌های دروپال : همانطور که گفته شد،نصب دروپال، نرم افزاری است که می‌توانید از آن برای ساختن یک وب‌سایت استفاده کنید. این نرم افزار به‌عنوان یک سیستم مدیریت محتوای مدرن، از ویژگی‌های بسیار خوبی برای مدیریت سایت برخوردار است. البته معایبی نیز دارد. اما ویژگی‌‌های دروپال چیست؟ در ادامه به برخی ویژگی‌های مثبت و منفی این نرم افزار اشاره می‌کنیم

مزایای نصب دروپال چیست؟

پشتیبانی از زبان فارسی :اکنون قالب دروپال برای انواع زبان‌ها در دسترس است، از جمله آن‌ها می‌توان به زبان‌های راست‌چین مانند عربی و فارسی اشاره کرد.

فراهم بودن امکان ساخت هر نوع وب‌سایت:انعطاف‌پذیری بالای ساختار دروپال، به‌گونه‌ای است که می‌توانید به‌وسیله آن هر نوع سایتی را راه‌اندازی کنید.

متن باز و رایگان بودن نرم افزار دروپال:نرم افزار دروپال به صورت متن باز (Open Source) و رایگان، طراحی و منتشر شده است. اما رایگان بودن، تنها در صورتی است که نیاز به یک سایت بسیار ساده داشته باشید. شما می‌توانید با پرداخت هزینه و ایجاد تغییرات در هسته سیستم، از آن به صورت سفارشی سازی شده، استفاده کنید.

دسترسی به قالب‌های متنوع

نرم افزار دروپال، دارای قالب‌های رایگان و تجاری مختلف برای راه‌اندازی هر نوع وب‌سایتی است. اما توجه به این نکته ضروری است که، تنوع قالب‌های موجود در این سیستم نسبت به سایر سایر سی ام اس‌ها از تعداد و تنوع کمتری برخوردار است. بنابراین هزینه طراحی سایت با دروپال اختصاصی و متنوع، نسبت به سایر سیستم‌ها بیشتر است.دسترسی به ماژول‌های گوناگون: ماژول‌ها در نرم افزار دروپال، امکان افزودن امکانات مختلف و همچنین شخصی سازی را برای این سیستم فراهم می‌کنند. با افزودن ماژول‌ها، قابلیت مورد نظر مانند یک بسته نرم افزاری جانبی به سایت اضافه خواهد شد.امنیت بالا: از نظر امنیتی، نصب دروپال در سی پنل، یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا را به دروپال داد. تیم امنیتی دروپال به دقت پیگیر هرگونه گزارش از مشکلات امنیتی آن هستند.غیر از مزایایی که گفتیم، توانایی cash سازی و اوپن سورس بودن، نیز از سایر ویژگی‌های خوب دروپال به‌شمار می‌روند.

معایب نصب دروپال چیست؟

عدم پشتیبانی تخصصی:دروپال یک سیستم رایگان است که هیچ گروه یا شرکتی، وظیفه پشتیبانی از تک تک استفاده‌کنندگان آن را ندارد. این سیستم تلاش می‌کند با کمک ارزش آفرینی توسعه پیدا کند. اما اگر هنگام استفاده از قالب دروپال در وب‌سایت، با مشکلی روبه‌رو شوید، باید هزینه نیاز به یک پشتیبان برای رفع مشکل وب‌سایت را پرداخت کنید.

مشکل امنیتی به‌دلیل محبوبیت بالا:هسته سیستم دروپال، به ‌دلیل رایگان و متن باز بودن، برای هر فردی قابل مشاهده و قابل تغییر است. بنابراین، دروپال را فقط از سایت رسمی دانلود کنید. همچنین اگر مشکل امنیتی در یک قالب ایجاد شود، هر سایتی که در حال استفاده از آن است، تحت تاثیر قرار گرفته و قابلیت هک شدن دارد.

مرحله 1

برای نصب دروپال در سی پنل بسته به خدمات ارائه شده توسط ارائه دهنده میزبانی وب خود، برای دسترسی به پوشه اصلی سایت خود به برنامه FTP (به عنوان مثال FileZilla) یا مدیریت فایل cPanel نیاز دارید.

مرحله 2

در مرحله بعد، باید وارد وب سایت دروپال شوید و سپس فایل اصلی را از آنجا دانلود کنید. اگر کمی به پایین اسکرول کنید، نسخه پایدار فایل را پیدا خواهید کرد. آخرین نسخه همیشه امن ترین و پایدارترین نسخه است. شما به صفحه دیگری هدایت می شوید که در آنجا باید روی گزینه ای که می گوید Download ZIP کلیک کنید.

 آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل
Download Drupal

مرحله 3

برای آپلود و نصب دروپال در سی پنل، فایل ZIP دانلود شده را می توانید از مدیر فایل در سی پنل یا برنامه FTP استفاده کنید. این فایل باید در دایرکتوری public_html میزبان وب شما آپلود شود. ما برای این آموزش فایل منیجر در سی پنل را ترجیح می دهیم.

مرحله 4

در مرحله بعد، باید این فایل آپلود شده را استخراج کنید. این کار را می توان با کلیک راست روی فایل و سپس کلیک بر روی دکمه Extract در ویندوز و تایپ Command + click برای مک انجام داد. سپس باید مکانی را که فایل ZIP باید در آن استخراج شود را مشخص کنید. به خاطر این آموزش، ما از زیر دامنه “drupaldemo” استفاده می کنیم که در /public_html قرار دارد.سپس روی دکمه ای که Extract File(s) را می خواند کلیک کنید.

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل
Drupal extraction

در صورتی که این روش برای نصب دروپال در سی پنل شما راحت نباشد، ما یک روش دیگر داریم. این بار باید از برنامه FTP استفاده کنیم. در این روش پس از دانلود فایل ZIP، آن را در کامپیوتر خود اکسترکت کرده و با استفاده از برنامه FTP می توانید تمامی این فایل ها را آپلود کنید.

مرحله 5

در این زمان می توانید یک پوشه جدید را مشاهده کنید. این پوشه دارای نام “دروپال” به دنبال شماره سریال آن خواهد بود (به عنوان مثال: “drupal8.5.3”). روی این پوشه کلیک کنید و سپس روی گزینه Select All کلیک کنید تا تمام فایل ها و پوشه های موجود در آنجا انتخاب شوند.

مرحله 6

با انجام این کار یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. این پنجره در بالا “حرکت” را می خواند. شما باید یک مکان را در این پنجره وارد کنید. تمام فایل های انتخاب شده به مکان ارائه شده منتقل می شوند. به خاطر این آموزش، ما قصد داریم دایرکتوری دامنه را در قسمت مسیر قرار دهیم.

ایجاد پایگاه داده جدید

یک پایگاه داده نصب شده برای نصب دروپال در سی پنل الزامی است. بنابراین بیایید یک پایگاه داده جدید ایجاد کنیم.در قسمت Database در cPanel، نماد MySQL Database را پیدا خواهید کرد. اکنون باید یک یوزر و رمز عبور جدید ایجاد کنید و سپس یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید.

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

نصب دروپال در سی پنل

شما آماده خواهید بود که فرآیند نصب دروپال را تنها پس از تکمیل پایگاه داده آغاز کنید.

مرحله 1

یک مرورگر وب باز کنید و سپس از URL بازدید کنید که شما را به تمام فایل های دروپال شما هدایت می کند.

گام 2

ممکن است پیامی دریافت کنید که «نصب PHP شما قدیمی است». در صورت دریافت این پیام، به انتخابگر PHP بروید و PHP را در سی پنل خود به روز کنید.ابتدا از شما خواسته می شود زبانی را انتخاب کنید. هنگامی که زبانی را انتخاب کردید، روی دکمه Save and Continue درست در زیر آن کلیک کنید.پس از کلیک بر روی دکمه ذخیره و ادامه، به مرحله بعدی هدایت می شوید که باید بین دو گزینه نصب یعنی Standard و Minimal انتخاب کنید. اگر تازه وارد دروپال هستید، باید گزینه نصب استاندارد را انتخاب کنید.در مرحله بعد، مروری بر الزامات لازم برای دروپال برای اجرای وب سایت ارائه می شود. به روز رسانی جدید نیز در اینجا نشان داده می شود و همچنین در صورت نیاز به دانلود نرم افزار اضافی به شما نشان داده می شود.

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل
Install Drupal

اکنون به مرحله پیکربندی پایگاه داده هدایت می شوید که در آن باید پایگاه داده ای را که به تازگی ایجاد کرده اید راه اندازی کنید.فرآیند نصب دروپال در سی پنل به محض کلیک بر روی دکمه «ذخیره و ادامه» شروع می شود.

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

علاوه بر این، آخرین مرحله پیکربندی سایت است. در این مرحله باید وب سایت خود را پیکربندی کنید. شما باید برخی از اطلاعات از جمله اطلاعات ورود به سیستم را ارائه دهید که به ما برای عملکرد مداوم وب سایت شما توسط دروپال کمک می کند.

آموزش نصب دروپال روی هاست سی پنل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *