آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

اطلاعات محدودیت منابع

سرورهای میزبانی اشتراکی و نمایندگی هاست A2 Hosting CloudLinux را اجرا می کنند. CloudLinux برای کمک به بهبود عملکرد و ثبات سرور، استفاده از منابع حساب  و میزان مصرف منابع سی پنل را نظارت و تنظیم می کند.cPanel شما را قادر می سازد تا اطلاعات دقیق در مورد فرآیندهای مشکل ساز و پرس و جوهای پایگاه داده در حال اجرا در حساب شما را مشاهده کنید. این اطلاعات برای تعیین اینکه چرا محدودیت منبع CloudLinux راه اندازی شده است بسیار مفید است.CloudLinux هر دقیقه فرآیندهای در حال اجرا را بررسی می کند. از آنجایی که CloudLinux هر ثانیه فرآیندها را بررسی نمی کند، ممکن است فواصل زمانی کوتاهی از استفاده زیاد از دست برود.

مشاهده اطلاعات محدودیت منابع

برای مشاهده اطلاعات محدودیت منابع برای حساب خود، این مراحل را دنبال کنید:

1-وارد سی پنل شوید.

2-در بخش METRICS در صفحه اصلی cPanel، روی Resource Usage کلیک کنید.

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

-در صفحه استفاده از منابع سی پنل خلاصه ای را برای حساب شما نمایش می دهد. بسته به میزان مصرف منابع سی پنل و استفاده از منابع حساب خود، ممکن است موارد زیر را مشاهده کنید:

  • سایت شما در 24 ساعت گذشته مشکلی نداشته است: اگر این پیام را دریافت کردید، حساب شما در 24 ساعت گذشته هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است.
  • سایت شما در 24 ساعت گذشته محدود شده است: اگر این پیام را دریافت کنید، حساب شما حداقل یک محدودیت منبع را در 24 ساعت گذشته فعال کرده است. cPanel اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدام منبع (یا منابع) محدودیت را ایجاد کرده است را نمایش می دهد.
  • ممکن است سایت شما به زودی به محدودیت منابع برسد: این پیام هشداری است مبنی بر اینکه حساب شما ممکن است در آینده نزدیک باعث محدودیت منابع شود. cPanel اطلاعات اضافی در مورد اینکه کدام منبع در معرض خطر ایجاد محدودیت است را نمایش می دهد.

4-برای مشاهده اطلاعات دقیق استفاده از منابع برای حساب خود، روی دکمه جزئیات کلیک کنید یا روی برگه استفاده فعلی کلیک کنید. منابع سی پنل نمودارهای استفاده و جدول استفاده را نمایش می دهد:

  • به طور پیش فرض، cPanel اطلاعات استفاده از میزان مصرف منابع سی پنل را برای روز جاری نمایش می دهد. برای تغییر بازه زمانی نمایش داده شده، در کادر لیست Timeframe، محدوده زمانی نمایش داده شده را انتخاب کنید. در لیست باکس Time Unit، فاصله بین نقاط داده نمایش داده شده را انتخاب کنید.

5-برای مشاهده عکس‌های فوری استفاده از منابع، روی تب Snapshot کلیک کنید. بسته به میزان استفاده از منابع حساب شما، cPanel ممکن است لیستی از فرآیندها و لیستی از جستجوهای پایگاه داده را نمایش دهد:

  • از دکمه های جهت دار برای مشاهده عکس های فوری به ترتیب استفاده کنید.
  • از کادر فهرست تقویم برای انتخاب تاریخ خاصی برای مشاهده استفاده کنید.
  • از کادر لیست Snapsot برای انتخاب عکس فوری برای زمان خاصی برای مشاهده استفاده کنید..

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

برای راهنمایی در مورد نحوه تفسیر تصاویر فوری استفاده از منابع، بخش زیر را برای مثال ببینید.

نمونه عکس فوری

بیایید به یک سناریوی محدود کننده واقعی نگاه کنیم و ببینیم که چگونه عکس های فوری به عیب یابی مشکل کمک می کنند. در این مثال، یک حساب در 24 ساعت گذشته منابع CPU خود را محدود کرده است:

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد محدودیت منابع سی پنل، و همچنین زمانی که رخ داده است، روی برگه Snapshot کلیک کنید. صفحه زیر ظاهر می شود:

آموزش مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

در تب Process List اطلاعات زیر نشان داده می شود:

  • PID: این شناسه فرآیند است.
  • CMD: این دستور واقعی است که فرآیند اجرا شد.
  • CPU: این میزان استفاده از CPU برای فرآیند است. در این مورد، php دو برابر (102% و 101%) از ظرفیت CPU فراتر رفت.
  • MEM: این مقدار حافظه ای است که توسط فرآیند استفاده می شود، به مگابایت.

از این اطلاعات، می‌توانیم تشخیص دهیم میزان مصرف منابع سی پنل که در اسکریپت PHP bad_script.php دارای نوعی مشکل است باعث می‌شود مقدار زیادی از ظرفیت CPU استفاده کند.اگر پیام محدودیت منابع مربوط به استفاده از پایگاه داده است، از تب Database Queries برای مشاهده اطلاعات مربوط به پرس و جوهای مشکل استفاده کنید. و تب HTTP Queries برای مشاهده اطلاعات مربوط به مشکلات HTTP را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *