آموزش ریدایرکت از HTTPS به HTTP را در هاست دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

گاهی اوقات لازم می‌شود ریدایرکت از HTTPS به HTTP را در هاست دایرکت ادمین فراهم کنید تا کاربرانی که به آدرس سایت با HTTPS وارد می‌شوند، به صورت خودکار به آدرس سایت با HTTP هدایت شوند. همچنین می‌توانید در حالت برعکس، کاربران را از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین ریدایرکت کنید. دلایل مختلفی برای ریدایرکت سایت در دو حالت HTTP و HTTPS وجود دارد، از جمله نصب یا حذف SSL در هاست سی پنل.

در مقاله بعدی، به نحوه ریدایرکت HTTPS به HTTP در هاست سی پنل پرداخته‌ام، که در صورت استفاده از هاست سی پنل می‌توانستید بازدیدکنندگان سایت را از آدرس سایت با SSL به آدرس سایت بدون SSL و به صورت 301 ریدایرکت کنید. حالا در این آموزش، قصد دارم به نحوه انجام این کار در هاست دایرکت ادمین بپردازم.

در این آموزش، از پایگاه دانش روناک هاست برای معرفی نحوه ریدایرکت کاربران از پروتکل امن HTTPS به HTTP استفاده می‌کنم. با استفاده از این آموزش، می‌توانید کاربران را از آدرس خودتان که به صورت HTTPS://site.com است، به آدرس سایت با HTTP://site.com به صورت ریدایرکت 301 هدایت کنید. در این مقاله، به معرفی دو روش با استفاده از فایل htaccess و استفاده از افزونه برای سایت‌های وردپرسی خواهم پرداخت تا عملیات ریدایرکت در هاست دایرکت ادمین را فراهم کنید.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

برای ریدایرکت کاربران از پروتکل امن HTTPS به HTTP، یکی از بهترین راهکارها استفاده از فایل htaccess است که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این منظور، باید کدهایی را در فایل htaccess قرار دهید.

  1. ابتدا وارد هاست خودتان شوید.
  2. سپس روی گزینه “File Manager” یا “مدیریت فایل‌ها” کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست دایرکت ادمین هدایت شوید.
آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

بعد از وارد شدن به فایل منیجر هاست، مسیریابی کنید به Public_html و سپس به دنبال فایلی با نام htaccess بگردید. سپس روی دکمه “Edit” که در مقابل این فایل قرار دارد مشابه تصویر زیر کلیک کنید تا صفحه ویرایش فایل htaccess برای شما نمایش داده شود.بعد از اینکه وارد صفحه ویرایشگر شدید کدهای زیر را داخل آن قرار داده و ذخیره کنید.

# Redirect HTTPS to HTTP
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

در قطعه کدهای بالا، ریدایرکت از HTTPS به HTTP انجام می‌شود. به این ترتیب، هر زمان که کاربری به آدرس سایتی که SSL در آن نصب شده وارد می‌شود، به صورت خودکار به آدرس سایت بدون SSL هدایت می‌شود.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

ریدایرکت HTTPS به HTTP در وردپرس

در صورتی که تمایلی به استفاده از کدها ندارید و از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه مخصوص این کار را انجام دهید. یکی از این افزونه‌ها با نام “HTTPS to HTTP Redirect” در مخزن وردپرس قابل دسترسی است. این افزونه تا کنون موفق به جذب بیش از ۱۰۰ نصب فعال شده است و امکان ریدایرکت از HTTPS به HTTP را برای شما فراهم می‌کند.

برای استفاده از این افزونه، ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید. سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و استفاده از افزونه‌ها در وردپرس، اقدام به نصب و فعال‌سازی این افزونه نمایید.بعد از نصب و فعال سازی این افزونه دیگه نیاز به انجام کار خاصی نیست و فقط کافیه افزونه برای همیشه در حالت فعال شده باقی بمونه تا هر زمان کاربری به آدرس با SSL مراجعه کرد به صورت خودکار به آدرس بدون SSL ریدایرکت شود.

ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین

اگر می‌خواهید ریدایرکت را در حالت برعکس، یعنی از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین انجام دهید، کافی است به همین طریق اقدام کنید. با این تفاوت که به جای کد قبلی، کد زیر را در ابتدای فایل htaccess هاست خودتان قرار دهید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

با قرار دادن این قطعه کد، کلیه آدرس‌ها در هاست دایرکت ادمین از HTTP به HTTPS به صورت 301 ریدایرکت خواهند شد.

امیدوارم که این آموزش نیز مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن، توانسته باشید امکان ریدایرکت از HTTPS به HTTP را در سایت خود فراهم کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *