بکاپ گیری ایمیل در هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر

بکاپ گیری ایمیل در هاست سی پنل و انتقال به هاست دیگر

در شرایط متفاوت، همچون تغییر هاست، انتقال اطلاعات، یا خرید هاست، ممکن است به دنبال راهی برای انتقال ایمیل‌های قدیمی یا مهم باشید. در پنل کنترل سی‌پنل، بخشی وجود دارد که به بکاپ گیری ایمیل در هاست می‌پردازد. با این حال، راهکاری ساده‌تر و سریع‌تر این است که تنها از بخش مربوط به ایمیل‌های هاست خود بکاپ تهیه کرده و آن را به هاست مورد نظر منتقل نمایید.

برای مثال، فرض کنید تا به این لحظه، فرآیند ارسال و دریافت ایمیل از طریق وب‌میل سی‌پنل انجام می‌شده و اکنون تصمیم گرفته‌اید یک هاست ایمیل جدید تهیه کنید. شما نمی‌خواهید ایمیل‌های قدیمی را از دست دهید یا در صورت تعویض هاست، می‌خواهید ایمیل‌ها به همراه تمام داده‌ها به هاست جدید منتقل شوند.

وب سایت روناک هاست بزرگترین مرجع خرید و فروش انواع سرویس های ابری و میزبانی وب است که از جلمه آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرور مجازی NVME  | یک مدل سرور مجازی که به هارد های NVME پر سعرت مجهز شده است که بتواند سایت ها و اطلاعات را با سرعت بالا بارگذاری کند

سرور مجازی بورس | نوعی سرور مجازی که مخصوص کسانی است که برای بورس ، فارکس و انجام معاملات مالی و جهانی می خواهد سرویسی ایمن و سریع داشته باشند

سرور مجازی ترید | نوعی دیگر از سرور های مجازی است که مخصوص افراد تریدر و کسانی که در بازار های مالی و ارز دیجیتال فعالیت می کنند ساخته شده است

سرور اختصاصی | یکی دیگر از سرویس های روناک هاست که مخصوص افراد حرفه ای و کارهای سنگین برای کسانی که فعالیت های اختصاصی روی سرور می خواهند انجام دهند

هاست وردپرس ارزان  | یک هاست محبوب برای سایت های وردپرسی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت و پشتیبانی عالی

هاست ووکامرس | یک هاست وردپسی اما مناسب برای سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها با سرعت بالا و قیمت بسیار مناسب

 

انتقال ایمیل از یک هاست به هاست دیگر

بکاپ گیری ایمیل در هاست در شرایط مختلف بسیار مفید است. این کار را زمانی که تصمیم به آرشیو کردن ایمیل‌های هاست خود یا بازیابی آن‌ها در هاست دیگری دارید می‌توانید انجام دهید. به عنوان مثال هاست ایمیل، دارید. حتی اگر نیاز به انتقال سرویس دارید و می‌خواهید همه اطلاعات، از جمله ایمیل‌ها، به هاست مقصد منتقل شوند، می‌توانید به راحتی با تهیه یک نسخه بکاپ از ایمیل‌های هاست این کار را انجام دهید. در ادامه، روش‌های بکاپ‌گیری ایمیل‌های هاست، بازیابی بکاپ در هاست مقصد، و نیز انتقال ایمیل‌های هاست سی‌پنل به هاست ایمیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این میان، می‌توانید به انتخاب تهیه فول بکاپ از هاست سی‌پنل نیز پرداخته و اطلاعات ایمیل‌های هاست را در آن شامل کنید. با این حال، ممکن است به دلیل زمانبر یا حجیم بودن بکاپ، تمایل داشته باشید تا تنها یک نسخه بکاپ از ایمیل‌های هاست را تهیه نمایید.

نحوه بکاپ گیری ایمیل های هاست سی پنل

با استفاده از مراحلی که در ادامه تشریح می‌شود، می‌توانید به سادگی نسخه‌ای از بکاپ گیری ایمیل در هاست را تهیه و آن را به عنوان آرشیو در سیستم خود ذخیره کنید یا حتی آن را به یک هاست دیگر، مانند هاست ایمیل، منتقل کنید. این روش به ویژه در زمان تعویض هاست یا حتی در مواقعی که می‌خواهید هاست ایمیل جدیدی تهیه کنید و نخواهید اطلاعات ایمیل‌های قدیمی را از دست دهید، بسیار کاربردی است. این مراحل در هاست مبدا، یعنی هاستی که ایمیل‌های مورد نظر در آن قرار دارند، انجام می‌شود.

  • ابتدا با توجه به آموزش‌ها، وارد پنل کنترل سی‌پنل شده و به کنترل پنل هاست مبدا دسترسی پیدا کنید، که جایی است که ایمیل‌های شما ذخیره شده‌اند.
  • در پنل کنترل هاست خود، به قسمت “FILES” بروید و روی گزینه “FILE MANAGER” کلیک کنید.

  • داخل پوشه‌ها و فایل‌ها، دو دایرکتوری به نام‌های “mail” و “etc” را مشاهده خواهید کرد که حاوی ایمیل‌ها و تنظیمات مرتبط با آن‌ها هستند. این دو دایرکتوری را انتخاب کنید.

  • برای بکاپ‌گیری از ایمیل‌ها، روی دو دایرکتوری انتخاب شده راست‌کلیک کنید و گزینه “Compress” را انتخاب کنید.

  • پس از انتخاب گزینه “Compress”، یک پنجره باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد نام و پسوند فایل فشرده‌سازی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما استفاده از پسوند “zip” است.

نحوه بکاپ گیری ایمیل های هاست سی پنل

  • پس از اتمام فشرده‌سازی، یک فایل زیپ در مسیر home هاست مبدا ایجاد خواهد شد. این فایل به واقع بکاپ ایمیل‌های هاست سی‌پنل شماست.

نحوه بکاپ گیری ایمیل های هاست سی پنل

  • اکنون می‌توانید این فایل زیپ را به عنوان آرشیو در سیستم خود دانلود و ذخیره کنید یا حتی آن را به هاست دیگری منتقل کنید، مانند هاست ایمیل یا هاست میزبانی وب.

نحوه بکاپ گیری ایمیل های هاست سی پنل

این مراحل برای تهیه بکاپ گیری ایمیل در هاست سی‌پنل انجام می‌شود و امکان آرشیو کردن، انتقال به هاست جدید و یا هاست ایمیل را به شما می‌دهد.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

تا این مرحله شما موفق به تهیه نسخه بکاپ گیری ایمیل در هاست خود شده‌اید. اما این فایل فشرده حاوی اطلاعات است که تا زمانی که در یک هاست دیگر بازیابی نشوند، قابل مشاهده نیستند. در واقع، این اطلاعات تنها بر روی هاستی قابل خواندن و بازگشتن هستند. برای بازیابی بکاپ ایمیل در هاست سی‌پنل، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

این عملیات در هاست مقصد، به عبارت دیگر هاست دوم، انجام می‌شود.

  • ابتدا وارد هاست سی‌پنل مقصد شوید. (هاستی که می‌خواهید ایمیل‌ها به آن منتقل شوند.)
  • یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کنید این است که بررسی کنید که ایمیل‌ها در هاست قبلی بر اساس چه دامنه‌هایی ایجاد شده‌اند. سپس در هاست مقصد، همان دامنه‌ها را به عنوان ادان دامنه تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر ایمیل‌های دامنه example.net با آدرس‌های info@example.net و sell@example.net وجود دارند و قصد دارید آن‌ها را به هاست دوم با دامنه domain.com منتقل کنید، در هاست دوم نیز باید دامنه example.net را اضافه کرده و آن را به صورت ادان دامنه تعریف کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌های موجود در دامنه‌های مختلف را به درستی مدیریت کنید.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

  • پس از افزودن دامنه‌های مربوطه، به قسمت “FILES” بروید و روی گزینه “File Manager” کلیک کنید.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

  • در این مرحله، فایل بکاپی که قبلاً تهیه کرده‌اید را در پوشه home هاست مقصدتان آپلود کنید.
  • برای بازیابی بکاپ ایمیل‌ها در هاست سی‌پنل، روی فایل بکاپ ایمیل راست‌کلیک کرده و گزینه “Extract” را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در هاست مقصد نیز پوشه‌های mail و etc وجود دارند که ایمیل‌ها و تنظیمات هاست مربوطه را شامل می‌شوند. این عملیات باعث به وجود آمدن فایل‌های مورد نیاز برای بازیابی ایمیل‌ها در کنار دیگر داده‌های هاست مقصد خواهد شد. اطلاعات فعلی شما تحت هیچ شرایطی به خطر نخواهد افتاد.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

  • با انجام مراحل بالا، تمام آدرس‌های ایمیل و تنظیمات موجود در هاست مبدا نیز در هاست مقصد بازیابی می‌شوند.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

با این سادگی و مراحل گفته شده، شما موفق به بکاپ گیری ایمیل‌ هاست و انتقال آن‌ها به هاست دیگر می‌شوید.

انتقال ایمیل های هاست به هاست دیگر در سی پنل

این فرآیند در شرایط مختلفی مانند تغییر هاست، وجود ایمیل‌های حیاتی که نیاز به بکاپ گیری ایمیل در هاست دارند و انتقال اطلاعات به سرویس‌های دیگر، بسیار کاربردی است. با این روش، می‌توانید تمامی پیام‌های قدیمی خود را آرشیو کرده و یک نسخه بکاپ از ایمیل‌های هاست را در دستگاه خود نگهداری کنید. سپس با سهولت مراحل بازیابی اطلاعات، بکاپ ایمیل‌ها را در هاست جدید بازیابی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *