بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است

بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است

در مقاله‌های پیشین درباره‌ی وردپرس به طور کامل توضیح دادیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که شما می‌توانید به‌وسیله‌ی آن به‌راحتی با قالب‌های آماده سایتی را طراحی کرده و در خدمت کاربران خود قرار دهید. وجود یک سایت خوب با سرعت بالا و همچنین آسان بودن عضویت در آن برای کاربران، یکی از مهم‌ترین مقوله‌های پیشرفت کسب‌وکار شما است. پنل کاربری که راحت باشد و درعین‌حال هم بسیار جذاب باشد، کاربران را به عضویت و بازدید کردن از سایت شما ترغیب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم برای شما توضیح بدهیم، بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و چه ویژگی‌هایی دارند.

بهترین افزونه کاربری پنل وردپرس

از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌هایی که در هر سایتی باید به آن توجه کرد، پنل کاربری است و این امر در سایت‌های وردپرس کاربرد زیادی دارد و می‌تواند برای سایت شما بسیار مفید باشد. درواقع در سایت‌های وردپرس هدف از ایجادکردن پنل کاربری این است که امکانات سایت را افزایش داده و کاربران بتوانند در سایت یک حساب کاربری داشته باشد و فعالیت‌هایی انجام دهند. اگر سایت شما یکی از سایت‌های کاربرمحور است، شما به پنل کاربری نیاز دارید.

امروزه یکی از اساسی‌ترین مسائلی که طراحان سایت به آن توجه می‌کنند، شکل سایت یا همان ظاهر و قالب آن است که باید بسیار موردپسند کاربر باشد، تا کاربر ترغیب شود که سایت را ببیند و در آن حسابی ایجاد کند. سهولت در استفاده کردن از پنل کاربری را نباید فراموش کرد. در این مقاله درباره این مسئله توضیح می‌دهیم که  بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و هرکدام چه خصوصیاتی دارند.

معرفی افزونه پنل کاربری وردپرس

همان‌طور که گفتیم هر سایت وردپرسی باید پنل کاربری داشته باشد؛ درواقع پنل کاربری برای هر سایتی که مخاطب دارد، نیاز است. در بعضی از سایت‌ها چند کاربر هستند که دارای نقش‌های گوناگونی هستند، پس باید در این شرایط در انتخاب کردن پنل کاربری بسیار دقت کرد. قسمت‌هایی مانند ثبت‌نام کردن، ورد کاربران، عضویت در سایت، دسترسی یافتن کاربران ویژه، امتیازها و … همگی از فاکتورهایی است که در پنل‌های کاربری قابل‌مشاهده است.

در این قسمت می‌خواهیم به طور کامل افزونه پنل کاربری وردپرس را توضیح دهیم و در ادامه مطلب به این موضوع بپردازیم که بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و اینکه چه ویژگی‌هایی برای آنها لازم است. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که پنل کاربری برای شما که صاحب کسب‌وکار و تجارت آنلاین هستید این امکان را می‌دهد که کاربر بیشتر بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کرده و از آن بازدید کند.

معرفی افزونه پنل کاربری وردپرس
معرفی افزونه پنل کاربری وردپرس

پیش از اینکه بخواهید پنل کاربری وردپرس را انتخاب نمایید، باید حتماً مخاطب خود را شناسایی کرده و این نکته را هم بدانید که سایت شما چه نوع پنل کاربری نیاز دارد. به طور مثال اگر شما یک سایت آرایشی و بهداشتی دارید، باید پنل کاربری ای داشته باشید که کاربر در آنجا بتواند محصولاتی که خریداری کرده را در سبد خرید خود ببیند و یا از خریدهای قبلی خود باخبر شود و اینکه از موجودی محصولات دیگر اطلاع کسب کند. سایت‌های آموزشی هم معمولاً چندین کاربر تعریف می‌شود، یکی در نقش مدیر، یکی معلم، دانش‌آموز و … درواقع هر شخصی پنل جداگانه و مخصوص به خود را دارد.

در قسمت بعدی قصد داریم از فاکتورهای مهم در انتخاب پنل کاربری توضیحاتی را ارائه بدهیم تا شما به این نتیجه برسید که بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و پس از آن چند افزونه کاربری که در وردپرس بسیار کاربردی هستند را نیز بررسی خواهیم کرد.

استفاده آسان برای هر یک از کاربران

در انتخاب کردن پنل کاربری حتماً باید به این امر توجه نمایید که آیا کاربر می‌تواند به‌راحتی با پنل کاربری ارتباطی برقرار کند؟ روند ثبت‌نام کردن در سایت و پنل کاربری اگر برای کاربر پیچیده شود، کاربر سایت را ترک می‌کند، پس باید به ارتباط بین کاربر و پنل کاربری و استفاده آسان برای هریک از کاربران بسیار توجه کرد. به این نکته هم توجه کنید که چه زمانی نیاز است تا کاربر بتواند در پنل کاربری وارد شود.

دارابودن ویژگی‌های کاربردی و امکانات

شما باید به این نکته نیز توجه کنید که افزونه که برای سایت خود انتخاب می‌نمایید، ویژگی‌های کلی را داشته باشد، یعنی کمترین امکاناتی که یک پنل باید داشته باشد را پنل شما هم داشته باشد. بعضی از پارامترها هستند که برای در پنل‌های کاربری بسیار مهم است، مثلاً فرم‌های عضویت در سایت، سفارشی کردن نقش‌های کاربر، تأیید شدن شماره موبایل و ایمیل، امنیت بسیار بالا و … همگی از مهم‌ترین خصوصیات یک افزونه وردپرس است.

مقرون‌به‌صرفه بودن افزونه پنل کاربری وردپرس

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کنید این است که برای پنل کاربری چقدر هزینه می‌کنید؟ برخی از پنل‌های کاربری هستند که رایگان هستند، اما کامل نیستند، یعنی ممکن است برخی از قسمت‌هایی که شما مدنظر دارید را نداشته باشد، پس می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک، یک پنل کاربری خوب بخرید.

سازگار بودن با دیگر سیستم‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم افزونه پنل کاربری این است که اگر قصد دارید که پنل خود را با دیگر سیستم‌ها مثل ووکامرس تلفیق کنید، باید برای افزونه‌ای که می‌خواهید بخرید، هزینه‌ای را پرداخت نمایید تا با سیستم‌های دیگر قابلیت سازگاری داشته باشد.

بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است

اگر سایت وردپرسی را با چند کاربر مدیریت می‌نمایید، باید یک افزونه پنل کاربری نیز داشته باشید. همان‌طور که گفتیم افزونه‌های زیادی هستند که شما می‌توانید در سایت‌های وردپرسی با آن‌ها پنل کاربری ایجاد کنید و از آنها استفاده نمایید. برخی از افزونه‌ها رایگان در اختیار شما قرار دارند و برخی دیگر رایگان نیستند و در ازای استفاده‌ای که می‌کنید، باید هزینه‌ای هم بپردازید. در ادامه مطلب به شما توضیح می‌دهیم که بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و چه ویژگی‌هایی دارند.

میهن پنل، یکی از بهترین افزونه‌های پنل کاربری
میهن پنل، یکی از بهترین افزونه‌های پنل کاربری
  • میهن پنل، یکی از بهترین افزونه‌های پنل کاربری

افزونه میهن وردپرس یکی از بهترین افزونه‌هایی است که در وردپرس کارایی دارد و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. این افزونه سه قسمت اصلی دارد که شامل، ورد به صفحه و عضو شدن کاربر، پنلی بسیار پیشرفته و ابزاری برای واردشدن و عضو شدن است و امکانات بسیار خوب و ویژه‌ای دارد. به طور مثال می‌توانید صفحه‌ای برای ورود و عضویت را سفارشی کنید و آن را شخصی‌سازی کنید. پنل کاربری این افزونه بسیار پیشرفته است و سه قالب دارد که کاربر می‌تواند قالب موردنظر خود را انتخاب کند و جهت نمایش دادن برای پنل کاربری خود انتخاب نمایید. قالب‌ها این قابلیت را دارند که رنگشان تغییر کند.

یکی دیگر از امکاناتی که افزونه میهن پنل دارد این است که همه‌ی ویژگی‌ها و امکاناتی که سایت شما دارد را در یک پنل کاربری، ادیت کردن و ویرایش کردن پروفایل کاربری، نمایش دادن سفارش‌های ووکامرس، نمایش دادن دوره‌های آموزش، نمایش دادن دانلودها، واردشدن به سایت و عضو شدن با اس‌ام‌اس، پرکردن فرم ثبت‌نام و پروفایل سفارشی شده، محدودیت داشتن محتوا باتوجه‌به نقش کاربر، سازگار شدن با وردپرس 5 و … بخشی از امکاناتی است که در افزونه پنل کاربری میهن پنل است. شما این امکان را دارید که از نسخه رایگان آن نیز استفاده کنید اما نسخه‌ای که پرو است، ویژگی‌های بیشتری دارد. آپی دیت شدن رایگان این افزونه یکی از بهترین ویژگی‌های آن است.

  • افزونه MemberPress

افزونه MemberPress نیز یکی دیگر از بهترین افزونه‌هایی است که برای وردپرس قابل‌استفاده است و ویژگی‌های زیادی دارد. درواقع با کاربرد این افزونه در سایت خود این امکان را دارید که یک رابطی بسیار پرقدرت و حرفه‌ای را در سایت خود داشته باشید. امکانات و ویژگی‌های این افزونه بسیار زیاد است که شامل امنیت بسیار بالا، عضو شدن در سایت به‌صورت ویژه، مدیریت‌کردن کاربران، داشتن پنل‌های کاربری بسیار متنوع و زیبا، با استفاده از این افزونه می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنید. افزونه MemberPress به‌صورت رایگان است و بدون اینکه هزینه‌ای بدهید، از آن می‌توانید استفاده کنید.

  • افزونه Ultimate Member

این افزونه نیز یکی از بهترین‌ها است که در آن این امکان را دارید که فرم‌های عضو شدن در سایت، ورود، پروفایل‌های کاربری بسیار جذاب و … ایجاد کنید. این افزونه به‌صورت رایگان وجود دارد، اما شما باید برای  استفاده بیشتر از امکانات آن مبلغی را پرداخت کنید. این افزونه با قالب‌های متفاوت وردپرس می‌تواند سازگار شود و هیچ محدودیتی برای استفاده از قالب‌ها وجود ندارد.

  • افزونه UserPro

افزونه UserPro نیز یکی دیگر از بهترین افزونه‌ها است که شما این قابلیت را دارید که در آن پروفایل بسازید. این افزونه به‌صورت رایگان در دسترس نیست و جهت اینکه بخواهید از آن استفاده کنید، باید هزینه‌ای را بپردازید. یکی از بهترین ویژگی‌های این افزونه این است که می‌توانید، فرم‌های ثبت‌نام چندین مرحله‌ای داشته باشید. این افزونه برای فارسی‌زبانان نیز استفاده کردن از زبان فارسی را امکان‌پذیر کرده است.

افزونه UserPro
افزونه UserPro

در این مقاله توضیح دادیم بهترین افزونه پنل کاربری وردپرس کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد که به بهترین پنل کاربری وردپرس تبدیل شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *