E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟

E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟

همان‌طور که میدانید در زمآن‌های گذشته جستوجوی اطلاعات در گوگل کار دشواری بود و به دلیل وجود برخی از سایت‌های بی محتوا و اسپم در سایت، هر کسی نمیتوانست به‌راحتی مطالب دلخواه خودش را در گوگل سرچ کند؛ اما امروزه به دلیل پیشرفت قابلیت های گوگل و افزایش توجه و بررسی سایت ها با محتواهای مختلف توانسته است بر روی محتواهای سایت ها نظارت داشته باشد و سایت‌های بی محتوا همراه با کلمات کلیدی های بدون کاربرد را جریمه و حذف کند. امروزه نیز E.A.T   یک شاخص ارزیابی و سنجش کیفیت جستجوی گوگل به شمار می‌رود و به عنوان یک دستورالعمل بسیار مهم برای سئوکاران استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این دستورالعمل سنجش کیفیت E.A.T در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد و توانست سئوکاران زیادی را به چالش رتبه‌بندی دعوت کند. اگر نمی دانید که E.A.T چیست و چه تاثیری می تواند بر سئو داشته باشد؟ حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

E.A.T مخفف چیست و چه مفهومی دارد؟

یکی از ابزار آلات سنجش که در گوگل در عصر نوین امروزی جهت رتبه‌بندی سایت ها استفاده می‌شود، E.A.T میباشد که  مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness و به معنی تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین نقش هایی که این شاخص ارزیابی ایفا میکند، تشخیص میزان تخصصی بودن، اعتبار و همچنین میزان اعتبار پذیری سایت‌های طراحی شده در گوگل است. بدین صورت این شاخص ارزیابی می‌تواند میزان تخصصی بودن محتوا، میزان اعتبار وب‌سایت شما و همچنین میزان قابل اعتماد بودن سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر حسب این نظرسنجی رتبه‌ی سایت شمارا در گوگل در بین سایت‌های مشابه تعیین میکند.

E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟
E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟

میزان تأثیر E.A.T در سئوی سایت ها چیست

در گوگل همواره از سیستم ارزیابی E.A.T به عنوان یک شاخص مهم و بسیار کمک کننده به الگوریتم‌های گوگل استفاده می‌شود؛ بنابراین این سیستم ارزیابی می‌تواند به تنهایی سایت شما از نظر میزان تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری بسنجد و نتیجه‌ی این سنجش را به الگوریتم‌های گوگل تحویل دهد بنابراین این سیستم ارزیابی می‌تواند سرعت و دقت الگوریتم‌های گوگل را در هنگام تشخیص و شناسایی سایت‌های نا معتبر بالا ببرد و به عنوان یک کاتالیزور عمل کند بنابراین جلب رضایت این سیستم ارزیابی در هنگام سئوی سایت از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و این نکته را نظر بگیرید که برای دست یافتن به رتبه‌ی اول گوگل باید بهترین و درجه یک ترین سایت باشید و بتوانید تمام استاندارد ها و دستورالعمل های الگوریتم‌های گوگل را رعایت کنید و خودتان را از خشم الگوریتم‌های گوگل رها کنید.

کاربرد سیستم ارزیابی E.A.T در گوگل چیست

یکی از دلایل مهم و حیاتی E.A.T تأثیر عمیق آن بر سئوی سایت‌ها است. روزانه افراد بسیار زیادی موضوعات مختلفی را در گوگل، جستجو می‌کنند و به دنبال جمع‌آوری اطلاعات کاربردی و یافتن پاسخ سؤالات خود هستند. همان‌طور که میدانید برخی از این موضوعات بسیار مهم و حیاتی هستند و صحیح بودن این اطلاعات می‌تواند تأثیر زیادی بر روی زندگی کاربران داشته باشد به‌طور مثال موضوعاتی مربوط به‌سلامتی، مسائل مالی و قانونی، جز سؤالات بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود که می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بزرگی بر روی زندگی کاربران داشته باشد که به این نوع موضوعات YMYL گفته می‌شود؛ بنابراین این نوع موضوعات در گوگل از اهمیت خاصی برخوردار هستند و گوگل برای نمایش پاسخ این سؤالات دقتت بسیار زیادی به خرج می‌دهد؛ بنابراین الگوریتم‌های گوگل برای یافتن پاسخ به این نوع سؤالات، از دستورالعمل‌های E.A.T استفاده می‌کنند.

بنابراین این سیستم ارزیابی E.A.T به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون نگرانی پاسخ صحیح و کامل سؤالات و موضوعات خود را مشاهده و بررسی کنید. در ادامه با برخی از نکات ارزیابی E.A.T آشنا می‌شویم.

E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟
E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟

کیفیت محتوای سایت خود را ارتقا دهید

یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین اقداماتی که می‌توانید در هنگام طراحی سایت به آن توجه کنید، کیفیت محتوای سایت است؛ بنابراین شما می‌توانید در هنگام تولید محتوای سایت از افراد متخصص استفاده کنید تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی قوانین سئو را رعایت کنند و سایت شمارا در هنگام برخورد و بررسی توسط الگوریتم‌ها، محافظت کند؛ بنابراین شما در هنگام تولید محتوا نباید به‌دفعات زیادی و بی‌دلیل از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا این کار باعث کاهش رتبه‌ی سایت شما می‌شود و این نکته را در نظر بگیرید که استفاده‌ی بی‌رویه از کلمات کلیدی می‌تواند الگوریتم‌های گوگل را نسبت به سایت شما حساس کند و سایت شمارا به دلیل استفاده‌ی بی‌رویه از کلمات کلیدی و نداشتن کاربرد مفید، جریمه و یا حذف کند.

طراحی سایت وانکشگرا

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند سایت شمارا در هنگام ارزیابی توسط E.A.T سربلند کند، طراحی یک سایت وانکشگرا و یا responsive است که این قابلیت می‌تواند سایت شما در همه‌ی صفحه نمایشگرها مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و… به یک اندازه‌ی استاندارد ارائه شود تا کاربران بتوانند با هر نوع صفحه نمایشگری، سایت شمارا مشاهده کنند و از تمامی امکانات سایت شما بهره‌مند شوند؛ بنابراین الگوریتم‌های گوگل علاوه بر کیفیت محتوای سایت، به نوع طراحی و دسترسی‌های سایت شما نیز اهمیت می‌دهند و با توجه به این فاکتورها سایت شمارا در مقایسه با سایت‌های مشابه، رتبه‌بندی می‌کنند. پس در هنگام طراحی سایت خود به ریسپانسیو بودن سایت خود نیز توجه کنید.

ایجاد دسترسی و صفحات ارتباطی

ایجاد صفحات ارتباطی و تماس با ما می‌تواند سایت شمارا در بین کاربران بسیار موجه نشان دهد؛ بنابراین شما با ایجاد چنین صفحاتی می‌توانید رضایت بازدیدکنندگان را نسبت به سایت خود جلب کنید و آن‌ها را به بازدید و استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. یکی از نکاتی که بسیاری از بازدیدکنندگان در هنگام از سایت شما مدنظر دارند، قابلیت دسترسی و وجود تلفن تماس و همچنین آدرس است که می‌تواند اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند و آن‌ها را به استفاده از خدمات و خرید محصولات ترغیب کند.بنابریان وجود این صفحات ارتباطی میتواند به شما در جهت فروش اینترنتی و حضوری کمک کند و شما از اینن طریق میتوانید با مشتریان خود در ارتباط باشید و نیاز های آن ها را شناسایی کنید و کسب و کار خود را همواره ارتقا دهید.

E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟
E.A.T چیست و چه تاثیری در رتبه‌بندی سایت دارد؟

محتوای سایت خود را همواره به‌روز نگه‌دارید

شما می‌توانید به‌صورت دوره‌ای با برنامه‌ریزی منظم، سایت خود را همواره به‌روزرسانی کنید؛ بنابراین شما می‌توانید در این به‌روزرسانی‌ها مطالبی را به محتوای خود اضافه و یا اطلاعات قبلی خود را به‌روزرسانی کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید یک وب‌سایت به‌اصطلاح آپدیت داشته باشید و همواره بتوانید اطلاعات دقیق و به‌روزی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهید. همان‌طور که میدانید سیستم ارزیابی E.A.T می‌تواند این کوشش و توجه شما به سایت را تشخیص دهد و از سایت شما در هنگام مواجه‌شدن با الگوریتم‌های گوگل محافظت کند و سایت شمارا در رتبه‌ی اول گوگل در بین سایت‌های مشابه قرار دهد.

نمایش نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در هنگام بازدید از یک سایت، پس خواندن محتوا به بخش نظرات مردمی مراجعه کرده باشید. قطعاً بخش نظرات مشتریان و بازدیدکنندگان می‌تواند یک بخش مهم و حیاتی‌ای را در سایت برای شما به ارمغان بیاورد؛ بنابراین در این بخش شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی محصولات و یا خدمات سایت در اختیار بازدیدکنندگان دیگر قرار دهید و همچنین زمانی که شما اطلاعات دقیقی از محصولات و خدمات یک سایت ندارید می‌توانید با مراجعه به قسمت نظرات مشتریان، از تجربیات و پیشنهادات آن‌ها مطلع شوید و این بخش می‌تواند یک راهنمای کاربردی در سایت برای بازدیدکنندگان به شمار بیاید و همچنین می‌تواند ترافیک سایت شمارا در هنگام بازدید افزایش دهد و سایت شمارا جزء یکی از سایت‌های برتر و رتبه‌ی اول گوگل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *