دستور apropos در ترمینال لینوکس

دستور apropos در ترمینال لینوکس

سیستم‌عامل لینوکس یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها در دنیای مجازی است که در این مقاله می‌خواهیم درباره دستورات پرکاربرد لینوکس که بسیار معروف و پرکاربرد هستند صحبت کنیم. پس پیشنهاد می‌شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، در این مقاله قصد داریم که به معرفی و نجوه استفاده از دستور apropos در ترمینال لینوکس به صورت کامل و دقیق همراه با مثال اشاره کنیم

اگر قصد خرید هاست لینوکس را دارید می توانید به صفحه هاست لینوکس استاندارد سایت روناک هاست مرجعه کنید.

معرفی دستور apropos در ترمینال لینوکس

یکی از سؤالات متداولی که تمامی مشتریان ما از ما می‌پرسند این است که ترمینال لینوکس چیست و چه کارایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد.

در پاسخ به این سؤال مهم در ابتدا باید بدانید که سیستم‌عامل لینوکس یک محیط گرافیکی دارد که مانند ویندوز می‌باشد که در این مواقع باید با ماوس و صفحه‌کلید کار کنید. علاوه بر آن جالب است بدانید که سیستم‌عامل لینوکس یک ابزار بسیار قدرتمندی دارد که به آن ترمینال گفته می‌شود. از ویژگی ترمینال لینوکس این است که رابطه گرافیکی ندارد و تمامی عملیات از طرف شما با صفحه‌کلید انجام خواهد شد. به زبان ساده بهتر است بگوییم که تمامی کارها با توجه به دستور ای که ما می‌نویسیم انجام خواهد شد و ترمینال‌ها با دستور ما کار خواهند کرد. در ادامه می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین دستورات پرکاربرد لینوکس و دستور apropos اشاره کنیم.

نحوه استفاده از دستور apropos در ترمینال لینوکس

یکی از مهم‌ترین دستورات پرکاربرد لینوکس که بسیار مهم می‌باشد دستور apropos است. این دستور ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

اولین موردی که باید درباره این دستور بدانید این است که از این دستور برای جستجوی اطلاعات درباره یک دستور خاص و یا همچنین نمایش لیست کامل دستوراتی را که با یک و یا همچنین چند حرف شروع می‌شود استفاده می‌شود. به زبان ساده جالب است بدانید که این دستور به این صورت کار می‌کند که پایگاه داده راهنماها را به همان صورت و بر اساس کلمه‌های که به‌عنوان آرگومان به آن داده‌اید جستجو می‌کند و درنتیجه بر اساس آن ورودی یک خروجی مطابق با آن کلمه را به‌درستی نمایش می‌دهد.

برای مثال اگر می‌خواهیم از دستور dmidecode استفاده کنیم ولی در این مواقع اگر املا دقیق آن را نداریم، باید از دستور زیر استفاده کنیم

apropos dmid

و خروجی زیر دیده خواهد شد

arecordmidi (1)- record Standard MIDI Filesdmidecode (8)- DMI table decoder

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌طور کامل به چند دستور مهم در سیستم‌عامل لینوکس اشاره‌شده متوجه آن شدید که دستورات سیستم‌عامل لینوکس بسیار مهم و دانستن آن‌ها ضروری است. شما می‌توانید تمامی سؤالات مربوطه درباره دستورات لینوکس را در زیر همین پست برای ما کامنت کنید تا کارشناسان ما به سؤالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *