طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP

در دنیای امروزی و پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید به روش های مختلفی طراحی سایت انجام دهید و هر کدام از این روش هایی که امروزه می‌توانید در هنگام طراحی سایت از آن‌ها استفاده کنید دارای مزایا و معایبی هستند که شما با توجه به هدف خود و نوع سایت خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و باتوجه به آن قابلیت ها سایت خود را طراحی کنید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضای کاربران به سایت‌های متنوع، طراحی سایت مانند گذشته با سختی و دشواری انجام نمیشود و شما می‌توانید از روش های مختلفی برای طراحی سایت استفاده کنید که در این مقاله به بررسی دو روش طراحی سایت به کمک وردپرس یا PHP میپردازیم و همچنین مزایا و معایب آن را بررسی میکنیم.

وردپرس چیست؟

امروزه وردپرس به یکی از محبوب ترین و کاربردترین روش ها در طراحی سایت تبدیل شده است. وردپرس دارای مزایایی است که کاربران امروزه در جهت طراحی سایت‌های مختلف از آن استفاده میکنند همچنین طراحی سایت به کمک وردپرس به آسانی و بدون نیاز به هزینه انجام می‌شود و شما می‌توانید بدون دانش کد نویسی و برنامه‌نویسی و تنها با دیدن چند ساعت فیلم های آموزشی کار با این برنامه را یاد بگیرید و بتوانید سایت مورد علاقه ی خود را طراحی و استفاده کنید. در وردپرس قالب‌های آماده ای وجود دارد که شما می‌توانید این قالب ها را به‌دلخواه انتخاب کنید و بر روی سایت خود قرار دهید و هر زمان که بخواهید می‌توانید قابلیت‌های متعددی را به سایت خود اضافه و یا حذف کنید. وردپرس یا PHP کدام یک برای شما بهتر است؟

مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا مدرن شناخته می‌شود که شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی از این برنامه استفاده کنید و ساید مورد علاقه ی خود را طراحی کنید. برای طراحی سایت با وردپرس نیازی به دانش کد نویسی ندارید زیرا این برنامه از قبل کدنویسی شده است و همچنین در این سیستم از قالب‌های آماده و گوناگونی استفاده شده است که شما می‌توانید بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای سایت خود را طراحی کنید و هر زمان که بخواهید می‌توانید مطالبی را به سایت خود اضافه و یا کم کنید و همچنین می‌توانید افزونه ها و یا قابلیت‌هایی را جهت دسترسی آسان تر کاربران، به سایت خود اضافه کنید و آن را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

معایب استفاده از وردپرس

زمانی که شما از هر یک از روش های طراحی سایت استفاده استفاده می‌کنید با مزایا و همچنین معایب آن بیشتر آشنا می‌شود. وردپرس نیز با وجود همه ی مزایایی که دارد و مورد محبوبیت کاربران قرار گرفته است اما این سیستم مدیریت محتوا نیز دارای معایبی میباشد که شما قبل از انتخاب وردپرس برای طراحی سایت خود باید آن‌ها را شناسایی کنید. یکی از معایبی که موجب نارضایتی برخی از کاربران شده است سرعت پایین سایت در هنگام استفاده از افزونه ها و یا قابلیت‌های اضافه شده به سایت است که گاهی سایت شمارا دچار مشکل میکند و یکی دیگر از معایب وردپرس نامناسب بود این سیسیتم برای سایت‌های فوق تخصصی است که برای سایت‌های تخصصی مناسب نیست زیرا قالب‌های آن آماده است و تخصصی نیستند.

معایب استفاده از وردپرس
معایب استفاده از وردپرس

طراحی سایت با PHP چگونه است؟

یکی از روش هایی که میتوان با آن طراحی سایت را انجام داد زبان برنامه‌نویسی PHP است؛ بنابراین شما می‌توانید به کمک یک گروه برنامه نویس و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP طراحی سایت انجام دهید. زبآن‌های برنامه‌نویسی متعددی وجود دارند که میتوان به کمک آن‌ها برنامه‌نویسی انجام داد و یک سایت شخصی با امنیت بالا طراحی کنیم اما همان طور که مشخص است طراحی سایت با PHP به دانش برنامه نویسان و دانش کدنویسی احتیاج دارد بدین ترتیب شما می‌توانید سایت خود را ازر صفرتا صد، طبق سلیقه ی خودتان و یا مشتریانتان طراحی کنید و قابلیت‌های مورد نیاز خودتان را به آن اضافه کنید.

مزایای طراحی سایت با PHP

طراحی سایت از صفرتا صد طبق سلیقه ی شما

زمانی که شما به کمک برنامه‌نویسی و با استفاده از زبآن‌های تخصصی مانند PHP طراحی سایت خود را به دست میگیرید، بدین ترتیب شما می‌توانید از ابتدا و انتهای کار را خودتان به دست داشته باشید و بدون استفاده از قالب‌های آماده، قالب‌های مورد پسند خودتان را طراحی کنید و به کاربگیرید.

امنیت بالا

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با زبآن‌های برنامه‌نویسی و کد نویسی، امنیت بالا ی آن است زیرا این سایت‌ها به کمک دانش کد نویسی طراحی و نوشته شده اند و امکان هک شدن آن‌ها صفر درصد است و هیجکسی نمیتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

سرعت بالا در هنگام استفاده از سایت

سایت‌هایی که با ربآن‌هاب تخصصی برنامه‌نویسی طراحی و ساخته میشوند از سرعت بالایی در هنگام استفاده از آن‌ها برخوردار هستند؛ بنابراین زمانی که افزونه ها و قابلیت‌های اضافه ای به سایت خود اضافه می‌کنید دیگر نگران پایین آمدن سرعت سایت خود نباشید زیرا این نوع از سایت‌های برنامه‌نویسی شده قابلیت کنترل کردن سرعت سایت را دارند.

سرعت بالا در هنگام استفاده از سایت
سرعت بالا در هنگام استفاده از سایت

طراحی سایت‌های تخصصی

شما به‌راحتی با کمک PHP می‌توانید سایت‌های تخصصی خود را طراحی کنید و طبق نظر مشتریان خود، قالب مورد پسند خود را طراحی و استفاده کنید و نگران امنیت سایت خود و هک شدن سایت تخصصی خود نباشید.

معایب استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP

این نوع برنامه‌نویسی نیز مانند دیگر روش های موجود در برنامه‌نویسی دارای معایبی است که شما می‌توانید با دانستن آن‌ها و هدف خود از این روش طراحی سایت را انتخاب و یا رد کنید.

داشتن هزینه برای طراحی سایت

یکی از معایبی که طراحی سایت به کمک زبان برنامه‌نویسی دارد، هزینه‌های زیاد طراحی سایت است زیرا شما خودتان به‌تنهایی از عهده‌ی طراحی سایت به کمک برنامه‌نویسی برنمی‌آیید و شما برای طراحی سایت به یک تیم حرفه‌ای طراحی سایت احتیاج دارید که جمع‌آوری یک گروه حرفه‌ای می‌تواند پرهزینه باشد.

صرف مدت‌زمان طولانی برای طراحی سایت

زمانی که شما طراحی سایت به کمک برنامه‌نویسی را برای سایت خود انتخاب می‌کنید باید صبور باشید و مدت‌زمانی را برای طراحی سایت خود سپری کنید زیرا این طراحی سایت توسط گروه برنامه‌نویسی انجام می‌شود و به یک بازه‌ی زمانی احتیاج دارد.

سئو دشوار و سخت

یکی از مزایایی که سایت‌های برنامه‌نویسی شده با آن‌ها مواجه هستند سئو ی سخت و دشوار آن‌ها است بنابراین شما به‌راحتی نمی‌توانید این سایت‌ها را سئو کنید و برای سئو کردن این سایت‌ها به یک سئو کار حرفه‌ای نیاز دارید تا بتواند سایت شمارا در گوگل در رتبه‌ی بالایی قرار دهد. وردپرس یا PHP هرکدام ویژگی هایی دارند که باید باتوجه به آن ها تصمیم بگیرید که کدام یک بهتر است.

سئو دشوار و سخت
سئو دشوار و سخت

نیاز به دانش برنامه‌نویسی

زمانی که شما بخواهید به کمک برنامه‌نویسی سایتی را طراحی کنید، به دانش برنامه‌نویسی نیاز دارید و شما نمی‌توانید به‌راحتی و بدون دانش کد نویسی طراحی سایت انجام دهید و برای این کار به گذراندن دوره‌های برنامه‌نویسی توسط متخصصان احتیاج دارید.

وردپرس یا PHP

درنهایت شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و نوع سایت خود، بهترین روش را برای طراحی سایت انتخاب کنید اگر در طراحی سایت خود به یک سایت فوق تخصصی احتیاجی ندارید می‌توانید از وردپرس استفاده کنید و از بین قالب‌های آماده‌ی به‌کاررفته در وردپرس یکی را به‌دلخواه انتخاب کنید و بدون هیچ هزینه‌ای طراحی سایت انجام دهید اما اگر در طراحی سایت خود به دنبال ساخت یک سایت تخصصی هستید که بتوانید طراحی و قابلیت‌های آن را از صفرتا صد بر عهده داشته باشید می‌توانید از طراحی سایت به کمک زبان برنامه‌نویسی PHP استفاده کنید و مدیریت سایت خود را از ابتدا تا انتها به دست داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *