آموزش تغییر نسخه یا ورژن PHP در سی پنل

آموزش تغییر نسخه یا ورژن PHP در سی پنل

برای اینکه بتوانید اسکریپت‌ها و برنامه‌های تحت وب خود را در هاست سی پنل راه‌اندازی و اجرا کنید و یا از آن‌ها استفاده کنید، باید از آخرین نسخه بروز PHP استفاده کنید. در بعضی مواقع برای شما پیش می‌آید که نسخه یا ورژن PHP هاست سی پنل شما قدیمی است. برای حل این مشکل دو راه دارید. یا اینکه به شرکت میزبانی یا هاستینگ تیکت بزنید یا اینکه خودتان نسبت به تغییر نسخه یا ورژن PHP در سی پنل اقدام کنید. در این مقاله آموزشی در روناک هاست ما به‌صورت کامل، تصویری و قدم‌به‌قدم این مورد را توضیح می‌دهیم.

چرا باید نسخه یا ورژن PHP در سی پنل را تغییر دهیم؟

به دلیل اینکه تکنولوژی هرروز و هر ساعت پیشرفت می‌کند و توسعه می‌باید، تمامی فریمورک ها، زبان‌های برنامه‌نویسی و برنامه‌های تحت وب نیز هرروز آپدیت و به‌روزرسانی می‌شوند. در این صورت شما برای اینکه بتوانید آن‌ها را تحت وب و روی هاست خود اجرا کنید باید از آخرین و بروزترین نسخه PHP استفاده کنید. اگر نسخه PHP هاست سی پنل شما قدیمی باشد، شما باید نسبت تغییر آن و آپدیت آن به نسخه جدیدتر اقدام کنید که به‌صورت تصویری در این مقاله آن را توضیح داده‌ایم.

آموزش تصویری و قدم‌به‌قدم تغییر نسخه یا ورژن PHP در سی پنل

ابتدا باید وارد پنل سی پنل خود شوید

آموزش تصویری و قدم‌به‌قدم تغییر نسخه یا ورژن PHP در سی پنل

سپس باید روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید

Select PHP Version

در این صفحه می‌توانید مشاهده کنید که در حال حاضر از چه نسخه‌ای دارید استفاده می‌کنید

مشاهده نسخه php

اگر قصد تغییر نسخه را دارید روی عدد نشان‌دهنده نسخه کلیک کنید و در منو بازشونده، آخرین نسخه یا نسخه موردنظر را انتخاب کنید

تغییر نسخه php

پس از چند لحظه نسخه PHP هاست سی پنل شما تغییر می‌کند و می‌توانید آن را مشاهده کنید

همچنین در این صفحه دو تب وجود دارد یکی Extensions و Options که می‌توانید تنظیمات مربوط به تغییر نسخه PHP را تغییر دهید. البته درصورتی‌که دانش شبکه یا برنامه‌نویسی ندارید این کار را انجام ندهید.

Extensions و Options

امیدوارم این مقاله آموزشی از سایت روناک هاست برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنم برای دیدن دیگر آموزش‌ها در حوزه سی پنل، دایرکت ادمین، وردپرس، سئو و هاست دامنه به وبلاگ ما مراجعه کنید. اگر نظر یا سؤالی هم داشتید می‌توانید در قسمت نظرات یا کامنت ها با ما در میان بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *