آموزش Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت

آموزش Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت

برای اینکه بتوانید به سئو سایت خود کمک کنید و رتبه سئو سایت خود را در نتایج گوگل بهبود ببخشید، باید برای سایت خود بک لینک هایی باکیفیت بسازید؛ اما در کنار بک لینک های باکیفیت، بک لینک های بی‌کیفیتی و مخربی هم وجود دارند که یا به‌صورت ناخواسته از طرف شما ساخته می‌شوند یا رقیب‌های شما برای پایین آوردن رتبه سایت شما، آن‌ها را ایجاد می‌کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید تأثیر منفی بک لینک های مخرب به سایت خود را کاهش دهید و از ضرر دیدن سایت خود جلوگیری کنید، Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت است.

با استفاده از این تکنیک می‌توانید مطمئن شوید که بک لینک های مخرب سایت شما دیگر تأثیر منفی روی سئو شما نمی‌گذارند. در ادامه به‌صورت کامل این موضوع را برای شما توضیح می‌دهیم.

Disavow چیست

Disavow به معنی حذف و خنثی کردن تأثیر منفی بک لینک های مخرب و منفی است. مثلاً فرض کنید که رقیب‌های شما برای سایت شما بک لینک های مخرب و بی‌ارزش بسازند. مثلاً در سایت‌هایی بااعتبار دامنه بسیار پایین یا سایت‌های نامرتبط برای شما لینک بسازند. در این شرایط شما باید به گوگل اعلام کنید که این لینک‌ها را شما نساخته‌اید و باید تأثیر منفی آن‌ها خنثی شود. در این صورت گوگل دامنه یا لینک سایت‌هایی که به شما لینک مخرب داده‌اند را تشخیص می‌دهد و از افت رتبه سئو سایت شما جلوگیری می‌کند.

کدام بک لینک‌ها را باید Disavow کنیم؟

اگر بخواهیم بگوییم که باید چه بک لینک هایی را باید Disavow کنید، باید به مواردی مثل بک لینک های نامرتبط به سایت شما، لینک های دریافتی از سایت‌هایی که هک شده‌اند، لینک هایی که اسپم اسکور بالایی دارند، لینک های مزرعه لینک یا دایرکتوری، تعداد لینک های زیاد از یک دامنه و لینک های دریافتی از دامنه‌هایی با اسم‌های مشکوک اشاره کرد.

تهیه لیست بک لینک های مخرب سایت

قبل از اینکه بخواهید باید یک لیست از تمامی بک لینک، دامنه یا سایت‌هایی که می‌خواهید آن را حذف کنید، تهیه کنید. سپس آن را به یک فرمت یا قالب مشخص درست کنید و به گوگل ارائه دهید.

برای این کار یک فایل متنی را با نرم‌افزار Notepad بازکنید و داخل آن اسم دامنه یا صفحات موردنظر را تایپ کنید

برای Disavow کردن یک دامنه به‌صورت زیر عمل کنید:

domain:example.com

برای Disavow کردن یک آدرس اینترنتی یا URL به‌صورت زیر عمل کنید:

https://spam.com/content

سپس آن را با فرمت.txt و انکود UTF-8 ذخیره کنید و یک اسم برای آن انتخاب کنید.

آموزش تصویری Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت

اکنون زمان Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت رسیده است. برای این کار به لینک صفحه Disavow Tool بروید و به‌صورت زیر عمل کنید.

پس از ورود به این سایت از قسمت Select Property دامنه خود را که قبلاً در سرچ کنسول یا گوگل ثبت کرده‌اید انتخاب کنید

نکته: برای استفاده از این ابزار باید دامنه خود را به‌صورت URL Prefix در داخل سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز ثبت یا وریفای کرده باشید. در غیر این صورت این گزینه برای شما کار نخواهد کرد.

سپس بر روی دکمه Upload disavow list کلیک کنید

بعد فایلی که با فرمت.txt که در بالا توضیح داده شد، تهیه‌کرده‌اید را انتخاب کنید

بعدازاینکه فایل آپلود شد باید با پیغام Uploading مواجه شوید

سپس تعداد دامنه‌هایی که باید به‌عنوان بک لینک مخرب در نظر گرفته شوند به شما نمایش داده می‌شود

درصورتی‌که می‌خواهید لیست را آپدیت کنید باید روی گزینه Replace کلیک کنید و فایل را دوباره آپلود کنید.

در صورتی هم که از حذف بک لینک های مخرب منصرف شدید می‌توانید بر روی دکمه Cancel disavowals کلیک کنید

بعد از انتخاب این گزینه برای تائید باید روی دکمه Yes کلیک کنید

جمع‌بندی

امیدوارم این مقاله آموزشی از سایت روناک هاست برای شما مفید بوده باشید. در این مقاله سعی کردیم که به‌صورت کامل و دقیق آموزش Disavow یا حذف بک لینک های مخرب وب سایت را توضیح دهیم. با این روش می‌توانید هر اقدام بدی در ساخت بک لینک های مخربی که از رقیب‌های خود دریافت می‌کنید را خنثی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *