آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در cpanel

آموزش تنظیم-آدرس-ایمیل-پیش-فرض-در-cpanel

در این مقاله آموزشی، تصمیم داریم نحوه تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل را به شما آموزش دهیم. این اقدام به شما این امکان را می‌دهد که یک آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست وب‌سایتتان ایجاد کنید، تا بتوانید ایمیل‌هایی که به آدرس ایمیل اشتباهی از دامنه شما ارسال می‌شوند را نیز دریافت کنید.

آدرس ایمیل پیش‌فرض چیست و چه کاربردی دارد؟

تصور کنید که شما مدیر یک وب‌سایت بزرگ هستید و آدرس‌های ایمیل وب‌سایتتان را در اختیار کاربرانتان قرار داده‌اید. روزانه ایمیل‌های زیادی ارسال و دریافت می‌کنید و افرادی که داخل یا خارج از کشور هستند، برای برقراری ارتباط با شما باید به آدرس‌های ایمیل شما ارسال کنند. اگر نام دامنه شما به عنوان مثال yoursite.ir باشد و آدرس‌های ایمیل شما که در هاست ایجاد کرده‌اید، به ترتیب info@yoursite.ir، sales@yoursite.ir و support@yoursite.ir باشند، تا حالا هیچ فکری نکرده‌اید که اگر یک سازمان یا شخص خارجی به آدرس ایمیل admin@yoursite.ir ایمیل ارسال کند که این آدرس وجود ندارد چه اتفاقی می‌افتد؟

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل: در اینجا قصد داریم نحوه تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل را به شما آموزش دهیم. این اقدام به شما این امکان را می‌دهد که یک آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست وب‌سایتتان ایجاد کنید تا بتوانید ایمیل‌هایی که به آدرس ایمیل اشتباهی از دامنه شما ارسال می‌شوند را نیز دریافت کنید.

  1. ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی‌پنل وارد هاست سی‌پنل وب‌سایتتان شوید.
  2. حالا یک مقداری اسکرول را پایین ببرید تا به قسمت “Email” برسید.
  3. از این قسمت بر روی آیکون “Default Address” کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.
آدرس ایمیل پیش فرض چیست و چه کاربردی دارد ؟
آدرس ایمیل پیش فرض چیست و چه کاربردی دارد ؟

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل

ما در این صفحه قادر به تنظیمات آدرس ایمیل پیش‌فرض وب‌سایت خود هستیم. اگر هنوز هیچ آدرس ایمیلی در هاست وب‌سایت خود ایجاد نکرده‌اید، ابتدا از طریق آموزش ساخت آدرس ایمیل در سی‌پنل یک آدرس ایمیل ایجاد کنید. سپس از پایین قسمت “Default Address Maintenance”، می‌توانیم تنظیمات ایمیل پیش‌فرض وب‌سایت خود را انجام دهیم. در ادامه به توضیح گام به گام این تنظیمات خواهیم پرداخت:

  1. Send all unrouted email for the following domain:
    • از این قسمت باید نام دامنه‌ای که می‌خواهیم آدرس ایمیل پیش‌فرض برای آن تعیین کنیم را انتخاب کنیم. اگر شما دامنه‌ها را در هاست سی‌پنل به عنوان ادان، ساب دامنه یا پارک دامنه تنظیم کرده‌اید، این قسمت دارای یک لیست کشویی است. مثلاً، نام دامنه اصلی وب‌سایت خود را انتخاب کنید.
  2. Discard the email while your server processes it by SMTP time with an error message:
    • اگر این گزینه را تیک بزنید (که به صورت پیش‌فرض انتخاب شده است)، وقتی ایمیل به یک آدرس اشتباه از دامنه شما ارسال می‌شود، سی‌پنل یک ایمیل به فرستنده اعلام خطا می‌کند که آدرس ایمیل مورد نظر وجود ندارد. می‌توانید در فیلد “Failure Message” پیغام خطا را سفارشی کنید.
  3. Forward to Email Address:
    • اگر این گزینه را انتخاب کنید، آیتم قبلی از انتخاب خارج می‌شود، و ایمیل‌های ارسالی به آدرس اشتباه از دامنه شما به آدرس ایمیلی که در فیلد “Forward to Email Address” وارد می‌کنید ارسال می‌شوند.

تنظیمات پیشرفته: برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته‌تر، بر روی گزینه “Advanced Options” کلیک کنید.

  1. Forward to your system account:
    • اگر این گزینه را انتخاب کنید، ایمیل‌های ارسالی به آدرس اشتباه از دامنه شما به آدرس ایمیل کاربر اصلی مدیر هاست ارسال می‌شوند.
  2. Pipe to a Program:
    • اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید یک اسکریپت را انتخاب کنید تا به آن ایمیل‌ها ارسال شوند. این گزینه برای برنامه‌نویسان وب با دانش برنامه‌نویسی مناسب است.
  3. Discard (Not Recommended):
    • این گزینه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا هاست ایمیل‌های ارسالی به آدرس اشتباه را دریافت و بدون اطلاع به فرستنده حذف می‌کند.

توجه: حتماً گزینه “Forward to Email Address” را انتخاب کرده و آدرس ایمیل مورد نظر خود را در فیلد مربوطه وارد کنید. در پایان، بر روی دکمه آبی “Change” کلیک کنید تا تغییرات نهایی را اعمال کنید

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل
آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل

“تا زمانی که پیغام ‘cPanel will forward all unrouted email for “ronakhost.com” to “soallmihanblog@gmail.com”’ را مشاهده می‌کنیم، این به این معناست که سی‌پنل از این به بعد ایمیل‌هایی که به مسیرهای اشتباهی از دامنه ما ارسال می‌شوند را دریافت می‌کند و برای این آدرس ایمیل، آنها را ارسال می‌کند.

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل
آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش‌فرض در هاست سی‌پنل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *