آموزش نصب Anaconda در اوبونتو 18.04

آموزش نصب Anaconda در اوبونتو 18.04

Anaconda یک پلتفرم علمی داده محبوب و پرکاربرد Python / R است که در دسترس کاربران دانشمند داده و سایر جوامع علمی است. این پلتفرم به عنوان یک توزیع منبع باز در دسترس است، به این معنی که می توانید تحقیقات علمی و یادگیری ماشینی را در Python / R روی سیستم عامل های محبوبی مانند لینوکس، ویندوز و Mac OS X انجام دهید در این مقاله از سایت روناک هاست قصد داریم که به شما آموزش نصب Anaconda در اوبونتو 18.04 را به صورت کامل و جامع توضیح دهیم.

وب سایت روناک هاست بزرگترین مرجع خرید و فروش انواع سرویس های ابری و میزبانی وب است که از جلمه آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرور مجازی NVME  | یک مدل سرور مجازی که به هارد های NVME پر سعرت مجهز شده است که بتواند سایت ها و اطلاعات را با سرعت بالا بارگذاری کند

سرور مجازی بورس | نوعی سرور مجازی که مخصوص کسانی است که برای بورس ، فارکس و انجام معاملات مالی و جهانی می خواهد سرویسی ایمن و سریع داشته باشند

سرور مجازی ترید | نوعی دیگر از سرور های مجازی است که مخصوص افراد تریدر و کسانی که در بازار های مالی و ارز دیجیتال فعالیت می کنند ساخته شده است

سرور اختصاصی | یکی دیگر از سرویس های روناک هاست که مخصوص افراد حرفه ای و کارهای سنگین برای کسانی که فعالیت های اختصاصی روی سرور می خواهند انجام دهند

هاست وردپرس ارزان  | یک هاست محبوب برای سایت های وردپرسی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت و پشتیبانی عالی

هاست ووکامرس | یک هاست وردپسی اما مناسب برای سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها با سرعت بالا و قیمت بسیار مناسب

 

Anaconda یک بسته رایگان و مدیر محیط است که شامل تمام بسته ها و کتابخانه های لازم برای زبان های برنامه نویسی پایتون یا توسعه R هنگام نصب برای IDE (محیط توسعه یکپارچه) است. همچنین می توانید بیش از 1500 بسته منبع باز را به صورت جداگانه از مخزن آن نصب و اضافه کنید. Anaconda به طور کلی برای پردازش داده ها، محاسبات علمی و تجزیه و تحلیل پیش بینی استفاده می شود

Anaconda را در اوبونتو نصب کنید

تا لحظه نگارش این مطلب، آخرین نسخه Anaconda 2018.12 را دانلود کرده ایم. تا زمانی که این مقاله را بررسی می کنید، Anaconda ممکن است به روز رسانی جدید خود را منتشر کرده باشد، اما نگران نباشید، رویه به همان صورت باقی خواهد ماند. ابتدا باید از SSH برای اتصال به VPS خود استفاده کنید. در صورت نیاز به تجدید، در اینجا آموزشی وجود دارد که نحوه انجام آن را با PuTTY نشان می دهداگر از Linux یا MAC OS استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترمینال را باز کنید.

پس از اتصال به VPS خود، پیشنهاد می کنیم به دایرکتوری  / tmp بروید و از cURL برای دانلود نصب کننده Anaconda از مخزن رسمی استفاده کنید.

cd /tmp

curl -O https: /  / repo.anaconda.com / archive / Anaconda3-5.2.0-Linux-x86_64.sh

هنگامی که نوار پیشرفت پر شد و دانلود کامل شد، یکپارچگی داده های بسته را تأیید می کنیم. برای این کار کافیست این دستور را در خط فرمان وارد کنید:

sha256sum Anaconda3-5.2.0-Linux-x86_64.sh

در صورت وجود خطا، نتیجه به شما هشدار می دهد. برای ما همه چیز خوب پیش رفت. سپس می توانیم به نصب ادامه دهیم. برای این کار باید اسکریپت Anaconda bash را اجرا کنیم

bash Anaconda3-5.2.0-Linux-x86_64.sh

پس از اجرای دستور bash، وارد نصب Anaconda خواهید شد. اما قبل از مراحل نصب، باید قرارداد مجوز آن را بررسی کرده و بپذیرید. برای ادامه کافیست کلید Enter را فشار دهید. اکنون می توانید پاراگراف های طولانی موافقت نامه های مجوز را مشاهده کنید. فشار دادن مکرر کلید فاصله شما را به پایان قرارداد مجوز می رساند، از آنجا می توانید شرایط را بپذیرید. فقط Yes را همانطور که هایلایت شده است تایپ کنید و Enter را فشار دهید. پس از پذیرفتن شرایط مجوز، درخواست بعدی از شما می‌خواهد که دایرکتوری را که می‌خواهید Anaconda پایتون را در دستگاه اوبونتو خود نصب کنید، وارد کنید. مکان پیش فرض دایرکتوری HOME کاربر در اوبونتو است. توصیه می شود Anaconda را در آنجا نصب کنید. برای تایید مکان پیش فرض کافیست کلید Enter را فشار دهید (همچنین می توانید با وارد کردن دایرکتوری مورد نظر محل نصب را تغییر دهید).

در نهایت، در اعلان بعدی، خواهید دید که فرآیند نصب اکنون آغاز شده است. چند دقیقه صبر کنید تا نصب کننده فرآیند نصب را با موفقیت به پایان برساند. پس از نصب موفقیت‌آمیز Anaconda پایتون بر روی دستگاه شما، درخواست بعدی از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید مکان Anaconda پایتون نصب شده را در مسیر اوبونتو 18.04 مطابق تصویر بالا وارد کنید. فقط Yes را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. هنگامی که نصب کامل شد، درخواست بعدی از شما می خواهد که Visual Studio Code را نصب کنید، که یک ویرایشگر کد است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است که اخیراً با Anaconda همکاری کرده است.

اگر ویرایشگر VSCode را ترجیح می دهید، Yes را برای نصب آن تایپ کنید، در غیر این صورت فقط No را تایپ کنید و اگر می خواهید نصب را هم اکنون کامل کنید، Enter را فشار دهید. ترمینال را ببندید و دوباره باز کنید تا تغییرات فعال شوند. اکنون می توانید از ترمینال برای اجرای Anaconda Python در اوبونتو 18.04 VPS خود استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که Anaconda را بر روی دستگاه اوبونتو 18.04 نصب کنید و از این ابزار شگفت انگیز برای پروژه خود به خوبی استفاده کنید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در نظرات زیر در میان بگذارید!

نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که Anaconda را بر روی دستگاه اوبونتو 18.04 نصب کنید و از این ابزار شگفت انگیز برای پروژه خود به خوبی استفاده کنید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در نظرات زیر در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *