آموزش نصب Pip در اوبونتو 18.04

آموزش نصب Pip در اوبونتو 18.04

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب مانند php یا perl است. دارای کتابخانه های زیادی است که با اکثر پروتکل های اینترنتی سازگار است. به همین دلیل است که سرور هر توسعه دهنده ای باید دارای این ویژگی باشد. ما می توانیم بسته ها را در پایتون با استفاده از pip نصب کنیم. این یک ابزار مدیریت بسته برای پایتون است. در اینجا نحوه نصب پایتون در اوبونتو 18.04 را به شما نشان خواهیم داد. در این مقاله از سایت روناک هاست قصد داریم که به شما آموزش نصب Pip در اوبونتو 18.04 را به صورت کامل و جامع توضیح دهیم.

وب سایت روناک هاست بزرگترین مرجع خرید و فروش انواع سرویس های ابری و میزبانی وب است که از جلمه آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرور مجازی NVME  | یک مدل سرور مجازی که به هارد های NVME پر سعرت مجهز شده است که بتواند سایت ها و اطلاعات را با سرعت بالا بارگذاری کند

سرور مجازی بورس | نوعی سرور مجازی که مخصوص کسانی است که برای بورس ، فارکس و انجام معاملات مالی و جهانی می خواهد سرویسی ایمن و سریع داشته باشند

سرور مجازی ترید | نوعی دیگر از سرور های مجازی است که مخصوص افراد تریدر و کسانی که در بازار های مالی و ارز دیجیتال فعالیت می کنند ساخته شده است

سرور اختصاصی | یکی دیگر از سرویس های روناک هاست که مخصوص افراد حرفه ای و کارهای سنگین برای کسانی که فعالیت های اختصاصی روی سرور می خواهند انجام دهند

هاست وردپرس ارزان  | یک هاست محبوب برای سایت های وردپرسی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت و پشتیبانی عالی

هاست ووکامرس | یک هاست وردپسی اما مناسب برای سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها با سرعت بالا و قیمت بسیار مناسب

 

آموزش نصب پایتون در اوبونتو

قبل از نصب هر بسته بر روی سرور یا شروع به کار در محیط های مجازی پایتون، باید به سرور VPS Hostinger خود متصل شویم. شما می توانید این کار را از طریق SSH انجام دهید.  سپس با استفاده از دستور زیر ،لیست بسته ها را به روز می کنیم. شما می توانید این دستور را به عنوان یک مدیر یا به عنوان یک کاربر عادی با امتیازات sudo اجرا کنید. در این صورت باید sudo را قبل از اجرای آپدیت به دستور خود اضافه کنید.

sudo apt update

پایتون 3 به طور پیش فرض در توزیع لینوکس اوبونتو 18.04 نصب شده است. بنابراین ما باید بسته python3-pip را با استفاده از دستور زیر نصب کنیم. همچنین وابستگی های مورد نیاز را نصب می کند که این روند را ساده می کند.

apt install python3-pip

به طور معمول، دستورات پایتون روی پایتون 2.7 و دستورات پایتون 3 روی آخرین نسخه 3 تنظیم می شوند. در سیستم عامل های قدیمی تر، نصب پیش فرض پایتون 2.7 است. روش کار برای هر نسخه کم و بیش یکسان است. برای نصب نسخه قدیمی پایتون می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

apt install python

همانطور که pip را در پایتون 3 نصب کردیم، می توانیم pip را در نسخه قدیمی تر نیز با استفاده از دستور زیر نصب کنیم:

apt install python pip

در زیر باینری های مربوط به پایتون و پیپ در هر دو نسخه آورده شده است.

 / usr / bin / python

 / usr / bin / python3

 / usr / bin / pip

 / usr / bin / pip3

می توانید نسخه های هر یک از آنها را با استفاده از دستورات پیپ زیر بررسی کنید:

pip –version

پیپ 9.0.1 از  / usr / lib / python2.7 / dist-packages (python 2.7)

pip3 –version

پیپ 9.0.1 از  / usr / lib / python3 / dist-packages (python 3.6)

python-V

پایتون 2.7.15rc1

python3 -V

پایتون 3.6.7

نصب بسته های پایتون در اوبونتو یا نصب Pip در اوبونتو 18.04

اکنون می توانیم نصب بسته های پایتون را با pip شروع کنیم. دستوری که باید استفاده کنید به نسخه نصب شده پایتون بستگی دارد. برای پایتون 2.7 از pip و برای پایتون 3.6 باید از دستور pip3 استفاده کنید. خط فرمان باید به شکل زیر باشد:

pip install PACKAGE_NAME
pip3 install PACKAGE_NAME

در اینجا چگونه می توانیم scrappy را روی دستگاه خود نصب کنیم:

pip3 install scrapy

پایتون یک زبان برنامه نویسی واقعا ساده و کاربرپسند است. به دلیل سادگی در برنامه نویسی و گستره وسیع کتابخانه های موجود، مورد علاقه بسیاری از توسعه دهندگان است. طبق رتبه بندی GitHub، پایتون دومین زبان پرکاربرد است. اگر تازه وارد هستید و دارای پیشینه برنامه نویسی اولیه هستید، بهتر است با برنامه نویسی در پایتون شروع کنید. و اکنون می دانید که چگونه این کار را انجام دهید. توسعه خوب!

نتیجه گیری

پایتون یک زبان برنامه نویسی واقعا ساده و کاربرپسند است. به دلیل سادگی در برنامه نویسی و گستره وسیع کتابخانه های موجود، مورد علاقه بسیاری از توسعه دهندگان است.

طبق رتبه بندی GitHub، پایتون دومین زبان پرکاربرد است. اگر تازه وارد هستید و دارای پیشینه برنامه نویسی اولیه هستید، بهتر است با برنامه نویسی در پایتون شروع کنید. و اکنون می دانید که چگونه این کار را انجام دهید. توسعه خوب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *