افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس

افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس

وجود تصاویر در سایت شما باعث می‌شود که تجربه‌ی کاربر بهبود پیدا کند. این به معنای ارتقای بیشتر برند شما و کسب درآمد بیشتر از سایت است. بااین‌حال زمانی که حجم یک عکس بدون جهت بزرگ‌تر از یک مقدار مشخص باشد، باعث می‌شود که سرعت بارگذاری سایت شما کاهش پیدا کند که نه‌تنها باعث می‌شود تجربه‌ی کاربر از سایت شما ناخوشایند باشد، بلکه تبعاتی مانند اثر منفی در سئوی سایت را هم به دنبال خواهد داست. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بازگو کنیم.

اگر قصد دارید که سئوی سایت خود و تجربه‌ی کاربران راه به بالاترین مقدار ممکن برسانید، با ما همراه باشید تا بهترین افزونه‌ها را بشناسید.

چه زمانی به یک افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس احتیاج پیدا می‌کنیم؟

به‌طورمعمول تصاویر به دلیل تعداد پیکسل‌هایی که در آن‌ها وجود دارد، معمولاً اندازه‌های بزرگ‌تری از یک متن ساده‌ی نوشتاری دارند. این به این معنی است که سرعت بارگذاری آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و سبب افت سرعت وب‌سایت شما می‌گردد.

بااین‌حال در این عصر فرهنگ بصری، تصاویر به بخش مهمی از وب‌سایت‌ها تبدیل‌شده‌اند و کارشناسان توصیه می‌کنند که از تصاویر در همه مقالات استفاده شود. طبق تحقیقات، مقالات دارای عکس، 94 درصد بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

با این توضیحات بهترین راه برای این‌که هم سایت جذاب باشد و هم سرعت بالایی داشته باشد، این است که از افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس استفاده کنید. این افزونه‌ها سرعت سایت را افزایش، سئوی سایت را بهبود و ترافیک بیشتر سایت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

چه روش‌هایی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد؟

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از فتوشاپ یا نرم‌افزار ویرایش تصویر دیگری قبل از آپلود تصویر در وردپرس است. این به شما کنترل بسیار بیشتری بر روی کیفیت تصاویر در وب‌سایت شما می‌دهد. بااین‌حال، همه کاربران از کار کردن با یک برنامه ویرایش تصویر راحت نیستند. برای برخی افراد، بهینه سازی تک‌تک تصاویری که آپلود می‌کنند کار بسیار زیادی به نظر می‌رسد.

خوشبختانه، چندین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این افزونه‌ها تصاویر شما را با فشرده‌سازی خودکار و استفاده از نسخه با اندازه کوچک‌تر در وب‌سایت شما بهینه می‌کنند.

چه روش‌هایی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد؟
چه روش‌هایی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد؟

مزایای بهینه سازی تصاویر چیست؟

در بخش‌های قبلی قطعاً به برخی از این مزایا پی برده‌اید. بااین‌حال اگر به‌صورت کامل‌تر بخواهیم همه‌ی مزیت‌هایی استفاده از بهینه سازها را بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  • اندازه‌ی فایل‌های شما به کمتری مقدار ممکن می‌رسد.
  • استفاده از افزونه بهینه ساز تصاویر سبب افزایش سرعت بارگذاری سایت می‌گردد.
  • تجربه‌ی کاربران نسبت به سایت شما افزایش می‌یابد و نتایج بهتری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.
  • میزان پرش کاربر به دو دلیل افزایش کاهش می‌یابد. دلیل اول این‌که سرعت سایت بالا است و انتظار برای بارگذاری به حداقل می‌رسد. دلیل دوم این‌که عکس‌های متنوعی که در مطالب شما قرار دارد سبب جذب بیشتر کاربران برای ادامه‌ی مطالعه می‌شود.
  • همه‌ی موارد بالا به‌نوبه‌ی خود در سئوی سایت شما اثر دارند.
  • زمانی که از افزونه بهینه ساز تصاویر استفاده کنید، بکاپ گرفتن از سایت با بیشترین سرعت ممکن، انجام می‌گیرد.

در افزونه بهینه ساز تصاویر چه معیارهایی برای ما باید مهم باشد؟

قطعاً تنها صرف این‌که حجم تصاویر کاهش یابد، نمی‌توان از یک افزونه به‌عنوان بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس نام برد. برخی معیار و شرایط را باید داشته باشد تا آن را انتخاب کنیم. به ترتیب زیر یک افزونه بهینه ساز تصاویر باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

هنگام انتخاب یک افزونه برای وردپرس، باید به ویژگی‌های آن، زمان به‌روزرسانی هرکدام و اینکه با چه نسخه‌هایی از وردپرس و صفحه سازها سازگار است، توجه کنید.

1. نوع فشرده‌سازی مورداستفاده در افزونه‌ها یکی دیگر از معیارهای مهم است

افزونه‌ها ممکن است فشرده‌سازی lossy و lossless را ارائه دهند تا به شما در کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت تصاویر کمک کنند. فشرده‌سازی lossy داده‌هایی را که موردنیاز نیستند، مانند تعداد رنگ‌ها حذف می‌کند و درنتیجه اندازه تصویر را کاهش می‌دهد. فشرده‌سازی lossless هیچ‌یک از داده‌ها را حذف نمی‌کند، اما اندازه داده‌ها را نیز کاهش نمی‌دهد.

2. محدودیت‌های افزونه

شاید شما هم با افزونه‌هایی برخورده باشید که به شما تنها اجازه دهد که تعداد معینی از تصاویر را بهینه کنید. ممکن است افزونه‌هایی بیابید که تعداد تصاویری را که می‌توانید در یک ماه فشرده کنید را، محدود می‌کنند. همچنین ممکن است محدودیتی برای تعداد تصاویری که می‌توانید به‌صورت انبوه فشرده کنید وجود داشته باشد. معمولاً آن‌هایی که قبلاً در کتابخانه رسانه شما هستند با چنین پیغامی مواجه می‌شوید.

3. فرمت تصاویر

اگر تمایل دارید از فرمت‌های فایل jpeg یا png استفاده کنید، بیشتر افزونه‌ها باید برای شما کار کنند. بااین‌حال، اگر از چیزی متفاوت استفاده می‌کنید، باید بررسی کنید که افزونه بهینه سازی تصویر برای آن فرمت کار کند.

بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس کدام است؟
بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس کدام است؟

بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس کدام است؟

باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه کردیم، زمان آن رسیده است که با بهترین افزونه‌های بهینه ساز در سطح جهانی آشنا شویم و مزایا و معایب آن‌ها را بهتر بررسی کنیم.

افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس : ShortPixel Image Optimizer

این افزونه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است. با استفاده از آن می‌توانید بهینه سازی را هم برای تصاویر خود و هم برای فایل‌هایی با فرمت PDF انجام دهید. با این افزونه هم تعداد بازدیدهای سایت افزایش می‌یابد و هم تعداد فروش بیشتر می‌شود.

اگر عکس‌هایی از قبل در سایت خود دارید، با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید همه‌ی آن‌ها را بهینه کنید و همه‌ی این کارها با یک کلیک امکان‌پذیر است. سازگاری خوبی با افزونه‌های اسلایدر، افزونه‌های مربوط به آرشیو و افزونه‌های خریدوفروش دیجیتال دارد.

فشرده‌سازی JPEG را ارائه می‌دهد که یک الگوریتم بسیار باکیفیت است که منحصراً برای عکاسان طراحی‌شده است. این افزونه به‌خوبی برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ساخته‌شده از طریق WooCommerce و سایر افزونه‌ها کار می‌کند.

مزایا

  • استفاده آسان و پایداری بالا
  • کمک به افزایش رتبه‌ی سئوی سایت شما می‌شود.
  • حجم کمی دارد و سرعت لود سایت را کاهش نمی‌دهد.
  • پشتیبانی آن عالی است.
  • حجم فایل‌های شما هرچقدر باشد، محدودیتی برای شما در نظر نمی‌گیرد.

معایب

  • اگر نسخه‌ی پولی را تهیه کنید، درصورتی‌که اعتبار این ماه شما مانده باشد، با شروع ماه بعد چیزی از آن باقی نمی‌ماند.
  • اگر تصاویر پانوراما را در سایت بگذارید، این افزونه ممکن است آن‌ها را تار کند.
  • به شما اجازه نمی‌دهد محدوده اندازه فایل را برای فیلتر کردن در فشرده‌سازی تصویر مشخص کنید
افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس : ShortPixel Image Optimizer
افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس : ShortPixel Image Optimizer

Smush یکی دیگر از افزونه‌های بهینه ساز تصاویر

افزونه‌ی Smush یکی دیگر از افزونه‌های بهینه ساز تصاویر در وردپرس است که برای بهینه سازی تمام تصاویر در سراسر شبکه و پیکربندی هر سایت، به‌صورت جداگانه استفاده می‌شود. این افزونه‌ی قدرتمند 100 درصد رایگان است. معمولاً باید تصاویر خود را به‌صورت دستی از طریق تغییر اندازه، کد نویسی و زمان، بهینه سازی کنید؛ اما برای بهینه سازی تصویر در وردپرس، لازم نیست نگران آن باشید.

این افزونه همه کارها را برای شما و خیلی بیشتر انجام می‌دهد. ویژگی‌های آن عبارت‌اند از تنظیمات نرم‌افزار فشرده‌سازی، سبک‌های متعدد، smush برای انجام کارهای انبوه، تغییر اندازه تصویر، بهینه سازی خودکار، ادغام بلوک گوتنبرگ، سازگاری با چند سایت و بسیاری موارد دیگر. علاوه‌برآن، Smush با افزونه‌های صفحه ساز و پلاگین‌های کتابخانه رسانه مانند WP All Import، WP Offloads Media، WP Media Folder، WP Retina 2x، NextGen gallery، WPML، Envira Gallery، Avada Fusion Builder و غیره سازگار است.

مزایا

  • رابط کاربری ساده و استفاده راحت از آن سبب محبوبیت بیشتر آن است.
  • سرعت صفحه را در نتایج گوگل بهبود می‌بخشد.
  • توانایی سازگاری با صفحه سازهای محبوب را دارد.
  • سرعت آن بسیار بالا است.
  • کیفیت تصاویر را تغییر نمی‌دهد و کاری با آن ندارد.

معایب

  • عملکرد آن به نسبت دیگر روش‌ها، کمتر مؤثر است.
  • نمی‌توانید کنترلی بر روی این‌که میزان بهینه سازی یک تصویر چقدر باشد، داشته باشد.
Smush یکی دیگر از افزونه‌های بهینه ساز تصاویر
Smush یکی دیگر از افزونه‌های بهینه ساز تصاویر

EWWW Image Optimizer افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس

به‌جرئت می‌توان گفت این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس است. این افزونه به شما امکان می‌دهد فایل با هراندازه‌ای را بهینه کنید. با استفاده از آن سرعت سایت شما به بیشتری مقدار ممکن می‌رسد و کمترین نرخ پرش کاربر را تجربه خواهید کرد.

علاوه‌برآن، EWWW Image Optimizer با پلاگین‌ها و تم‌های مختلف سازگار است و از BuddyPress، اسلایدهای اسلایدر متا، آواتارهای حرفه‌ای WP Symposium، GD bbPress، کتابخانه‌های رسانه‌ای Grand و غیره پشتیبانی می‌کند.

مزایا

  • رابط کاربری جذاب و استفاده آسان از آن
  • سازگاری بالا با صفحه سازهای محبوب
  • امکان ترجمه‌ی آن وجود دارد.
  • پشتیبانی آن بسیار عالی است.
  • تعداد فایل و اندازه فایل‌ها بدون هیچ محدودیتی است.

 

معایب

  • میزان بهینه سازی که در این پلاگین انجام می‌شود و صرفه‌جویی که می‌شود، نسبت به دیگر افزونه‌ها کمتر است.
  • سرور باید قوی باشد و اگر این‌طور نباشد، افزونه می‌تواند سرور شما را خراب کند
  • این افزونه ممکن است فهرستی از آمار کلی در مورد کل فضای ذخیره‌شده را در اختیار شما قرار ندهد.
EWWW Image Optimizer
EWWW Image Optimizer افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس

Compress JPEG & PNG Images افزونه بهینه ساز

فشرده‌سازی تصاویر JPEG و PNG بهترین افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس است که می‌تواند وب‌سایت شما را با بهینه سازی تصاویر JPEG و PNG شما سریع‌تر کند. این به شما امکان می‌دهد تا با ادغام با سرویس‌های فشرده‌سازی تصویر محبوب مانند TinyJPG و TinyPNG، به‌طور خودکار تمام تصاویر خود را بهینه کنید.

علاوه بر این، می‌توانید پروفایل‌های رنگی را به‌طور خودکار به رنگ استاندارد RGB ترجمه کنید، یک PNG متحرک را فشرده کنید و میزان استفاده خود را در صفحه تنظیمات و در طول بهینه سازی انبوه مشاهده کنید.

مزایا

  • کاربرپسند است.
  • می‌تواند پشتیبانی از چند سایت را برای شما فراهم کند.
  • با ووکامرس سازگاری کامل دارد.
  • هیچ محدودیتی بایت این‌که اندازه فایل چقدر باشد، ندارید.

معایب

اگر قصد استفاده از نسخه‌ی رایگان آن را دارید باید بدانید که در ماه تنها 500 فایل را می‌توانید فشرده کنید.

Compress JPEG & PNG Images
Compress JPEG & PNG Images افزونه بهینه ساز

افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس Imagify

Imagify یکی از بهترین افزونه‌های پیشرفته بهینه ساز تصویر وردپرس است که می‌توانید تنها با یک کلیک آن را راه‌اندازی کنید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که تصویر کم‌حجم‌تری داشته باشید و سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید. با WooCommerce ادغام‌شده است. جدا از آن، شما همچنین می‌توانید از این افزونه برای تبدیل تصاویر WebP استفاده کنید که باعث کاهش حجم وب‌سایت شما می‌شود.

این افزونه همچنین می‌تواند مستقیماً اندازه تصاویر شما را تغییر دهد و با عدم نیاز به تغییر اندازه تصاویر قبل از آپلود، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

مزایا

  • سازگاری با ووکامرس و افزونه‌های مربوط به گالری
  • صرفه‌جویی در زمان را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • برای سئو بهینه سازی شده است.
  • کیفیت تصاویر بدون هیچ‌گونه افتی خواهد بود و کمتری حجم را هم خواهند داشت.
  • کاربرپسند است.

معایب

ممکن است بهینه سازی تصاویر با آن کمی زمان‌بر باشد.

افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس Imagify
افزونه بهینه ساز تصاویر در وردپرس Imagify

 reSmush.it

افزونه reSmush.it یک افزونه رایگان بهینه ساز تصویر وردپرس است که به شما امکان می‌دهد از بهینه سازی تصویر بر اساس API reSmush.it استفاده کنید و اندازه تصویر را بر اساس چندین الگوریتم پیشرفته کاهش دهید. API فایل‌های JPG، PNG و GIF تا 5 مگابایت را می‌پذیرد. علاوه‌برآن، reSmush.it دارای یک عملکرد حجیم است که به شما امکان می‌دهد تمام تصاویر خود را تنها با چند کلیک بهینه کنید. این افزونه 400000 وب‌سایت در CMS های مختلف مانند وردپرس، دروپال، جوملا، مجنتو، پرستاشاپ و بسیاری دیگر را پشتیبانی کرده است. علاوه بر این، گزینه‌ای برای حذف برخی از تصاویر بهینه ساز ارائه می‌شود. به‌طورکلی، این افزونه یک بهینه ساز تصویر برجسته است.

مزایا

  • یک افزونه‌ی رایگان است
  • کاربرپسند بودن و امکان استفاده از آن توسط هر شخصی
  • یک افزونه‌ی ساده و درعین‌حال کاربردی
  • بیشترین پشتیبانی را ارائه می‌دهد.
  • امکان کنترل مقدار بهینه سازی تصاویر

معایب

یکی از مهم‌ترین معایب آن این است که بهینه سازی را محدود به فایل‌های کمتر از مگابایت کرده است.

 reSmush.it
reSmush.it

نتیجه‌گیری

افزونه بهینه سازی تصاویر در وردپرس با این هدف استفاده می‌شود که تصاویر با حجم کمتری در سایت شما قرار بگیرند. برای فایل‌های تصویری کوچک‌تر تصاویر بدون شک یک وب‌سایت را بهبود می‌بخشند، اما اگر بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارند، می‌توانند آسیب بیشتری نسبت به فایده داشته باشند. با بهینه سازی تصاویر در سایت خود، گام مهمی در جهت سئوی بهتر و بهبود تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود برداشته‌اید.

در انتخاب نوع افزونه دقت کافی را به عمل‌آورید و در نظر بگیرید که تنها یک افزونه برای سایت شما کافی است و نیازی نیست از چند افزونه به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. این کار تنها باعث می‌شود که سایت شما شلوغ شود و زمان زیادی برای لود شدن تعداد افزونه‌های نصب‌شده بر روی سایت صرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *