بررسی افزونه های درگاه پرداخت ووکامرس در وردپرس

بررسی افزونه های درگاه پرداخت ووکامرس در وردپرس

این روزها بازار خریدهای آنلاین و غیرحضوری بسیار داغ‌تر از گذشته است. مردم از خرید حضوری و ساعت‌ها گشتن در مراکز خرید شلوغ خسته می‌شوند و دوست دارند با بررسی در سایت‌ها و رسیدن به آن چیزی که مدنظرشان است، تنها با چند کلیک خرید خود را ثبت کنند و تنها منتظر رسیدن کالا به دم خانه‌شان باشند. ووکامرس یکی از افزونه‌های فروشگاه ساز بسیار محبوب است که اکثر سایت‌های فروشگاهی در حال حاضر با آن ساخته می‌شوند. برای ثبت خریدها در ووکامرس، به درگاه پرداخت نیاز است. در این مقاله ما افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس را بررسی می‌کنیم و محبوب‌ترین‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

درگاه پرداخت ووکامرس را بهتر بشناسیم

درگاه‌های پرداختی که برای ووکامرس استفاده می شو، در حالت کلی به دودسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که به‌صورت مستقیم هستند و آن‌هایی که غیرمستقیم‌اند. درگاه پرداخت مستقیم ووکامرس یک سری الزامات را دارد. درواقع اگر شما بخواهید از این درگاه استفاده کنید باید نمادهای اعتماد مانند ای نماد را برای سایت خود دریافت کنید. برای این کار باید فرم‌های لازم را پر کنید و منتظر تأیید باشید. بعد از تأیید شدن باید به بانکی که می‌خواهید به‌صورت اینترنتی انتقالات وجه در آن انجام دهید مراجعه کنید و مراحل لازم را انجام دهید. درنهایت باتوجه‌به درخواست شما و محصولاتتان، قرارداد لازم با شما بسته می‌شود.

درگاه پرداخت‌های غیرمستقیم ووکامرس

درگاه پرداخت‌های غیرمستقیم ووکامرس
درگاه پرداخت‌های غیرمستقیم ووکامرس

در حالت بالا شما به‌صورت مستقیم با بانک در ارتباط بودید و فعالیت شما توسط بانک بررسی می‌شود؛ اما در حالت غیرمستقیم احتیاجی به این‌گونه موارد نیست و نیازی ندارید که نماد اعتماد هم دریافت کنید. درواقع در این حالت یک میانجی یا ارتباط دهند وجود دارد که این میانجی درواقع کاری که شما رد حالت مستقیم انجام می‌دهید را عملی کرده است. برای استفاده از این حال باید در سایت این شرکت میانجی ثبت‌نام کنید و مدارک لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتوانند حساب کاربری شما را کامل کنند و اجازه لازم را به شما بدهند. زمانی که فردی از سایت شما از طریق این درگاه‌های پرداخت خرید می‌کند، مبلغ پرداختی وارد حساب شما نمی‌شود بلکه در حساب این سایت می‌ماند تا زمانی که به یک حدنصاب می‌رسد. بعدازآن می‌توانید با آن‌ها تسویه‌حساب انجام دهید.

افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس کدام‌ها هستند؟

یکی از راحت‌ترین روش‌های افزودن درگاه پرداخت به سایت فروشگاهی شما، استفاده از افزونه‌های درگاه پرداخت است. شما می‌توانید متناسب با نیازتان یکی از افزونه‌های درگاه پرداخت را تهیه کنید. در زیر ما به بررسی چند افزونه‌ی محبوب درگاه پرداخت برای ووکامرس پرداخته‌ایم.

 افزونه درگاه پرداخت بانک ملت برای ووکامرس

 افزونه درگاه پرداخت بانک ملت برای ووکامرس
افزونه درگاه پرداخت بانک ملت برای ووکامرس

 یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس است که به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد. شما می‌توانید با جستجو در این مخزن آن را دانلود و نصب کنید. این درگاه پرداخت به بانک ملت متصل است و از طریق شرکت” به پرداخت”، عملیات پرداخت اینترنتی انجام می‌گیرد. تعداد نصب‌های فعال این افزونه 10000 عدد بوده و کاربران امتیاز بالایی برای آن در نظر گرفته‌اند. بعدازآن‌که آن را نصب و فعال کردید، در بخش فروشگاه شما در پیشخوان وردپرس یک گزینه بانک ملت اضافه می‌شود که می‌توانید اطلاعاتی که مربوط به شما است و در شرکت به پرداخت دارید را در این بخش وارد کرده و آن را فعال کنید.

 تنظیماتی که باید برای این افزونه اعمال کنید به شرح زیر است

برای آن‌که فعال‌سازی انجام شود، باید گزینه مربوطه را بر روی فعال‌سازی قرار دهید. عنوان درگاه به این معنی است که می‌توانید نامی برای آن انتخاب کنید تا اگرچند درگاه داشتید، هرکدام اسم مخصوص به خود را داشته باشد. در مورد درگاه هم می‌توانید در بخش توضیحات درگاه، اطلاعاتی وارد کنید. برای آن‌که کار فعال‌سازی به اتمام برسد، چند قدم دیگر هم باید طی کنید. ترمینال ID درواقع بخشی است که باید از شرکت به پرداخت دریافت کنید و در این بخش وارد کنید. نام کاربری هم به همین ترتیب است و از طرف شرکت مربوطه در اختیار شما قرار می‌گیرد. کلمه عبور هم دیگر بخشی است که مانند دو مورد دیگر از این شرکت تحویل می‌گیرید.

افزونه pay.ir

 شرکت ایران کیش یکی دیگر از شرکت‌های میانجی است که به شما یک حساب کاربری می‌دهد تا بتوانید از درگاه‌های غیرمستقیم ووکامرس استفاده کنید. این افزونه هم به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد و می‌توانید آن را نصب کنید و یک درگاه پرداخت ایمن به سایت خود اضافه کنید. تعداد نصب‌های فعال این افزونه بیش از افزونه درگاه پرداخت بانک ملت بوده و عددی در حدود 40000 است. همچنین امتیازی که کاربران به آن داده‌اند نیز بیشتر از افزونه دیگری است که معرفی کردیم. نصب و پیکربندی این افزونه مانند افزونه درگاه پرداخت بانک ملت است و شما تنها کافی است اطلاعاتی که از شرکت ایران کیش دریافت کرده‌اید را در این بخش‌های وارد کنید.

افزونه pay.ir
افزونه pay.ir

 زرین پال از افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس

 زرین پال از افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس
زرین پال از افزونه‌های درگاه پرداخت ووکامرس

این مورد هم مانند دیگر افزونه‌هایی که مطرح شدند، به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و همه‌ی کارهایی که لازم است انجام دهید مانند مراحل طی شده در افزونه‌های دیگر است. به‌غیراز این افزونه‌ها، موارد دیگری هم مانند افزونه درگاه پرداخت بانک سامان، ملی، آسان پرداخت و … وجود دارد که بسته به نیاز شما می‌توانید هرکدام را که بهتر است انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است شما می‌توانید چند درگاه پرداخت مختلف را در سایت خود داشته باشید تا عملیات پرداخت اینترنتی با بیشترین سرعت انجام گیرد.

قبل از نصب درگاه پرداخت این موارد را در نظر بگیرید

عملیات نصب یک درگاه پرداخت در سایت فروشگاهی شما کار سختی نیست؛ اما این به شرطی است که شما قبل از آن برخی کارها را انجام دهید. شما به 4 پیش‌نیاز اساسی احتیاج دارید. یکی از آن‌ها ssl است. کار ssl این است که یک‌لایه امنیتی به سایت شما اضافه می‌کند. برای زمانی که اطلاعات یک کارت‌بانکی در سایت شما وارد شود این گواهینامه امنتی مانع از هک شدن آن توسط سودجویان می‌شود. برای نصب آن می‌توانید از یک ssl رایگان و انواع پولی آن استفاده کنید تا این لایه امنیتی به سایت شما افزوده شود.

مورد دیگری که باید به آن توجه گنید، امنیت وب‌سایت شما است. برای افزایش امینت سایت شما می‌توانید برخی کارهای امنیتی دیگر هم انجام دهید. برای مثال می‌توانید از افزونه‌های امنیتی استفاده کنید و یا آنکه سایت را بررسی کنید تا ببینید چه قدر در مقابل هک شدن مقاومت دارد.

سایتتان را خوب طراحی کنید. این به این معنی است که شما باید استانداردهایی که یک سایت معتبر باید داشته باشد را رعایت کنید. در کنار آن باید به زیبایی ظاهری سایت خودتان هم اهمیت دهید تا کاربر به سبد خرید سایت شما هم علاقه‌مند شود. همه‌ی این‌ها باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود و میزان اعتماد او به سایت شما افزایش پیدا می‌کند. اعتماد بیشتر یعنی جذب بیشتر مشتری و حرکت آن‌ها به سمت سبدهای خرید و پرداخت نهایی.

از یک هاست خوب استفاده کنید

از یک هاست خوب استفاده کنید
از یک هاست خوب استفاده کنید

ازآنجایی‌که در کارهای اینترنتی سرعت حرف اول را می‌زند، اگر نتوانید این سرعت را داشته باشید، کاربر سایت شما را ترک می‌کند. جتی اگر در آخرین مرحله از خرید باشد؛ بنابراین یک هاست خوب و سریع می‌تواند این مشکل را حل کند و نیازهای فرد را تأمین کند. از طرفی هم زمانی که هاست شما از یک شرکت معتبر باشد، اطلاعات کاربران به‌خوبی حفظ می‌شود و نگرانی بابت امنیت سرور و هاست خود نخواهید داشت. این امنیت هم برای این مشتری فعلی مهم است و هم برای آینده و اعتبار سایت شما حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *