تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟

امروزه روش‌های خریدوفروش سنتی جایگاه خود را به فروشگاه‌های اینترنتی داده‌اند و طی سال‌های اخیر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی با افزایش نیازها و تقاضای مردم افزایش یافت است؛ بنابراین با جود این فروشگاه‌های اینترنتی شما می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان کالاهای موردنیاز خود را در اینترنت مشاهده کنید و برای خرید آن‌ها در سراچه‌های اینترنتی اقدام کنید. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی در رقابت‌های دشواری با یکدیگر قرارگرفته‌اند بنابراین در این رقابت‌ها سراچه‌های فروشگاهی‌ای که بتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کنند در این رقابت پیروز می‌شود و فروش خود را افزایش می‌دهند. تبلیغات کلیکی یک یاز راه‌های مدرن و مطمئن برای تبلیغات فروشگاه‌ها و افزایش فروش آن‌ها به شما می‌رود.

نقش تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبلیغات کلیدی مخفف کلمه‌ی pay per click است که یک روش تبلیغاتی آنلاین و به‌روز به شمار می‌رود در آن تبلیغ دهندگان به ازای هر کلیک از طرف کاربران به تبلیغ محصول یا خدمات خود، به سرویس‌دهنده سایت هزینه پرداخت می‌کنند؛ و این هزینه را شما زمانی به سرویس‌دهنده‌ی سایت خود پرداخت می‌کنید که بازدیدکنندگان با کلیک به سایت شما واردشده باشند. باوجود PPC بازدیدکنندگان به‌راحتی می‌توانند تنها با یک کلیک وارد سایت شما شوند و محتوای سایت شمارا ببینید و محصولات موردنیاز خود را از سایت فروشگاهی شما به‌راحتی خریداری کنند.

انواع سرویس‌های تبلیغات کلیکی در ایران و جهان

امروزه با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی تبلیغات کلیکی بسیار موردتوجه صاحبان سایت‌ها و کسب‌وکارها قرارگرفته است و این PPC یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند که به دلیل کم‌هزینه بودن و هدفمند بودن بسیار محبوبیت پیداکرده‌اند و به‌نوعی خیال صاحبان مشاغل را درزمینهٔ ی تبلیغات راحت کرده است که البته این تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع تبلیغات خود بهترین سرویس PPC را انتخاب کنید و در جهت افزایش و بهبود تبلیغات خود به‌کارگیرید.

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

به‌طورکلی تبلیغات کلیکی می‌توانند هم برای مشتریان و هم برای صاحبان کسب‌وکارها مفید باشند. PPC می‌توانند به‌سادگی مشتریان را به سمت سایت شما هدایت کنند و این تبلیغات کاملاً هدفمند هستند و باهدف‌های مختلفی مشتریان را به سمت سایت هدایت می‌کنند و زمانی که مشتریان وارد سایت می‌شوند می‌توانند محتوای سایت شمارا مشاهده کنند محصولات موردنظر خود را سفارش دهند. این تبلیغات کلیکی مزایای زیادی دارند که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

جواب دهی با سرعت‌بالا

جواب دهی با سرعت‌بالا

روش‌های سنتی برای تبلیغات می‌توانند بسیار وقت‌گیر باشند و هزینه‌های زیادی را برای صاحبان کسب‌وکارها به همراه داشته باشد اما این روش‌های نوین برای تبلیغات می‌توانند با سرعت بسیار بالایی و در مدت‌زمان کمی شمارا به بهره‌برداری نزدیک کنند و تعداد مشتریان شمارا افزایش دهد.

 مخاطبان هدفمند در هنگام بازدید سایت

مخاطبان شما زمانی که در سایت با این PPC مواجه می‌شوند مخاطبانی را که هدفشان از بازدید سایت، خرید محصولات است را به بازدید از سایت دعوت می‌کند و در این صورت مخاطبانی که هدفشان خرید محصولات است وارد سایت شما می‌شوند و فروش محصولات فروشگاه شمارا افزایش می‌دهند.

افزایش نرخ مشتریان

بازدیدکنندگان سایت زمانی که با یک‌راه کوتاه و بدون دردسر به سمت سایت شما هدایت می‌شوند و برای اولین بار از سایت شما خرید می‌کنند قطعاً یکی از مشتریان ثابت شما می‌شوند و بدین ترتیب تعداد مشتریان شما که مستعد خرید محصولات شما هستند افزایش میابد.

آشنایی بانام فروشگاه و برند شما

در این نوع تبلیغات کلیکی حتی اگر مشتریان شما بر روی تبلیغ فروشگاه شما کلیک نکنند و وارد سایت شما نشوند، در همین حین که بنر تبلیغاتی شمارا مشاهده می‌کنند، می‌توانند بانام فروشگاه و برند شما آشنا شوند و از این طریق افراد زیادی می‌توانند بر روی برند شما شناخت داشته باشند و هر زمان که اسم برند شما به گوششان برسد نوع تبلیغ شمارا به خاطر می‌آورند.

انواع تبلیغات کلیکی

همان طور که در مطالب بالا خواندید این تبلیغات انواع مختلفی دارند که شما میتوانید باتوجه به نوع نیاز و هدف خود از ایجاد PPC ، بهترین نوع تبلیغات کلیکی را برای خود انتخاب کنید و از آن در جهت افزایش بازدید و افزایش نرخ فروش سایت خود استفاده کنید. شما میتوانید با انواع PPC در ادامه ی مطلب آشنا شوید.

انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی همسان چیست؟

این نوع تبلیغاتی یکی از انواع تبلیغات کلیکی به شمار می‌روند که در بین مخاطبان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند که به آن‌ها PPC همسان Native میگویند. در این نوع از تبلیغ، تبلیغ کلیکی شما باید کاملاً مشابه با سایت تبلیغ‌کننده باشد به‌طوری‌که کاربران متوجه تبلیغی بودن و هدف اصلی این نوع تبلیغ نشوند. این نوع تبلیغ همسان در گوگل بسیار استفاده می‌شود وقتی یک کلمه کلیدی را سرچ می‌کنید در لیست نتایج گوگل لینک‌هایی نمایش داده می‌شود که کنار آن‌ها به‌اختصار کلمه AD قرار دارد و قطعاً متوجه تفاوت‌هایی در این نوع لینک‌ها با دیگر لینک‌های دیگر شده‌اید. این نوع تبلیغات در گوگل را تبلیغات همسان Native میگوییم.

تبلیغات کلیکی بنری Banner Ads

تبلیغات بنری یکی از اولین تبلیغات کلیکی در ایران به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز دارای اهمیت ویژه‌ای بوده‌اند و توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند و فروش محصولات فروشگاهی را افزایش دهند اما در زمان گذشته هزینه‌ی این تبلیغات بیشتر بود و به‌صورت اجاره‌ای خریدی و فروش می‌شدند اما امروزه هزینه‌ی تبلیغات بنری به ازای هر کلیک از سمت بازدیدکنندگان محاسبه می‌شود. این بنرها از عکس‌ها و لینک با محتواهای خلاصه‌ای تشکیل‌شده است که مشتریان را به خود جذب می‌کنند و به سمت سایت هدایت می‌کند و بدین ترتیب زمانی که میزان بازدید سایت شما افزایش میابد نرخ فروش سایت شما هم به‌مراتب افزایش پیدا می‌کند و از این طریق شما می‌توانید مشتریان دائمی و مشتریانی که قصد خرید از سایت شمارا دارند را پیدا کنید و با راحت‌ترین روش به سمت سایت خود هدایت کنید.

تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات کلیکی در گوگل یکی از بهترین انواع تبلیغات است که می‌تواند در مدت‌زمان کمی مشتریان زیادی را برای کسب‌وکار شما رقم بزند و این نوع تبلیغات به یکی از قوی‌ترین و پربازده‌ترین تبلیغات محسوب می‌شود که می‌تواند مشتریانی از سراسر جهان را به سایت شما هدایت کند در این روش کلمات کلیدی مربوط به وب‌سایت و فعالیت خود را مشخص کرده و محتوای خود را لینک به‌صورت ادوردز به موتور جستجوی گوگل سفارش می‌دهد. همان‌طور که میدانید اکثر وب‌سایت‌های جهان برای افزایش بازدید سایت خود و همچنین افزایش نرخ کلیک از این روش استفاده می‌کنند؛ و همواره توانسته‌اند مشتریان زیادی را از این طریق به سمت سایت خود هدایت کنند و فروش محصولات خود را دوچندان کنند.

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

بعد از گوگل می‌توان از شبکه‌های اجتماعی جهت نمایش دادن تبلیغات کلیکی درون آن‌ها استفاده کرد که در این قسمت بهتر است که از شبکه‌های اجتماعی‌ای استفاده کنید که بسیار معروف و پرمخاطب باشند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی که می‌توان در آن PPC را گسترش داد شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و یا اینستاگرام است که این شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی دارند و یک بستر مناسب جهت ارائه‌ی تبلیغات کلیکی می‌باشند و شما می‌توانید با قرار دادن لینک‌ها جهت کلیک مشتریان، آن‌ها را به سمت سراچه‌های موردنظر خود هدایت کنید.

درآمدزایی از طریق تبلیغات کلیکی در ایران
درآمدزایی از طریق تبلیغات کلیکی در ایران

درآمدزایی از طریق تبلیغات کلیکی در ایران

یکی از راه‌هایی که امروزه بسیاری از افراد در جهت کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند، درآمدزایی از طریق PPC است. بدین ترتیب اگر شما یک سایت پربازدید و فعال دارید می‌توانید این سایت خود را به سرویس‌ها معرفی کنید و از طریق فروش پنل خود به‌صورت اتوماتیک کسب درآمد کنید؛ و در این قسمت سایت شما به یک سایت تبلیغاتی تغییر حالت می‌دهد و شما می‌توانید از سایت خود بهره‌برداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *