دستور top در ترمینال لینوکس

دستور top در ترمینال لینوکس

آشنایی کامل با نحوه استفاده و همچنین کاربردهای دستورات لینوکس باعث می‌شود که قدرت بیشتری در استفاده از این سیستم‌عامل محبوب داشته باشید پس می‌توان نتیجه گرفت که حتماً باید دستورات پرکاربرد لینوکس را بلد باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم به دستورات پرکاربرد سیستم‌عامل لینوکس به‌طور کامل اشاره کنیم و همچنین به دستور top در ترمینال لینوکس هم اشاره خواهیم کرد.

اگر قصد خرید هاست لینوکس را دارید می توانید به صفحه هاست لینوکس استاندارد سایت روناک هاست مرجعه کنید.

دستورات پرکاربرد لینوکس

سیستم عامل لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها است که دارای چند دستور پرکاربرد ، مهم و ضروری می باشد که معمولاً تمام برنامه نویسان آنها را حفظ هستند و از آن استفاده می کنند. اگر می خواهید درباره دستورات پرکاربرد لینوکس اطلاعات جامع داشته باشید پیشنهاد ما این است که تا انتهای این مقاله ما را یاری کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید.

دلیل استفاده از دستور top در ترمینال لینوکس

یکی از مهم‌ترین دستورات در سیستم‌عامل لینوکس که برای 9 همه برنامه نویسان مهم و ضروری است دستور تاپ است. در ابتدا جالب است بدانید که این دستور مانند task manager در سیستم‌عامل ویندوز می‌باشد که در این مواقع لیستی از پروژه‌های در حال اجرا و همچنین میزان مصرف آن‌ها از سی پی یو (cpu) دستگاه شما را به شما نمایش می‌دهد. بهتر است بدانید که استفاده از این دستور بسیار حیاتی می‌باشد و همچنین شما می‌توانید منابع مصرفی برنامه‌های خود را به‌طور دقیق نظارت و همچنین مدیریت کنید که در این مواقع اگر مشاهده کردید برنامه‌های بیش‌ازحد معمول از منابع شما استفاده می‌کند می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی با استفاده از این دستور را متوقف کنید پس می‌توان نتیجه گرفت دستور top بسیار مهم و ضروری است.

دستور تاپ به شکل زیر می‌باشد.

# top -d 05.00

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌طور کامل به بعضی از دستورات پرکاربرد سیستم‌عامل لینوکس که بسیار مهم است اشاره شد. شما عزیزان می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز تمامی سؤالات خود را از کارشناسان ما در کامنت همین مقاله بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *