مشاهده لاگ خطاها در سی پنل

مشاهده لاگ خطاها در سی پنل

مشاهده لاگ خطاهای سایت در سی پنل

نحوه مشاهده لاگ خطاها در سی پنل

سی پنل دارای یک بخش با عنوان مشاهده لاگ خطاها در سی پنل است.که به شما امکان می دهد خطاهای ایجاد شده توسط وب سایت خود را مشاهده کنید. در این مقاله، نحوه مشاهده لاگ خطا در سی پنل را برای آپاچی و پی اچ پی بررسی خواهیم کرد.

(مشاهده لاگ خطاها در سی پنل)این قسمت چگئنه کار می کند؟

این قسمت 300 خطای آخر در سی پنل را برای شما نمایان میکند.ویژگی می تواند برای یافتن لینک های خراب یا مشکلات فایل های از دست رفته بسیار مفید باشد. بررسی مکرر این گزارش می تواند به اجرای روان سایت شما کمک کند.

این ویژگی به این معنی است که وقتی سایت شما توسط شخصی بازدید می شود، سرور درخواستی از آن مرورگر بازدید کننده و مکان آن به سرور شما دریافت می کند. هنگامی که بازدیدکننده به بخشی از وب سایت شما برخورد می کند و باعث ایجاد خطا می شود،بخش لاگ خطاها تاریخ، زمان، IP، صفحه ای که خطا رخ داده و غیره را ثبت می کند.

این خطاها می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که از جمله این دلایل میتواند:

  • نام مستعار صفحه تغییر کرد (URL یا پیوندهای دائمی SEF تغییر کرد)
  • فایل حذف شد یا تغییر نام داد.
  • ربات‌های هرزنامه سعی در دستکاری آدرس اینترنتی دارند.
  • صفحات خطا یا txt وجود ندارد.
  • پیوندهای منو بدون تغییر مسیر تغییر کردند.
  • URL های قدیمی ذخیره شده در موتورهای جستجو

دلایل زیادی وجود دارد که سایت شما ممکن است لاگ خطاها را در سی پنل شما ذخیره کند. برای رفع مشکلات خزنده وب که بر روی رتبه‌بندی موتور جستجو و عملکرد وب‌ سایت شما تأثیر می‌گذارد، این که مرتبا بخش لاگ خطاها را چک کنید میتواند بسیار به عملکرد سایت شما کمک کند.

رفتن به بخش لاگ خطاها در سی پنل

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید لاگ خطاها در سی پنل خود را پیدا کنید.

  1. به بخش Metrics و سپس روی گزینه Errors کلیک کنید.

 

بخش ارور ها و وارد شدن به بخش لاگ خطاها در سی پنل

 

2. بخش لاگ خطاها در سی پنل شما در یک کادر به شکل زیر نمایش داده می شود. از این رو سی پنل 300 خطای آخر را از طریق رابط Error Log نمایش می دهد.

 

لاگ خطاها در سی پنل

 

ثبت خطا ها از طریق php

 

ثبت خطای پی اچ پی

 

به طور پیش فرض، InMotion ثبت خطای PHP را در همه سرورها غیرفعال کرده است.

به منظور عیب یابی کدهای PHP خود، خطاهای PHP را می توان فعال کرد تا با استفاده از فایل php.ini محلی، یا ini_set(اختصاصی) در یک فایل PHP خاص، خطاها را نمایش و ثبت کند. سپس، هر گونه خطا در فایلی با عنوان error_log در همان فهرستی که اسکریپت خطا را ایجاد کرده، ثبت می شود.

 

لاگ خطاها در فایل php

 

در داخل فایل، خطایی هایی که هرکدام در یک خط جداگانه ثبت شده اند را مشاهده خواهید کرد.

ابتدا تاریخ و ساعت ایجاد خطا و سپس خطای واقعی را فهرست می کند. بررسی دوره ای این قسمت به شما کمک می کند تا بهترین تجربه ممکن را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید تا مطمئن شوید که خطاهای تکراری را در وب سایت شما مشاهده نمی کنند و خطاها را به راحتی رفع کنید.

مشاهده لاگ خطاها در سی پنل و یافتن لیست آن

برای یافتن لیست لاگ خطاها در سی پنل ، باید فایل error_log را در دایرکتوری اصلی جستجو کنید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1.همانطور که قبلاً به حساب cPanel خود وارد شده اید،سپس بخش مدیریت فایل (File manager) را انتخاب کنید.

قطعا فایل منیجر یکی بخش هایی است که اکثر اوقات با آن سر و کار داریم و با آشنایی کامل به این بخش سر میزنیم.

بسته به شرکت میزبانی وبی که انتخاب کرده اید، ممکن است نماد فایل منیجر را به شکلی خاص یا در قسمت خاصی ببینید.

مشاهده لاگ خطاها در سی پنل و یافتن لیست آن 

 

2.در این صفحه، باید مطمئن شوید که در دایرکتوری public_html حضور دارید. در این رابطه به طور پیش فرض،بسیاری از هاست های وب فهرست اصلی را نمایش می دهند.

 

دایرکتوری public_html

 

اگر در این دایرکتوری حضور ندارید از طریق نوار کناری سمت چپ به دایرکتوری public_html بروید.

3.به طور پیش فرض، نام فایل ثبت خطا error_log میباشد، اما ممکن است که شما با گزینه ای شبیه به <<php_errorlog>> یا چیزی شبیه به این مواجه شوید. به پایین بروید و این گزینه را جستجو کنید.

 

فایل ثبت خطا error_log

 

هنگامی که این گزینه را پیدا کردید، می توانید با دوبار کلیک کردن آن را دانلود کنید یا با دسترسی به ویرایشگر کد تصمیم بگیرید که داده ها را ببینید. بسته به انتخاب خود میتوانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

مزیت این روش این است که عیب یابی لاگ خطاهای موجود در سی پنل به دلیل ذخیره در فایل PHP مکان دقیقی دارد و یافتن آن آسان است. اگر افزونه ای با قسمت دیگر تداخل داشته باشد، می توانید به سرعت آن را بفهمید زیرا پیام خطا شامل مکان پوشه نیز میباشد.

اما قطعا پس از آن که خطا را پیدا کنید، شما به تخصص در حل خطای وردپرس نیاز دارید.

آیا اکنون می توانید لاگ خطاها در سی پنل را پیدا کنید؟

حفظ یک سایت وردپرس بدون خطا قطعا کاری غیر ممکن و دشوار است. اما در این رابطه، من همیشه می گویم، شما باید اصول اولیه وردپرس را یاد بگیرید.

بسیاری از خطاهای وردپرس را می توان در عرض چند دقیقه حل کرد. بررسی error_log می‌تواند به شما کمک کند تا خطاهایی را که خودتان نمی‌توانید پیدا کنید یا متوجه آن نمیشوید را پیدا کنید.

بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است برخی از صفحات خطا را ببینند که می تواند بر تجربه آنها هنگام استفاده از سایت شما تأثیر بگذارد،شما باید مراقب چنین خطاهایی باشید.

یکی از چیزهای خوب در مورد سرورهای مبتنی بر سی پنل این است که آنها مکان فایل های کلیدی را در تمام نسخه های مختلف سی پنل در یک مکان نگه می دارند.

با توجه به این ثبات، همیشه می‌دانید که کجا باید فایل‌های لاگ خطاها در سی پنل را برای همه سرویس‌هایی که روی سرور سی پنل اجرا می‌شوند، جستجو کنید.

Apach

آپاچی وب سروری است که معمولاً توسط سی پنل استفاده می شود. در سرورهای سی پنل، آپاچی تعداد نسبتاً بالایی از گزارش‌ها را می‌نویسد زیرا هر سایت گزارش ترافیک خاص خود را دارد.

Access_log برای ثبت تمام درخواست‌های http به نام میزبان سرور، درخواست‌های ارسال شده به IP سرورها یا سایت‌هایی که به سرور وصل می‌شوند اما دیگر روی آن میزبانی نمی‌شوند، استفاده می‌شود.

در سرورهای سی پنل، تمام خطاهای آپاچی، به غیر از سایت، در error_log ثبت می شوند.

در پوشه domlogs هر سایت روی سرور، یک فایل لاگ خطای مخصوص به خود را خواهد داشت. این فایل‌ها دارای نام دامنه کاملاً واجد شرایط برای دامنه خود، یعنی domain.com،خواهند بود.

تمام ترافیک http به یک سایت در این فایل گزارش ثبت می شود.

Exim

Exim MTA (Mail Transfer Agent) ، این بخش دارای سه گزارش اصلی است، اما تنها دو مورد از این گزارش ها حاوی اطلاعات مفیدی هستند.

exim_mainlog ، شامل تمام تعاملاتی است که exim مدیریت می کند، بنابراین تراکنش های ایمیل ورودی و خروجی را ثبت میکند.

exim_rejectlog ، شامل تمام تلاش‌های اتصالی است که رد شده‌اند. این اطلاعات نیز در exim_mainlog ثبت میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *