هاست پربازدید چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

چه نوع هاست‌هایی وجود دارد؟ و چه تفاوتی با سرور شبکه دارد؟ در این مقاله قصد داریم به انواع هاست بپردازیم. در مورد این‌که هاست پربازدید چیست و علت نام‌گذاری آن به این اسم چیست. با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید.

 برای شروع ابتدا سرور را بشناسید

برای آن‌که داده‌ها در فضای اینترنت بتوانند مدیریت شوند، باید یک دستگاه‌هایی وجود داشته باشد که به‌صورت مداوم به اینترنت دسترسی داشته باشد و داده‌ها را آنلاین نگه دارد. یک‌هاست مانند یک کامپیوتر است که به‌صورت دائمی آن را به برق‌زده باشیم. سرورها هم مانند کامپیوترها بخش‌های مختلفی دارند، پردازنده‌های مرکزی، حافظه‌ی داخلی برای ذخیره‌سازی و…

هاست چیست؟

اولین سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که هاست چیست و به چه معناست. کلمه‌ای که در انگلیسی برای هاست وجود دارد، Host است. معنای لغوی آن میزبانی است؛ اما منظور از میزبانی چیست؟

زمانی که یک سرور وجود دارد، آن را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. این تقسیم‌بندی به این صورت نیست که به‌صورت فیزیکی از جداسازهایی استفاده شود که آن را بخش‌بندی کند. بلکه به‌صورت مجازی این تقسیم‌بندی انجام می‌گیرد. هرکدام از این بخش‌ها در اختیار یک سایت قرار می‌گیرد و اطلاعات لازم برای آن سایت را در خود نگه می‌دارد. پس چیزی که می‌توان دریافت این است که یک هاست میزبانی اطلاعات مربوط به سایت شماست.

 هاست پربازدید چیست؟

 پس‌ازآنکه با مفهوم سرور و هاست آشنا شدید، وقت آن است که در مورد هاست پربازدید صحبت کنیم. ممکن است اسم آن برای شما جای سؤال باشد. منظور از هاست پربازدید این است که مناسب سایتی است که به‌صورت روزانه آمار بازدید بالایی دارد.

سایت‌های بزرگ این نیاز را دارند که در صورت ازدحام در سایت، دچار کندی دسترسی به کاربران نشوند. این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در صورت عدم رعایت، باعث پرش کاربر می‌شود و سبب افت رتبه‌ی سایت می‌گردد.

 به‌عنوان یک مثال می‌توانید سایت دیجی‌کالا را در نظر بگیرید که روزانه مقصد تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به‌منظور خرید آنلاین است.

 هاست پربازدید چیست؟
هاست پربازدید چیست؟

ویژگی‌های هاست پربازدید چیست؟

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک هاست پربازدید دارد، همان سرعت بالای آن است که در بخش قبل هم به آن اشاره کردیم.

در مقایسه با هاست‌های معمولی، هاست‌های پربازدید قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که در صورت شروع یک کسب‌وکار که تازه سایت آن طراحی‌شده است، از این نوع هاست استفاده نکنید. در اوایل بازدید سایت شما آن‌چنان بالا نیست که یک هاست معمولی نتواند از پس آن بر بیاید.

زمانی که یک هاست پربازدید در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد، باعث می‌شود کیفیت آن به‌واسطه‌ی سرعت عملی که دارد، افزایش پیدا کند. این افزایش سرعت عمل هم باعث می‌شود تجربه‌ی کاربری برای کاربران بهتر شود. هم این‌که ازنظر گوگل شما توانایی پیشرفت را دارید و می‌توانید به رتبه‌های بالاتری در نتایج گوگل دست پیدا کنید.
کاربردهای هاست پربازدید چیست؟

 همان‌طور که قبلاً هم مطرح شد، استفاده از هاست پربازدید برای سایتی که تازه طراحی‌شده است، لازم نیست؛ اما این‌که چه مواردی می‌توانند از هاست‌های پربازدید استفاده کنند هم مهم است.

معمولاً سایت‌هایی که کار اصلی آن‌ها دانلود و آپلود است، می‌توانند از این دسته هاست‌ها استفاده کنند.

سایت‌های دیگری مانند سایت مجله‌ای نیاز دارند تا از هاست پربازدید استفاده کنند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا یک سایت به استفاده از هاست پربازدید نیاز پیدا کند این است که میزان ترافیک ورودی به سایت بالا برود؛ بنابراین در هر کسب‌وکاری که هستید، اگر هاست سایت شما دیگر پاسخگوی میزان تعداد بازدیدکنندگان را ندارد، بهتر است از یک هاست پربازدید استفاده کنید.

ویژگی‌های هاست پربازدید چیست؟
ویژگی‌های هاست پربازدید چیست؟

مزایای هاست پربازدید چیست؟

 با بررسی آن‌که هاست چیست و هاست‌های پربازدید برای شما چه کاربردهایی دارند، وقت آن است که در مورد برخی مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

سرعت

شاید مهم‌ترین مورد از مزایای هاست پربازدید، همان سرعت بالای آن است. درواقع زمانی که از یک هاست پربازدید استفاده می‌شود. سرعت بارگذاری صفحات سایت آن‌چنان افزایش پیدا می‌کند که باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما باقی بمانند و از آن لذت ببرند. این یکی از مواردی است که در سئوی سایت هم بسیار اثرگذار است.

برعکس اگر سایت شما سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد، لازم است تا کاربر صبوری بیشتری داشته باشد که در اکثر مواقع این‌چنین چیزی ممکن نیست و به همین دلیل به‌سرعت از سایت خارج‌شده و یک سایت با سرعت بیشتر را انتخاب می‌کنند.

 از اطلاعات خود محافظت کنید

 هر سایت در هنگام طراحی اطلاعات مهمی را در بطن خود دارد. علاوه‌برآن اگر شما فرم‌های تماس در آن قرار دهید، به اطلاعاتی مانند مشخصات کاربران و شماره تماس و سایر اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنید.

اگر سایت شما امنیت کافی را نداشته باشد، علاوه‌برآن‌که برای کاربران ناخوشایند است، بلکه ازنظر گوگل هم پسندیده نیست. اگر ربات‌های مخرب و بدافزارها به سایت شما ضربه‌ای وارد کنند، ممکن است رتبه‌ی سایت افت کند و بخش قابل‌توجهی از ترافیک‌های روزانه خود را از دست بدهید. با این حساب استفاده از هاستی که توسط یک شرکت هاستینگ معتبر در قالب هاست پربازده در اختیار شما قرار می‌گیرد، باعث می‌شود علاوه‌برآن‌که مانع از حذف اطلاعات مهم سایتتان شود، بلکه بتوانید نظر کاربران را به خود جلب کنید.

دسترسی به پهنای باند بیشتر

اگر برای سایت خود از یک هاست پربازدید استفاده کنید، باعث می‌شود شما به منابع بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای مثال پهنای باند سایت به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و این در سرعت سایت که یکی از فاکتورهای مهم بود، اثر می‌گذارد. علاوه‌برآن ممکن است که این منابع بیشتر در جهت تأمین امنیت سایت شما باشد و یا آنکه سرعت بارگذاری سایت شما افزایش پیدا کند.

با افزایش پهنای باند، شما می‌توانید راحت‌تر سایت را مدیریت کنید و در هنگام استفاده از آن معطلی‌ها و مشکلات کمتری را خواهید داشت. به‌صورت یک قاعده‌ی کلی اگر سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد، نیاز است تا پهنای باند خود را افزایش دهید.

دسترسی به پهنای باند بیشتر
دسترسی به پهنای باند بیشتر

پردازنده‌ی مرکزی سرحال‌تر

به‌مرورزمآن‌که میزان ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند، پردازنده‌های مرکزی یا همان سی‌پی‌یو ها مجبورند سخت‌تر کار کنند و فشار بیشتری بر آن‌ها اعمال می‌شود. اگر بتوانید یک هاست پربازدید را برای سایت خود به کار ببرید، از میزان این فشار کاسته می‌گردد. زمانی که فشار به سی‌پی‌یو کاهش یابد، در هنگام مدیریت سایت به مشکلات کمتری برخورد می‌کنید.

توانایی بک‌آپ‌گیری به‌صورت روزانه

داشتن بک‌آپ از اطلاعات سایت باعث می‌شود که در صورت حذف بخشی از اطلاعات ساید، بتوانید با نسخه‌ی بک‌آپ آن این موارد ازدست‌رفته را بازگردانید. هاست‌های پربازدید معمولاً به‌صورت روزانه می‌توانند بک‌آپ‌گیری یا تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان را انجام دهند.

در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از پشتیبانی درخواست کمک کنید

معمولاً شرکت‌های هاستینگی که این دسته از هاست‌ها را ارائه می‌دهند، به دلیل آن‌که تعداد بخش‌های سرورهای آن‌ها کمتر است، مشتریان کمتری دارند. این تعداد کمتر مشتری باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به آن‌ها راحت‌تر باشند و در هر زمانی که نیاز به پشتیبانی باشد، اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار دهند.

در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از پشتیبانی درخواست کمک کنید
در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از پشتیبانی درخواست کمک کنید

تفاوت بین هاست معمولی و هاست پربازدید چیست؟

پیش‌ازاین هم مطرح کردیم که اگر سایتی که تازه طراحی‌شده است و از تعداد بازدید کمتری برخوردار است، از یک هاست معمولی استفاده کند، مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. به‌طورکلی هاست‌های معمولی نسبت به هاست‌های پربازدید، مقرون‌به‌صرفه تر هستند و در شروع یک راه طولانی می‌توانند گزینه‌های اقتصادی بهتری باشند.

این هاست نه‌تنها برای سایت‌های تازه مفید است، بلکه برای دیگر سایت‌هایی هم که تعداد بازدید روزانه کمتر از 500 عدد را دارند، مناسب است.

چنان چه سایت شما روبه‌رشد است و تعداد بازدیدهای آن هرروز بیشتر از روز قبل است، شاید وقت آن باشد که هاست خود را تغییر دهید. اگر تعداد بازدیدهای سایت شما به عدد 2000 و بیشتر نزدیک شود، بهتر است از انواع پربازدید استفاده کنید.

 عواقب عدم استفاده از هاست پربازدید چیست؟

 از دسترس خارج شدن یک سایت بدترین اتفاقی است که ممکن است در یک سایت رخ بدهد. دلایل مختلفی می‌تواند منجر به این اتفاق شوند؛ اما زمانی که شما از یک هاست معمولی استفاده می‌کنید و بی‌توجه به آن‌که سایت شما در حال رونق گرفتن است و افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند، به این روال ادامه دهید، به‌زودی سایت از دسترس شما خارج می‌شود.

سعی کنید پیش از آن‌که چنین اتفاقی رخ دهد، از هاست پربازدیدی استفاده کنید و مانع از رخ دادن این حالت و عواقب بد آن در سئوی سایت خود شوید.

تفاوت هاست اشتراکی با هاست پربازدید چیست؟

ازلحاظ ساختاری اگر بررسی شود، هر دوی این هاست‌ها کاملاً مشابه هستند و تنها تفاوت در میزان منابعی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و معمولاً منابع در دسترس برای هاست پربازدید بیشتر است و قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری
نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به مطالبی که در بالا مطرح شد، باید این‌گونه بیان داشت که هرچقدر کسب‌وکار شما بزرگ‌تر باشد، به یک هاست قوی‌تر نیاز دارید. هاست‌های قوی‌تر با اسم‌های مختلفی در بازار مطرح می‌شوند که هاست بازدید یکی از این اسم‌هاست که از روی آن می‌توان تصمیم گرفت که برای سایت‌های با بازدید بالا مناسب هستند. مزایا و توانایی‌هایی که هاست پربازدید در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود بتوان از قیمت بیشتر آن چشم‌پوشی کرد و برای کار خود از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *