چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟

چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر ...

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها در زندگی برای همه افراد، انتخاب شغل است. پس انتخاب شغل خیلی مهم است و میزان علاقه ما نیز به آن شغل نیز از مواردی است که ممکن است برای ما دردسرساز شود. شغلی که انتخاب می‌کنیم برای پیشرفت وزندگی شما بسیار مهم است. معیارهای زیادی در انتخاب شغل شما مؤثر است. طراح سایت یکی از شغل‌هایی است که در دنیای فناوری و ارتباطات بسیار اهمیت دارد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر … . به ادامه این جمله باتوجه‌به مطالبی که در ادامه می‌گوییم، فکر کنید.

طراح سایت Website Designer کیست

طراح سایت شغلی است که نیاز به توانایی‌های خاصی دارد و باید به مهارت‌های زیادی مانند برنامه‌نویسی و شناخت طراحی سایت با عناصر زیبایی‌شناختی مسلط باشد. طراح سایت توسط کد نویسی، طراحی و خلاقیت یک سایت را طراحی می‌کند.

یک طراح سایت باید یک برنامه‌نویس باشد و باید مهارت درستی در تشخیص دادن کاربران خود داشته باشد تا بتواند یک سایت با طرح بسیار عالی و جامع را طراحی و راه‌اندازی نماید. همه افراد امروزه به‌طور مداوم سایت‌های زیادی را در طول روز بازدید می‌کنند، گاهی ممکن است زود سایت را رها کنیم و گاهی هم ممکن است مدت زیادی را در سایت بگذرانیم و محتوای سایت و طراحی سایت توجه ما را جلب کند.

اگر فونت سایت و طراحی و رنگ‌های آن مناسب نباشد، خیلی زود از آن زده می‌شویم و مشخص است که سایت را ترک می‌کنیم. پس ازجمله وظایف یک طراح سایت این است که از فونت مناسب و طرح و رنگ مناسبی، متناسب با محتوایی که قرار است در سایت قرار بگیرد، استفاده کند و کاربر را جذب کند که صفحه‌های بیشتری را در سایت ببیند.

چگونه می‌توان طراح وب‌سایت شد

چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر … . اگر موارد زیر را رعایت کنید و یاد بگیرید شما هم می‌توانید طراح وب‌سایت شوید. به مطالب زیر برای طراحی سایت توجه کنید.

طراح سایت Website Designer کیست
طراح سایت Website Designer کیست

آشنایی باکار طراحی سایت

اگر دوست دارید که طراح سایت شوید و این شغل را برای خود انتخاب کنید، ابتدا بهتر است باکار طراحی سایت و با شیوه‌هایی که می‌توان با آن به درآمد رسید را بررسی نمایید. پس طراح سایت نشوید اگر تحمل سختی‌های آن را ندارید. طراحی سایت هم مانند دیگر کارها ممکن است سختی‌هایی داشته باشد، البته که باعلاقه همه مسیر برای شما هموار خواهد شد. در ابتدا بررسی کنید که آیا به این کار علاقه دارید یا خیر.

بررسی تخصص‌های لازم و کافی جهت طراحی سایت

این بخش از مهم‌ترین بخش‌های یک طراح وب‌سایت است. یک طراح وب‌سایت باید مهارت و تخصص کافی را برای طراحی سایت داشته باشد و اگر تخصص ندارد باید آموزش ببیند و مطالعه کند. تخصص‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک طراح سایت عبارت‌اند از:

گرافیک سایت

ازجمله تخصص‌های لازم برای طراحی سایت، گرافیست بودن است که کارهایی را از قبیل طراحی کردن لوگو برای سایت، تصویرسازی کردن، طراحی قسمت‌های مختلف سایت و … را شامل می‌شود. خلاقیت از مهم‌ترین عوامل برای یک گرافیست سایت است.

برنامه‌نویس سمت کاربر client side

برنامه‌نویس کاربر قسمتی از سایت که مرتبط با کاربر است یا قسمت پوستة سایت را می‌نویسد که به آن برنامه‌نویس رابط کاربری نیز گفته می‌شود. زبان‌های برنامه‌نویسی موردنیاز در این بخش html و css است.

برنامه‌نویس سمت سرور server side

نوعی برنامه‌نویسی هم برای سایت وجود دارد که مخصوص به کاربر نیست و برای سرور است که باید همه زبان‌های برنامه‌نویسی سرور را مثلasp.net و php آموخته باشد.

شیوه یادگیری طراحی وب‌سایت

روش‌های زیادی جهت آموختن طراحی وب‌سایت وجود دارد که هریک از این روش‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی دارد. شما باید باتوجه‌به مهارت و شیوه‌ای که سریع‌تر و بهتر یاد می‌گیرید، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

  • سرچ کردن در اینترنت؛ هزینه‌ای ندارد ولی روند یادگیری آن ممکن است کمی طول بکشد.
  • خواندن کتاب‌های متعدد؛ هزینه کمی دارد ولی به‌طور عملی روند یادگیری شما صورت نمی‌گیرد و ممکن است طول بکشد.
  • دیدن ویدئوهای آموزشی؛ هزینه این روش هم کم است و شما هرجایی که باشید می‌توانید آموزش ببینید، ولی بازهم ممکن است روند یادگیری طولانی شود و عملی نتوانید آموزش ببینید.
  • کلاس‌های آموزشی؛ هزینه زیادی می‌خواهد ولی به شکل عملی این فرایند را یاد گرفته و از تجربیات شخصی که آموزش می‌دهد هم استفاده می‌کنید.
شیوه یادگیری طراحی وب‌سایت
شیوه یادگیری طراحی وب‌سایت

ابزارهای مناسب برای گرافیک سایت کدم‌اند

برای طراحی کردن سایت و ویرایش بخش‌هایی که نیاز به گرافیست دارد باید از برخی نرم‌افزارها مانند فتوشاپ Photoshop و ایلاستریتور Adobe Illustrator و Fireworks و … استفاده نمایید. Inkscape یکی دیگر از نرم‌افزارهایی است که هزینه کمی دارد. گرافیست باید مهارت‌های خود را در این برنامه‌ها بالا ببرد.

ایجاد کردن یک وب‌سایت پویا توسط PHP و MySQL

از موارد بسیار مهمی که شمارا به یکی از طراحان حرفه‌ای وب‌سایت تبدیل می‌کند، ایجاد نمودن وب‌سایت‌های پویا است. درواقع با استفاده از این روش می‌توانید سایت را طراحی کنید بدون اینکه یک صفحه HTML شخص را ایجاد کنید. درواقع به شما این اجازه را نیز می‌دهد که از قالب‌های مختلفی هم در طراحی سایت خود استفاده نمایید. شما با PHP بدون اینکه به سرور نیاز داشته باشید، سایتی طراحی می‌کنید و تجربه شما نیز افزایش می‌یابد.

به یک‌هاست نیاز دارید

پس‌ازاینکه یاد گرفتید، باید تمرین و تکرار کتید. جهت انجام تمرین‌های خود به هاست نیاز است که هزینه‌هایی هم برای شما به همراه دارد. با استفاده از برنامه‌هایی مثل Xampp و Wamp برای ایجاد کردن فضای localhost بهره ببرید.

تمرین کردن با نمونه‌های برنامه‌نویسی شده

پس‌ازاینکه‌هاست شما درست شد، باید تمرین کنید. بعضی از نمونه‌های اسکریپت‌های موجود را اجرا کنید تا روند کار را متوجه شوید. CMS هایی مانند وردپرس در این مورد بسیار به شما کمک می‌کند.

چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر … اگر مهارت‌های زیر را یاد نگرفته‌اید

پیش از اینکه توضیح دهیم که چگونه به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل می‌شوید، باید این مورد را هم توضیح دهیم که طراح سایت و توسعه‌دهنده وب‌سایت با یکدیگر متفاوت است. طراح سایت در اکثر اوقات کارهای گرافیکی سایت را انجام می‌دهد و توسعه‌دهنده بیشتر کد می‌نویسد. مهارت‌هایی که در ادامه می‌گوییم، جهت توسعه وب‌سایت است و طراحی سایت نیازمند یادگیری ابزارهای طراحی است.

چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر ... اگر مهارت‌های زیر را یاد نگرفته‌اید
چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر … اگر مهارت‌های زیر را یاد نگرفته‌اید

با HTML شروع کنید

HTML کوتاه شده عبارت Hyper Text Markup Language است که درواقع نوعی زبان نشانه‌گذاری برای وب‌سایت‌ها است. این زبان برنامه‌نویسی، ساختار اصلی همه وب‌سایت‌ها است. برنامه‌نویس باید توسط این زبان همه قسمت‌های یک سایت مانند عکس، لیست، متن و … را در صفحه‌ها بگذارد. به این زبان برنامه‌نویسی، زبان برنامه‌نویسی تحت وب نیز می‌گویند.

 CSS هم یاد بگیرید

CSS زبان برنامه‌نویسی ظاهری کوتاه شده عبارت Cascading Style Sheets است. در زبان فارسی به آن استایل صفحات آبشاری نیز می‌گویند. درواقع این زبان برنامه‌نویسی همهٔ شکل و ظاهر صفحه‌های وب‌سایت را در برمی‌گیرد. برای معماری سایت از HTML استفاده می‌شود و برای اینکه هر صفحه را مشخصات خاصی جدا کنیم از Css استفاده می‌کنیم.

فراگیری زبان برنامه‌نویس از سمت سرور

اگر زبان برنامه‌نویسی از سمت سرور را نیاموزید، امکان طراحی سایت وجود ندارد. زبان سرور زبانی نوعی زبان برنامه‌نویسی است که اطلاعات بین مرورگر و سرور را منتقل می‌نماید. PHP و ASP.NET دو زبان خوب و قدرتمند در این زمینه است.

کلام آخر

برای اینکه به یک طراحی سایت تبدیل شوید باید مهارت‌ها و تخصص‌های کافی را داشته باشید. در این مقاله توضیح دادیم که برای تبدیل‌شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای چه مهارت‌هایی نیاز است که یاد بگیرید. البته پیش از هر چیزی میزان علاقه شما به طراحی سایت و پشتکار شما در این مسیر مهم است.

چگونه یک طراح سایت حرفه‌ای شویم؟ طراح سایت نشوید اگر … . اکنون پاسخ این سؤال را باتوجه‌به مطالب که بیان کردیم می‌توانید بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *