آموزش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google Analytics

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

آموزش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google Analytics

آیا به اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس برای ردیابی فروشگاه آنلاین خود فکر کرده اید؟ یک راه ساده و موثر برای انجام این کار وجود دارد. ردیابی فروشگاه WooCommerce به شما کمک می کند تا مسیر کلی را برای کاربر وب سایت خود بهتر درک کرده و بهبود بخشید.در این آموزش آسان برای دنبال کردن، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس یک افزونه WooCommerce Analytics اضافه کنید تا بتوانید تمام تجزیه و تحلیل ها را از فروشگاه آنلاین خود ردیابی و مشاهده کنید.

اهمیت اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

اهمیت وجود Google Analytics در یک وب سایت را نمی توان اغراق کرد. گوگل ابزارهای رایگان بسیار زیادی را از طریق برنامه تحلیلی خود ارائه می دهد که به شما کمک می کند وب سایت خود را بهینه کنید و تمام داده هایی را که برای مرتبط شدن بیشتر به صورت آنلاین نیاز دارید مشاهده کنید.داشتن شناسه ردیابی در وب سایت شما همچنین به گوگل کمک می کند تا سایت شما را به درستی ایندکس کند و به شما امکان می دهد داده هایی را مشاهده کنید که به شما کمک می کند فروش بیشتری داشته باشید و کسب و کار کوچک خود را به درستی بازاریابی کنید.البته راه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی وب‌سایت وردپرس وجود دارد، اما اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس راهی فوق‌العاده برای پیگیری پیشرفت و داده‌های فروشگاه آنلاین شما است.

ردیابی تجارت الکترونیک چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

به احتمال زیاد، شما در حال حاضر وب سایت خود را با استفاده از Google Analytics ردیابی یا نظارت می کنید. چندین راه مختلف برای بهینه سازی صحیح وب سایت برای کاربران ارائه می دهد تا بتوانید به سمت دریافت ترافیک بیشتر به سایت بسازید.ردیابی تجارت الکترونیک نیز گزینه ای است که Google Analytics ارائه می دهد. این یک گزینه دقیق تر در داخل حساب Analytics شما است که به شما اطلاعات دقیقی در مورد تمام خریدهایی که در فروشگاه شما انجام می شود ارائه می دهد.

این به شما کمک می‌کند تا مشتریان را بهتر درک کنید، ببینید کدام صفحات محبوب‌تر هستند و تغییرات لازم را برای دستیابی به فروش بیشتر انجام دهید. با این حال، برای انجام این کار، باید از یک افزونه استفاده کنید.ادغام Google Analytics در اصل بخشی از WooCommerce بود. با این حال، زمانی که آنها نسخه 2.1 را منتشر کردند، ادغام در دسترس نبود و اکنون باید از یک افزونه برای راه اندازی صحیح اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. بیایید نگاهی به نحوه اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس به فروشگاه آنلاین خود بیاندازیم.

یکپارچه سازی گوگل آنالیتیکس ووکامرس

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

افزونه WooCommerce Google Analytics Integration یک ارتباط ادغام مستقیم بین Google Analytics و WooCommerce را برای شما فراهم می کند. و این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات تراکنش را مستقیماً به داده های Google Analytics خود اضافه کنید.این افزونه تجزیه و تحلیل WooCommerce همچنین از Universal Analytics جدید، تجارت الکترونیک و ردیابی رویدادهای تجارت الکترونیک پیشرفته پشتیبانی می کند. اساساً همه چیزهایی را که برای انجام ردیابی ووکامرس مناسب نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.نصب و راه اندازی افزونه نسبتاً ساده است. بیایید نگاهی به نحوه نصب و اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس بیندازیم.

افزونه WooCommerce Analytics را نصب و فعال کنید

قبل از شروع اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس ، توجه داشته باشید بقیه این آموزش فرض می کند که شما قبلا یک حساب Google Analytics دارید. اگر این کار را نکردید، همین الان یکی را ایجاد کنید. باید شناسه ردیابی خود را پیدا کنید تا بعداً کپی و جایگذاری کنید.ما همچنین فرض می کنیم که WooCommerce را نصب و راه اندازی کرده اید.هنگامی که یک حساب Google Analytics دارید، همه چیزهایی را که برای نصب، فعال سازی و استفاده صحیح از این افزونه نیاز دارید در اختیار خواهید داشت.قبل از اینکه بتوانید از افزونه WooCommerce Analytics استفاده کنید، باید آن را نصب و فعال کنید. می توانید این کار را از صفحه افزونه های داشبورد مدیریت وردپرس خود انجام دهید.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

پس از نصب و فعال سازی افزونه، یک پنجره بازشو مشاهده می کنید که از شما می خواهد حساب Analytics خود را متصل کنید. توجه: اگر گوگل آنالیتیکس در حال حاضر در سایت شما اجرا نشده باشد، پیامی ظاهر می شود. با کلیک بر روی آن به تنظیماتی که در زیر می خواهیم انجام دهیم هدایت می شوید. اگر گوگل آنالیتیکس در حال حاضر در وب سایت شما اجرا می شود، تنظیمات به طور خودکار انجام می شود و می توانید فوراً ردیابی WooCommerce را شروع کنید.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و راه اندازی آن

برای دسترسی به صفحه راه اندازی و اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس ، روی WooCommerce > Settings کلیک کنید.  در منوی سمت چپ داشبورد مدیریت وردپرس شما قرار دارد.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

متوجه خواهید شد که اکنون یک برگه با عنوان “ادغام” وجود دارد. ادامه دهید و روی آن برگه کلیک کنید و اجازه دهید افزونه WooCommerce Analytics را راه اندازی کنیم.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

تنظیمات این افزونه بسیار ساده است. سپس یک صفحه باز می شود و چند گزینه برای انتخاب به شما می دهند.در بالای صفحه، شناسه Google Analytics خود را کپی و پیست می‌کنید. شما همچنین می توانید نام دامنه خود را تنظیم کنید و ردیابی استاندارد را فعال کنید.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

کمی به پایین بروید و گزینه های ردیابی دیگری را خواهید دید که در دسترس شما هستند. ادامه دهید و هر طور که میخواهید تنظیم کنید. هر سایتی متفاوت است، با گزینه های زیادی که وجود دارد میتوانید تنظیمات دلخواه خود را پیکربندی کنید.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

در نهایت، کمی بیشتر به پایین اسکرول کنید و نحوه رسیدگی به خطاهای 404 و تراکنش‌های خرید را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ردیابی خطاهای 404 به شما کمک می کند پیوندهای شکسته را در وب سایت خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید هنگام خرید بازدیدکنندگان، ردیابی را تنظیم کنید.هنگامی که تنظیمات را به گونه ای که می خواهید پیکربندی کردید، روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید و همه چیز آماده است.

اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس

اکنون اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس در وب سایت خود اجرا شده است. می‌توانید در هر زمان وارد حساب Google Analytics خود شوید و تمام داده‌های تجارت الکترونیکی را که از فروشگاه آنلاین شما می‌آیند، ردیابی کنید.

یکی دیگر از گزینه های ادغام Google Analytics WooCommerce

همچنین می توانید از MonsterInsights و افزونه آن برای اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

نتیجه گیری

اگر می خواهید به فروشگاه آنلاین خود رونق بدهید، باید چند قدم بردارید. افزودن و اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس باید در بالای لیست شما قرار گرفته باشد.علاوه بر این، دسترسی به شما می دهد که مشتریان فروشگاه آنلاین شما چگونه وقت خود را سپری می کنند و به چه چیزی نگاه می کنند. شما همچنین می توانید به سایر داده های مرتبط نگاه کنید.هنگامی که اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس را انجام میدهید، چندین راه برای بهینه‌سازی وب‌سایت وردپرس خود در اختیار شما قرار می‌دهد ومی توانید داده‌های تجارت الکترونیک خود را ردیابی کنید. که به نوبه خود داده های مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید آنها را به استراتژی های بازاریابی و صفحات لندینگ تبدیل کنید.وقتی داده های مناسبی داشته باشید، همیشه می توانید کاربران وب سایت بیشتری داشته باشید و فروش بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *