آموزش استعلام مالکیت دامنه سایت

آموزش نحوه استعلام مالکیت دامنه سایت

قبل از هر چیز برای شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار خود در بستر اینترنت و طراحی سایت باید دو چیز را تهیه کنید، هاست و دامنه؛ اما برای اینکه بتوانید نام دامنه‌ای که دوست دارید را تهیه کنید، چه‌کارهایی باید انجام دهید و چطور باید نام دامنه موردنظر خود را پیدا کنید. در این مقاله آموزشی از سایت روناک هاست قصد داریم که به‌صورت کامل به شما توضیح دهیم چطور استعلام مالکیت دامنه سایت خود را انجام دهید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از استعلام مالکیت دامنه چیست

برای اینکه بتوانید هر دامنه‌ای را برای خود ثبت کنید یا آن را خریداری کنید، باید حتماً قبل از هر چیز نسبت به استعلام مالکیت آن اقدم کنید. با استعلام مالکیت دامنه می‌توانید ببیند که آیا نام دامنه موردنظر شما قبل توسط کسی خریداری‌شده است یا خیر. این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که اگر نام دامنه شما قبلاً توسط فرد دیگری خریداری یا ثبت‌شده باشد، شما دیگر قادر به تهیه آن دامنه نیستید. یکی از مهم‌ترین اهمیت که استعلام مالکیت دامنه دارد، مناسب انتخاب اسم برند برای کسب‌وکارهای اینترنتی است. اگر می‌خواهید برند خود را در به‌صورت اینترنتی ثبت کنید، باید دامنه با اسم برند خود را پیدا کنید تا بتوانید در بستر اینترنت فعالیت کنید.

استعلام مالکیت دامنه از طریق سایت هویز who.is

اما اصلاً نیازی نیست نگران استعلام دامنه باشید، شما می‌توانید با سایت‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌شود، استعلام مالکیت دامنه سایت را انجام دهید. یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توانید از طریق آن اطلاعات مربوط به یک دامنه را به دست آورید سایت هویز who.is می‌باشد. زمانی که وارد این سایت می‌شوید باید اسم دامنه موردنظر خود را در کادر جستجو تایپ کنید روی دکمه lookup کلیک کنید. در آخر نیز به شما اطلاعات دامنه نمایش داده می‌شود. در صورتی وضعیت یا status دامنه روی available باشد، می‌توانید دامنه موردنظر را خریداری کنید. در صورتی هم که دامنه از قبل ثبت‌شده باشد می‌توانید مشخصات مربوط به فرد خریدار را پیدا کنید و از طریق ایمیل با او مکاتبه کنید و دامنه را از او بخرید.

استعلام مالکیت دامنه از طریق سایت هویز who.is

استعلام مالکیت دامنه از طریق روناک هاست

یکی از خدماتی که سایت روناک هاست ارائه می‌دهد، استعلام مالکیت دامنه از طریق ثبت دامنه در روناک هاست است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید ببینید که دامنه موردنظر شما قبلاً ثبت‌شده است یا خیر. برای این کار ابتدا باید به سایت روناک هاست مراجعه کنید و از طریق منو دامنه روی گزینه ثبت دامنه کلیک کنید.

ثبت دامنه در روناک هاست

سپس به صفحه ثبت دامنه منتقل می‌شود و باید نام دامنه و پسوند دامنه خود را در داخل آن تایپ کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید. بعد از چند لحظه قابلیت خرید دامنه یا ثبت دامنه به شما نشان داده می‌شود. درصورتی‌که دامنه برای خرید فعال باشد می‌توانید آن را از طریق سایت روناک هاست تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای تمدید و انتقال دامنه نیز از زیر منو دامنه در سایت روناک هاست، دامنه خود را انتقال دهید یا آن را تمدید کنید.

بررسی دامنه در روناک هاست

استعلام مالکیت دامنه از طریق هویز ایرنیک

همچنین یکی از راه‌هایی که برای گرفتن یک دامنه وجود دارد، استفاده از سایت هویز ایرنیک می‌باشد. برای این منظور باید ابتدا وارد سایت whois.nic.ir شوید و نام دامنه خود را در کادر جستجو تایپ کنید. سپس روی دکمه whois query کلیک کنید تا اطلاعات ثبت دامنه و مشخصات مربوط به آن به شما نمایش داده شود. اگر دامنه قابل خریداری باشد می‌توانید آن را از طریق سایت‌های مختلف خریداری کنید. همچنین می‌توانید برای خرید دامنه با ارزان‌ترین قیمت از سایت روناک هاست اقدام کنید.

استعلام مالکیت دامنه از طریق هویز ایرنیک

جمع‌بندی

بهترین روش استعلام مالکیت دامنه برای شما استفاده از سرویس ثبت دامنه است. در این صورت می‌توانید هنگام خرید دامنه بررسی کنید که آیا دامنه شما قبلاً ثبت‌شده است یا خیر. همچنین در زمان ثبت یا خرید دامنه، دامنه‌های پیشنهادی هم به شما نمایش داده می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را نیز با پسوندهای مختلف خریداری کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. پیشنهاد می‌کنم از دیگر مقالات روناک هاست نیز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *