آموزش انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات

آموزش انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات

بیش از 50 درصد خریداران از گوگل برای تحقیق در مورد خرید خود قبل از خرید، استفاده می‌کنند. موتورهای جست‌وجو از کلمات کلیدی برای یافتن نتایج مرتبط استفاده می‌کند. اگر کسب‌وکار شما در صفحه‌ی اول گوگل نباشد، ترافیک زیادی را دریافت نخواهد کرد. تنها را حل این است که در انتخاب کلمات کلیدی تمام دقت خود را به‌کارگیرید تا بتوانید ذهن خواننده را بخوانید.

در این مقاله ما آموزش‌هایی درباره‌ی انتخاب کلمات کلیدی به شما ارائه می‌کنیم تا با استفاده از آن، بعدازاین، کلمات کلیدی خود را بهتر انتخاب کنید.

کلمات کلیدی چیست؟

ازنظر سئو، کلمات کلیدی، عبارت یا کلمه‌هایی هستند که یک جستجوگر، با آن در موتورهای جست‌وجو، به سرچ کردن می‌پردازد. زمانی که شما مرورگر خود را باز می‌کنید، با واردکردن یک کلمه هزاران نتیجه برای شما نشان داده خواهد شد. آن‌هایی که در صفحه‌ی اول هستند، در مورد کلمه کلیدی که شما وارد کرده‌اید، توانسته‌اند بیشترین کاربرد را برای کاربران داشته باشند و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

هدف این است که شما بتوانید حجم بیشتری از ترافیک هدفمند را به سایت خود جذب کنید. اگر دوست دارید در انتخاب کلمات کلیدی مناسب بعدازاین حرفه‌ای‌تر عمل کنید، این موارد را به‌کارگیرید.

در انتخاب کلمات کلیدی، هدف جست‌وجو را تجزیه‌وتحلیل کنید

زمانی که شما بتوانید هدف جست‌وجوی افراد را شناسایی کنید، باعث می‌شود بتوانید کلمات کلیدی را که کاربر احتمالاً به دنبال آن‌هاست را پیدا کنید. در حالت کلی هر کاربر می‌تواند سه هدف از جست‌وجو در وب داشته باشد:

کاربر می‌خواهد از یک صفحه که در آن قرار دارد، لینکی پیدا کند که او را به صفحه‌ی موردنظر می‌رساند.

هدف کاربر از جست‌وجو این است که مستقیماً به اطلاعاتی که مدنظر دارد، دست پیدا کنند. در این صورت شما باید متناسب با کلمه‌ی کلیدی اصلی که در صفحه قرار داده‌اید، اطلاعات جامعی در سایت بگذارید تا مانع از خروج سریع کاربر شود و او را علاقه‌مند به ادامه‌ی مطالعه کند.

در حالت سوم هدف کاربر این است که به‌صورت آنلاین محصولی را که مدنظر دارد، خریداری کند. دادن لینک درست به صفحه‌ی محصولات می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کد.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با بهترین نتایج، باید مانند مشتری خود فکر کنید و از دید او به مسائل فکر کنید. جستجوهایی مانند “خرید آب‌گرم‌کن کم‌هزینه” با جستجوهای “آب‌گرم‌کن خراب” بسیار متفاوت است. یکی عبارت کلیدی تجاری و دیگری اطلاعاتی است.

در انتخاب کلمات کلیدی، هدف جست‌وجو را تجزیه‌وتحلیل کنید
کلمات کلیدی چیست؟

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، انواع آن را درک کنید

کلمات کلیدی انواع متفاوتی دارند. سه نوع اصلی آن‌ها شامل موارد زیر است:

Head keywords

Body keywords

Long Tail keyword

Head keywordsها یک‌کلمه‌ای یا دوکلمه ای هستند. رقابت کلمات کلید در این سطح بسیار بالاست و برای سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند، شانس کمتری برای نمایش در صفحه اول با این دسته از کلمات کلیدی دارند.

Body keywordsها نسبت به دسته‌ی قبل، کمی بلندتر هستند و معمولاً تا سه کلمه هستند. این نوع کلمات کلیدی به‌نوعی مانند فیلتر عمل می‌کند و نتایجی را که در حالت قبل نمایش می‌داد، محدود به یک بخش خاص از آن می‌کند.

Long Tail keywordها می‌توانند چهار کلمه و یا بیشتر باشند. ازآنجایی‌که جست‌وجوهای زیاد برای مردم خسته‌کننده است، اغلب سعی می‌کنند از این دسته از کلمات کلیدی استفاده کنند و خیلی سریع به هدف خود برسند. این دسته از کلمات کلیدی برای سایت‌های نوپا مناسب است. آن‌ها می‌توانند به‌تدریج از طول کلمات کلیدی خود بکاهند و به لینک‌های اول برسند. در انتخاب کلمات کلیدی، تمرکزتان را بر روی انواع Long Tail keyword بگذارید که هم آسان‌تر هستند و هم مفیدتر.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، انواع آن را درک کنید
رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید

رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید

یکی از راه‌های عالی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، آنالیز سایت‌های رقیب است. ابزارهای مختلفی در راستای آنالیز سایت‌های رقیب به شما کمک می‌کنند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. از این ابزار می‌توانید برای درک موقعیت رتبه‌بندی حریفان استفاده کنید و سپس این اطلاعات را برای در پیشگیری ی استراتژی سئوی قوی، استفاده کنید.

به صفحات Landing Page لینک بدهید

Landing Pageها محتوای هدفمند را نشان می‌دهند. بهتر است آن‌ها را به‌منظور لینک دادن به کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی کنید. همه‌چیز در این صفحات باید به کلمات کلیدی برگردد که شما قصد دارید در آن‌ها به جایگاه خاصی برسید.

از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل در انتخاب کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

برای آن‌که بتوانید بهترین عملکرد را در انتخاب کلمات کلیدی مناسب داشته باشید می‌توانید از ابزاری مانند Google Analytics و Google Search Console و همچنین alexa rank استفاده کنید. این ابزار بخش‌هایی را به شما نشان می‌دهد که محتواهایی که در صفحات خود با کلمات کلیدی مختلف قرار داده‌اید، بررسی می‌کند و عملکرد شما در این کلمات کلیدی را تحلیل می‌کند. اگر نیاز باشد باید محتوای خود را به‌روزرسانی کنید و اگر هم در برخی کلمات، ضعیف عمل کرده‌اید، آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

در انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بخش نظرات سایت را هم بررسی کنید

اغلب اوقات بهترین راهی که می‌توانید یک کلمه کلیدی مناسب پیدا کنید این است که کامنت و نظراتی که افراد در زیر پست‌های شما قرار می‌دهند را بررسی کنید. مشاهده خواهید کرد که یک سؤال به‌دفعات از طرف کاربران مختلف، تکرار شده است. شما می‌توانید صفحه‌ی بعدی که در سایت خود ایجاد می‌کنید را به این کلمه کلیدی، اختصاص دهید.

برای انتخاب کلمات کلید مناسب سعی کنید نیازها و پرسش‌های کاربران را در نظر بگیرید و از آن‌ها به‌عنوان یک ابزار ساده‌تر در انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده کنید. هشتگ‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی ترند می‌شوند هم می‌تواند گزینه عالی برای کلمه کلیدی باشند.

در انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بخش نظرات سایت را هم بررسی کنید
خلاصه

خلاصه

 به‌طورکلی در یک نگاه اگر مطالب را دسته‌بندی کنیم، باید بگوییم که در انتخاب کلمات کلیدی مناسب سعی کنید موارد زیر را استفاده کنید:

  • هدف کاربر از جست‌وجو را بررسی کنید.
  • انواع کلمات کلیدی را بشناسید و از نوع طولانی آن استفاده کنید.
  • سایت‌های رقیب را آنالیز کنید.
  • از ابزارهای تحلیل استفاده کنید.
  • از دید کاربران مباحث را بررسی کنید و به نظراتی که در سایت می‌گذارند، توجه کنید.

استفاده از همین نکات کوچک می‌تواند شما به شما تا حد زیادی در انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک کند و با نوشتن محتواهای مناسب برای هر کلمه کلیدی به‌سرعت رتبه‌ی سایت خود را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *