آموزش رفع محدودیت تعداد مجاز ساخت دیتابیس در هاست سی پنل

آموزش رفع محدودیت تعداد مجاز ساخت دیتابیس در هاست سی پنل

دیتا بیس یکی از مهمترین پیش نیاز ها برای هر وبسایتی است در اصل اطلاعات وبسایت شما به دو بخش اصلی تقسیم میشود:

  • اطلاعات و فایل های محتوایی که روی سایت قرار میگیرد مانند:فیلم،عکس،متن و اطلاعاتی از این قبیل
  • اطلاعات دیگری که ریشه در ساخت سایت دارند مثل اطلاعات 0 و 1 ها و همچنین مشخصات و کد های قالب و …

یک وبسایت برای این که به خوبی کار کند و بهترین عملکرد را داشته باشد باید هردوی این بخش ها را در کنار یکدیگر داشته باشد و شما هم باید از عملکرد صحیح این بخش ها مطمئن باشید.

به صورت خودکار شرکت های ارائه دهنده فضای میزبانی همواره یک سری محدودیت ها را بر روی هاست اعمال کرده اند یکی از این محدودیت های محدودیت ساخت دیتابیس میباشد و هنگامی که شما میخواهید دیتابیس جدید ایجاد کنید اگر این تعداد از حد مجازی که شرکت ارائه دهنده میزبانی تایین کرده است بیشتر شود با ارور:

You have reached your maximum allotment of databases

روبه رو خواهید شد و دیگر امکان ساخت دیتا بیس جدید را نخواهید داشت در این مقاله ما سعی داریم تا روش رفع محدودیت ساخت دیتابیس را باهم بررسی کنیم.

روش رفع محدودیت ساخت دیتابیس

آموزش رفع ارور رفع محدودیت تعداد دیتابیس در سی پنل

برای رفع این ارور دو راه کار وجود دارد یک این که شما دیتابیس های اضافی را پاک کنید اما در صورتی که شما تمام دیتابیس ها را نیاز دارید و قصد ندارید آن ها را پاک کنید باید به مرحله دوم بروید و از شرکت ارائه دهنده هاست خود بخواهید که پلن هاست شما را ارتقا داده یا در صورت وجود محدودیت این محدودیت را از طرف شرکت بردارند.

برای حذف و رفع ارور محدودیت ساخت دیتابیس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید پس از این کار شما دیگر با ارور :

You have reached your maximum allotment of databases

رو به رو نخواهید شد و به راحتی میتوانید دیتابیس های جدید را ایجاد کنید.

مرحله اول : با استفاده از یوزرنیم و پسور وارد سی پنل هاست خود شوید دقت داشته باشید که یوزرنیم و پسورد باید به صورت کاملا صحیح وارد شود در غیر این صئرت شما قادر به ورود به این بخش نخواهید بود در این آموزش ما از پنل کاربری آموزشی خود استفاده میکنیم شما با دنبال کردن همین مراحل به راحتی میتوانید این مراحل را بر روی هاست دیگر نیز انجام دهید.مرحله دوم : پس از ورود به سی پنل از شاخه database  زیر شاخه Mysql database  را انتخاب کنید.

روش رفع محدودیت ساخت دیتابیس

مرحله سوم : در صفحه ای که باز میشود بخشی با عنوان دیتابیس های موجود مشاهده میکنید:current database در این بخش نام و لیست تمامی دیتابیس هایی که توسط شما ساخته شده است قابل نمایش است.

مرحله چهارم : شما میتوانید دیتا بیس ها را بررسی کنید و پس از انتخاب دیتابیش مورد نظر گزینه delete  را بزنید تا دیتابیس به صورت کامل حذف شود.

روش رفع محدودیت ساخت دیتابیس

پس از انجام این کار دیگر با مشکل محدودیت ساخت دیتابیس رو به رو نخواهید بود و میتوانید به راحتی در سی پنل بدون وجود خطا اقدام به ساخت دیتابیس کنید.اما همانطور که در قسمت های قبل ذکر کردم اگر به تمامی دیتابیس های خود نیاز دارید باید این مشکل را با شرکت هاستینگ خود در میان بگذارید تا پلن شما را ارتقا دهند و یا محدودیت ها را از روی سایت شما بردارند.در این مقاله سعی کردیم که رفع محدودیت تعداد دیتابیس در سی پنل را آموزش دهیم امیدواریم این مقاله به خوبی به شما در رفع این مشکل کمک کرده باشد و بتوانید به راحتی اقدام به ساخت دیتابیس جدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *