آموزش FTP در سی پنل

FTP

FTP چیست؟

File Transfer Protocol با به اختصار FTP یک پروتکل استاندارد شبکه برای انتقال فایل از یک هاست به هاست دیگر است. از این پروتکل برای آپلود صفحات وب و سایر اسناد میان سرورها استفاده می شود. معماری این پروتکل Client Server بوده و اتصال داده و کنترلی را به صورت مجزا بین اف تی پی سرور و سرویس گیرنده برقرار می کند.

پروتکل FTP، اولین تلاش انجام شده برای‌ ایجاد یک استاندارد به منظور مبادله فایل بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP/IPبوده است که از اوایل سال ۱۹۷۰ مطرح و مشخصات استاندارد آن طی RFC 959 در اکتبر سال ۱۹۸۵ ارائه گردید.به منظور ارسال امن داده ها می توانید از پروتکل SSH File Transfer Protocol. استفاده  نمایید.بسیاری از کارشناسان عرصه ی اینترنت اعتقاد دارند که اینترنت گسترش و  عمومیت خود را مدیون سرویس وب می باشد. فرض کنید که وب سرویس را از اینترنت حذف نماییم. در صورت تحقق چنین شرایطی،  یکی از عملیاتی که کاربران می توانند انجام دهند دریافت داده، فایل های صوتی تصویری و سایر نمونه فایل های دیگر با استفاده از پروتکل انتقال فایل یابرگرفته از File Transfer Protocol است.

برای ایجاد یک حساب FTP، لطفا این مراحل را دنبال کنید –

مرحله 1 – با کلیک کردن روی حساب‌ها موجود در بخش فایل‌ها، ویژگی حساب‌ها را باز کنید.

FTP

پس از باز شدن ویژگی حساب ها را در صفحه زیر مشاهده خواهید کرد.

FTP

مرحله 2 – نام Log in را برای کاربر جدید خود وارد کنید، این نام کاربری کاربر خواهد بود، همچنین یک رمز عبور قوی برای این کاربر ارائه دهید.

مرحله 3 – دایرکتوری را برای کاربر جدید خود وارد کنید، همچنین می توانید آن را با نام دایرکتوری از پیش پر شده مطابق با کاربر خود بگذارید.

مرحله 4 – سهمیه فضای ذخیره سازی  را فراهم کنید، می توانید سهمیه نامحدودی ارائه دهید یا مقداری در مگابایت استفاده کنید.

مرحله 5 – روی Create FTP Account کلیک کنید و حساب  شما ایجاد می شود.

FTP Client را پیکربندی کنید

برای پیکربندی سرویس گیرنده FTP خود، می توانید هر فایل پیکربندی از پیش ساخته شده را با کلیک روی پیکربندی حساب  دانلود کنید.

FTP

می توانید فایل های پیکربندی FTP را برای FileZilla یا CoreFTP که نرم افزار ویندوز یا Cyberduck برای مک هستند دانلود کنید.

اکانت های ویژه FTP

این حساب ها از قبل با حساب میزبانی ساخته شده اند و نمی توان آنها را حذف کرد، این حساب ها برای اهداف اداری استفاده می شوند.

FTP

یکی از حساب های ویژه FTP حساب اداری شما است که نام کاربری آن با نام کاربری حساب های شما یکسان خواهد بود. دایرکتوری اصلی این حساب FTP دایرکتوری ریشه حساب های cPanel شما است. با این اکانت  می توانید به تمامی فایل های اکانت خود دسترسی داشته باشید. رمز عبور آن همانند رمز عبور حساب سی پنل شما خواهد بود.

نتیجه

اکنون که نحوه ایجاد یک حساب FTP در سی پنل را با دستورالعمل های گام به گام در سایت روناک هاست بررسی کردیم، باید بتوانید با انتساب مجوز Directory، Quota Limit، حساب جدیدی را مطابق با نیاز خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *