افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل

چگونه اندازه آپلود PHP Max را در cPanel افزایش دهیم؟

PHP با محدود کردن اندازه آپلود فایل از عملکرد سرور محافظت می کند، اما محدودیت پیش فرض برای بسیاری از برنامه های کاربردی وب مدرن بسیار کم است. زمانی که یک برنامه PHP پیام خطایی را نشان می دهد که از شما می خواهد حداکثر اندازه فایل آپلود PHP را افزایش دهید، احتمالاً با این مشکل مواجه خواهید شد. راه های مختلفی برای افزایش محدودیت آپلود وجود دارد، از جمله ویرایش مستقیم فایل های پیکربندی PHP. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه محدودیت های آپلود PHP را در سی پنل cPanel و WHM به سرعت تنظیم کنید.

“upload_max_filesize” در PHP چیست؟

دستورالعمل upload_max_filesize یک متغیر PHP در سیستم و فایل های محلی php.ini و فایل های user.ini است. اینها پیکربندی خط پایه مفسر PHP را تعیین می کنند. همانطور که انتظار دارید، upload_max_filesize حداکثر اندازه مجاز یک فایل آپلود شده  سی پنل را محدود می کند. پیش‌فرض PHP 2 مگابایت است و اگر می‌خواهید فایل‌های بزرگ‌تری را از طریق یک برنامه وب PHP آپلود کنید، باید آن را افزایش دهید.

همچنین ممکن است مجبور شوید دستورالعمل های دیگری را تنظیم کنید، از جمله:

post_max_size، که باید بزرگتر از upload_max_filesize باشد.

memory_limit که باید بزرگتر از post_max_size باشد.

مقادیر دستورالعمل PHP در بایت بیان می شوند. اگر upload_max_filesize را روی 1000 تنظیم کنید، حداکثر اندازه 1000 بایت است. با این حال، می توانید از مقادیر بایت کوتاه K، M و G برای کیلوبایت، مگابایت و گیگابایت نیز استفاده کنید. بنابراین، 1000K برابر با 1000 کیلوبایت و 10G برابر با 10 گیگابایت است.

 

چگونه می توان حجم آپلود PHP Max را در سی پنل افزایش داد؟

در سی پنل ،cPanel می‌توانید دستورالعمل‌های PHP را برای مکان‌ها و دامنه‌هایی که توسط حسابتان کنترل می‌شوند، با ویرایشگر MultiPHP INI ویرایش کنید، که در منوی صفحه اصلی در زیر نرم‌افزار مشاهده می‌کنید.

ویرایشگر MultiPHP INI را باز کنید و یک مکان را از منوی کشویی انتخاب کنید.

افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل
افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل

به ورودی upload_max_filesize بروید و مقدار مربوطه را ویرایش کنید. مطمئن شوید که مقدار post_max_size بزرگتر از upload_max_filesize است و روی اعمال در پایین صفحه کلیک کنید.

افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل
افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل

چگونه اندازه آپلود PHP Max را در WHM تغییر دهیم؟

در حالی که سی پنل ،cPanel به شما امکان می دهد دستورالعمل های PHP را در فهرست های محلی ویرایش کنید، در WHM می توانید دستورالعمل ها را در فایل اصلی php.ini سرور ویرایش کنید. این روی همه حساب‌هایی که از یک نسخه PHP خاص استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

برای افزایش محدودیت آپلود PHP در WHM، ویرایشگر MultiPHP INI را از قسمت Software در منوی نوار کناری باز کنید. در منوی کشویی، یک نسخه PHP را انتخاب کنید. نسخه‌های PHP پیکربندی‌های مستقلی دارند، بنابراین باید حداکثر متغیر آپلود را برای همه نسخه‌هایی که می‌خواهید تغییر دهید ویرایش کنید.

افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل
افزایش محدودیت های آپلود در سی پنل

قبل از کلیک بر روی Apply در پایین صفحه، به upload_max_filesize بروید و مقدار مجاور را ویرایش کنید. مطمئن شوید که post_max_size حداقل به همان اندازه بزرگ است.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختید که چگونه حجم آپلود در سی پنل  را افزایش دهید و فایل های حجم دار و بزرگ را به راحتی آپلود کنید و نهایت استفاده را ببرید برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش های بیشتر به به سایت روناک هاست مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *