برای طراحی سایت وردپرس بهتر است یا پایتون

برای طراحی سایت وردپرس بهتر است یا پایتون

دردنیای تکنولوژی امروزی برای ساخت سایت های مختلف روش های گوناگونی وجود دارد که شما میتوانید با شناخت معایب و مزایای هر کدام، بهترین روش را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید. یکی از روش هایی که میتوان در هنگام طراحی سایت استفاده کرد وردپرس یا پایتون python میباشد که نظر بسیاری از برنامه‌نویسان و افرادی که به دنبال آموزش طراحی سایت هستند را به خود جلب کرده است و همان طور که میدانید هر کدام از روش های طراحی سایت وردپرس یا پایتون دارای مزایا و معایب خودشان هستند که هر کدام از آن‌ها برای هدف های مشخص و سایت های منحصر به فردی استفاده می‌شوند.

وردپرس چیست؟ 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که در جهت ساخت و طراحی سایت و راه اندازی سایت ها استفاده می‌شود. البته وردپرس در ابتدا یک پلتفرم در جهت ساخت وبلاگ بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش برخی از قابلیت ها به یک سیستم مدیریت محتوا CMS تبدیل شده است که به دلیل داشتن قالب های آماده برای طراحی ساخت و نداشتن هزینه برای سازنده ی سایت، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و امروزه حدود 40 درصد از انواع سایت ها به کمک این سیستم صورت میگیرد و همچنین این سیستم مناسب تمامی افرادی است که به تازگی طراحی سایت را آغاز کرده اند و همچنین برای طراحی سایت با کمک وردپرس به حتی یک خط کد نویسی نیز نیازی نیست و شما میتوانید حتی بدون دانش کد نویسی سایت خود را طراحی و آن را راه اندازی کنید و از قاتلب های آماده در ساخت آن استفاده کنید. وردپرس یا پایتون کدام یک بهتر است؟

مزای و معایب وردپرس چیست؟ 

وردپرس نیز مانند سیستم های مدیریت محتوای دیگر دارای مزایا و معایبی است اما این سیستم تولید محتوا در دنیای امروزی بین کاربران بسیار معروف و مشهور شده است و مزایای آن بسیار موردتوجه کاربران قرار گرفته است بنابراین شما به آسانی میتوانید با دیدن چند ساعت فیلم آموزشی و یا شرکت در دوره های آنلاین وردپرس، کار با این سیستم را آموزش ببینید و به راحتی سایت های مورد علاقه ی خود را بسازید و از این راه کسب درآمد داشته باشید. در ادامه به مزایای وردپرس میپردازیم.

مزای و معایب وردپرس چیست؟ 
مزای و معایب وردپرس چیست؟

بدون هزینه سایت طراحی کنید 

یکی از برترین مزایی که یک سیستم مدیریت محتوا و طراحی سایت میتواند داشته باشد، طراحی سایت بدون هزینه است. یکی از علت هایی که طراحی سایت با وردپرس بدون هزینه است، داشتن قالب های طراحی آماده در این سیستم مدیریت محتوا است بنابراین شما میتوانید این قالب های آماده را برای سایت خود انتخاب و استفاده کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد تیم برنامه‌نویسی و کد نویسی ندارید زیرا این قالب ها از قبل کد نویسی شده اند و شما میتوانید بدون پرداخت هزینه از این قالب های آماده در طراحی سایت خود استفاده کنید.

به راحتی نصب و راه اندازی کنید

زمانی که شما وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب میکنید، وردپرس این امکان را به شما میدهد تا شما بتوانید بدون هیچ نگرانی و تنها با یک کلیک این سیستم را نصب کنید و همچنین پس از ساخت و طراحی سایت خود بتوانید به سرعت آن را راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید. شما همچنین میتوانید قالب های دلخواه سایت خود را انتخاب کنید و هر زمان که بخواهید میتوانید سایت خود را با هزینه ی بسیار اندکی به کمک یک برنامه‌نویسی PHP شخصی سازی کنید.

سایت های ریسپانسیو طراحی کنید 

شما میتوانید به کمک وردپرس سایت های ریسپانسیو responsive و یا واکنش گرا طراحی کنید. بدین ترتیب شما میتوانید سایتی طراحی کنید که ابعاد آن در گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و… تغییری نکند و قالب سایت شما به صورت ثابت و در اندازه های منعطف قرار بگیرد؛ بنابراین این قابلیت به کاربران این امکان را میدهد تا بتوانند ظاهر سایت شما را به همان اندازه ی صفحه ی نمایشگرشان مشاهده کنند و بدین ترتیب بتوانند تمام قسمت های مختلف سایت را مشاهده و استفاده کنند.

سایتی با قابلیت انعطاف پذیری بسازید

سایت‌هایی که به کمک وردپرس طراحی و ساخته می‌شوند دارای قابلیت انعطاف پذیری میباشند بنابراین شما میتوانید هر زمان که بخواهید مطالب سایت خود را ویرایش کنید و همچنین میتوانید قالب های سایت خود را به آن گونه ای که میخواهید تغییر دهید و همچنین هر زمان که بخواهید میتوانید قابلیت ها و یا افزونه های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند به راحتی از سایت شما استفاده کنند و از قابلیت ها و پلاگین های اضافه شده به سایت بهره مند شوند و بازدید سایت شما را افزایش دهند. برای درک بهتر اینکه برای طراحی سایت  وردپرس یا پایتون بهتر است، مطلب را کامل بخوانید.

منبع باز یا open source بودن وردپرس

وردپرس یک سیستم متن باز است بنابراین شما میتوانید هر زمان که بخواهید قابلیت هایی را به سایت خود اضافه کنید و افزونه یا پلاگین های جدید را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید و به راحتی میتوانید به کد منبع سایت خود دسترسی داشته باشید و اطلاعاتی را به سایت خود اضافه و یا کم کنید و این منابع اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهید.

امنیت وردپرس

روزانه افراد بسیار زیادی بر روی به روز رسانی و امنیت سیستم مدیریت محتوا کار میکنند و از پیش آمدن مشکلات احتمالی در وردپرس جلوگیری میکنند و زمانی که مشکلی اینجاد شود آن را حل میکند بنابراین شما برای حفظ امنیت سایت خود باید این آپدیت های جدید را نصب کنید.

امنیت وردپرس
امنیت وردپرس

معایب وردپرس

در مطالب بالا از مزایای وردپرس صحبت کردیم اما در این قسمت میخواهیم با معایب وردپرس آشنا شویم.

سرعت پایین در اجرای قابلیت ها

یکی از معایبی که گاهی دچار اختلال و نارضایتی کاربران در هنگان استفاده از وردپرس می‌شود سرعت پایین در اجرای قابلیت ها و افزونه های سایت است بنابراین زمانی که شما به سایت خود تعداد زیادی افزونه و یا پلاگین اضافه کنید گاهی هنگام استفاده از سایت دچار اختلال در سرعت میشوید و سایت شما به راحتی در اختیار کاربران قرار نمیگیرد و این اختلاف سرعت باعث نا رضایتی مردم در هنگام استفاده از افزونه های سایت می‌شود.

نامناسب برای سایت های فوق تخصصی

زمانی که شما بخواهید یک سایت تخصصی برای سایت خود طراحی کنید گاهی قالب های آماده ای که در وردپرس وجود دارند برای کار شما مناسب نیستند بنابراین در این هنگام بهتر است به کمک یک برنامه‌نویسی و با استفاده از دانش کد نویسی طراحی سایت تخصصی خود را انجام دهید و سایت ها ی بزرگ و مدیریتی خود را کنترل کنید.

پایتون چیست؟ 

پایتون یک نوع زبان برنامه‌نویسی شی گرا است که این نوع زبان در بین زبآن‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و کاربردی است و یکی از دلایلی که این زبان برنامه‌نویسی مورد توجه برنامه‌نویسان قرار گرفته است سادگی و سهولت در یادگیری آن است؛ بنابراین زمانی که شما بخواهید یک طراحی سایت حرفه‌ای با سرعت بالا و تخصصی داشته باشید میتوانید از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده کنید و یک سایت تخصصی و سرتاسر کد نویسی شده طراحی و راه اندازی کنید. در این روش برنامه‌نویسان این نوع طراحی سایت را کاملا سفارشی سازی شده و مطابق با سلیقه ی مشتریان خود کد نویسی و طراحی میکنند. حالا بررسی کنید که وردپرس یا پایتون کدام یک برای شما مناسب تر است؟

مزایای برنامه‌نویسی با پایتون

طراحی سایت از صفر تا صد مطابق سلیقه ی شما

یکی از مهم ترین قابلیت های برنامه‌نویسی به کمک استفاده از پایتون این است صفر تا صد طراحی سایت از ابتدا تا انتها در دست شما و طبق نظرات شما انجام می‌شود و دیگر لازم نیست در طراحی سایت از قالب های آماده استفاده شود؛ و همچنین زمانی که بخواهید تغییراتی را در سایت ایجاد کنید به راحتی میتوانید این تغییرات را در سایت ایجاد کنید؛ و همچنین شما میتوانید با کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را کنترل و مدیریت کنید و با قابلیت انعطاف پذیری سایت میتوانید هر زمان که میخواهید افزونه ها و یا اطلاعاتی به سایت خود اضافه و یا حذف کنید و دیگر نگران امنیت سایت خود نباشید زیرا امنیت این سایت بسیار بالاست و احتمال هک شدن آن صفر درصد میباشد.

مزایای برنامه‌نویسی با پایتون
مزایای برنامه‌نویسی با پایتون

معایب استفاده از پایتون در طراحی سایت

صرف زمان طولانی در ساخت و طراحی سایت

یکی از معایبی که طراحی سایت با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون دارد صرف وقت زیاد در هنگام طراحی سایت و راه اندازی سایت توسط برنامه‌نویسان است.

هزینه ی طراحی سایت بالا

زمانی که شما بخواهید به کمک پایتون برنامه‌نویسی انجام دهید، شما برای طراحی سایت خود به یک تیم حرفه‌ای برنامه‌نویس نیاز دارید بنابراین این کار باعث بالا رفتن هزینه‌های شما در هنگام طراحی سایت با کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌شود.

سئوی دشوار و تخصصی

سایت‌هایی که به کمک کد نویسی طراحی می‌شوند، دارای سئوی دشوار و سختی هستند که حتماً برای سئو ی آن‌ها شما به یک سئو کار حرفه‌ای در تیم خود نیاز دارید.

وردپرس یا پایتون

در این مقاله بررسی می کنیم که طراحی سایت با وردپرس یا پایتون کدام یک بهتر است و به مقایسه ویژگی های وردپرس و پایتون می پردازیم. شما باید با توجهبه نیاز خود و مطالبی که خواندید، مشخص کنید کدام یک از روش های طراحی سایت برای شما مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *