بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس

بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس

اکثر کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و خدمات خود، علاوه بر شبکه‌های اجتماعی به سایتی نیاز دارند که در آنجا به‌صورت کامل‌تر و با دسته‌بندی محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند و برای ساخت طبیعتاً نیاز به متخصص این کار دارند. طراح سایت از چند روش برای ساختن سایت استفاده می‌کند که در مقاله‌های قبلی هم به آن‌ها اشاره کردیم. معمولاً در ساخت سایت از روش‌هایی استفاده می‌کنیم که رایگان است و هزینه‌ی آن‌ها کمتر از روش‌های دیگر است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس و مزایای هرکدام، چه مواردی هستند.

معرفی Google Sites  گوگل سایت

اگر می‌خواهید سایتی را راه‌اندازی نمایید و نیاز به ابزاری دارید، با مراجعه کردن به وب‌سایت گوگل سایت بدون اینکه برنامه‌نویسی بلد باشید و اطلاعی در این زمینه نداشته باشید هم می‌توانید سایتی را راه‌اندازی نمایید. کاربرد این سرویس برای طراحی کردن سایت، رایگان است، اما اگر از دامنه‌ی خاصی استفاده می‌نمایید، حتماً باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که آن را بخرید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوگل سایت در ایران محدودیت‌هایی از جمله فیلترینگ دارد و شما اگر ساکن ایران هستید نمی‌توانید از این سرویس استفاده کنید، پس وردپرس برای ایرانیان گزینه‌ی بهتری است.

ویژگی‌های گوگل سایت جهت ساختن وب‌سایت

  • دارای قالب‌ها، صفحه‌های گوناگون و طرح‌بندی صفحه
  • دارای بخش‌های آماده و از قبل ساخته و پردازش شده
  • مجهز به URL
  • بارگذاری کردن همه پوشه
  • دارای الگوهایی برای طراحی کردن متریال
  • دارای ویرایشگر
  • قابلیت ادغام شدن با Google Drive
  • CMS سایت‌هایی که با گوگل سایت ساخته می‌شوند، ویرایشگر Google Docs و GAS Editor و Html و تقویم و … است و بدون اینکه به کدنویسی خاصی نیاز باشد شما با روشی آسان با آن‌ها کار می‌کنید.
  • دارای ویرایشگر کامل CMS و WYSIWYG
  • Html Editor دارای استانداردهای موردنیاز است که می‌شود کدهای html را در صفحه‌های سایت ویرایش نمود.
ویژگی‌های گوگل سایت جهت ساختن وب‌سایت
ویژگی‌های گوگل سایت جهت ساختن وب‌سایت

گوگل سایت چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد

در این مقاله بررسی می‌کنیم که بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس باید معایب و مزایای هرکدام را بررسی کرد. در ادامه مقاله می‌خواهیم درباره مزایا و معایب طراحی سایت با گوگل سایت صحبت کنیم، پس از بررسی متوجه می‌شوید که گوگل سایت نسبت به وردپرس محدودیت‌های زیادی دارد. سایت‌هایی که با گوگل سایت طراحی می‌شود، برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از سایت خود درآمدی داشته باشند، مناسب نیست؛ این سایت‌ها هزینه‌ای برای طراحی ندارند اما نمی‌توان روی آن‌ها تبلیغاتی را انجام داد و در این صورت اعتباری هم به کسب‌وکار شما اضافه نخواهد شد. سایت این که توسط گوگل سایت طراحی و راه‌اندازی می‌شوند، برای معرفی کردن وب‌سایت و برخی از افراد مناسب است. مزایا و معایب این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • رایگان بودن گوگل سایت باعث شده که عده‌ای طرف‌دار آن باشند.
  • برای ساختن وب‌سایت توسط گوگل سایت، هاست و دامنه نیاز نیست.
  • بدون اینکه برنامه‌نویسی بلد باشید و اطلاعاتی درباره آن داشته باشید، می‌توانید سایتی را راه‌اندازی کنید.
  • این سایت محیطی بسیار ساده دارد و همه افراد قابلیت کارکردن با آن را دارند.

از معایب این سایت‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • در این سایت‌ها تبلیغاتی نمایش داده نمی‌شود و برای سایت‌های فروشگاهی مناسب نیست.
  • این سایت‌ها، فونت‌های کمی دارد.
  • برای طراحی کردن صفحه‌های سایت، ویرایشگرها و افزونه‌های بسیار کمی وجود دارد.
  • برای کاربران ایرانی محدودیت دارد و فیلتر است.
  • در این سایت‌ها امکانی مثل آپلود کردن فایل و ویدئوها به جز ویدئوهای یوتیوب نیست.
  • کاربران ایرانی را نیز پشتیبانی نمی‌کند.

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای بسیار پرطرف‌دار

در این مقاله می‌خوانیم بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس و هرکدام چه ویژگی‌های دارد. در این بخش درباره وردپرس می‌خواهیم مطالبی را بیان کنیم. وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا CMS است که درواقع می‌توان گفت که سیستمی نرم‌افزاری برای مدیریت‌کردن محتوای وب‌سایت‌ها است. وردپرس هم برنامه‌نویسی خاصی نیاز ندارد و به‌راحتی و خیلی سریع می‌توان سایت را راه‌اندازی کرده و آن را مدیریت کرد. یکی از ویژگی‌های مهم در سیستم مدیریت‌کردن محتوا این است که ویرایش کردن محتوا و صفحه‌ها در آن بسیار آسان است و همچنین دسته‌بندی‌ها برای صفحه‌ها و قسمت‌های مختلف برای بارگذاری محتوا، بسیار آسان است. یکی از بهترین روش‌ها برای راه‌اندازی‌کردن سایت و مدیریت‌کردن محتوا، وردپرس است.

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای بسیار پرطرف‌دار
وردپرس، سیستم مدیریت محتوای بسیار پرطرف‌دار

وردپرس یک پلتفرم اپن‌سورس است که شما این قابلیت را دارید که به‌وسیله‌ی آن، وب‌سایت، اپلیکیشن، وبلاگ را طراحی نمایید. به‌صورت کلی وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت‌کردن محتوا است که با استفاده از قالب و پوسته و افزونه‌های زیادی تشکیل شده است و این افزونه‌ها به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای اینکه بخواهید سایتی را راه‌اندازی کنید، باتوجه‌به هر قالب و مدلی که دوست دارید می‌توانید با مراجعه نمودن به سایت رسمی وردپرس آن را دانلود نمایید و پس از نصب استفاده نمایید.

ویژگی‌های وردپرس

پس از اینکه متوجه شدیم بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس باید ویژگی‌های آن را نیز بررسی کنیم که در ادامه قصد داریم ویژگی‌های وردپرس را بیان کنیم.

نصب کردن بسیار ساده و سریع: نصب کردن وردپرس از طریق دانلود آن از سایت اصلی وردپرس بسیار آسان است که در مدت‌زمان بسیار کمی این قابلیت را دارید که این کار را انجام بدهید. وردپرس به دلیل اینکه بسیار نصب راحتی دارد، موردتوجه قرار گرفته است.

ایجادکردن بخش‌های گوناگون: پس از اینکه سایت را با قالب‌هایی که در اختیار دارید، طراحی کردید، می‌توانید به هر قسمتی که موردنظر شما است، بخش‌هایی را اضافه کرده و برای بالابردن کارایی سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. بخش‌هایی مثل نظریات مشتریان، ارتباط با پشتیبانی و … از جمله بخش‌های سایت‌های وردپرسی است.

مدیریت‌کردن بسیار راحت: پس از اینکه سایت را طراحی کردید، محتوای خود را در این سایت‌های می‌توانید انتشار دهید و خیلی راحت آن‌ها را مدیریت کنید. مدیریت‌کردن بخش‌های متفاوت سایت و محتوای سایت‌های وردپرس بسیار راحت است.

امن بودن: یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های وردپرس این است که بسیار امن است و از دست‌یافتن هکرها به این سایت‌ها جلوگیری می‌کند.

دارای نسخه فارسی: اگر کارکردن با نسخه فارسی این سایت برای شما بهتر است، با نصب نمودن آن کار و سرعت خود را بهبود ببخشید.

سرعت بالا: سرعت لود شدن سایت‌های وردپرس یکی دیگر از اصولی‌ترین مواردی است که می‌توان به آن توجه ویژه کرد. سرعت لود شدن سایت برای کاربران بسیار مهم است که اگر پایین باشد کاربر خیلی سریع صفحه را ترک می‌کند و از آن خارج می‌شود. سرعت سایت برای گوگل و ایندکس شدن سایت هم بسیار مهم است که در رتبه‌بندی سایت شما در گوگل هم تأثیر دارد.

پشتیبانی کردن بسیار خوب سایت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در وردپرس بسیار اهمیت پیدا دارد، پشتیبانی کردن خوب این وب‌سایت‌ها است.

بررسی اجمالی وردپرس و گوگل سایت

بررسی اجمالی وردپرس و گوگل سایت
بررسی اجمالی وردپرس و گوگل سایت

باتوجه‌به این بررسی‌هایی که کردیم، وردپرس یکی از کامل‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که در جامعه بیشتر کاربرد دارد و یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که برای ساخت سایت‌ها وجود دارد، وردپرس است. شما مس توانید با سرچ کردن ساده در اینترنت نصب کردن وردپرس را بیاموزید. گوگل سایت در این بررسی رتبه‌ی کمتری نسبت به سایت‌های وردپرس دارد.

گوگل سایت برای افرادی که مبتدی و تازه‌کار هستند، پلتفرم راحت‌تری است، ولی سایت‌های وردپرس نیاز به یادگیری و مطالعه کردن بیشتری دارد. باوجوداینکه هر دو سایت رایگان هستند، وردپرس کاربران بیشتری را جذب خودکرده است. یکی دیگر از موارد مهمی که باید بیان کنیم این است که وردپرس برای همه کاربران سراسر دنیا رایگان است، اما برای استفاده کردن از برخی افزونه‌های آن نیاز به پرداخت هزینه است.

سئو کردن سایت‌های گوگل سایت با اینکه بستر اصلی آن‌ها خود گوگل است، کمی محدود است و چون امکان تبلیغ هم در آن‌ها نیست در این زمینه هم کاربران برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر از وردپرس که سئو آن راحت‌تر و گسترده‌تر است، استفاده می‌نمایند.

جمع‌بندی

در این مطلب بررسی کردیم که بهترین روش ساخت سایت کدام است؟ گوگل سایت یا وردپرس و باتوجه‌به بررسی که انجام شد، وردپرس برای طراحی کردن سایت از قابلیت‌های بهتری برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *