کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری

کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری

اکثر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای بهتر دیده‌شدن، افزون بر اینکه در فضای مجازی حضور دارند، نیاز به سایتی دارند که در آنجا به دسته‌بندی‌کردن محصولات و نمایش آن‌ها و همچنین تبلیغات گسترده‌تر، مشتریان بیشتری را جذب کنند. با شیوع ویروس کرونا هم بازار طراحی سایت به‌صورت فریلنسری هم بهتر شد. مردم دیگر خیلی سخت به فروشگاه‌ها و پاساژها مراجعه می‌کردند و به همین دلیل هم کسب‌وکارهایی که آنلاین هم نبودند، به فکر افتادند که به‌صورت آنلاین خدمات ارائه دهند. در این مقاله می‌خواهیم درباره کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری مطالبی را توضیح بدهیم.

درآمدزایی از طریق طراحی سایت

همان‌طور که اشاره کردیم کسب‌وکارهای آنلاین و حتی کسب‌وکارهایی که به شکل مجازی فعالیت نداشتند، برای اینکه میزان فروش آن‌ها افزایش پیدا کند و همه‌ی مناطق جغرافیایی را پوشش دهد، دسته‌بندی‌کردن بهتر محصولات و خدمات و همچنین افزایش یافتن میزان فروش آن‌ها به وب‌سایت‌های اینترنتی نیازمند هستند که در آن بستر به‌راحتی بتوانند مشتریان خود را مدیریت کنند و پشتیبانی بهتری هم ارائه دهند.

وظیفه یک طراح سایت افزون بر اینکه میزان هزینه‌های طراحی سایت را برای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و به‌صورت شخصی باید در نظر بگیرد و بررسی کند، به موارد دیگری هم باید بسیار اهمیت دهد، مثل: قالب سایت، ظاهر سایت، سرعت سایت و سئو کردن سایت، تولید محتوا خوب و … . همه این موارد را یک طراح سایت باید مدنظر قرار دهد و به همه اینها تسلط هم داشته باشد که بتواند به‌موقع و به‌صورت دقیق مطابق با نظر مشتریان، سایت را طراحی و تحویل بدهد. وظایف طراح سایت و مواردی که او باید بلد باشد که بتواند پروژه‌هایی برای طراحی سایت بگیرید را برای شما تک‌به‌تک توضیح می‌دهیم و همچنین درباره کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری نیز صحبت خواهیم کرد.

جهت دریافت پروژه‌های طراحی سایت، چه مواردی برای طراح سایت اهمیت دارد

  • آشنا بودن با بخش‌های گرافیکی سایت
  • آشنا بودن با صفحه سازها
  • داشتن سلیقه و به‌روز بودن در طراحی سایت‌های گوناگون
  • توانایی کارکردن با افزونه‌ها و ابزارها را داشته باشد
  • دارای فن بیان قوی و مذاکره برای جذب کردن مشتری‌ها
  • دارای قدرتی برای جذب کردن مشتری و بازاریابی
  • تولید محتوا خوب و ویرایش کردن سریع آن‌ها
  • برخی از روش‌های طراحی سایت که نیز به کدنویسی دارند را طراح سایت باید به آن‌ها مسلط باشد
  • آپدیت کردن سایت‌ها
  • پشتیبانی و مدیریت سایت؛ درصورتی‌که مشتری هم درخواست کند
  • حل کردن نیازهای فنی سایت و شناسایی آن‌ها
  • ایجاد نمودن فایل‌هایی برای پشتیبانی
جهت دریافت پروژه‌های طراحی سایت، چه مواردی برای طراح سایت اهمیت دارد
جهت دریافت پروژه‌های طراحی سایت، چه مواردی برای طراح سایت اهمیت دارد

کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری به چه صورت می باشد؟

یکی از مشاغلی که در زمینه‌ی آی‌تی بسیار پرطرف‌دار است و درآمد خوبی هم دارد، طراحی سایت است. البته درآمدی که شما از طراحی سایت کسب می‌کنید، به موارد متعددی مانند تعداد پروژه‌ها و کیفیتی که کار را تحویل می‌دهید و همچنین میزان تسلط شما به آن نیز بستگی دارد. اگر می‌خواهید که به شکل فریلنسر کار کنید و برای شرکت و مرکز خاصی کار نکنید، جلب نمودن اعتماد مشتری‌ها کمی سخت‌تر می‌شود و شما باید هر روز تلاش کنید که رزومه و نمونه کار قوی تری را داشته باشید که مشتری‌ها به شما اعتماد کنند و پروژه‌ها را به دست شما بدهند.

درواقع هنگامی که به‌صورت فریلنسری در زمینه طراحی سایت فعالیت می‌کنید حتماً باید دفتری به‌صورت مجازی برای ارائه نمونه کارهای خود و رزومه خود به مشتری داشته باشید. این دفتر کار منظورمان میز و صندلی و یک مکان خاصی نیست، بلکه به‌صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی و عضویت در آن‌ها مثل لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و… است و حتی یک سایت برای خودتان طراحی کنید و نمونه کاری خود را در آن جا قرار بدهید. در این مقاله از کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری صحبت‌هایی می‌کنیم و به شما روش‌هایی که می‌توان به‌صورت فریلنسری از طراحی سایت درآمدزایی کردن را نیز توضیح می‌دهیم.

چگونه از سایت‌های فریلنسری پروژه طراحی سایت بگیریم

اگر شما یک طراح سایت هستید، می‌توانید افزون بر اینکه خودتان برای کار خودتان بازاریابی می‌کنید، از سایت‌های فریلنسری که در ادامه توضیح می‌دهیم هم پروژه‌های طراحی سایت را دریافت کرده و برای آنها کار کنید. با استفاده از این سایت‌ها، فریلنسرها و کارفرماها می‌توانند با یکدیگر تعاملی داشته باشند و به یکدیگر متصل شوند. در ادامه برخی از این سایت‌هایی که می‌تواند به‌صورت فریلنسری از آن‌ها پروژه دریافت کنید را توضیح می‌دهیم. کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری یکی از مهم‌ترین مشاغلی است که در حوزه آی‌تی می‌توان درآمد خوبی از آن کسب کرد.

چگونه از سایت‌های فریلنسری پروژه طراحی سایت بگیریم
چگونه از سایت‌های فریلنسری پروژه طراحی سایت بگیریم

پونیشا، از برترین سایت‌های فریلنسری

یکی از برترین سایت‌ها در زمینه پروژه‌های فریلنسری، پونیشا است که شما این قابیلت دار دارید که برای دریافت کردن پروژه‌های طراحی سایت در آن عضو شده و پروژه دریافت کنید. پونیشا از جمله سایت‌هایی است که افرادی که متخصص هستند و در سطح بالایی از کار خود قرار دارند، در آن عضویت دارند و به‌صورت خیلی ایمن به مشتریان خود هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. به همین دلایل است که به یکی از سایت‌های بسیار خوب فریلنسری تبدلی شده است که هم مشتریان و هم افراد متخصص به آن مراجعه می‌کنند.

پونیشا یک نسخه هم برای موبایل طراحی کرده است که شما می‌توانید آن را روی گوشی خود فعال کنید و اعلان‌های آن را نیز فعال کنید و اگر پروژه‌ای به شما پیشنهاد شد، خیلی سریع کار خود را شروع کنید.

سایت انجام میدم

یکی دیگر از سایت‌هایی که در ایران به شکل فریلنسری است، سایت انجام میدم است که در حوزه‌های گرافیکی، برنامه‌نویسی، طراحی سایت، و … فعالیت می‌کند و شما با عضویت در این سایت‌ها می‌توانید با پیشنهاد دادن یک قیمت مقرون‌به‌صرفه برای کارفرما، از وب‌سایت پروژه دریافت نمایید و سایت طراحی کنید.

سایت پارسکدرز

سایت پارسکدرز هم از دیگر سایت‌های فریلنسری است که شما برای دریافت نمودن پروژه‌های خود می‌توانید به شکل ریموت یا دورکاری استخدام این وب‌سایت شوید. هرچقدر که در کار خود پیشرفت کنید و رزومه خود را هم قوی تر کنید، رضایت کارفرما نیز از شما بالاتر می‌رود و درآمد بیشتری هم کسب می‌کنید و این امر می‌توان در آینده شغلی شما بسیار مؤثر باشد. سایت پارسکدرز از جمله سایت‌هایی است که تضمین می‌دهد که پس از اینکه پروژه را انجام دادید، به‌صورت تمام‌وکمال هزینه شما را پرداخت می‌کند.

سایت ورکفا

در این سایت شما این امکان را دارید که برای دریافت کردن پروژه‌های طراحی سایت به دو شیوه اقدام کنید. در اولین شیوه شما می‌توانید لیست پروژه‌ها را ببینید و هر پروژه‌ای که مدنظر شما است و توانایی انجام آن را دارید برای کارفرما بفرستید و انجام بدهید. شیوه دوم این است که در این سایت ثبت‌نام کرده و عضو شوید و رزومه‌ای از خود در آن جا قرار داده  و سایت باتوجه‌به مهارت و توانایی شما برای شما پروژه‌ها را ایمیل خواهد کرد.

سایت Freelancer  و Upwork خارج از ایران

این دو سایت نیز از بزرگ‌ترین سایت‌هایی هستند که در زمینه فریلنسری فعالیت دارند، اما محدودیت‌هایی مثل فیلترینگ برای کاربران ایرانی دارد. درواقع تحریم شدن مالی ایران کمی کار را برای ایرانیان سخت‌تر کرده است، اما پلتفرم WINaTALENT که در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کند، یکی از روش‌های ارتباطی بین ایرانیان و کارفرما است که مشکلات پرداخت‌های ریالی به ایرانیان را راحت‌تر کرده است.

روش‌های دیگر برای کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری
روش‌های دیگر برای کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری

روش‌های دیگر برای کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری

  • گذاشتن آگهی‌های تبلیغاتی در برخی از برنامه‌هایی مثل دیوار و شیپور و …
  • همکاری کردن با برخی از دوستان و آشنایان برای بالابردن کیفیت رزومه خود
  • همکاری کردن با شرکت‌ها به‌صورت دورکاری
  • عضو شدن در دیگر سایت‌های فریلنسری مثل تایپ ایران، من کار تو، سان تایپ و …
  • عضو شدن در سایت‌های کاریابی آنلاین مانند کامپیوتر جابز که در زمینه طراحی سایت هم فعالیت دارند
  • عضو شدن و ساختن صفحه در شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار مانند لینکدین، اینستاگرام و …
  • عضویت در لینکدین بسیار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، چون صاحبان کسب‌وکارها در لینکدین به دنبال افرادی که هستند که مهارت کافی دارند.
  • بازاریابی کردن از طریق گوگل و ساختن سایت شخصی و سئو کردن آن برای افزایش بازدید

جمع‌بندی

کسب درآمد از طراحی سایت و فریلنسری در ایران و در خارج از ایران امکان‌پذیر است. فقط کافی است که در این زمینه تخصص کافی داشته باشید و به روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم به‌صورت فریلنسری پروژه دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *