آموزش تغییر ورژن php در هاست دایرکت ادمین

آموزش تغییر ورژن php در هاست دایرکت ادمین

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه وب سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب استفاده می شود. نسخه های جدید PHP همواره با ویژگی ها و عملکردهای جدیدی منتشر می شوند. بنابراین، ممکن است لازم شود که نسخه PHP هاست خود را به نسخه جدیدتر تغییر دهید. در این مقاله، به آموزش تغییر نسخه PHP در هاست دایرکت ادمین می پردازیم. دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین کنترل پنل های هاستینگ است که امکان مدیریت آسان و سریع هاست را فراهم می کند.

فهمیدن نسخه php دایرکت ادمین

در دایرکت ادمین، امکان تغییر نسخه PHP وجود دارد، اما حتماً به یاد داشته باشید که افزودن نسخه‌های جدید باید توسط ادمین سرور از طریق SSH انجام شود. در این راستا، ابتدا ادمین باید از طریق کنسول نسخه‌های مورد نظر را اضافه کند و سپس گزینه‌ای به نام PHP Version Selector به کنترل پنل هاست کاربر اضافه می‌شود. در صورتی که به این گزینه دسترسی ندارید، باید این موضوع را با پشتیبانی هاست خود مطرح کنید؛ زیرا به دلیل ماهیت اشتراکی سرور، کاربران از دسترسی به کنسول لینوکس و محیط SSH به دلیل مسائل امنیتی محروم هستند. اکنون، از طریق بخش معرفی‌شده، می‌توانید به تشخیص و تغییر نسخه PHP در دایرکت ادمین اقدام کنید.

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

برای شروع، ابتدا باید با استفاده از راهنمای ورود به دایرکت ادمین، به کنترل پنل هاست خود وارد شوید. برای این کار، آدرس سایت خود را به همراه پورت :2222 در مرورگر وارد کنید. البته توجه داشته باشید که در برخی از سرویس‌ها، به دلیل درخواست کاربر و به منظور افزایش امنیت ورود، این پورت ممکن است تغییر یابد. پس از ورود موفق، با یک صفحه مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که صفحه اصلی رابط کاربری کنترل پنل شماست.

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

حالا در این صفحه، روی گزینه “Domain Setup” کلیک کنید تا به بخش تنظیمات مربوط به دامنه‌ها هدایت شوید. در صفحه بعدی، لیستی از تمام دامنه‌های متصل به این هاست نمایش داده می‌شود. از آنجا که هر دامنه تنظیمات مجزا و خاص خود را دارد، برای اعمال تغییرات، دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و وارد بخش تنظیمات اختصاصی آن دامنه شوید.

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

حالا برای تغییر نسخه PHP در هاست دایرکت ادمین و فهمیدن نسخه PHP در دایرکت ادمین، به پایین صفحه مراجعه کنید. بخشی با عنوان “PHP Version Selector” وجود دارد، که نشان‌دهنده این است که ادمین سرور قبلاً از طریق محیط SSH این نسخه‌ها را پیکربندی کرده است. حالا شما می‌توانید از لیست کشویی ورژن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه ورژن php دایرکت ادمین را تغییر دهیم؟

در نهایت، بر روی دکمه “Save” کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر شما ذخیره شود.

تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید

اخیراً یک نسخه جدید از دایرکت ادمین منتشر شده و برخی سرورها از آن استفاده می‌کنند. کاربرانی که با این نسخه جدید از دایرکت ادمین کار می‌کنند، باید مراحل زیر را برای تغییر ورژن PHP هاست خود دنبال کنند:

1. ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین خود شوید.

2. از بخش “Account Manager” روی گزینه “Domain Setup” کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات دامنه‌ها هدایت شوید.

تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید

3. روی دامنه مورد نظرتان که می‌خواهید نسخه PHP آن را تغییر دهید، کلیک کنید.

4. به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. روی گزینه “PHP Version Selector” کلیک کنید.

تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید

5. با کلیک روی گزینه فوق، نسخه‌های PHP تعریف شده روی سرور به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در دایرکت ادمین تنها دو نسخه آخر از PHP در این لیست نمایش داده می‌شوند.

تغییر نسخه php در دایرکت ادمین جدید

6. در نهایت، روی دکمه “Save” کلیک کنید تا ورژن PHP هاست شما تغییر یابد.

همچنین می‌توانید در این صفحه، از طریق گزینه “Domain Setup” به بخش تنظیمات مربوط به دامنه‌ها هدایت شوید و با انتخاب دامنه مورد نظر و ورود به بخش تنظیمات اختصاصی آن، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

چگونه نسخه php را بروزرسانی کنیم؟

برخی از کاربران سؤال می‌کنند که چگونه می‌توانند نسخه‌های جدیدتر را به لیست PHP Version اضافه کنند. لطفاً توجه داشته باشید که در این کشویی، انواع ورژن‌ها در دسترس هستند. وجود نسخه‌های جدید در این لیست به سرور میزبان شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، ادمین سرور پس از بروزرسانی‌ها، این امکان را به کاربران می‌دهد تا از نسخه‌های جدیدتر نیز استفاده کنند.

بهترین نسخه php برای وردپرس چی هست؟

این نکته نشان‌دهنده ضرورت بروزرسانی دائمی هسته، قالب و افزونه‌های وردپرس است، اما در عین حال توصیه می‌شود تا حد امکان از جدیدترین نسخه‌های PHP برای راه‌اندازی سایت استفاده شود. این اقدام به دلیل آن است که قابلیت‌های جدید همراه با ورژن‌های جدید PHP ارائه می‌شود و استفاده از آن به بهبود عملکرد و امکانات سایت کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *