تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟ پدر و فرزندخوانده

تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟ پدر و فرزندخوانده

اگر به طراحی سایت و دنیای وب علاقه دارید، حتماً نام وردپرس و ووکامرس را شنیده‌اید. فرق میان وردپرس و ووکامرس مانند آچار و پیچ‌گوشتی است. معمولاً افرادی که تازه به این حوزه واردشده‌اند، تفاوت میان این دو را، نمی‌دانند. در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم که تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟ پدر و فرزندخوانده چه تفاوت‌هایی دارند. پس به ادامه مطلب خوب دقت کنید.

معرفی وردپرس WordPress

یکی از راحت‌ترین و در دسترس ترین دستگاه‌هایی که برای مدیریت کردن محتوا طراحی می‌شود، CMS برای طراحی نمودن سراچه‌ها، وردپرس است که در میان CMS های دیگر بیشترین کاربرد را دارد. وردپرس یک پلتفرم اوپن سورس و رایگان است که در دسترس همگان قرار دارد و شما این امکان را، دارید که هر مدل و قالب سایتی را با آن طراحی کنید؛ یعنی شما می‌توانید، هر سایتی مانند سایت برای فروشگاه، وبلاگ‌های شخصی، سایت برای شرکت‌ها و … را با استفاده از وردپرس طراحی و اجرا نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب وردپرس، آموزش محور بودن آن است که شما با یک آموزش بسیار ساده، آن را یاد خواهید گرفت و می‌توانید بسیار راحت با آن کارکنید. وردپرس افزونه‌ها و قالب‌های زیادی نیز دارد که مورداستفاده کاربران است و کاربر این قابلیت را دارد که هر نمونه سایتی را با پلاگین های موردنظرش طراحی و اجرا نماید. در این مقاله توضیح می‌دهیم تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟ پدر و فرزندخوانده چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند. وردپرس یکی از مهم‌ترین نقش‌های اساسی را در طراحی نمودن سایت مای شما دارد که قسمت‌های زیادی را هم دربر می‌گیرد که این موارد عبارتنداز:

  • قسمت درج نمودن مطلب و محتوا
  • قسمتی برای ثبت کردن نظرات و پیوندها
  • بخش‌بندی کردن مطلب‌ها
  • ارسال نمودن مطالبی به‌صورت متن، صوتی، تصویری و …
  • سفارشی و شخصی‌سازی کردن ظاهر و قابلیت مای سایت با قالب جدید
معرفی وردپرس WordPress
معرفی وردپرس WordPress

معرفی ووکامرس WooCommerce

وردپرس را اگر یکی از برنامه‌های اساسی و پایه‌ای برای طراحی کردن سایت در نظر بگیریم که نیاز به کد نویسی هم ندارد، ولی قابلیت‌های بسیار زیادی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ووکارمرس یک پلاگین است که روی وردپرس نصب می‌گردد و ویژگی‌های زیادی هم دارد. ووکامرس در سپتامبر سال 2011 به بازار فنّاوری عرضه شد. یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث شد این افزونه بسیار محبوب شود، استفاده کردن بسیار آسان از آن بود و یکی دیگر از قابلیت مای بسیار خوب آن، ویژگی سفارشی‌سازی کردن آن بود. برای اولین بار ووکامرس توسط یکی از توسعه‌دهندگان وردپرس بانام WooThemes به بازار فنّاوری آمد.

در ماه آگوست سال 2014 بود که بسیاری از سایت‌ها از این افزونه استفاده کردند و در سال 2015 کنفرانس تجارت الکترونیکی woocnof توسط ووکامرس در فرانسیسکو برگزار شد. در مه سال 2015 بود که شرکت اتوماتیک که از اپراتورهای WordPress.com و از شرکت‌کنندگان اصلی جهت توسعه CMS وردپرس آن را کنترل کرد. ووکامرس بسیار سریع قابلیت فروش را جهت تجارت الکترونیکی به وجود آورد. امروزه هم قابلیت‌های ووکامرس، در بیشتر از 30 درصد نمایش داده‌شده است که امکانات آن محدود است.

معرفی ووکامرس WooCommerce
معرفی ووکامرس WooCommerce

ویژگی مای پلاگین ووکامرس

  • فروختن کالاهای فیزیکی و دیجیتال
  • فروختن کالاهای رابطه‌ای
  • قابلیت رزرو کردن عضویت اشتراک‌پذیر
  • دارای ویژگی مدیریت کردن حساب کاربران
  • تغییر دادن ظاهر سایت و…

پوسته‌های ووکامرس

قالب‌های فروانی در سایت مای گوناگون فروخته می‌شود که نمی‌توان تعداد آن‌ها را به‌آسانی تشخیص داد.

  • در سایت، تم فارس حدود 1135 تم ووکامرس هست.
  • در org حدود 548 تم ووکامرس وجود دارد.
  • Mojo Themes در این سایت هم 240 تم ووکامرس هست.

افزونه‌های مکمل ووکامرس WooCommerce Extensions کدام هستند؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای همه پیش آید، این است که چرا ووکامرس آن‌قدر محبوبیت دارد؟ جواب این سؤال ساده است، زیرا بسیاری از امکانات آن به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

افزونه‌های مکمل ووکامرس WooCommerce Extensions کدام هستند؟
افزونه‌های مکمل ووکامرس WooCommerce Extensions کدام هستند؟

معرفی افزونه رزرو ووکامرس WooCommerce Bookings

اگر یک سایت فروشگاهی دارد و می‌خواهید روی آن افزونه‌ای قرار دهید، این افزونه یکی از بهترین‌ها است. چرا می‌گوییم بهترین؟ زیرا خیلی راحت و آسان قادر هستید که محصولات را روی سایت به‌روزرسانی کنید، تغییر دهید و برای هر محصولی تخفیفی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که به مشتری می‌تواند وضعیت رزرو خود را اعلام نماید.

معرفی افزونه عضویت ووکامرس WooCommerce Memberships

این افزونه هم برای این اهمیت دارد که به کاربران دسترسی محدودی را برای بازدید برخی از بخش‌های سایت ارائه می‌دهد.

 Storefront قالبی ویژه برای ووکامرس

Storefront یکی از تم مای رایگانی است که از وردپرس در ووکامرس نیز هست و سرعت آن بسیار زیاد است و اگر به‌روزرسانی شود، باگ‌های خود را ناخودآگاه حذف می‌کند.

تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست

اکنون‌که وردپرس و ووکامرس را توضیح دادیم باید بدانیم که تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست. وردپرس یکی از سایت مای بسیار مهم و اساسی برای وبلاگ نویسی است، اما اگر قصد دارید امکانات و قابلیت مای ویژه‌ای به آن اضافه کنید، باید از پلاگین ها استفاده کنید. ووکامرس هم یکی از همان افزونه مای وردپرس است، به صورتی که این افزونه‌هایی که فروشگاه ساز هستند، سایت شمارا به سایت‌های معروف مانند آمازون تبدیل می‌کند.

وردپرس را می‌توان یک سایت در نظر گرفت که ووکامرس مانند فروشگاه‌های آن سایت است. درواقع می‌توان گفت که وردپرس یک ویندوز است که ووکامرس مانند نرم‌افزاری که وابسته به وردپرس است، روی آن نصب‌شده و بدون ویندوز ارزش دیگری هم ندارد.

تفاوت هاست وردپرس و ووکامرس چیست

یکی از مهم‌ترین موارد در کسب‌وکارهای اینترنتی، انتخاب کردن مسیر است. این مسیر شامل محتوای مناسب برای سایت‌ها، تبلیغات مناسب و انتخاب نمودن یک‌هاست خوب است که تأثیر بسیار زیادی هم روی سئو دارد.

هاست درواقع فضایی است که فایل‌ها و موارد زیادی روی آن قرار می‌گیرد و شما سایت را روی آن طراحی می‌کنید. ووکامرس ها که به‌تازگی وارد دنیای تکنولوژی شده‌اند تا چند وقت پیش وجود نداشتند. اکنون می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا نباید از هاست رایگان استفاده کرد.

هاست مای ورد پرسی برای سایت‌های وردپرس طراحی می‌شوند که منبع‌های وردپرسی با توجه به منبع‌های سرور طراحی می‌گردند. این‌هاست ها می‌توانند خیلی راحت روی سایت مای وردپرس نصب شوند و برخی از شرکت‌هایی که وردپرس را ارائه می‌دهند، به‌طور خودکار آن را آپدیت می‌نمایند. منابع این‌هاست ها بیشتر منبع‌های لینوکسی هستند.

هاست مای ووکامرسی با هاست مای وردپرس تفاوت زیادی ندارد. از ویژگی مای بسیار خوب این‌هاست ها، نصب کردن و راه انداری کردن فروشگاه‌های ووکامرس می‌باشد. در بیشترهاست مای ووکامرس بک آپی حدود 6 ساعت از دیتابیس گرفته‌شده و می‌توانید خودتان آن را مدیریت نمایید. برخی دیگر از هاست مای وردپرس نسبت به هاست ها ووکامرس، امکانات و قابلیت مای بیشتری دارند.

تفاوت هاست وردپرس و ووکامرس چیست
تفاوت هاست وردپرس و ووکامرس چیست

ویژگی‌های منحصربه‌فرد وردپرس میان CMS‌ها

  • محیطی بسیار ساده و آسان برای کاربران
  • قابلیت چند کاربری
  • انعطاف‌پذیر برای توسعه دادن
  • مدیریت کردن بخش مای مختلف
  • منتشر شدن سریع محتوا
  • ارزان
  • بسیار سریع
  • پشتیبانی کردن از چند زبان
  • بهینه بودن برای مرورگرها
  • دارای ویژگی تعامل با کاربران
  • دارای امکانات زیاد برای ویرایش کردن متن و …

در این مقاله توضیح دادیم که تفاوت وردپرس و ووکامرس چیست؟ پدر و فرزندخوانده چه ارتباطی با یکدیگر دارند. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را کامل بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *