تگ های H1 و H2 و H3 تا H6 چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

تگ های H1 و H2 و H3 تا H6 چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

اگر می‌خواهید به‌صورت ارگانیک ترافیک سایت خود را افزایش دهید، یکی از بهترین کارها استفاده از تگ‌ها است. تگ‌ها مانند رتبه‌بندی‌ها هستند. تگ H1 به‌عنوان مهم‌ترین تگ در بین آن‌ها شناخته می‌شود. سپس تگ‌های دیگر به ترتیب شماره رتبه‌های دیگر را ازنظر اهمیت به خود می‌گیرند. در این مقاله درباره تگ های H1 و H2 و H3 تا H6 و تاثیر و کاربرد آن ها در سئو صحبت خواهیم کرد.

هرکدام از زیر عنوان‌هایی که بعد از تگ‌ها نوشته می‌شوند، اطلاعات مفیدی را به خواننده ارائه می‌دهند؛ اما به موضوع اصلی مربوط می‌شوند. در هر تگ و زیر عنوان می‌توانید کلمه‌های کلیدی کوتاه یا long tail را به کار ببرید. این کلمات کلیدی توسط موتورهای جست‌وجو بررسی و امتیازدهی می‌شوند.

دلیل اهمیت تگ های H1 و H2 و H3 تا H6

درحالی‌که عناوین مناسبی که برای هر پاراگراف انتخاب می‌کنید، به‌تنهایی نمی‌توانند در سئو اثر بگذارند، اما مزایای زیادی دارند. هر چه عناوین که در قالب تگ‌های مختلف به کار می‌روند، ساده‌تر باشند، ارزش بیشتری دارند و برای ارائه‌ی محتوا کمک‌کننده هستند.

از تگ‌هایی استفاده کنید که مستقیماً به یک موضوع خاص بپردازد. مردم به‌راحتی از جست‌وجو کردن خسته می‌شوند. وقتی کسی به دنبال یک موضوع خاص می‌گردد، اگر نوشته شما او را به خواسته خود، سریعاً نرساند، مابقی متن را نخوانده رها می‌کند و از سایت شما خارج می‌شود.

تگ های H1 و H2 و H3 چه‌کاری انجام می‌دهند؟

تگ‌ها همان هدینگ‌های مطالب هستند که در دل خود کلمات کلیدی را جای‌داده‌اند. درواقع زمانی که شما یک هدینگ را می‌نویسید، هدف این است که در رابطه با یک کلمه‌ی کلیدی مشخص، اطلاعاتی را به کاربر ارائه کنید.

این اولین برداشتی است که افراد وقتی مقاله شما را در یک موتور جستجو می‌بینند دریافت می‌کنند. به همین دلیل، باید به‌وضوح بیان کند که خواننده با مشاهده مقاله شما چه چیزی را یاد می‌گیرد.

 چون شما از قبل با تگ‌های H1، H2 و H3 خود موضوع بحث خود را مشخص کرده‌اید، وقت آن است که محتوایی مرتبطت با همان تگ را هم در زیر عنوان‌های خود قرار دهید.

تگ های H1 و H2 و H3 چه‌کاری انجام می‌دهند؟
تگ های H1 و H2 و H3 چه‌کاری انجام می‌دهند؟

تگ‌های H1

از تگ‌های H1 به‌عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن همه‌چیزهایی که افراد با کلیک بر روی عنوان دریافت می‌کنند استفاده کنید. همه کلمات کلیدی اصلی شما باید در یک توالی ظاهر شوند تا مخاطبان هدف شما را جذب کنند.

 این تگ مهم‌ترین تگ در متن است و برای آن‌که برای یک موتور جست‌وجو ارزشمند باشید و سبب بهبود سئوی سایت شما شود، شما تنها یک‌بار اجازه دارید از آن استفاده کنید. با این تگ شما باید به خواننده‌ی خود در مورد یک کلمه‌ی کلیدی خاص، اطلاعات اولیه را انتقال می‌دهید.

تگ‌های H2

 برای ادامه دادن مابقی محتوای خود بعد از زیر عنوان مربوط به تگ H1 از تگ‌های H2 استفاده کنید. هر تگ جدید به همراه زیر عنوان آن شبیه به آن است که یک‌فصل جدید از کتابی را آغاز کرده باشید. همه‌ی فصل‌ها به هم مرتبط هستند و در مورد یک موضوع خاص صحبت می‌کنند.

تگ‌های H2 در جایگاه بعد از تگ سطح 1 قرار می‌گیرند. شما به هر تعداد که لازم داشته باشید، می‌توانید از تگ‌های سطح 2 استفاده کنید. چندبخشی بودن یک بخش از متن با استفاده از تگ H2 برای جدا کردن این بخش‌ها به خواننده کمک می‌کند تا متن را بهتر اسکن کند و آن چیزی که به دنبالش است را سریع‌تر پیدا کند. علاوه‌برآن این بخش‌های کوچک‌تر سبب می‌شوند که هضم متن راحت‌تر باشد

تگ‌های H3

مانند تگ‌های H2 که در بخش قبل توضیح دادیم، این تگ‌ها هم باید از همان قوانین پیروی کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید مطالب خود را بهتر دسته‌بندی کنید. برای وضوح بهتر می‌توانید نکات خاصی را تعریف کنید. تگ‌های H3 نیز زمانی که بخش‌های H2 نسبتاً طولانی دارید، افزوده‌های عالی هستند.

هرگاه یک پاراگراف طولانی دارید که نمی‌خواهید بخش‌های آن را با تگ‌های رتبه بالاتر جدا کنید، استفاده از تگ‌ها H3 گزینه‌ی مناسبی هستند. آن‌ها در عین این‌که اهمیت کمتری نسبت به تگ‌های 2 و 1 دارند، باعث برجسته‌تر شدن برخی نکات هم می‌شوند. این تگ وظیفه دارد که متن شما را خیلی بیشتر تجزیه کند و پاراگراف‌ها را بیشتر تقسیم کنید. اگر بلوک‌های متن شما به نظر بزرگ هستند، با این تگ آن‌ها را تجزیه کنید. بسته به مقاله‌ی شما هر تعداد که لازم باشد از تگ H3 استفاده کنید.

کاربرد تگ های h1 و h2 و h3 در سئو
کاربرد تگ های h1 و h2 و h3 در سئو

بهینه‌سازی استراتژی سئوی خود با تگ‌های H1، H2 و H3

اگر می‌خواهید استراتژی‌های سئو را به‌خوبی رعایت کنید، داشتن یک محتوا که به‌صورت مناسب، توانایی انتقال اطلاعات مفید به کاربر را داشته باشد، از همه‌چیز مهم‌تر است.

پست‌هایی در سایت خود منتشر کنید که دارای مطالب آموزنده و کاربردی باشد. اگر در پست خود به خواننده قول می‌دهید که موضوعی را به او آموزش دهید، به آن پایبند باشید و از بحث اصلی خارج نشوید.

مثلاً اگر می‌خواهید نحوه‌ی مراقب از یک وسیله‌ی الکتریکی را به خواننده آموزش دهید، سعی کنید محتوا بر روی آن تمرکز کند نه این‌که تنها چند وسیله‌ی الکتریکی را برای خواننده معرفی کنید. مابقی بحث را فراموش کنید.

نکته مهم

تگ‌های H1، H2 و H3 شما به برقراری ارتباط کمک می‌کنند. هرچه محتوای شما بهتر به نکات اصلی موردعلاقه آن‌ها بپردازد، احتمال بیشتری برای خواندن ادامه دارد. کیفیت همیشه باید بر استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی یا اصطلاحات نامربوط ارجحیت داشته باشد.

خود تگ‌ها به‌تنهایی بر روی سئو تأثیر ندارند. استفاده از سرفصل‌ها می‌تواند کیفیت متن را افزایش دهد و کاربران را به باقی ماندن در سایت شما و ادامه خواندن، علاقه‌مند می‌کند. این کار باعث می‌شود ترافیک سایت افزایش پیدا کند و ازنظر گوگل شما یک محتوای کاربردی برای خواننده دارید.

بهینه‌سازی استراتژی سئوی خود با تگ‌های H1، H2 و H3
بهینه‌سازی استراتژی سئوی خود با تگ‌های H1، H2 و H3

کاهش نرخ پرش کاربر با استفاده از تگ‌های H1، H2 و H3

اگر بازدیدکننده نتواند به‌سرعت آنچه را که به دنبال آن است، پیدا کند، سریعاً از سایت خارج می‌شود. خروج سریع به معنای افزایش نرخ برش کاربر است. موتورهای جست‌وجو سایت‌هایی را که نرخ پرش بالا داشته باشد، این‌گونه ارزیابی می‌کند که نیازهای کاربر را برطرف نکرده‌اید و رتبه‌ی سایت شما را کاهش می‌دهد.

همیشه در حین نوشتن یک محتوا از دید یک کاربر به آن نگاه کنید. این کار باعث می‌شود که شما برای نظرات او ارزش قائل باشید و سعی کنید چیزی که بیشتر از همه برای او مهم است را در متن خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *