راهنمای خرید هاست ابری

راهنمای خرید هاست ابری

اگر شما هم به تازگی تصمیم به توسعه ی کسب و کار خود گرفته اید، بی شگ به داشتن یک وب سایت برای کسب و کارتان نیز فکر کرده اید. حتی اگر صاحب کسب و کاری نباشید برای انتشار رزومه ی خود نیز به یک وب سایت نیاز دارید. و یا شاید می خواهید از هنر ها و محتوای خود یک وب سایت بسازید. شاید هم می خواهید علم و حرفه ایی را که دارید در اختیار عموم قرار دهید. برای همه ی این ها به یک وب سایت نیاز دارید. امروزه دسترسی به فضای نت خیلی اسان و فراگیر شده است. به همین جهت استفاده از وب سایت ها برای تبلیغات و انتشار هرآنچه که قصدش را دارید یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. در این راهنمای خرید هاست ابری ما به صورت کامل سرویس میزبانی ابری را به شما معرفی می کنیم.

بنابراین در مسیر راه اندازی وب سایت به اصطلاحات زیادی در این باره برخواهید خورد که خیلی از انها برای شما اشنا نیستند.

یکی از قدم هایی که برای راه اندازی وب سایت پیش رو دارید بعد از خرید و ثبت دامنه، خرید هاست است.

هاست چیست؟

به صورت کلی هاست (hOST) به معنای میزبانی است. هاست فضایی روی سرور کلی و بزرگتر است است که در اختیار شما قرار می گیرد تا میزبان مختوایی که می خواهید منتشر کنید باشد. فرقی نمی کند شما قصد انتشار و اپلود چه محتوایی را داشته باشید. هاست پذیرای تمامی محتوای شما اعم از محتوای تصویری، ویدیویی و متنی بر روی فضای وب است. به عبارتی هر آنچه را که می خواهید روی وب ساییتان برای کاربرانی که به وب سایت شا سر می زنند نمایش دهید توسط هاست پشتیبانی می شود. به عبارت ساده تر، میزبان اطلاعات شما در فضای وب هاست است. بنابراین باید پیش از راه اندازی وب با هاست و مشخصات فنی ان اشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

هاست ابری چیست؟
هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

هاست ابری (cloud hosting) سرویس جدیدی است که شرکت های فروش هاست ارائه می دهند. هاست ابری در واقع یک سرویس اشتراکی محسوب می شود. خرید هاست ابری خدمات چندین سرور مختلف را به شما ارائه می دهد. هاست ابری یک میزبان قدرتمند برای آپلود محتوای شما بر روی وب سایتتان است. قدرت هاست ابری نسبت به سایر هاست ها بیشتر و نزدیکتر به سرور کلی است. با خرید هاست ابری به اندازه ایی که نیاز دارید باند و پهنای باند در اختیار دارید و هر زمان که بخواهید می توانید منابع داده های هاست را تغییر دهید. خرید هاست ابری تجربه ایی جدید را در اختیار شما قرار می دهد. با خرید هاست ابری شما از یک زیر ساخت ابری بهره می برید و از خدماتی که در اختیار دارید لذت می برید.

با خرید هاست ابری و استفاده از آن شما می تانید از سرعت بیشتری بهره مند باشید. علاوه بر این یک مزیت خرید هاست ابری نسبت به سایر هاست ها، زیر ساخت ابری است که باعث می شود شما هر زمان که می خواهید منابعی را که از آن استفاده می کنید تغییر دهید. یعنی با خرید هاست ابری علاوه بر امکان تغییر فضا، قادر به تغییر منابع نیز هستید. با خرید هاست ابری شما از یک سرویس اشتراکی استفاده می کنید. سرویس اشتراکی در هاست به چه صورت است؟  هاست های اشتراکی همزمان چندین وب سایت را پشتیبانی می کنند. هاست ابری قادر به پشتیبانی چندین وب سایت بصورت همزمان است. از طرفی زیر ساخت ابری نیز می تواند از سمت چندین سرور بصورت همزمان پشتیبانی شود. حال بصورت کلی تر با خرید هاست ابری شما صاحب یک هاست هستید که با چندین وب سایت دیگر آن را شریک هستید و این هاست از سمت چندین سرور در حال پشتیبانی است. به همین دلیل بسیاری از کاربران، خرید هاست ابری را به سایر هاست ها ترجیح می دهند. چرا که پشتیبانی از سمت چندین سرور، خدمات پر سرعت و قدرتمندی را نصیب شما می کند.

با خرید هاست ابری منابع را تغییر دهید

با استفاده از هاست ابری می توانید منابعی را که در اختیار دارید تغییر دهید و یا اینکه منابع مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

حال سوالی که شاید برای بسیاری از کاربران پیش بیاید این است که منظور از منابع قابل تغییر کدام ها هستند؟ منظور از این منابع 5 منبع اصلی هر هاست است که شما با خرید هاست ابری می توانید به انتخاب خود آن را تغییر دهید.

  • تغییر فضای هاست، شما می توانید به اندازه ی مورد نیازتان فضای هاست را انتخاب کنید و تا چندین ترا افزایش داد. این مورد به حجمی که توسط محتوایی که می خواهید انتشار دهید، بستگی دارد. نسبت به حجم فضای محتوایی که می خواهید روی وب ساییتان اپلود کنید می توانید فضا را تا چندین مگابایت افزایش دهید. این مسئله به تنهایی می تواند دلیلی باشد که شما بخواهید نسبت به خرید هاست ابری اقدام کنید. چرا که حجم محتوا و فضایی که هاست در اختیار شما می گذارد یک دغدغه ی همیشگی خواهد بود.
  • افزایش پهنای باند: پهنای باند مستقیما روی ترافیک ورودی وب سایت شما تاثیر می گذارد. ترافیک ورودی وب سایت شما در سئوی سایت و رنک آن در گوگل تاثیر می گذارد. مسلما هرچه پهنای باند شما بیشتر باشد، ترافیک ورودی وب سایت شما نیز افزایش می یابد. با خرید هاست ابری شما می توانید پهنای باند وب سایتتان را تا چندین ترا افزایش دهید و ترافیک بالایی داشته باشید.
  • یکی از مهم ترین منابع هاست پردازنده ی آن است. بی شک پردازنده ی هاست روی سرعت هاست نیز اثر می گذارد. با هاست ابری امکان این را دارید که پردازنده را قوی تر انتخاب کنید و سرعت هاست را بالا ببرید. این مورد بستگی به نیاز شما به سرعتی که از هاست انتظار دارید، دارد. بنابراین انتخاب هاست ابری بجای بقیه ی هاست ها می تواند سرعت بالاتری را برای شما ارائه دهد.
  • رم هاست نیز از منابع مهم دیگر است که تغییر دادن آن امکان پذیر است. گاهی برای اجرای بهتر سایت نیاز به رم بالاتری دارید و اگر از هاستی استفاده کنید که منابع ان ثابت است در روند اجرا و مدیریت وب سایت دچار مشکلات کلافه کننده ایی خواهید شد. با خرید هاست ابری شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید بدون نگرانی رم را افزایش دهید.
  • آخرین منبع قابل تغییر در هاست ابری، بازدید در لحظه است که تا چند صد ریکوئست قابل تغییر است.
با خرید هاست ابری منابع را تغییر دهید
راهنمای خرید هاست ابری

بنابراین با داشتن هاست ابری می توانید طبق نیاز وب سایت خود منابع را تغییر داده و از مدیریت سایتتان بدون هیچگونه مشکلی لذت ببرید. امروزه شرکت های بسیاری قادر به ارائه های هاست های اشتراکی و هاست ابری هستند که سرویس های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهند. تغییر و میزان محتوایی که باید در اختیارتان قرار بگیرد به مشخصات سایت شما، نوع برنامه نویسی آن، فضایی که لازم دارید و حجم محتوای شما بستگی دارد. اگر در این راه مبتدی هستید و علاقه مند به استفاده از هاست ابری هستید، پیش از آنکه منابع را انتخاب و تعیین کنید حتما با متخصصین و سرویس دهندگان شرکت ارائه هاست مشورت کنید. معمولا شرکت هایی که هاست ابری را ارائه می دهند برای استفاده از آن چندین پلن از پیش ساخته شده به دارند. پلن هایی که از پیش اماده شده اند هر کدام دارای میزان خاصی از منابع مورد نیاز هستند. شما با در اختیار قرار دادن اطلاعات سایت خود به آنها یک پلن برای انتخاب در اختیار دارید که متناسب با وب سایت شماست. از این رو توصیه می شود حتما با سرویس دهنده مشورت کنید و از پلن هایی که به نظر می رسد مناسب شماست استفاده کنید.

هاست ابری را با چه کنترل پنلی می توان مدیریت کرد؟

هاست ابری را بسته به لینوکسی یا ویندزی بودن آن می توان توسط سیستم های مدیریت رایج مثل سی پنل و دایرکت ادمین مدیریت کرد. سی پنل و دایرکت ادمین هرکدام امکانات ویژه ایی برای مدیریت در اختیار شما قرار می دهند. انتخاب کنترل پنل علاوه بر اینکه به سلیقه و میزان اشنایی شما بستگی دارد بلکه به نوع هاست نیز وابسته است. بهتر است هر هاست را با گنترل پنلی که عملکرد بهتری با ان دارد مدیریت کنید.

مزایای خرید هاست ابری

  • با خرید هاست ابری بی شک سرعت بالایی در اختیار دارید.
  • می تانید منابع را به اسانی ارتقا دهید و یا اینکه برحسب نیازتان به صورت دلخواه داشته باشید.
  • با خرید هاست ابری سطح دسترسی بالاتری خواهید داشت.
  • می توانید برای مدیریت کنترل پنلی را که می خواهید انتخاب کنید.
  • قیمت هاست ابری بسار به صرفه و ارزان است.
  • اتصال به هاست ابری بسیار ساده و راحت است.
راهنمای خرید هاست ابری خارجی و ایرانی
راهنمای خرید هاست ابری خارجی و ایرانی

راهنمای خرید هاست ابری خارجی و ایرانی

شاید بین دو راهی بمانید که هاست ابری ایران را بخرید یا خارج و با خود فکر کنید که هاست ابری خارج بهتر از ایران است. اما این تصور کاملا اشتباه است! هاست ابری ایران یا خارج تنها بستگی  دارد به کاربرانی که مخاطب سایت شما هستند. سرعت نتقال دیتا بین کاربران و سرور به فاصله ی میان انها بستگی دارد. بنابراین هرچه سرور به کاربر نزدیکتر باشد سرعت انتقال اطلاعات نیز بهتر خواهد بود. در نتیجه اگر مخاطبهای وب سایت شما بیشتر ایرانی هستند، اقدام به خرید هاست ابری ایران کنید. اما اگر بیشتر مخاطب و کاربران سایت شما خارج از ایران هستند  یا برای ورود به سایت شما از ربات های تلگرامی استفاده می کنند و یا به هر دلیلی با ای پی غیرایرانی به وب سایت شما وارد می شوند، بهتر است از هاست خارجی استفاده کنید  تا در انتقال اطلاعات سریع تر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *