رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد

رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از کسب‌وکارها برای اینکه فروش بهتری داشته باشند و خدمات گسترده‌تری ارائه دهند، از رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند. درواقع با استفاده از این روش تبلیغاتی می‌توانید خدمات و محصولاتی را که ارائه می‌دهد را در قالب یک خبری بسیار کوتاه و جذاب به مخاطبان خودتان بدهید و توسط این روش مشتریان خود را افزایش دهید. یکی از تأثیرگذارترین مسائل در تبلیغات کسب‌وکار شما استفاده کردن از رپورتاژ است که در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد و حتی انواع آن را نیز بررسی می‌کنیم.

پیشینه رپورتاژ آگهی

شما درگذشته هم رپورتاژ را حتماً در روزنامه‌ها و مجلات دیده‌اید، ولی به شکلی که امروزه وجود دارد، نبود. درگذشته برخی از روزنامه و مجلات، بخشی را به‌عنوان بخش خبری اختصاص می‌دادند که به صورتی غیرمستقیم درباره محصولی از یک شرکت را برند، تبلیغاتی را انجام می‌دادند. مثلاً یکی از شرکت‌هایی که لوازم‌خانگی تولید می‌کرد، روزنامه یا مجله قسمتی را برای نوشان درباره آن محصول لوازم‌خانگی اختصاص می‌داد که همه ویژگی‌های آن را توضیح می‌داد و هر خبر مهمی که باید درباره آن وسیله دانست را بیان می‌کرد. درواقع با استفاده از این روش بود که مردم از تولید محصول جدیدی توسط این شرکت آگاه می‌شدند و مردم را ترغیب می‌کردند که برای خریدن این محصول اقدام کنند.

درواقع مانند زمان حاضر که برخی از سایت‌ها تقاضا می‌کنند که رپورتاژی برای آنها نوشته شود درگذشته هم برخی از صاحبان کسب‌وکارها برای ارائه خدمات بیشتر و افزایش یافتن فروش خود از مجله‌ها و روزنامه‌ها تقاضا می‌کردند که مقاله‌ای درباره محصول جدید آن‌ها بنویسند و به‌نوعی آن را تبلیغ کنند. به مقاله‌هایی که درباره محصولات جدید یک شرکت یا نوع فعالیت این‌ها منتشر می‌شد، رپورتاژ آگهی گفته شد.

پیشینه رپورتاژ آگهی
پیشینه رپورتاژ آگهی

امروزه هم رپورتاژ آگهی به همین صورت است، با این تفاوت که گسترده‌تر شده است و شیوه‌های آن نیز کمی متفاوت‌تر شده است، اما هدف رپرورتاژ آگهی یکی بود. رپروتاژ در بازاریابی کردن شرکت‌ها و کسب‌وکارها بسیار تأثیر خوبی دارد و امروزه اکثر کسب‌وکارها با این روش تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهند زیرا متخصصان سوشال‌مدیا روند رپروتاژ را صعودی می‌دانند و معتقدند که بسیار در بهبود کسب‌وکارها مؤثر است. ممکن است حتی شما نام یک برند را تابه‌حال نشنیده باشید، اما با یک رپورتاژ بسیار جذاب و گیرا جذب آن برند شده و بخواهید از آن‌ها خرید هم انجام دهید. در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد و مزایای آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

معرفی کامل رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است به صورتی که حتی می‌توان ماهیت اصلی آن را تبلیغات در نظر گرفت که به شکل خبری، چیزی را بیان می‌کند. درواقع با استفاده از رپورتاژ، تبلیغات صورت می‌گیرد و بازاریابی کردن محتوایی انجام می‌شود. در طی این تبلیغ محصول خاص یا برندی تبلیغ می‌شود که اصولاً در سایت‌های خبری و یا برخی از خبرنامه‌ها صورت می‌گیرد. درواقع هنگامی که یک رپورتاژ منتشر می‌شود، شما از یک سایت با جایگاه خوب در گوگل این درخواست را می‌کنید که یک تبلیغ به‌صورت یک پست که شامل اخبار و معرفی کردن محصول کسب‌وکار شما است را به‌صورت همیشگی در سایت خود به انتشار بگذارد که مخاطب هنگامی که به سایت وارد می‌شود، آن را دیده و توجه وی را جلب کند.

درواقع شما این امکان را دارید که در رپروتاژ همه‌ی اطلاعات کاربردی که از محصول و خدمات خود را که می‌خواهید به مشتری ارائه دهید، بیان کنید. شما با این روش به قسمت‌ها صفحه‌هایی از سایت خود لینک داده و به‌نوعی از سایت بک‌لینک دریافت می‌کنید. این امر توجه مخاطب را بسیار به خود جلب می‌کند و همچنین به گذر زمان، سایت شما هم شناخته می‌شود و برای گوگل هم‌ارزش بالاتری پیدا می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که با رپروتاژ آگهی تأثیری مستقیم دارد، افزایش یافتن رتبه سایت شما در گوگل و بهینه‌سازی‌کردن یا سئو است. اکنون متوجه شدیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد و حالا باید انواع آن را بررسی کنیم.

انواع رپورتاژ آگهی کدام است

همان گونه که پیش‌ازاین هم توضیح دادیم، رپورتاژ آگهی از گذشته تا حال یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی و بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بوده است. شما باید به این نکته توجه کنید که رپرورتاژ فقط شامل محتوای متنی نشده و انواع دیگری را هم در برمی گرید. در این مقاله که توضیح می‌دهیم رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد این موضوع را هم برای شما بیان می‌کنیم که رپورتاژ انواع دیگری مانند رپورتاژهای تصویری، رپورتاژهای ویدئویی، صوتی و… افزون بر رپورتاژهای متنی دارد.

برای اینکه بتوانید نوع رپروتاژ آگهی که منتشر می‌کنید را مشخص کنید، اول این نکته را باید در نظر داشته باشید که رسانه‌ای که در آن می‌خواهید رپروتاژ منتشر شود، کدام است. آیا شما سایت‌های خبری را برای رپورتاژ انتخاب می‌کند یا رسانه‌های دیگر مانند رادیو و تلویزیون؟

انواع رپورتاژ آگهی کدام است
انواع رپورتاژ آگهی کدام است

چه کسب‌وکارهایی باید از آن استفاده می‌کنند

پس از اینکه متوجه شدید رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد شاید ذهن شما به این سمت برود که آیا همه کسب‌وکارها از رپورتاژ می‌توانند استفاده کنند؟ یا فقط برخی از سایت‌ها و کسب‌وکارها قابلیت استفاده از رپورتاژ را دارند؟ ما سؤال شما را پاسخ می‌دهیم. همه‌ی کسب‌وکارها این قابلیت را دارند که از رپورتاژ استفاده کنند و هیچ محدودتی هم برای آن‌ها وجود ندارد.

درواقع شما می‌تواند از سایت‌هایی که به شکل تخصصی و ویژه سایت‌ها و مجله‌هایی را که هم معتبر هستند و هم نتیجه خوبی از آن‌ها منتشر شده است را پیدا کنید و از آن سایت‌ها درخواست رپورتاژ آگهی کنید. پس از اینکه سایت موردنظر خود را انتخاب کردید، با برآورد کردن هزینه‌های آن، به نتیجه می‌رسید و کسب‌وکار شما با رپروتاژ تبلیغ می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای استفاده کردن از رپروتاژ آگهی وجود دارد، این است که شما با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، به‌صورت دائمی از رپورتاژ استفاده می‌کنید و از بک‌لینک سایت‌های معتبر نیز استفاده می‌نمایید. این امر در بهبود عملکرد سایت شما بسیار تأثیر دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که شاید شما هزینه‌ی خیلی زیادی را برای تبلیغات باید متحمل شوید و هیچ‌گاه به شکل دائمی هم کسب‌وکار شما تبلیغ نمی‌شود، ولی رپورتاژ علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه است، تبلیغات به‌صورت همیشگی است. اکنون با این موضوع که رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد آشنا شدیم و حالا به شکل کلی تر بررسی می‌کنیم که رپورتاژ چه تأثیری می‌تواند در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو و سئو سایت داشته باشد.

رپورتاژ آگهی چه تأثیری در سئو دارد

معمولاً رپورتاژ آگهی‌ها با هدف‌های گوناگونی منتشر می‌شوند. گاهی فقط هدف بعضی از کسب‌وکارها این است که محصولات بیشتری را با استفاده از تبلیغات بفروشند، گاهی فقط هدف افزایش بازید سایت است و قدی برای معرفی کردن محصولات و برند خود ندارند. گاهی هم هدف این است که بک‌لینک‌های قوی دریافت نمایید و به سایت خود اعتبار بدهید و رتبه سایت را در گوگل ارتقا بدهید.

رپورتاژ آگهی چه تأثیری در سئو دارد
رپورتاژ آگهی چه تأثیری در سئو دارد

یکی دیگر از ویژگی‌های خیلی خوب و مهم رپورتاژ آگهی این است که می‌توانید با انتشار دادن رپورتاژ به‌تمامی این اهدا، یعنی افزایش اعتبار و رتبه سایت، افزایش فروش و … دست پیدا کنید. یکی از هدف‌هایی که سایت‌ها معمولاً دنبال می‌کنند این است که با انتشار دادن رپورتاژ می‌خواهند، محتوای سایت سئو شود؛ یعنی به نتایج خوبی در جست‌وجوی گوگل برسد. درواقع سئو کردن با کلمه‌های کلیدی یا کلیدواژه‌ها ممکن است کمی زمان بر باشد، اما با رپروتاژ شما به‌راحتی و در زمان کمتری سایت خود و محتوای سایت و کلمه‌های کلیدی را به بالاترین رتبه گوگل می‌رسانید و این قابلیت در هزینه‌ها و وقت شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

چه سایتی برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب است

پس از اینکه دریافتید رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های شما این خواهد شد که چه سایت‌هایی را می‌توان برای انتشار دادن رپورتاژ آگهی انتخاب کرد. از فاکتورهای مهمی که شما همیشه با آن روبر هستید، قیمت رپورتاژ است که گاهی برخی از سایت‌ها هزینه‌های بالاتری از شما دریافت می‌کنند. چند اصل مهم در انتخاب سایت برای انتشار این آگهی مهم است که عبارت‌اند از:

  • اعتبار داشتن دامنه سایت Domain authority
  • اعتبار داشتن صفحه page authority
  • نمره اسپم spam score
  • رده‌بندی الکسای سایت
  • ارتباط داشتن سایت با موضوع رپورتاژ آگهی.

جمع‌بندی

در این مقاله آموختیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه تأثیری در سئو دارد و مزایای آن را نیز برای بهبود کسب‌وکار شما توضیح دادیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *