نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

زمانی که از خدمات ارائه دهنده فعلی خود راضی نیستید، روش متداول تغییر ارائه دهندگان خدمات هاستینگ.  یک عامل بازدارنده اصلی در انجام این کار، مشکل انتقال ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در سی پنل است، به خصوص زمانی که تعداد زیادی از آنها را روی سرور ذخیره کرده اید و نمی توانید آنها را تحویل دهید. بنابراین، هنگامی که حساب میزبانی خود را از یک سرور به سرور دیگر منتقل می کنید، مسئله ای که بیشتر شما را آزار می دهد این است که چگونه می توانید تمام ایمیل های ذخیره شده در سرور قدیمی را به حساب های ایمیل مربوطه در سرور جدید منتقل کنید.اگر cpanel میزبانی شما امکان تهیه نسخه پشتیبان کامل از دایرکتوری شما را فراهم می کند، یک روش ساده تر، دانلود یک نسخه پشتیبان کامل از سرور قدیمی و بازیابی آن در سرور جدید است. این به طور خودکار تمام حساب های ایمیل شما را در سرور جدید با رمزهای عبور یکسان ایجاد می کند و تمام فایل های ایمیل قدیمی را کپی می کند.  این مقاله زمانی مرتبط می شود که شما چنین امکاناتی را ندارید یا به دلایلی نمی خواهید یک نسخه پشتیبان-بازیابی کامل انجام دهید (نمی خواهید فایل های وب سایت خود را در سرور جدید مختل کنید). در این مقاله نحوه انتقال ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در سی پنل  را نشان خواهیم داد.  اگر حساب های مبدأ و مقصد شما هر دو در cPanel باشند، این در واقع یک کار بسیار ساده است.

 مرحله 1. حساب های ایمیل را در سرور جدید ایجاد کنید

به عنوان اولین قدم در انتقال ایمیل، تمام حساب های ایمیل خود را در سرور جدید ایجاد کنید، همانطور که در سرور قدیمی وجود دارند.  این را می توان از کنترل پنل cPanel خود در سرور جدید انجام داد.  برای انجام این کار، پیوند نمادینی که باید در cpanel جدید خود کلیک کنید عبارت است از – Email Accounts.

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

مرحله 2. ایمیل ها را از سرور قدیمی دانلود کنید. سپس، از طریق FTP به حساب میزبانی قدیمی خود متصل شوید و همه فهرست ها و فایل های مربوط به ایمیل خود را دانلود کنید. پس از برقراری اتصال FTP (با استفاده از هر مشتری ftp استاندارد)، به دایرکتوری  حساب میزبانی خود بروید.  یک ساختار دایرکتوری را خواهید دید که تقریباً شبیه به تصویر زیر است.

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

تمام ایمیل های شما در زیر پوشه ایمیل قرار دارند. هنگامی که به دایرکتوری ایمیل می پردازید، ساختار دایرکتوری را تا حدودی شبیه به تصویر زیر خواهید دید. شما باید همه چیز را در پوشه ایمیل دانلود کنید.

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

به دایرکتوری yourdomainname.com بروید. در مثال ما، how2lab.com است.  ساختار دایرکتوری را مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد.  در اینجا هر فهرست فهرست شده مربوط به یک حساب ایمیلی است که در سرور قدیمی خود دارید

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

به هر یک از زیرمجموعه های فهرست شده بیشتر دقت کنید. ساختاری را مانند زیر مشاهده خواهید کرد.  اینها پوشه های ایمیل شما هستند و برخی یا همه آنها حاوی فایل های ایمیل شما هستند که اساسا باید به سرور جدید منتقل شوند.

نحوه انتقال یک ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل

به جای جابجایی دایرکتوری ایمیل ها به دایرکتوری، دانلود کردن کل مجموعه دایرکتوری ها و پوشه ها در دایرکتوری ایمیل بسیار ساده تر خواهد بود.  بنابراین، همه چیز را در فهرست پست الکترونیکی در رایانه محلی خود دانلود کنید.

 مرحله 3: ایمیل ها را به سرور جدید منتقل کنید

اکنون از سرور قدیمی جدا شده و از طریق FTP به سرور جدید متصل شوید.  به دایرکتوری ایمیل در سرور جدید بروید. همه چیزهایی را که از دایرکتوری ایمیل قدیمی دانلود کرده اید در فهرست انتقال ایمیل جدید را آپلود کنید.  با این کار همه چیز در سرور جدید کپی می شود.  اگر قبلاً چند ایمیل روی سرور جدید داشتید (در صورتی که پس از مدتی کارکردن سرور جدید تصمیم به انتقال ایمیل‌ها از سرور قدیمی داشتید)، لازم نیست نگران باشید.  آنها دست نخورده باقی می مانند و ایمیل های قدیمی شما به سادگی به فهرست های مربوطه در سرور جدید اضافه می شوند. وقتی همه فایل ها آپلود شدند، کار شما تمام شد.  می‌توانید با ورود به حساب‌های ایمیل جدید خود با استفاده از یک واسط ایمیل وب، تأیید کنید که ایمیل‌های قدیمی واقعاً به حساب‌های ایمیل تازه ایجاد شده شما منتقل شده‌اند.  و انتقال ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در سی پنل  به درستی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *