نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

نام زیر دامنه چیست و ساخت ساب دامین سی پنل چگونه است ؟

همیشه لازم نیست یک نام دامنه جدید ثبت کنید، زمانی که آنچه قبلاً دارید کاملاً خوب کار می کند. به جای ثبت نام دامنه جدید، همیشه می توانید ساخت ساب دامین سی پنل در یک زیر دامنه با استفاده از نام دامنه موجود خود ایجاد کنید.ساب دامین یک افزونه برای دامنه اصلی شما با محتوای منحصر به فردش است. این بخش جداگانه ای از وب سایت شما است که با همان نام دامنه اصلی بدون خرید دامنه جدید کار می کند. همچنین می‌توانید برای هر دامنه‌ای که دارید، زیر دامنه‌های نامحدود ایجاد کنید.ساخت ساب دامین سی پنل توجه داشته باشید که ایجاد زیر دامنه ها به طور خودکار نام دامنه جدیدی را ثبت نمی کند.

چه زمانی باید از نام ساب دامنه استفاده کنم؟

ممکن است از خود بپرسید که برای چه چیزی به ساخت ساب دامین سی پنل زیر دامنه نیاز دارم؟ در اینجا چند سناریو وجود دارد که در آنها یک زیر دامنه برای مفید بودن پیدا خواهید کرد. یک صفحه راهنما یا پشتیبانی اضافه کنید هنگامی که وب سایت شما نیاز به بخش آموزشی یا مستندات دارد، بهتر است از یک زیر دامنه به عنوان یک “زیر صفحه” در وب سایت خود استفاده کنید. فرض کنید سایت شما دارای این صفحه “سوالات متداول” است. برای بازدیدکنندگان شما آسان تر خواهد بود که آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. همچنین برای شما آسان تر خواهد بود که یک صفحه با تعداد زیادی اطلاعات ایجاد کنید و در عین حال صفحه “پشتیبانی” با وب سایت اصلی شما است.یک صفحه تجارت الکترونیک در سایت خود راه اندازی کنید.

ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید وب سایت خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و البته از محصول یا خدمات خود درآمد کسب کنید، آن وقت است که به یک سایت تجارت الکترونیک نیاز خواهید داشت. با این حال، ادغام فروشگاه تجارت الکترونیک در سایت فعلی شما ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است پیکربندی وب سایت اصلی شما را مختل کند. به جای تغییر ساختار یا طراحی مجدد وب سایت موجود خود، می توانید از یک زیر دامنه برای ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک استفاده کنید. این به شما آزادی ایجاد یک صفحه وب کاملا جدید را می دهد، جایی که می توانید محصولات یا خدمات خود را بفروشید و بدون ایجاد اختلال در سایت اصلی به مشتریان خود پاسخ دهید.

 یک صفحه آزمایشی برای وب سایت خود ایجاد کنید

ممکن است بخواهید یک ویژگی جدید اضافه کنید، یک طرح بندی جدید یا سایت خود را دوباره طراحی کنید. با این حال، شما نمی خواهید وب سایت خود را مختل کنید. متوجه خواهید شد که ایجاد یک صفحه آزمایشی با استفاده از یک زیر دامنه ایده خوبی است. می توانید با صفحه آزمایشی خود بازی کنید و نسخه زنده آن را بدون اینکه باعث خرابی وب سایت زنده خود شوید، مشاهده کنید. هنگامی که آماده انتشار صفحه آزمایشی خود هستید، می توانید سایت بازطراحی شده خود را به وب سایت اصلی خود منتقل کنید.با فرض اینکه قبلاً دامنه اصلی hgexample.com”” را میزبانی می کنید، نمونه هایی از زیر دامنه ها عبارتند از:

  • hgexample.com
  • hgexample.com
  • hgexample.com

 

نحوه ساخت ساب دامین سی پنل

ما یک آموزش مرحله به مرحله ایجاد کردیم تا شما را در ایجاد یک زیر دامنه در cPanel خود راهنمایی کند.

برای ایجاد زیر دامنه:

  1. وارد سی پنل شوید.
  2. قسمت Domains را پیدا کنید، سپس روی نماد Subdomains کلیک کنید.

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

3.در قسمت Subdomain، نام زیر دامنه مورد نظر خود را وارد کنید.

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

برای تصویر نمونه بالا، ازblog” به عنوان زیر دامنه برای دامنه اصلی، example.com” استفاده کردیم.

4.در منوی کشویی Domain، دامنه ای را که می خواهید زیر دامنه را در آن مرتبط کنید، انتخاب کنید.

5.پس از وارد کردن نام زیر دامنه خود، فیلد اصلی سند به طور خودکار پر می شود. در صورت تمایل می توانید مسیر فایل اصلی سند را ویرایش یا تغییر دهید.

6.دکمه Create را بزنید.

7.ساب دامنه جدید شما در همان صفحه نمایش داده می شود. می توانید روی پیوند Document Root کلیک کنید تا به پوشه یا دایرکتوری زیر دامنه در مدیریت فایل بروید.

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

برای حذف یک زیر دامنه:

  1. در بخش Subdomains، زیر دامنه ای را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید.
  2. در زیر ستون Actions، روی Remove کلیک کنید.

cPanel – حذف زیر دامنه ها

نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

3.برای تایید حذف روی دکمه Delete Subdomain کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *