هاست ایمیل چیست

هاست ایمیل چیست

هاست ایمیل یک نوع سرویس میزبانی وب است که مخصوص نگهداری، ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌شود. البته شاید به نظر برسد که این سرویس شبیه سرویس جیمیل است و نیازی به تهیه آن نباشد؛ اما سرویس‌هایی پست الکترونیکی مثل جیمیل برای استفاده‌های شخصی مناسب هستند ولی در مقابل برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نمی‌توان از این سرویس‌ها استفاده کرد، اگر هم بخواهید از این سرویس‌ها استفاده کنید باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. نسخه رایگان سرویس‌های ایمیل که در اینترنت وجود دارد، دارای محدودیت‌های فراوانی هستند که شما تمام این محدودیت‌ها را با هاست ایمیل پشت سر می‌گذارید. در این مقاله شما متوجه می‌شوید که هاست ایمیل چیست و چرا باید از آن برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

معرفی کامل سرویس میزبانی ایمیل

هاست ایمیل یک فضای مدیریت‌شده بر روی سرور یا هاستی که شما آن را تهیه‌کرده‌اید نصب و راه‌اندازی می‌شود. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از هاست یا سرور خود یک سرویس ایمیل اختصاصی یا به‌اختصار هاست ایمیل داشته باشید. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید یک ایمیل را به افراد زیادی بفرستید، ارسال ایمیل به افراد را زمان‌بندی کنید، از اطلاعات ایمیل خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و امنیت آن را خودتان به دست بگیرید. هاست ایمیل مخصوص کسب‌وکارهایی می‌باشد که باید روزانه ارسال و دریافت ایمیل زیادی را انجام دهند. شما برای این نوع کارها نمی‌توانید از یک سرویس ایمیل معمولی استفاده و باید از هاست ایمیل استفاده کنید.

تفاوت هاست ایمیل با دیگر هاست ها چیست

هاست ایمیل تفاوت چندانی با هاست های دیگر ندارد و درواقع همآن‌هاست ها و سرورهای معمولی هستند که به یک یا چند هاست ایمیل تبدیل می‌شوند. در این نوع هاست ها به‌جای اینکه اطلاعات سایت شما میزبانی و نگهداری شود، اطلاعات ایمیل‌های شما نگهداری می‌شود و برای شما قابلیت ارسال و دریافت ایمیل فراهم می‌شود.

تفاوت هاست ایمیل با دیگر هاست ها چیست
تفاوت هاست ایمیل با دیگر هاست ها چیست

سرویس میزبانی ایمیل چطور کار می‌کند

تمامی این سرویس‌ها شبیه به سرویس‌های ارسال و دریافت ایمیلی هستند که شما در سراسر اینترنت مشاهده می‌کنید. مثلاً در گوگل می‌توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید، مثل ارسال و دریافت ایمیل‌ها، زمان‌بندی ارسال ایمیل، جلوگیری از ایمیل‌های ارسالی اسپم و مقابله با هرزنامه‌ها و از این قبیل کارها؛ اما تفاوت هاست ایمیل با سرویس‌های ایمیل آنلاین این است که محدودیتی در فضای ذخیره‌سازی ایمیل‌ها و ارسال و دریافت آن‌ها ندارید.

هاست ایمیل رایگان 

زمانی که شما یک هاست یا سرور می‌خرید حالا چه به‌صورت اشتراکی یا اختصاصی می‌توانید به‌صورت رایگان هاست ایمیل خود را روی آن راه‌اندازی کنید. با این سرویس می‌توانید به‌صورت رایگان هر ایمیلی که دوست دارید را به هر تعداد افراد ارسال کنید، ایمیل‌های نامحدود دریافت کنید و ارسال ایمیل‌های خود را زمان‌بندی کنید.

راه‌اندازی هاست ایمیل رایگان به چه صورت است؟

شما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از کنترل پنل هاست خود، یک سرویس میزبانی و ارسال و دریافت ایمیل راه‌اندازی کنید. برای این کار فقط کافی است که به قسمت مدیریت کنترل پنل هاست خود بروید، یک اکانت ایمیل با پیشوند دلخواه برای سایت خود ایجاد کنید، فضای میزبانی و ذخیره‌سازی آن را تعیین کنید و در انتها روی دکمه ایجاد کلیک کنید. حالا شما هاست رایگان ایمیل خود را راه‌اندازی کرده‌اید و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و به ارسال و دریافت ایمیل بپردازید.

چگونه از سرویس ارسال و دریافت ایمیل‌ خود استفاده کنیم؟

بعدازاینکه اکانت ایمیل خود را ساختید با رفتن کنترل پنل هاست خود مثل دایرکت ادمین یا سی پنل، باید وارد قسمت وب میل شوید. سیستم‌های وب میل های متعددی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Roundcube می‌باشد. این سرویس هم در دایرکت ادمین وجود دارد و هم در سی پنل. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به محیطی دست یابید که دقیقاً شبیه به سرویس جیمیل گوگل است و از آن برای ارسال ایمیل و مشاهده ایمیل‌های دریافتی خود استفاده کنید.

چگونه از سرویس ارسال و دریافت ایمیل‌ خود استفاده کنیم؟
چگونه از سرویس ارسال و دریافت ایمیل‌ خود استفاده کنیم؟

هاست ایمیل برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است

اگر هاست یا سرور برای خودتان ندارید با تهیه هاست ایمیل می‌توانید به تمام قابلیت‌هایی که یک سرویس ایمیل کامل دارد دسترسی داشته باشید. کسب‌وکارهایی که ایمیل‌های زیادی بین کارکنان و مشتریان خود رید و بدل می‌کنند، نمی‌توانند از سرویس‌های رایگان ایمیلی استفاده کنند. اگر هم بخواند از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند باید به دلاری برای ارتقا سرویس ایمیلی خود هزینه کنند. پس بنابراین هاست های ایمیلی برای کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد و همچنین هزینه‌های آن‌ها را نیز به‌اندازه چشم‌گیری کاهش دهد.

محدودیت‌های هاست ایمیل چیست

تنها محدودیتی که شما در هاست های ایمیل خود مشاهده خواهید کرد، میزان فضایی است که برای ذخیره‌سازی ایمیل‌های خود در اختیار دارید. اگر هاست ایمیل را خودتان با هاست یا سرور خودتان ایجاد کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی آن را ارتقا دهید و اگر هم از شرکت هاستینگ خریداری کرده باشید می‌توانید سریعاً با هزینه ناچیزی نسبت به ارتقا فضای میزبانی سرویس ایمیلی خود اقدام کنید.

امنیت سرویس میزبانی ایمیل اختصاصی 

یکی دلایلی که باید از این نوع هاست استفاده کنید، امنیت قابل‌توجه آن است. سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیل ارائه می‌دهند، امنیت تضمین‌شده‌ای ندارند و صد درصد قابل‌اطمینان نیستند. ممکن است این سرویس‌ها هک شوند و تمامی اطلاعات ایمیل‌های شما لو برود و در دست افراد سودجو قرار بگیرد. به همین دلیل یکی از دلایلی که بهتر از هاست ایمیل استفاده کنید، امنیت آن است که به شما این امکان را می‌دهد تمام ایمیل‌های خود را پیش خودتان نگه‌دارید و خودتان از آن محافظت کنید.

امنیت سرویس میزبانی ایمیل اختصاصی 
امنیت سرویس میزبانی ایمیل اختصاصی

مزایای داشتن هاست ایمیل چیست

یکی از اصلی‌ترین مزایای داشتن یک هاست ایمیل این است که برای کسب‌وکار شما اعتبار به همراه خود می‌آورد. در سرویس‌های ایمیل، در انتهای اسم ایمیل شما، نام برند ارائه‌دهنده سرویس درج می‌شود. در صورتی اگر شما یک سایت با هاست ایمیل اختصاصی داشته باشید، پیشوند ایمیل و نام سایت شما به کاربر یا مشتری نمایش داده می‌شود. مثلاً info@yourdomain.com، این ایمیل این روزها زیاد استفاده می‌شود و نشان‌دهنده اعتبار شما برای مشتریان است و باعث اعتماد بیشتر آن‌ها به شما می‌شود.

سیستم مقابله با هرزنامه‌ها در هاست ایمیل چیست

همان‌طور که در سرویس‌های ایمیلی چه رایگان چه پولی سیستم مقابله با هرزنامه‌ها و ارسال ایمیل‌های اسپم وجود دارد، در هاست ایمیل هم این قابلیت لحاظ شده است. اگر نگران این هستید که ایمیل‌های زیاد اسپم زیاد فضای ذخیره‌سازی ایمیل‌های شما را مسدود کنند و سیستم ایمیل شما را از دسترس خارج کنند، دیگر نیاز نیست حتی به آن فکر هم کنید. هاست های ایمیل دارای سیستم آنتی اسپم هستند که می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، تمامی ایمیل‌های اسم را شناسایی کرده و آن‌ها در پوشه اسپم قرار دهد. زمانی هم که شما این ایمیل‌ها را بررسی کردید، می‌توانید آن‌ها را برای همیشه بلاک و حذف کنید.

هاست ایمیل ابری چیست 

سرویس‌های ابری که امروز در حال رشد و توسعه هستند و روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، قابلیت جدیدی به نام هاست ایمیل ابری ارائه می‌دهند که دقیقاً کاربرد یک هاست ایمیل معمولی را دارد اما سرعت ارسال و دریافت ایمیل آن خیلی سریع‌تر از دیگر هاست های معمولی ایمیل می‌باشد. اگر دوست دارید می‌توانید از این نوع هاست ها استفاده کنید اما کمی باید بیشتر هزینه کنید، چراکه به دلیل سرعت بالایی که دارند کمی گران‌تر از هاست های معمولی میزبانی ایمیل می‌باشند.

هاست ایمیل ابری چیست 
هاست ایمیل ابری چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *