هاست ویندوز چیست

هاست ویندوز چیست

هاست (Host) که همانطور که می دانید به معنای میزبانی یا میزبان است. اما در فضای مجازی میزبانی یا هاست به چه معناست؟ حتما می دانید که اگر بخواهید هر نوع محتوای را اعم از محتوای ویدیویی، تصویری و متنی را در فضای اینترنتی به اشتراک بگذارید؛ به یک فضا نیاز دارید. فضایی که پذیرای محتوای شما باشد و به اشتراک گذاری آن را در اینترنت به عهده بگیرد. هاست میزبان تمامی محتوای شما در فضای مجازی خواهد بود. به عبارت علمی تر، هاست بخش از فضای یک سرور است که در اختیار شما قرار می گیرد. در این مقاله به صورت کامل توضیح داده ایم که هاست ویندوز چیست و چه کاربرد هایی می تواند برای شما داشته باشد.

انواع هاست کدام است؟

هاست بر اساس سرور آن به دو دسته تقسیم می شود.

  • هاست لینوکسی: فضایی که سیستم عامل سرر آن لینوکس است.
  • هاست یندوزی: فضایی که سرور آن دارای سیستم عامل ویندوزی می باشد.

برای اینکه یک نوع از هاست را برای وب سایت خود انتخاب کنید باید به این مسئله توجه داشته باشید که زبان برنامه نویسی سایت شما را ساپورت کند. اگر می خواهید هاست ویندوز داشته باشید باید زبان برنامه نویسی خود را مطابق هاست ویندوز انتخاب کنید. اگر به هماهنگی بین هاست و زبان وب سایت خود توجه نکنید قطعا در ادامه ی راه به مشکلات زیادی برخواهید خورد. در ادامه به معرفی هاست ویندوز بیشتر می پردازیم.

هاست ویندوز مناسب چه کسانی است؟

اگر مدت زیادی است که با فضای نت آشنایی دارید و با این فضا کار کرده اید، می توانید از هاست ویندوز استفاده کنید. چرا که هاست ویندوز بیشتر مناسب افراد حرفه اییست و کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند نمی توانند به خوبی با هاست ویندوز ارتباط برقرار کنند. هاست ویندوز بیشتر از هاست لینوکس به تجربه نیاز دارد. پس حتما هنگام شروع به کار به این مسئله دقت کنید که اگر ب ازبان های برنامه نویسی اشنایی مختصری دارید بهتر است در ابتدا از هاست ویندوز استفاده نکنید. اگر علاقه مند هستید که از هاست ویندوز برای وب سایت خود استفاده کنید، حتما با متخصصان این حیطه مشورت کنید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر تخصص، هاست ویندوز یا هاست لینوکس هرکدام یژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در نتیجه انتخاب هاست ویندوز به تخصص شما و زبان برنامه نویسی وب سایت شما بستگی دارد.

هاست ویندوز مناسب چه کسانی است؟
هاست ویندوز مناسب چه کسانی است؟

علاوه بر این ها، هزینه ی هاست ویندوز از هاست لینوکسی بیشتر است. و این مسئله هم به تنهایی می تواند در تصمیم شما برای انتخاب هاست تاثیر بگذارد.

هاست ویندوز چه زبان هایی را پشتیبانی می کند؟

همانطور که از نام هاست یندوز پیداست، هاست ویندوز قادر به پشتیبانی زبان تمامی برنامه های شرکت مایکروسافت است. و شما برای استفاده از آن باید ویندوز سرور را خریداری کنید. همانطور که گفتیم هاست ویندوز باید زبان وب سایت شما را ساپورت کند.

  • زبان برنامه نویسی ASP
  • زبان برنامه نویسی NET
  • زبان برنامه نویسی PHP
  • MSSQL
  • MS Accses
  • MS sharepoint
  • C#
  • Microsoft Exchange
  • Remote Desktop
  • Visual Basic Development

اگر وب سایت شما بر پایه هر کدام از این زبان هاست، می توانید از هاست ویندوز برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید.

مشخصات فنی هاست ویندوز چیست

برای خرید هر نوع خدماتی باید از قبل با مشخصات آن آشنا باشید تا بتانید بهتر تصمیم بگیرید.

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، سیستم عمال هاست ویندوز، ویندوز است و به همین خاطر تمامی برنامه های بر پایه ویندوز را ساپورت می کند. نوع وب سرور هاست ویندوز IIS می باشد که  برای شرکت مایکر سافت است. گاهی بعضی از کاربرها ترجیح می دهند از وب سرور دیگری مثل آپاچی استفاده کنند. زبان های برنامه نویسی که هاست ویندوز پشتیبانی می کند را به طور کامل در بالا بر شمردیم. بانک اطلاعاتی هاست ویندوز SQL Server است.

مشخصات فنی هاست ویندوز چیست
مشخصات فنی هاست ویندوز چیست

کنترل پنل هاست ویندوز چیست

برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به خوبی مدیریت کنید، باید به سیستم مدیریت پنل دسترسی داشته باشید. هر هاست توسط کنترل پنل های متفاوت پشتیبانی و مدیریت می شود. هاست ویندوز توسط کنترل پنل های مختلفی قابل کنترل و مدیریت می باشد.

کنترل پنل هایی که قادر به مدیریت هاست ویندوز می باشند شامل موارد زیر است:

  • Helm : قدیمی ترین سیسم مدیریت وب سایت است و تا حدود زیادی انتظارات مدیر وب سایت را برآورده می کند.
  • websitepanel : امکانات بیشتری نسبت به کنترپنل هلم دارد. توسط وب سایت پنل می توانید نه تنها وب سایت بلکه هاست خود را نیز به خوبی مدیریت کنید.
  • Hosting Controller: امکانات قابل قبولی را به مدیریت ارائه میکند.
  • Dotnetpanel: با برنامه های تحت عامل ویندوز به خوبی سازگار است. امکانات یژه و کاملی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
  • Plesk: امکانات وسیعی در اختیار مدیر وب سایت قرار می دهد. و بر روی تمامی سیستم عامل ها نصب می شود.

کنترل پنل ها به شما اجازه ی دسترسی به تمامی اطلاعات سایت را می دهند. به وسیله ی کنترل پنل به راحتی می توانید سایت را مدیریت کنید، به دیتابیس دسترسی داشته باشید، از سایت خود بک آپ بگیرید و غیره. کنترل پتل یکی از مهم ترین بخش های کار شما در رابطه با وب سایت است.

از میان انواع کنترل پنلی که در بالا نام بردیم، کنترل پنل پلسک آپشن های بیشتری دراختیار شما قرار می دهد. پلسک افزونه ها و پلاگین ها بسیاری برای مدیریت بهتر ب سایت در اختیار شما قرار می دهد.

در واقع پلسک به شما اجازه می دهد خیلی راحت تر از سایر کنترل پنل ها، وب سایت خود را مدیریت کنید. برخلاف اینکه شما باید برای تهیه ی لایسنس پلسک هزینه ایی بپردازید، در مقابل راحتتر می توانید مدیریت کنید. فضای پلسک دارای امکانات زیادی بوده و کاربر را اذیت نمی کند.

مزایای  استفاده از هاست ویندوز چیست
مزایای  استفاده از هاست ویندوز چیست

مزایای  استفاده از هاست ویندوز چیست

هر نوع خدمات و محصولی معایب و مزایایی دارد. هاست ویندوز هم درای مزایا و همچنین معایبی است که باهم به بررسی آنها می پردازیم.

  • اگر شما با سیستم عامل ویندوز کار کرده باشید، در استفاده از هاست ویندوز نیز می توانید موفق باشید. اگرچه هرکاری نیازمند تخصص است و تنها با تصور اینکه با فضای لپ تاپ و کامپیوتر آشنایی دارید، نمی توان این نتیجه را گرفت.
  • امنیت بالای هاست ویندوز: بی شک مسئله ی امنیت در وب سایت و هاست بسیار مهم است. هاست ویندوز امنیت قابل قبولی دارد.
  • پشتیبانی از برنامه های برمبنای سیستم عامل ویندوز: سیستم عامل ویندوز رایج و معمول ترین سیستم عامل موجود در دنیاست. بسیاری از افراد ب ابرنامه های ویندوزی بیشتر آنها هستند و بنابراین هاستی که بتواند از این برنامه ها پشتیبانی کند در میان کاربران محبوب خواهد شد. هاست ویندوز از تمامی برنامه های بر مبنای ویندز پشتیبانی می کند.
  • کد های سیستم هاست ویندوز تنها مختص به شرکت مایکرو سافت است. به عبارتی اسن کدها اپن سورس نیستند و به راحتی در اختیار دیگر سیستم ها قرار نمی گیرد.
  • هاست ویندوز ازMySql برای پایگاه اطلاعات داده ی خود استفاده می کند. پایگاه اطلاعات داده یا دیتا بیس  MySql از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • اطلاعات دیتا بیس MySql بصرت اپن سورس است.
  • شما برای اطلاعات دیتابیس هزینه ایی نمی پردازیدو این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این ها برخی از ویژگی های خوب هاست ویندوز هستند که قبل از استفاده از هاست ویندوز باید با تمامی ویژگی های آن آشنا شوید

معایب استفاده از هاست ویندوز چیست

همانطور که بارها گفتیم، هاست ویندوز تحت عامل وب سرور مختص به ویندوز است. پس کاملا طبیعی راست که برنامه های تحت عامل سیستم های دیگر را پشتیبانی نکند. این یکی از معایب دست و پا گیر هاست ویندوز است.

دوم اینکه هاست ویندوز در مقابل هاست لینوکس سرعت پایین تری دارد. برخی وب سایت ها به سرعت بالایی برای آپلود شدن صفحات و خدمات دیگر دارند که متاسفانه هاست یندوز سرعت پایینی دارد. وب سرور هاست ویندوز از سرعت بالایی برخوردار نیست.

قیمت بالای هاست ویندوز: به دلیل اینکه هاست ویندوز اختصاصی است و برای تهیه لایسنس آن و اجرای بسیاری از برنامه ها باید هزینه ایی پرداخت شود. هاست ویندوز نسبت به هاست لینوکس گرانتر است.

امنیت هاست ویندوز نسبت به امنیت هاست لینوکس پایین است. درست است که تا حدودی امیت قابل قبولی دارد. اما در مقایسه با هاست لینوکس، هاست ویندوز امنیت پایینتری دارد.

سیستم های مدیریت مختوایی که امروزه بسیار محبوب سده اند؛ مثل سیستم مدیریت محتوای ووردپرس و جوملا روی هاست ویندوز با کیفیت و سرعت کمتری اجرا می شوند. مخصوصا سیستم ووردپرس با هاست ویندوز سازگاری کمتری دارد.

زبان برنامه نویسی سایت شما حتما باید توسط هاست ویندوز ساپورت شود که هاست ویندوز تمامی زبان های برنامه نویسی را پشتیبانی نمی کند.

معایب استفاده از هاست ویندوز چیست
معایب استفاده از هاست ویندوز چیست

راهنمای خرید سرویس میزبانی ویندوز

در ابتدا باید زبان برنامه نویسی سایت خود را بشناسید  سپس نسبت به انتخاب و خرید هاست اقدام کنید. اگر وب سایت شما سازگار با ویژگ های هاست ویندوز بود می توانید از هاست ویندز استفاده کنید و آن را توسط کنترل پنل های مختلف مدیزیت کنید.

قبل از خرید حتما درباره ی سرویس های پشتیبانی تحقیق کنید. از سرویس هایی که بتوانند بصورت آنلاین و سریع پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشند هاست ویندوز را تهیه کنید. سرویس ها یپشتیبانی که دارای خدمات بهتر و تعهد بیشتر هستند هاست ویندوز را خریداری کنید.

به قیمت هاست ویندوز توجه داشته باشید و مراقب باشید که در مقابل وعده ی هزینه ی کم دچار مشکل در خرید نشوید. حتما پیش از خرید از افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *