هاست پایتون چیست

هاست پایتون چیست

در ابتدا به تعریف مختصری از هاست می پردازیم. هاست (Host) به معنای میزبانی است. در رابطه با فضای اینترنت هاست به معنی فضایی از یک سرور بسیار بزرگ است که در اختیار شما قرار میگیرد. هاست پذیرای محتوای شما در فضای اینترنت است. تمامی محتوایی که می خواهید در فضای اینترنت منتشر کنید و در اختیار عموم قرار دهید بر روی هاست قرار می گیرد. همچنین تمامی اطلاعات شخصی وب سایت شما ازجمله دیتابیس و پسوورد و ایمیل ها و غیره بر روی هاست ذخیره می شود. بطور کلی هاست ها به دو دسته ی هاست ویندزی و هاست لینوکسی تقسیم می شوند، که هر کدام سیستم عامل مخصوص به خود را دارند. هاست ها انواع مختلفی دارند که هر کدام زبان مخصوص به خود را دارند و زبان برنامه نویسی خاصی را ساپورت می کنند. هاست را می توان از طریق کنترل پنل های متفاوتی مدیریت کرد. در این مقاله متوجه خواهید شد که هاست پایتون چیست و چرا استفاده از آن برای برنامه نویس های پایتون اهمیت دارد.

اگر شما قصد راه اندازی یک وب سایت را داشته باشید، باید دقت کنید که سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب می کنید چیست؛ و چه هاستی برای وب سایت شما مناسب است. باید دقت داشته باشید هاستی که انتخاب میکنید زبان برنامه نویسی وب سایت شما را ساپورت کند. در این مقاله قصد داریم از هاست پایتون صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم.

هاست پایتون یکی از انواع هاست است که از زبان پایتون پشتیبانی می کند. هاست پایتون از انواع هاست لینوکسی به شمار می رود. شاید با زبان برنامه نویسی پایتون اشنا باشید. پایتون یک زبان برنامه نویسی قوی و بسیار گسترده است که  می شود علاوه بر فضای وب سرورها، اپلیکیشن های مختلف و بازی های کامپیوتری با آن ساخت. هاست پایتون از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی یعنی زبان پایتون پشتیبانی می کند. اگر می خواهید برای وب سایت خود یک هاست پایتون داشته باشید، باید زبان برنامه نویسی سایت شما پایتون باشد. هاست پایتون امکانات گسترده ایی برای مدیریت وب سایت به شما می دهد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

سرویس میزبانی پایتون مناسب چه وب سایت هایی است؟

زبان برنامه نویسی پایتون برخلاف خیلی از زبان های برنامه نویسی مثل HTML و جاوا که تنها برای توسعه وب سایت ها بکار می روند؛ از پایتون می شود برای ساخت انواع اپلیکیشن ها و بازی های کامپیوتری استفاده کرد. بنابراین می شود گفت زبان پایتون زبان بسیار گسترده ایی است. از پایتون می شود برای توسعه ی ب سرورها، ساخت اپلیکیشن ها، بازی های کامپیوتری، ربات های مجازی و غیره استفاده کرد.

بنابراین هاست پایتون، هاستی بی نظیر با امکانات گسترده خواهد بود. اما برای اینکه از امکانات بی نظیر آن بهره مند شوید باید زبان برنامه نویسی سایت شما پایتون باشد. از طرفی همانطور که از پیش گفتیم هاست پایتون زیر شاخه هاست لینوکسی است و وب سایت هایی مثل وورد پرس را پشتیبانی می کند. هاست پایتون برای پیاده سازی انواع وب سایت ها و اپلیکیشن ها مناسب است.

شما به وسیله ی هاست پایتون می توانید انواع سایت های خدماتی، فروشگاهی و غیره را داشته باشید.

سرویس میزبانی پایتون مناسب چه وب سایت هایی است؟
سرویس میزبانی پایتون مناسب چه وب سایت هایی است؟

مشخصات فنی هاست پایتون چیست

پیش از خرید هر هاستی باید از مشخصات فنی آن کاملا اطلاع داشته باشید و مناسب زبان برنامه نویسی وب سایت خود هاست را انتخاب کنید. آگاهی از مشخصات فنی پیش از خرید هر چیزی می تواند شما را از دردسرهای احتمالی پیش رو نجات دهد. تطابق زبان برنامه نویسی وب سایت با زبان هاست بسیار مهم است و از مهم ترین چیزهایی است که باید وجود داشته باشد تا اینکه شما را با دردسر هزینه های اضافی و دوباره کاری روبه رو نکند. زبان برنامه نویسی هاست پایتون، پایتون می باشد. سیستم عامل هاست پایتون، هاست لینوکسی است. توسط کتابخانه های قوی هاست پایتون میتوان زبان های برنامه نویسی java، C++ و C  را بصورت داخلی باهم ترکیب کرد. توسط افزونه های پیشرفته ی هاست پایتون می توان مدیریت بهتری داشت.

برای مدیریت هاست پایتون از چه کنترل پنلی می توان استفاده کرد؟

کنترل پنل های مختلفی برای مدیریت هاست ها وجود دارد. از طریق کنترل پنل می توان تمامی داده های هاست را زیر نظر گرفت، ایمیل ها را چک کرد و وب سایت را مدیریت کرد. کنترل پنل های مختلفی وجود دارد که برای مدیریت انواع هاست ها می توان از آنها استفاده کرد. از انواع کنترل پنل ها می توان به کنترل پنل های زیر اشاره کرد:

  • Helm
  • websitepanel
  • Hosting Controller
  • Dotnetpanel
  • Plesk

هاست پایتون یک هاست منحصر به فرد است که هیچ محدودیتی  در انتخاب کنترل پنل پیش روی شما نمی گذارد. بنابراین می توان از تمامی کنترل پنل ها برای مدیریت هاست پایتون استفاده نمود. اما از میان تمامی کنترل پنل ها استفاده از سی پنل c_panel یا دایرکت ادمین بسیار محبوب است. بنابراین برای هاست پایتون نیز می توان از سی پنل و دایرکت ادمین هم استفاده کرد. اما در استفاده از کنترل پنل برای هاست پایتون انتخاب به خصوصی وجود ندارد.

استفاده از سرویس میزبانی پایتون چه مزایایی دارد؟

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، هاست پایتون هاستی منحصر به فرد و خاص است. اگرچه استفاده از این هاست تا حدودی نیازمند اشنایی شما با زبان برنامه نویسی پایتون است. اما شما می توانید با یادگیری پایتون از استفاده از امکانات ویژه ی آن لذت ببرید و به درآمد خوبی در حیطه های مختلف برسید. برای مدیریت یک وب سرور و انتخاب هاست باید از مزیایا و معایب هاست با خبر باشید. اطلاع از مزایا و معایب شما را در انتخابی آگاهانه کمک می کند. هاست پایتون نیز همانند سایر هاست ها، دارای مزایا و معایبی می باشد. در اینجا به برخی از مزایای هاست پایتون اشاره می کنیم.

استفاده از سرویس میزبانی پایتون چه مزایایی دارد؟
استفاده از سرویس میزبانی پایتون چه مزایایی دارد؟ – هاست پایتون چیست
  • تمامی کد های هاست پایتون تفسیر شده هستند و این مسئله تا حدود زیادی شما را در مدیریت بهتر و سریعتر کمک خواهد کرد. بنابراین هاست پایتون باعث می شود شما زمان کمتر اما مثمری را به کارهای وب سایت اختصاص دهید.
  • زبان برنامه نویسی هاست پایتون ترکیبی از عبارات انگلیسی و اعداد است، بنابراین برای کاربران خیلی قابل فهم خواهد بود. افراد زیادی می توانند با ان ارتباط برقرار کنند.
  • یادگیری زبان هاست پایتون آسان است.اگرچه زبان پایتون زبانی قدرتمند است اما این مسئله نباید باعث ترس شما از یادگیری این زبان شود. برخلاف قدرت و کارامدی بسیار بالای پایتون می توان آن را ساده یاد گرفت و در نتیجه هاست پایتون را بهتر مدیریت کرد.
  • کتابخانه های هاست پایتون قدرتمند بوده و توانایی ادغام زبان های مختلف برنامه نویسی را باهم دارد.
  • دسترسی به دیتا بیس هاست پایتون از طریق تمامی کنترل پنل ها روی هر سیستمی امکان پذیر است. فرقی ندارد سیستم عامل کامپیتور شما چه سیستمی است.
  • هاست پایتون امنیت بالایی دارد.
  • فرقی نمی کند شما مبتدی باشید یا حرفه ایی. کاربرانی که از پایتون استفاده می کنند شامل افراد حرفه ایی و مبتدی می باشند. طیف گسترده ایی از افراد از هاست پایتون استفاده می کنند.
  • از انجا که پایتون زبان برنامه نویسی هاست پایتون است. هاست پایتون را می توان به منظور های زیادی استفاده کرد. هاست پایتن امکانات ویژه و زیادی را به کاربران خود می دهد. شما به وسیله ی هاست پایتون می توانید هم وب سایت خود را مدیریت کنید و هم از سایر امکانات هاست پایتن بهره مند شوید.
  • استفاده از هاست پایتون چند منظوره می باشد و تنها مختص به توسعه ی وب سرور ها نیست.
  • از راه دور می توانید به دیتا بیسی که روی هاست پایتون دارید دسترسی داشته باشید.
  • زبان پایتون زبان محبوب و فراگیری است. روزانه تعداد افراد زیادی به سمت یادگیری پایتون سق داده می شوند. ای زبان همچنان که مشوق های بسیاری دارد متخصصین زیادی نیز دارد، به همی ندلیل پشتیبانی هاست پایتون بسیار آساان وقابل دسترس است. شما میتوانید بدون نگرانی بابت پشتیبانی از هاست پایتون برای وب سایت خود استفاده کنید.
  • هاست پایتون مناسب افرادی است که در نظر دارند برای وب سایت خود نرم افزار نیز طراحی کنند.

معایب هاست پایتون چیست

در مقابل مزایای بسیار هاست پایتون، معایب اندکی نیز دارد. هرچند گاهی مزایا آنقدر بسیار است که می توان از معایب هاست پایتون چشم پوشی کرد. به هر حال مسائل مهمی نیز وجد دارد که چندان هم نمی توان آن را معایب دانست اما باعث می شود از تهیه ی هاست پایتون جلوگیری کند. یکی از این مسائل زبان برنامه نویس آن است. زبان هاست پایتون باعث می شود که ما نتوانیم برای هر وب سایتی از آن استفاده کنیم. و با توجه به مزایای فراوانی که دارد از داشتن آن چشم پوشی کنیم چرا که به مشکل بر می خوریم.

مسئله ی دیگر دانش کافی است. هرچند که زبان پایتون آسان  قابل فراگیری است اما گاهی دانش ناکافی موجب ایجاد اشتباهاتی می شود که جبران ناپذیر است. برای استفاده از هاست پایتون باید اندکی دانش پایه داشته باشیم و همواره به فراگیری آن ادامه دهیم. هزینه ی بالا یکی دیگر از ماردی است که شاید موجب شد که از داشتن هاست پایتون چشم پوشی کنیم.

در رابطه با خرید هاست پایتون نیز مسائلی را باید مرد توجه قرار دهید. یکی از مهم ترین ای ن مسائل پشتیبانی سریع و به وقت سرور ها است. خیلی مهم است که سروری که هاست پایتون را ازآن تهیه می کنید بتواند شما را سریع و بطر کامل پشتیبانی کند و مشکلات شما را حل کند. مسئله ی دیگر سرعت بالا است. هاست  پشتیبانی باید سرعت قابل قبولی داشته باشند. قبل از خرید هاست پایتون حتما با متخصصان و اقراد با تجربه مشورت کنید و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

معایب هاست پایتون چیست
معایب هاست پایتون چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *