هاست فریم ورک چیست

هاست فریم ورک چیست

قبل از اشنایی با هاست فریم ورک لازم است معنی فریم ورک را بدانید.فریم ورک ها در واقع یک الگوی طراحی نرم افزاری است که برنامه نویسان برای پیاده کردن طرح های خود از ان استفاده میکنند که شامل قوانینی است که یک برنامه نویس در کار خود باید از ان ها پیروی کند.در واقع فریم ورک این امکان را به برنامه نویس میدهد که با استفاده از آن از نوشتن کد های اضافی، ساختار ها،اعلان ها و … به صورت دستی  بی نیاز شود،در این صورت زمان کمتری صرف انجام پروژه میشود.به کار گیری فریم ورک ها امنیت کار را بهبود میبخشد و قصور در برنامه نویسی را به مراتب کم میکند. به عبارتی بهتر فریم ورک ها فرایند برنامه نویسی را برای کاربران راحت تر می کنند. در نتیجه فریم ورک در توسعه ی وب سرورها نقش بسزایی دارند. فریم ورک ها شامل دسته ای از کتابخانه های کد نویسی می شوند. کتابخانه ها کدهای آماده و از پیش ساخته شده را دربر میگیرند و فریم ورک دسته ای از کتابخانه ها را شامل می شود. در این مقاله شما به صورت کامل خواهید فهمید که هاست فریم ورک چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

شما برای استفاده از فریم ورک برای توسعه وب سرورها به یک هاست یا میزبان نیاز دارید. هاست (Host) که همانطور که می دانید به معنای میزبانی یا میزبان است. اما در فضای مجازی میزبانی یا هاست به چه معناست؟ حتما می دانید که اگر بخواهید هر نوع محتوای را اعم از محتوای ویدیویی، تصویری و متنی را در فضای اینترنتی به اشتراک بگذارید؛ به یک فضا نیاز دارید. فضایی که پذیرای محتوای شما باشد و به اشتراک گذاری آن را در اینترنت به عهده بگیرد. هاست میزبان تمامی محتوای شما در فضای مجازی خواهد بود. به عبارت علمی تر، هاست بخش از فضای یک سرور است که در اختیار شما قرار می گیرد تا اطلاعات شما را نگهداری کند.

انواع مختلفی از هاست ها وجود دارند که در زیر دسته ی اصلی هاست ویندوزی و هاست لینوکسی قرار میگیرند. هاست فریم ورک یکی از انواع هاست است که ویژگی های مختص به خود را دارد. اگر بخواهید برای وب سایت خود هاست فریم ورک را انتخاب کنید باید از تمامی ویژگی های آن اطلاع داشته باشید. برای آنکه هاست فریم ورک را داشته باشید، باید زبان برنامه نویسی سایت شما قابل پشتیبانی از سمت هاست فریم ورک باشد. در ادامه با هاست فریم ورک بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع فریم ورک ها کدام ها هستند؟

بر اساس زبان های برنامه نویسی فریم ورک ها به دو دسته ی  اصلی تقسیم میشوند:

  • Front_end: فرانت اند ها کد های برنامه نویسی برای ظاهر ب سایت، اپلیکیشن و غیره هستند. به عبارتی هرآنچه که هنکام باز کردن سایت به صورت محتواهای متنی و تصویری و غیره می بینید همه توسط فرانت اند پیده شده اند. پس چیزی که در مقابل چشم کاربر ظاهر می شود و به عبارتی روی کار همان فرانت اند است. زبان های برنامه نویسی فرانت اند شامل زبان های HTML، CSS و جاوا اسکریپت می شود.
  • Back_end: کدهایی که برای پشت کار استفاده می شوند، کدهای بک اند هستند. به عبارتی آن قسمتی که شما از وب سایت و برنامه ها نمی بینید را کدهای بک اند تشکیل می دهند. کدهای بک اند از طریق یک سرور با وب سایت در ارتباط هستند. بک اند کدهایی هستند که شما در ظاهر کار هیچگاه آنها را نمی بینید در حالی که اساس وب سایت را تشکل می دهند.
انواع فریم ورک ها کدام ها هستند؟
انواع فریم ورک ها کدام ها هستند؟

هاست فریم ورک برای چه وب سایت هایی مناسب هستند؟

پیش از این نیز گفتیم برای خرید هاست مناسب وب سایتتان باید به زبان برنامه نویسی سایت دقت کنید. هاست فریم ورک نیز از بسیاری از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. علاوه بر این هاست فریم ورک برای زبان برنامه نویسی پایتون نیز بهینه سازی شده است. پیش از تهیه ی هاست فریم ورک و سایر هاست ها حتما از پشتیبانی کمک بگیرید و هاست فریم ورک یا هاست مناسب وب سایتتان را تهیه کنید. در هنگام خرید بررسی سرعت هاست فریم ورک را نیز در نظر بگیرید.

ویژگی های مثبت هاست فریم ورک چیست 

  • از مهم ترین ویژگی مثبت هاست فریم ورک می توان به این موضوع اشاره کرد که هاست فریم ورک رایگان است، بنابراین دغدغه ی هزینه ی هاست را کامل برطرف می کند.
  • یکی از مسائل مهم دیگر، امنیت است. هاست فریم ورک امنیت بالایی دارد.
  • با هاست فریم ورک دیگر نیازی به تکرار دوباره ی کد ها نیست. هاست فریم ورک کاربر را از نوشت دوباره ی کدهای تکراری بی نیاز می کند. بنابراین تا حدود بسیار زیادی در وقت شما صرفه جویی می شود.
  • هاست فریم ورک پشتیبانی قوی دارد، به همین دلیل هنگام مواجه با اخطارهای امنیتی نگران نباشید و تنها با پشتیبان های هاست فریم ورک تماس بگیرید.
  • وجود پشتیبان این امکان را به شما میدهد که هنگام مواجه با مشکل حین انجام پروژه به ان ها مراجعه کنید.
  • هاست فریم ورک سرعت قابل قبولی دارد.
  • هاست فریم ورک زبان های برنامه نویسی زیادی را ساپورت می کند و این مسئله خیلی دست شما را در انتخاب هاست فریم ورک برای وب سایتتان باز می کند.
  • با هاست فریم ورک دیگر نیازی به دوباره نویسی و ساختن کتابخانه ها ندارید چرا که فریم ورک تعداد زیادی کتابخانه را در بر گرفته است.

تعدادی از مزایای هاست فریم ورک را برشمردیم. در نهایت مهم ترین ویگی مثبت هاست فریم ورک ای است که در زمان شما بسیار صرفه جویی خواهد کرد. زیرا که هاست فریم ورک سرعت بالایی دارد، کتابخانه ی کدهای پیش ساخته و عدم نیاز به تکرار کدهای تکرای و پشتیبانی سریع باعث می شود شما در کارهایتان خیلی جلوتر از بقیه باشید

ویژگی های مثبت هاست فریم ورک چیست 
ویژگی های مثبت هاست فریم ورک چیست

ویژگی های منفی هاست فریم ورک چیست 

  • قطعا هیج کاری بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی از آن پیش نخواهد رفت. هاست فریم ورک نیز به یک پیش زمینه نیاز دارد. برای اینکه بتوانید با هاست فریم ورک دوستانه تر کار کنید، بهتر است پیش زمینه ایی از آن را یاد بگیرید.
  • همانطور که فریم ورک به راحتی در دسترس شما قرار گرفته؛ می تواند در دسترس اشخاصی دیگر قرار بگیرد درنتیجه در امنیت فریم ورک خود اطمینان کامل داشته باشید.
  • شما تنها میتواند با توجه به نیازتان از فریم ورک استفاده کنید و قادر به تغییر چهارچوب اصلی و قوانین ان نیستید.
  • کد های برای رفع نیاز های برنامه نویسان به کد های اصلی فریم ورک افزوده میشود که ممکن است عملکرد ان را کاهش دهد.
  • توصیه میشود برای جلوگیری از تشابه سایت خود با سایر پروژه هایی که با فریم ورک تولید شده، فریم ورک را بعد از استفاده شخصی سازی کنید.

چگونه از هاست فریم ورک ها استفاده کنیم

اگر بخواهیم قوانین برنامه نویسی را ارتقاع دهیم میتوانیم از هاست فریم ورک ها به عنوان سرور استفاده کنیم.میتوانیم از دو روش از هاست فریم ورک استفاده کنیم که در ادامه به این دو روش میپردازیم.

روش اول:از یک سرور خام استفاده کنید.شما میتواند برای انجام منظور خود از یک سرور خام که تنظیمات موردنظر خود را روی ان اعمال کرده اید استفاده کنیدو در نهایت فریم ورک را روی ان نصب کنید.در این روش شما از یک سرور خام یک سرور فریم ورک ساخته اید.

روش دوم:از هاست فریم ورک به صورت مستقیم استفاده کنید.در این حالت میتوانید تنظیماتی که در نظر دارید قبل از نصب سرور خام روی ان اعمال کنید.

سرویس میزبانی  فریم ورک ها چه دسترسی هایی به ما می دهد

بعد از یادگیری درمورد هاست فریم ها،چالش بعدی که پیش روی برنامه نویسان است انتخاب هاست مناسب برای فریم ورک مورد استفاده ی انان است.سرعت و امنیت بالایی که هاست فریم ورک برای شما فراهم میکند دو گزینه ی مهم در انتخاب ان است.مورد بعدی این است که بتوانید با استفاده از هاست از قابلیت های ورک فریم خود استفاده ببرید.

هاست فریم ورک ها چه دسترسی هایی به ما می دهد
هاست فریم ورک ها چه دسترسی هایی به ما می دهد

با خرید سرویس میزبانی فریم ورک چه امکاناتی به دست می آوریم

  • در مدیریت هر وب سایتی نیاز است که شما به صورت دوره ایی و مشخص از سایت خود بک آپ بگیرید. بک آپ کرفت از سایت یکی از واجب ترین کارهایی اس تکه در مدورد وب سایت خود باید انجام دهید که اغلب یا کاربر غفلت می کند یا هاست این کار را سخت می کند. با هاست فریم ورک می توانید به صورت دائمی و راحت از وب سایت خود بک آپ بگیرید.
  • با هاست فریم ورک امکان این را دارید که بصورت رایگان SSI را تهیه کنید. در دسترس قرار گرفتن رایگان هاست فریم ورک و امکانات آن از مزیت های هاست فریم ورک است.
  • پس از تهیه ی هاست فریم ورک، شما این امکان را دارید که هاست فریم ورک را مختص به خود شخصی سازی کنید. توصیه می شود حتما این کار را انجام دهید.
  • هاست فریم ورک دارای یک وب سرور پر سرعت است که بوسیله ی آن می توانید با سرعت زیادی هاست و وب سایت خود را مدیریت کنید.
  • هاست فریم ورک دارای Gzipفعال است.
  • بسیاری از زبان های برنامه نویسی را پشتیبانی می کند.
  • همانطور که م دانیذ زبان پایتون یکی از قوی ترین زبان های برنامه نویسی است که هروز گسترده تر می شود. هاست فریم ورک قابلیت پشتبانی از زبان پایتون را نیز دارد. بنابراین اگر زبان برنامه نویسی سایت شما پایتون است، می توانید از هاست فریم ورک نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *