هاست پلسک چیست

هاست پلسک چیست

اگر به فکر راه اندازی یک وب سایت افتاده باشید، بی شک با اصطلاحات زیادی در این باره در مسیر راه اندازی وب سایت روبرو خواهید شد. گاهی برای به نمایش گذاشتن رزومه شخصی و مهارتتان در کاری نیاز به دیده شدن دارید، و یا اینکه نیاز دارید هنر و کسب و کار خود رابرای مخاطبان زیادی به نمایش  بگذارید. امروزه با توسعه اینترنت و دردسترس بودن آسان آن برای مردم، یکی از راه های دیده شدن فضاهای مجازی و وب سایت ها است. اگر شما برای رزومه، هنر و کارتان یک وب سایت داشته باشید قطعا خیلی سریع تر از روش های سنتی به درآمد و فروش می رسید. در این مقاله بیشتر توضیح می دهیم که هاست پلسک چیست و چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کرد.

حال اینکه هدف شما از راه اندازی وب سایت هر چه که باشد باید مسیر لازم را برای رسیدن به آن به طور اصولی و قدم به قدم طی کنید. برای داشتن یک وب سایت در ابتدا باید یک دامنه به اسم خودتان یا کسب و کارتان ثبت کنید. دامنه در واقع آدرس وب سایت شما است که کاربران با جستوجوی آن می توانند از وب سایت شما بازدید کنند. انتخاب یک دامنه که متناسب با کسب و کار شما است و به خاطر سپردن آن برای عموم راحت است؛ یکی از هنرهایی است که شما باید در انتخاب دامنه به خرج دهید. شما می توانید دامنه ی وب سایتتان را با هر پسوندی که می خواهید اعم از پسوند های بین المللی و پسوند ملی .ir به ثبت برسانید. بنابراین مهم ترین قدم در مسیر راه اندازی وب سایت، ثبت یکه دامنه ی متناسب و گیرا است.

معرفی هاست پلسک

بعد از انتخاب دامنه، نوبت به انتخاب یک هاست متناسب با زبان وب سایت شما است. هاست (Host) به معنای میزبانی است. هاست تمامی محتوا، اطلاعات و دسترسی های لازم برای مدیریت وب سایت شما را شامل می شود. به عبارت ساده تر، هر آنچه که قصد نمایش آن را بر روی وب سایتتان دارید بر روی هاست قرار می گیرد. اطلاعات مربوط به سایت شما و دسترسی های لازم نیز بر روی هاست قرار گرفته است. هاست ها دارای دو نوع کلی هاست ویندوزی و هاست لینوکسی هستند و باقی انواع هاست در زیر مجموعه این دو قرار می گیرند. هاست ها توسط کنترل پنل های مختلفی  مدیریت می شوند. هاست پلسک یکی از انواع هاست است که توسط کنترل پنل پلسک، مدیریت می شود. تفاوتی ندارد که از په نوع هاستی استفاده می کنید، هاست های ویندوزی و لینوکسی را می توان با کنترل پنل پلسک مدیریت کرد. پس هاست پلسک در نوع هاست تفاوتی ایجاد نمی کند و تنها ویژگی خاص آن این است که توسط پلسک مدیریت می شود. تمامی هاست ها با هر نوع سیستم عاملی را می توان با کنترل پنل پلسک مدیریت کرد و آن را هاست پلسک دانست.

هاست پلسک چیست
هاست پلسک چیست

دلیل محبوبیت کنترل پنل هاست پلسک چیست

علاوه بر اینکه کنترل پنل پلسک امکانات قوی و یژه ایی را در اختیار کاربرانش می گذارد، یکی دیگر از مزیت های آن راحتی کار است. طراحی داخلی کنترل پنل پلسک به شیوه ایی است که افراد مبتدی هم می توانند برای مدیریت وب سایت خود ازآن استفاده کنند و از امکانات ویژه ی آن برخوردار شوند. اما اصلی ترین دلیل محبوبیت کنترل پنل پلسک این است که، تمامی هاست ها را با هر نوع سیستم عاملی پشتیبانی می کند و هاست پلسک را به وجود می آورد. از این رو در بین کاربران و برنامه نویسان و سایر فعالان وب از محبوبیت خاصی برخوردار است. همچنین کنترل پنل پلسک از امنیت بالایی برخوردار است و مبحث امنیت یکی از مهم ترین عامل ها برای رقابت بین کنترل پنل ها و هاستینگ است.

چه هاست هایی را می توان به عنوان هاست پلسک شناخت؟

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب کنترل پنل برای مدیریت هاستینگ مهم است، ساپورت شدن هاست از طرف کنترل پنل است. عوامل زیادی از جمله زبان هاست، سیستم عامل هاست، و ترجیح کاربر در انتخاب کنترل پنل برای هاست موثر هستند. پیش تر گفتیم که از عوامل محبوبیت پلسک این است که تمامی هاست ها را با هر سیستم عاملی پوشش می دهد. یکی از انواع پرکاربرد هاست پلسک، استفاده از هاست با سیستم عامل ویندوز است، که به راحتی توسط پلسک مدیریت می شود.بنابراین اگر یک هاست با سیستم عامل ویندوز دارید می توانید با کنترل پنل پلسک ان را مدیریت کنید و یک هاست پلسک داشته باشید.

هاست هایی که دارای سیستم عامل لینوکس هستند به راحتی توسط پلسک مدیریت می شوند، چرا که این هاست ها اوپن سورس بوذه و دسترسی بیشتری به کاربران خود می دهند. از این رو با هاست لینوکسی نیز می توانید یک هاست پلسک داشته باشید و از مدیریت ان لذت ببرید.

چه هاست هایی را می توان به عنوان هاست پلسک شناخت؟
چه هاست هایی را می توان به عنوان هاست پلسک شناخت؟

مزایای استفاده از هاست پلسک چیست

  • یکی از مزایای هاست پلسک، اشتراکی بودن آن است. اگر شما دارای هاست پلسک باشید، می توانید چندین وب سایت را با همان یک هاست پلسک مدیریت کنید. به علاوه مدیریت هر کدام از وب سایت ها و سرورها بر روی دیگری تاثیر مخربی نمی گذارد. بنانراین هاست پلسک در مدیریت چندین اکانت باهم موفق و قوی عمل می کند.
  • سیستم مدیریت هاست پلسک قدرت خطایابی در کمترین زمان ممکن را دارد. کنترل پنل پلسک خطاها را پیدا کرده برای رفع ان ها به شما هشدار می دهد. بنابراین این ویژگی می تواند در اننتخاب هاست پلسک بسیار موثر واقع شود.
  • سیستم مدیریت هاست پلسک به شما اعلان مصرف از منابع را می دهد. منابع هر هاست تا حد معینی تعریف شده اند، بنابراین در دسترس داشتن همیشگی منایع یک عامل مهم است. با داشتن هاست پلسک منابع شما هدر نمی رود، کنترل پنل پلسک توانایی هشدار مصرف از منابع را دارد و شما به صورت مستمر از میزان مصرف منابعتان اطلاع خواهید داشت.
  • یکی از قابلیت های منحصر به فرد سیستم مدیریت هاست پلسک، رفع خطاهای سیستم به صورت هوشمند است. یعنی سیستم قادر است بصورت هوشمند و خودکار خطاهای شناسایی شده را پیگیری و رفع کند.
  • انتقال تمامی داده ها از هاست پلسک به دیگر هاست ها، به سادگی امکان پذیر است. شما می توانید داده های وب سایت خود را از روی هاست پلسک به هر دلیلی به هاست دیگی منتقل کنید.
  • فضای گرافیکی سیستم مدیریت هاست پلسک به گونه ایی ساده و رسا طراحی شده است که شما حتی اکر تا به حال با آن کار نکرده باشید می توانید ان را مدیریت کنید. بنابراین مدیریت وب سایت و داده ها و تنظیماتتان در هاست پلسک بسیار ساده و راحت خواهد بود.
  • کنترل پنل پلسک علاوه بر مزایای فراوانی که دارد، یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد. گذشته از این که شما می توانید به راحتی با فضای پلسک ارتباط بکیرید و هاست و وب را مدیریت کنید؛ اگر شما به امکانات خاصی نیاز داشته باشید نیز پلسک همواره می تواند شما را همراهی کند. برای شرایط و امکانات خاص ممی توانید از چندین افزنه و پلاگین پلس برای مدیریت هاست پلسک استفاده کنید و مدیریت آن به سختی دیگر کنترل پنل ها نباشد.
  • هاست پلسک را می توان با تمامی هاست ها با هر سیستم عاملی در اختیار داشت. شما با داشتن هاست ویندوزی یا لینوکسی نیز می توانید صاحب یک هاست پلسک باشید و از امکانات ویژه ی آن بهره مند باشید.
  • امنیت بالای هاست پلسک نیز قابل بحث و تامل است. امروزه بحث امنیت در فضای اینترنت بسیار مهم و ضروری است. بنابراین امنیت بالای هاست پلسک می تواند در داشتن آن اندکی وسوسه بر انگیز باشد.

معایب هاست پلسک چیست

  • یکی از مواردی که همیشه و در همه موارد جای بحث دارد، قیمت و هزینه است. یکی از مهم ترین معایب هاست پلسک هزینه ی بالای آن است که بسیاری از کاربران، حتی بعد از خواندن مزایای آن از داشتن هاست پلسک منصرف می شوند. بنابراین می توان گفت هزینه ی بالای هاست پلسک در مقابل مزایای آن، عیب بزرگی است.
  • مسئله ی دیگر مه بسیار حائز اهمیت است، بحث بک آپ گیری و تهیه ی نسخه ی پشتیبان است. از ضروری ترین کارهایی که در رابطه با اطلاعات وب سایت باید به طور منظم انجام دهید، بکاپ گیری است. هاست پلسک در مقایسه با سایر هاست ها در بحث بک آپ گیری ضعیف عمل می کند و اگر در این مسئله پیشرفت نکند، مخاطبان خود را از دست می دهد.
  • فضای گرافیکی کنترل پنل هاست باعث ارتباط گیری سریع کاربر با سیستم می شود، اما هنکام نصب افزونه ها کار با سیستم مقداری پیچیده تر شده و سادگی خود را از دست می دهد.
معایب هاست پلسک چیست
معایب هاست پلسک چیست

افزونه های هاست پلسک چیست

هاست پلسک افزونه های بسیاری را برای مدیریت بهتر سیستم در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان مثال می توان به افزونه هایی برای بالا بردن امنیت و همچنین سرعت هاست و وب سایت اشاره کرد. افزونه هایی برای بک اپ گیری نیز در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این ها، افزونه هایی برای رفع خطاهای وب سایت و هاست نیز دارد که بصرت هوشمند خطا را رفع می کنند. افزونه های مدیریت منابع و سئوی وب سایت نیز در هاست پلسک وجود دارد. می دانید که سئی سایت یکی از مهم ترین مسائل در پیش روی و دیده شدن شما در ادامه ی راه تان خواهد بود. بنابراین توجه با اصول سئو و مدیریت وب سایت برای رساندن به رتبه های برتر گوگل مهم ترین عامل برای دیده شدن و فروش کسب  کار شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *