وردپرس یا ASP NET کدام یک بهتر است

وردپرس یا ASP NET کدام یک بهتر است

همان‌طور که میدانید در جوامع امروزی کسب‌وکارهای سنتی جای خودشان را به کسب‌وکارهای اینترنتی داده‌اند و اکثر صاحبان فروشگاهی به دنبال طراحی سایت‌های فروشگاهی برای رونق کسب‌وکارهای اینترنت خود هستند. بدیهی است که نیاز مردم به سایت‌های اینترنتی درزمینهٔ های مختلف افزایش میابد بنابراین امروزه یکی از نوین‌ترین روش‌ها برای طراحی سایت با وردپرس هست که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌آسانی و بدون نیاز به کد نویسی سایت موردنیاز خود را طراحی کنید و از آن درزمینهٔ ی ارتقای کسب‌وکار خود استفاده کنید. در این مطلب به تفاوت وردپرس یا ASP NET می پردازیم و ویژگی های هریک را بررسی خواهیم کرد.

کارایی وردپرس یا ASP NET

وردپرس یک سیستم یا سامانه‌ی مدیریت محتوا به شمار می‌رود که نام اختصاری آن CMS نامیده می‌شود که یک نرم‌افزار تحت وب به شمار می‌رود که به ساخت، اصلاح، ویرایش و انتشار محتوای دیجیتال مانند متن، تصویر، فایل صوتی و ویدیو می‌پردازد؛ و به جهتی CMS یک سیستم مدیریت محتوا به شمار می‌رود که شما می‌توانید بدون داشتن تخصص کد نویسی سایت موردنظر خود را طراحی کنید و مطالبی که می‌خواهید در سایت منتشر کنید را از طریق وردپرس طراحی و ویرایش کنید و آن را منتشر کنید؛ و همان‌طور که دیده می‌شود وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب بین کاربران به شمار می‌رود. در این مطلب وردپرس یا ASP NET را بررسی می کنیم و به تفاوت های هریک پی خواهیم برد.

وردپرس word press چیست؟

وردپرس word press یک سیسیتم مدیریت محتوای بسیار محبوب بین کاربران به شمار می‌رود زیرا کاربران می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به دانش کد نویسی سایت موردنیاز خود را بسازند و مطالبی که لازم می‌دانند را در آن قرار دهند و طراحی کنند و هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را ویرایش کنند. شما می‌توانید با کمک وردپرس انواع سایت‌های فروشگاهی، خدماتی، آموزشی، خبری، شرکتی، شخصی، وبلاگ و …را در کمترین بازه‌ی زمانی طراحی و راه‌اندازی کنید. امروزه حدود 40 درصد از سایت‌ها به روش وردپرس ساخته‌شده‌اند و سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل متن‌باز بودن و دسترسی آسان و به‌صرفه بودن ازنظر اقتصادی بسیار موردتوجه کاربران قرارگرفته است. با توجه به تفاوت وردپرس یا ASP NET تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است و کارایی مناسب تری دارد.

وردپرس word press چیست؟
وردپرس word press چیست؟

مزایای وردپرس

همان‌طور که در مطالب بالا مشاهده کرید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا مدرن است که امروزه به دلیل داشتن مزایای زیاد و دسترسی آسان به آن بسیار موردتوجه کاربران قرارگرفته است که در ادامه به معرفی مزایای وردپرس می‌پردازیم.

استفاده‌ی آسان و سریع

یکی از ویژگی‌هایی که وردپرس رابین کاربران بسیار محبوب و معروف کرده است، استفاده‌ی سریع و آسان این سامانه است که کاربران می‌توانند در مدت‌زمان بسیار کم‌کار و دیدن ویدیوهای آموزشی در اینترنت کار با آن را یاد بگیرند و بدون نیاز به کد نویسی سایت خود را راه‌اندازی کنند و همچنین شما می‌توانید سایت خود را شخصی‌سازی کنید و از قالب‌های آماده برای طراحی سایت خود استفاده کنید و همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اندکی قابلیت‌هایی که لازم دارید را به سایت خود اضافه کنید.

نصب سریع و آسان

نصب وردپرس بسیار آسان و بدون هیچ اتلاف وقتی صورت می‌گیرد و همچنین نصب وردپرس بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود و شما می‌توانید با رفتن به سایت وردپرس آن را با یک کلیک نصب کنید و راه‌اندازی کنید و سایت موردنظر خود را مدیریت کنید.

بدون هزینه و به‌صرفه

شما می‌توانید سایت خود را بدون هیچ هزینه‌ای به کمک وردپرس راه‌اندازی و مدیریت کنید در سامانه‌ی وردپرس تعداد زیادی قالب‌های آماده موجود می‌باشد که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها را برای سایت خود انتخاب کنید اما اگر برای سایت خود به قابلیت‌ها و دسترسی‌های بیشتری احتیاج دارید می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی بسیار کمی این افزونه‌ها را به سایت خود اضافه کنید و سایت خود را ارتقا دهید.

وردپرس یک سامانه‌ی آپدیت شده

یکی از ویژگی‌های سامانه‌ی مدیریت محتوای وردپرس به‌روز بودن و آپدیت بودن آن است؛ بنابراین وردپرس به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود و در هر بار به‌روزرسانی تعداد زیادی قالب و طراحی‌های جدید و مدرن به آن اضافه می‌شود که شما می‌توانید طبق سلیقه‌ی خود قالب‌های مختلف را برای سایت خود انتخاب کنید.

طراحی و ساخت سایت‌های responsive

ساخت وب‌سایت‌های واکنش گرا یا responsive یکی دیگر از قابلیت‌های وردپرس است. بدین ترتیب شما می‌توانید یک سایتی را به کمک وردپرس طراحی کنید که طراحی آن و اندازه‌ی صفحات تغییری نکند و شما بتوانید این وب‌سایت را در لپ‌تاپ، تبلت، تلفن همراه و … به یک‌شکل و اندازه ببینید و قالب آن دچار تغییر نشود و شما بتوانید قالب سایت را به یک‌شکل واحد مشاهده کنید.

طراحی و ساخت سایت‌های responsive
طراحی و ساخت سایت‌های responsive

متن‌باز یا open source بودن وردپرس

متن‌باز بودن یک نرم‌افزار به این معناست که شما می‌توانید به کمک کد مشخص منابع، به اطلاعات سایت خود دسترسی پیدا کنید و بتوانید به‌آسانی به منابع سایت خود دسترسی پیدا کنید و آن را تغییر دهید؛ بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی اطلاعات خود را ویرایش و آن‌ها را به‌روزرسانی کنید و همچنین می‌توانید قابلیت‌های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید.

سایت خود را بر اساس سلیقه‌ی خود طراحی کنید

شما به کمک سامانه‌ی وردپرس می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده که در این سایت وجود دارد، سایت خود را طبق سلیقه‌ی خود طراحی کنید و قابلیت‌های مختلفی که مدنظر دارید را می‌توانید به سایت خود اضافه کنید؛ بنابراین وردپرس قابلیت انعطاف‌پذیری دارد و شما می‌توانید هر قابلیت و یا طراحی‌ای که لازم دارید را به آن اضافه کنید.

طراحی سایت با امنیت بالا

شما می‌توانید به کمک وردپرس به‌آسانی یک سایت با امنیت بالا طراحی کنید. امنیت وردپرس بسیار بالاست و روزانه در سراسر دنیا افراد در تلاش هستند تا بتوانند این سامانه را به‌روز و بدون وجود هیچ مشکل امنیتی نگه‌دارند و مشکلات امنیتی و نقص‌هایی که در سایت ممکن است به وجود بیاید را برطرف کنند و یک سایت بدون مشکل با دسترسی آسان در اختیار کاربران قرار دهند.

معایب طراحی سایت با وردپرس

سرعت‌پایین

در برخی از موارد سرعت‌پایین در هنگام لود سایت دچار نارضایتی کاربران می‌شود و سایت کاربران را دچار مشکل می‌کند که یکی از علل بروز این مشکلات نبود کد نویسی مناسب در قسمت قالب‌های آماده مشاهده می‌شود. همچنین اضافه کردن تعداد افزونه‌های زیاد باعث کاهش سرعت سایت می‌شود.

نبود پشتیبان اختصاصی در وردپرس

یکی از معایب وردپرس نداشتن پشتیبان اختصاصی در هنگام بروز مشکلات سایت است؛ بنابراین زمانی که سایت شما دچار مشکل می‌شود خودتان باید مشکل سایت خودتان را برطرف کنید.

نامناسب برای سایت‌های فوق تخصصی

زمانی که شما به کمک وردپرس طراحی سایت انجام می‌دهید از قالب‌های آماده استفاده می‌کنید بنابراین شما نمی‌توانید تغییراتی که مشتری از شما می‌خواهد را کاملاً دقیق و مطابق سلیقه‌ی آن‌ها انجام دهید. طراحی یک سایت تخصصی توسط برنامه‌نویسان انجام می‌شود.

برنامه‌نویسی ASP NET چیست؟

ASP NET توسط ماکروسافت جهت توسعه وب ساخته‌شده است و معمولاً با زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ و یا جاوا برنامه‌نویسی می‌شود. این نوع برنامه‌نویسی به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند هر نوع دستگاهی را توسعه و بهینه‌سازی کنند و البته به این نکته توجه کنید که برای برنامه‌نویسی با ASP باید طراحی سایت را از ابتدا طراحی کرد و یا از سیستم مدیریت محتوا آماده مانند دات نت نیوک DNN استفاده کرد که این سامانه رایگان نیست و نمایندگی آن در ایران وجود ندارد. وردپرس یا ASP NET و تفاوت و شباهت های آن را در این مطلب بررسی کردیم.

برنامه‌نویسی ASP NET چیست؟
برنامه‌نویسی ASP NET چیست؟

مزایای برنامه‌نویسی ASP NET چیست؟

قابلیت طراحی طبق سلیقه‌ی مشتریان

در این نوع برنامه‌نویسی شما برای سایت خود یک طراحی تخصصی را انجام می‌دهید بنابراین از ابتدا تا انتهای مسیر طراحی سایت، تمام مراحل طبق سلیقه‌ی شما و یا مشتریانتان صورت می‌گیرد.

دارای سرعت‌بالا

طراحی سایت به کمک دات نت کاملاً توسط برنامه‌نویس انجام می‌شود و برنامه‌نویسان در هنگام طراحی سایت آن را بهینه‌سازی می‌کنند و از نوشتن کدهای اضافی در سایت جلوگیری می‌کنند و در طول طراحی سایت افزونه‌های موردنیاز را در سایت شما قرار می‌دهند.

امنیت بالا

سایت‌هایی که توسط افراد متخصص طراحی و کد نویسی می‌شوند سرتاسر رمزگذاری شده‌اند و امکان هک در آن‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

قابلیت توسعه سایت

با توجه به این‌که این نوع سایت به کمک کد نویسی طراحی و ساخته‌شده است شما می‌توانید در هرزمانی که بخواهید در سایت خود تغییراتی را اعمال کنید و به اطلاعات سایت خود دسترسی داشته باشید.

معایب طراحی سایت با ASP NET چیست

هزینه‌ی بالای طراحی سایت

همان‌طور که میدانید طراحی سایت با ASP NET به یک تیم حرفه‌ای و برنامه‌نویس احتیاج دارند تا بتوانند با کد نویسی سایت شمارا مطابق به سلیقه‌ی شما طراحی کنند بنابراین این کار به هزینه‌ی نسبتاً زیادی احتیاج دارد.اما همان طور که در مطالب بالا مطالعه کردید طراحی سایت با وردپرس هزینه ای ندارد و به صورت رایگان انجام میشود.

لازم به‌صرف مدت‌زمان زیاد برای طراحی سایت

طراحی سایت به کمک دات نت به کد نویسی توسط برنامه‌نویسان احتیاج دارد بنابراین جمع‌آوری یک تیم حرفه‌ای برنامه‌نویس و کد نویسی سایت از صفرتا صد مستلزم صرف زمان زیادی است.بنابراین زمانی که شما مدت زمان زیادی برای طراحی سایت خود ندارید و سایت خود را بدون اتلاف وقت و سریع لازم دارید نمیتوانید از این نوع طراحی سایت استفاده کنید.

لازم به‌صرف مدت‌زمان زیاد برای طراحی سایت
لازم به‌صرف مدت‌زمان زیاد برای طراحی سایت

سئو ضعیف و دشوار سایت

یکی از معایب سایت با دات نت و کد نویسی سئو سخت و دشوار آن است که این‌یکی از معایب سایت‌های بزرگ و اختصاصی است و شما برای این کار به یک سئو کار حرفه‌ای نیاز دارید تا بتواند سایت شمارا در رتبه‌ی یک گوگل قرار دهید.

کلام آخر

وردپرس یا ASP NET کدام تکنولوژی برای طراحی سایت بهتر است. بررسی هردو از نظر امنیت، سرعت، هزینه، کارایی و … در این مقاله صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *