چگونه با سی پنل از آمار بازدیدکنندگان سایت خود باخبر بشیم؟

آمار بازدید سایت سی پنل

چگونه با سی پنل از آمار بازدیدکنندگان سایت خود باخبر بشیم؟

چیست؟

در این آموزش به شما نشان خواهم داد که چگونه با استفاده از برنامه AWStats آمار بازدید سایت سی پنل وب سایت را مشاهده کنید. همچنین توضیح خواهیم داد که اصطلاحات مختلف مورد استفاده در AWStats چه معنایی دارند و در هر بخش از گزارش چه چیزی جالب یا ارزشمند است.همه برنامه های آماری یکسان عمل می کنند. آنها فایل های لاگ سرور وب را تجزیه (خواندن) می کنند و داده ها را در نمودارها و لیست های آسان برای خواندن نمایش می دهند. دو برنامه آمار بازدید سایت سی پنل در وب سایت، AWStats و Webalizer موجود است. Webalizer نمودارهای آماری ساده و محدود را ارائه می دهد. اگر تنها چیزی که می خواهید این است که برنامه سریع باشد، این برنامه مفید است.اما اطلاعات بسیار دقیق تری از AWStats میتوان به دست آورد.

استفاده از AWStats برای مشاهده آمار بازدید سایت سی پنل

وارد سی پنل شوید.

در بخش «متریکس»، روی پیوند یا نماد «Awstats» کلیک کنید.

آمار بازدید سایت سی پنل

اگر چندین دامنه در حساب شما وجود دارد، از شما خواسته می شود دامنه ای را که می خواهید آمار آن را ببینید انتخاب کنید.

روی پیوند “مشاهده” دامنه کلیک کنید.

آمار بازدید سایت سی پنل

همانطور که می‌بینید، اطلاعات زیادی برای دریافت وجود دارد. بیایید آن را بخش به بخش تقسیم کنیم.توجه داشته باشید که می توانید از پیمایش سمت چپ برای پرش به یک مکان خاص در صفحه استفاده کنید.با شروع از بالای صفحه، می توانید تاریخ و زمان “آخرین به روز رسانی” را مشاهده کنید. این تاریخ و زمانی است که AWStats فایل لاگ سرور وب خام شما را تجزیه و تحلیل کرد.در خط “دوره گزارش شده”، می توانید ماه و سال آمار نمایش داده شده در صفحه را انتخاب کنید. پیش‌فرض آن ماه و سال جاری است.

آمار بازدید سایت سی پنل

بخش خلاصه

در بخش «خلاصه»، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، تعداد بازدیدها، صفحات، بازدیدها و پهنای باند مشخص شده است.ردیف “ترافیک مشاهده شده” ترافیک بازدیدکنندگان انسانی شما را نشان می دهد. «ترافیک مشاهده نشده» عمدتاً ترافیکی از ربات های وب است که اطلاعات جمع‌آوری وب سایت را برای موتورهای جستجو سرچ می‌کنند.

آمار بازدید سایت سی پنل

معنی اعداد

بازدیدکنندگان در بازدید سایت سی پنل منحصر به فرد تعداد آدرس های IP منحصر به فرد در گزارش سرور است. فرض بر این است که هر IP یک فرد منحصر به فرد است. همیشه اینطور نیست، اما بیشتر اوقات، اندازه گیری دقیق تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد است.تعداد بازدیدها تعداد کل بازدیدهای سایت است که به عنوان جلسات نیز شناخته می شود. اگر کسی سایت را در روز دوشنبه مشاهده کند و سپس جمعه برگردد، این دو بازدید یا جلسه است. نسبت به بازدید کنندگان نشان داده شده در اینجا نشان می دهد که چند بار جلسات جداگانه توسط یک بازدید کننده یا همان آدرس IP باز می شود.Pages مجموع صفحات بازدید شده توسط همه بازدیدکنندگان است.بازدیدها فایل های درخواستی هستند. به عنوان مثال، بازدید از یک صفحه HTML که دو تصویر روی آن دارد، سه بازدید ایجاد می کند – یکی برای خود صفحه و یکی برای هر فایل تصویری.پهنای باند دانلود شده کل پهنای باند مورد استفاده برای دانلود فایل ها است.

بخش های مبتنی بر زمان

بخش “تاریخچه ماهانه” یک نمودار 12 ماهه است که همان دسته هایی را که در خلاصه مشاهده می شود نشان می دهد. نمای سالانه از این جهت جالب است که تغییرات فصلی را در الگوهای ترافیکی شما نشان می دهد.به طور کلی، ترافیک آمار بازدید سایت سی پنل  در ماه های گرم تابستان وب کند می شود و در قسمت های خنک تر سال افزایش می یابد. بسته به موضوع وب سایت خود، ممکن است انواع دیگری از تغییرات فصلی را مشاهده کنید.اینها شبیه به فصل های تلویزیونی یا ورزشی  هستند.

آمار بازدید سایت سی پنل

به طور مشابه، بخش‌های «روزهای ماه»، «روزهای هفته» و «ساعت‌ها» می‌توانند الگوهای بازدیدکننده را نشان دهند که در برنامه‌ریزی هنگام انجام به‌روزرسانی یا انتشار مطالب جدید مفید هستند.

بخش های باقی مانده از AWStats

گنجینه ای از آمار بازدید سایت سی پنل  نیز در AWStats موجود است.مکان بازدید کننده و میزبان:مناطق محلی فهرستی از 25 کشور برتر را که بازدیدکنندگان شما در آنها قرار دارند نشان می دهد. باز هم، این اطلاعات از آدرس های IP گرفته شده است. دلیل آن این است که هیچ چیز در گزارش های سرور موقعیت جغرافیایی دقیق یک بازدید کننده را نشان نمی دهد. اما در بیشتر موارد، اطلاعات آدرس IP نشانه نسبتاً دقیقی از مکان است.هاست ها (25 برتر) آدرس IP بازدیدکنندگان شما هستند. از این لیست چیز زیادی برای به دست آوردن وجود ندارد. AWStats قبلاً تا آنجا که می تواند اطلاعات را از آدرس های IP جمع آوری کرده و در بخش های دیگر به شما ارائه کرده است.

اطلاعات کاربر

کاربران احراز هویت شده (10 نفر برتر) لیستی از بازدیدکنندگانی است که به دایرکتوری های محافظت شده با رمز عبور دسترسی پیدا کرده اند.مدت زمان بازدیدها فهرستی از بازه‌های زمانی و تعداد جلسات بازدیدکننده شما در آن دوره‌ها را نشان می‌دهد. اگر اکثر بازدیدکنندگان شما فقط برای چند ثانیه در اطراف هستند، باید محتوای «طولانی» بیشتری اضافه کنید تا آنها را در اطراف نگه دارید.

اطلاعات فایل وب سایت

نوع فایل لیستی از انواع فایل های مورد استفاده در سایت شما است که به ترتیب تعداد دفعات دسترسی به آنها فهرست شده است.دانلودها فهرستی از تعداد دفعاتی است که فایل‌های دارای «افزونه‌های دانلود» درخواست شده‌اند. اینها فایل هایی هستند که معمولاً به جای نمایش در یک مرورگر وب مانند pdf، .zip و غیره دانلود می شوند.(Pages-URL  25) فهرستی از URLهای محبوب ترین صفحات در سایت شما است. این یکی مفید است زیرا به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان دقیقا چه چیزی را بیشتر و همچنین کمترین مشاهده را می کنند.

 

اطلاعات سیستم عامل و مرورگر

سیستم عامل ها، لیستی از سیستم عامل هایی است که بازدیدکنندگان شما هنگام دسترسی به سایت شما از آنها استفاده می کنند.مرورگرها (10 برتر) فهرستی از مرورگرهایی که بازدیدکنندگان شما برای دسترسی به سایت  از آنها استفاده می کنند.اتصال به سایت از فهرست URL های ارجاع دهنده است. URL ارجاعی زمانی است که شخصی روی پیوندی در سایت دیگری کلیک می کند که به سایت شما منتهی می شود.

اطلاعات متفرقه

عبارات کلیدی جستجو و کلمات کلیدی جستجو معمولاً لیست های خالی هستند. دلیل خالی بودن آنها این است که AWStats به دنبال الگوهای کلمات کلیدی در فایل های گزارش است. متأسفانه، بیشتر موتورهای جستجو این اطلاعات را به روشی که AWStats بتواند از آن استفاده کند، منتقل نمی کنند.متفرقه فهرستی از فناوری هایی است که مرورگر بازدیدکننده شما پشتیبانی می کند. با این حال، اطلاعات موجود در این بخش احتمالاً چندان مفید نیستند، مگر اینکه سایت شما از فناوری های قدیمی تر یا کمتر محبوب استفاده کند.کدهای وضعیت HTTP مرتبط هستند زیرا آنها پیام های خطایی هستند که بازدیدکنندگان شما دریافت کرده اند. اگر خطاهای زیادی از یک نوع خاص در اینجا مشاهده کردید، باید به ساختار سایت خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه چیزی می تواند باعث این خطا شود.

همه ی اینها چه معنایی میدهد؟

دانستن اینکه آمار بازدید سایت سی پنل بسیار مفیدی است. دانستن اینکه چه صفحاتی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند به شما در ایجاد محتوای آینده کمک می کند.آیا به دنبال چیزی بیشتر از یک برنامه آمار تجزیه گزارش مانند AWStats هستید؟ خوب، این یک لیست کوتاه است.اما برجسته ترین نام گوگل آنالیتیکس است. نه تنها به عنوان یک برنامه رایگان، بلکه به این دلیل که قرار دادن کد کوچک آنها در وب سایت به شما این امکان را می دهد که به اطلاعات بیشتری از آنچه که هر شخصی می تواند استفاده کند دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *