آموزش نصب ووکامرس فارسی در وردپرس و نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی

نصب ووکامرس

درمقاله ووکامرس چیست و چه امکاناتی دارد؟ با ووکامرس و امکانات آن آشنا شدیم و فهمیدیم که یکی از بهترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز وردپرس افزونه ووکامرس است و ما به راحتی با نصب ووکامرس می‌توانیم فروشگاه اینترنتی خود را به صورت مجزا یا در کنار سایت فعلی خود ایجاد کنیم. دراین مقاله ما با نحوه آموزش نصب ووکامرس فارسی دروردپرس و نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا می شویم.

آموزش نصب ووکامرس و ساخت فروشگاه اینترنتی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با استفاده از ووکامرس نیاز به این دارید که ابتدا وردپرس را بر روی هاست خود نصب کرده باشید. بنابراین پیش از هر چیزی به کمک مقاله آموزش نصب وردپرس، اقدام به راه‌اندازی این سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه ساز بر روی سایت خود کنید.

همانطور که اشاره شد، ووکامرس یک افزونه است که با قرار گیری در کنار وردپرس می‌توان فروشگاه اینترنتی را با آن ایجاد کرد. با مراجعه به صفحه دانلود افزونه ووکامرس این افزونه را دانلود کرده و فعال کنید. یا اینکه می‌توانید در پیشخوان وردپرس به مسیر افزونه‌ها> افزودن مراجعه کرده و با جستجوی Woocommerce اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه کنید.

افزونه ووکامرس تاکنون بیش از 4 میلیون نصب فعال و امتیاز 4.6 را ازآن خود کرده است که نشان از محبوبیت این افزونه فروشگاه ساز دارد.

پس از فعال سازی افزونه دو منو با نام‌های ووکامرس و محصولات در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد. پیش از هر چیزی باید تنظیمات افزونه را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید. بنابراین به منوی ووکامرس> پیکربندی مراجعه کرده و تنظیمات افزونه ووکامرس را مطابق توضیحات ارائه شده انجام دهید.

نصب ووکامرس

تنظیمات همگانی ووکامرس

تنظیمات همگانی ووکامرس

آدرس فروشگاه: در این بخش باید اطلاعات موقعیت مکانی آدرس فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. این بخش شامل وارد کردن دو بخش آدرس، انتخاب شهر و کشور و در نهایت وارد کردن کد پستی است که باید هر یک را مشابه نمونه تصویر بالا وارد کنید.

گزینه‌های کلی: این بخش مربوط به برخی تنظیمات فروشگاه شامل مکان فروش، کشورهایی که فروش در آنها مجاز است، فعال کردن مالیات و انتخاب قابلیت ارائه کد تخفیف است که باید هر یک را بر اساس زیر شخصی سازی کنید.

  • مکان های فروش: از این بخش باید انتخاب کنید که محصولات فروشگاه شما قابلیت فروش در چه کشورهایی را دارد. اگر صرفا یک کشور خاص باشد باید آن را انتخاب کنید. اما اگر در برخی کشورها امکان فروش فراهم است کافی است از بین لیست کشورهای موجود کشورها را انتخاب کنید. در نهایت اگر فروش به همه کشورها مجاز باشد هم میتوانید فروش در همه کشورها را انتخاب کنید.
  • محل(های) حمل و نقل: این گزینه برای محاسبه هزینه حمل و نقل محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این گزینه مناسب فروش محصولات فیزیکی است و در صورتی که از محصولات دانلودی استفاده کنید نیازی به این گزینه ندارید.
  • مکان پیش فرض مشتری: این گزینه هم این امکان را خواهد داد که بر اساس اطلاعات مرورگر مشتری، موقعیت مکانی که در آن قرار دارد انتخاب شود. در این صورت هر گاه که مشتری برای خرید اقدام کند، اطلاعات آدرس جهت دریافت محصول با استفاده از این قابلیت به صورت خودکار پر خواهند شد.
  • فعال کردن مالیات: در صورتی که محصولات شما دارای مالیات هستند، با فعال کردن این گزینه قابلیت محاسبه مالیات در ووکامرس فراهم شده و هر قیمتی که برای محصول وارد کرده باشید متناسب با درصد مالیات همان سال به قیمت محصول اضافه خواهد شد.
  • فعالسازی کوپن‌ها: با فعال کردن این گزینه قابلیت استفاده از کد تخفیف در ووکامرس فراهم خواهد شد. به کمک این قابلیت می‌توانید کد تخفیف در فروشگاه اینترنتی خود تعریف کرده و جشنواره‌های فروش برای خرید محصولات همراه با کد تخفیف برگزار کنید.

پیکربندی واحد پولی: با کمک این بخش هم می‌توانید واحد پولی برای پرداخت هزینه محصولات را انتخاب کنید.

آموزش تنظیمات محصولات ووکامرس

محصولات ووکامرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *