افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO | همه ویژگی ها و مزایای آن را بدانید

افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO | همه ویژگی ها و مزایای آن را بدانید

ظاهر وب‌سایت و آنچه در صفحه‌ی نتایج گوگل دیده می‌شود، بر روی سایت شما و نرخ پرش کاربر تأثیر زیادی می‌گذارد؛ بنابراین بهینه‌سازی مناسب آن برای موتورهای جست‌وجو به دیده شدن پست و صفحات شما در جهت کسب رتبه‌های بالاتر کمک می‌کند. در میان بسیاری از ابزارهای سئو، یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس در بازار، Yoast SEO است. Yoast SEO که توسط 12 میلیون وب‌سایت استفاده می‌شود، ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که برای بهینه‌سازی وردپرس برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو ضروری است. در این مقاله به بررسی کامل افزونه‌ی Yoast SEO و مزایا و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته‌ایم.

چرا از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO استفاده کنیم؟

موتورهای جستجو پیش از آن‌که سایت شما را در نتایج گوگل نشان دهند، ابتدا به بررسی ساختار و کیفیت صفحات وب‌سایت شما می‌پردازند. وب‌سایت‌هایی که به‌خوبی ساختاریافته و بهینه‌شده‌اند به‌احتمال‌زیاد رتبه بالاتری دارند؛ بنابراین، مهم است که محتوای خود را برای بهینه‌سازی موتور جستجو اصلاح کنید.

اگرچه وردپرس دارای عملکردی بدون نیاز به موتور جستجو است، اما ویژگی‌های لازم برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو را ندارد. به همین دلیل، مجموعه‌ای از افزونه‌های سئو برای کمک به عملکرد بهتر سایت وردپرس شما ضروری است.

Yoast SEO یکی از برجسته‌ترین راه‌حل‌های سئو برای وردپرس است. این افزونه در بهینه‌سازی سئوی درون صفحه با پیشنهاد چندین تغییر در محتوای شما برای جستجوی بهتر تخصص دارد.

بنابراین، شانس هدایت ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شما و مهم‌تر از آن، ایجاد درآمد برای کسب‌وکار شما افزایش می‌یابد.

چرا از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO استفاده کنیم؟
چرا از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO استفاده کنیم؟

ویژگی‌های افزونه سئو وردپرس یواست چیست؟

 باتوجه‌به نیاز وب‌سایت شما به یک افزونه‌ی بهینه‌ساز ازنظر موتورهای جست‌وجو، ما Yoast SEO را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه برخی از ویژگی‌های آن‌که سبب برتری‌اش نسبت به سایر رقبا شده است را بیان می‌کنیم.

آنالیز و تجزیه‌وتحلیل سئو به کمک افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO

تحلیل سئو شامل مجموعه‌ای از پارامترها است که به شما کمک کند تا محتوای شما به بهترین شیوه‌ها، سئوی درون صفحه را برآورده می‌کند. این ابزار مطمئن می‌شود که کلمات کلیدی شما و توزیع آن‌ها به‌طور مناسب در سراسر محتوا قرار می‌گیرد. از کد رنگی برای نشان دادن سطح بهینه‌سازی، سبز برای بهینه‌سازی و قرمز برای بهینه‌سازی کم استفاده می‌کند.

آنالیز و تجزیه‌وتحلیل سئو به کمک افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO
آنالیز و تجزیه‌وتحلیل سئو به کمک افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO

افزونه سئو وردپرس یواست رایگان است

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت همین رایگان بودن آن است. شما با استفاده از نسخه‌ی رایگان آن می‌توانید همه‌ی کارهایی را که برای سئو شدن سایت شما لازم است، انجام دهید.

اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، برای مثال نیاز دارید که برخی صفحات را ریدایرکت کنید، باید نسخه‌ی پولی یا پریمیوم آن را تهیه کنید. البته همان‌طور هم که قبلاً مطرح کردیم همه‌ی قابلیت‌های نسخه‌ی پولی و رایگان به‌جز بخش ریدایرکت شدن، یکسان هستند.

افزونه سئو وردپرس یواست رایگان است
افزونه سئو وردپرس یواست رایگان است

امکان بررسی پیش‌نمایش‌ها در صفحات گوگل

زمانی که یک پست در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. به همراه عنوان اصلی بخشی از توضیحات هم در زیر آن قرار می‌گیرد که آن را تحت عنوان متای توضیحات می‌شناسند.

شما می‌توانید با استفاده از Yoast SEO این متای توضیحات را کامل کنید و بررسی کنید که تا چند کاراکتر را در نتایج گوگل برای شما نشان می‌دهد. استفاده از کدهای رنگی به‌منظور تأیید مناسب یا نامناسب بودن متای توضیحات و… یکی از ویژگی‌های مناسب افزونه سئو وردپرس Yoast SEO است.

علاوه بر این، هر دو نمای دسکتاپ و تلفن همراه در دسترس هستند تا بتوانید آن را تغییر دهید. نتایج نشان داده است که میزان کاربرانی که از طریق تلفن همراه وارد سایت‌ها می‌شوند، خیلی بیشتر از کاربرانی است که از دسکتاپ استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهینه‌سازی سایت در حالت گوشی موبایل و ریسپانسیو بودن آن بسیار موضوع بااهمیتی است.

امکان بررسی پیش‌نمایش‌ها در صفحات گوگل
امکان بررسی پیش‌نمایش‌ها در صفحات گوگل

با افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO خوانایی محتوای خود را بررسی کنید

 مطمئناً برای شما هم پیش‌آمده است که با سر زدن به یک سایت با دیدن یک متن طولانی که هیچ پاراگراف و عنوانی در آن نیست، به‌سرعت خسته شده‌اید و حتی اگر محتوا اطلاعات خوبی داشته باشد، بازهم ازنظر شما ارزش خواندن نداشته باشد.

باهدف کمک به کاربران برای ایجاد محتوای ساختاریافته و منسجم با تجزیه‌وتحلیل عوامل متعدد، از طول پاراگراف گرفته تا توزیع عنوان فرعی. از امتیاز آسان خواندن Flesch برای تشخیص قابل‌هضم بودن محتوا استفاده می‌کند.

ادغام ابزارهای وب مستر، وب‌سایت وردپرس شما را با ابزارهای مختلفی مانند کنسول جستجوی گوگل، بینگ و ایندکس متصل می‌کند. این به تجزیه‌وتحلیل چگونگی عملکرد وب‌سایت شما در صفحات جستجو کمک می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید و سئوی خود را بهبود ببخشید.

داشتن هدینگ‌های مختلف در یک متن سبب می‌شود که خواننده با یک بررسی کلی بتواند متن را بررسی کند و بتواند موارد موردنیاز خود را به دست آورد.

یک نقشه از وب‌سایت خود را به‌راحتی ایجاد کنید

یکی از بهترین مزیت‌هایی که افزونه Yoast SEO دارد، این است که با استفاده از آن می‌توانید یک نقشه از سایت خود ایجاد کنید. ممکن است برای شما سؤال پیش آید که وجود یک نقشه‌ی سایت به چه دلیل است و چه مزیتی دارد.

استفاده از این نقشه سبب می‌شود که ایندکس شدن صفحات سایت شما برای خزنده‌ی گوگل راحت‌تر شود و بهتر بتواند به بخش‌ها و صفحات سایت شما دسترسی پیدا کند. زمانی که شما یک محتوای جدید را در سایت خود بارگذاری می‌کنید، این نقشه به‌صورت خودبه‌خود توسط افزونه Yoast SEO به‌روزرسانی می‌شود.

یک نقشه از وب‌سایت خود را به‌راحتی ایجاد کنید
یک نقشه از وب‌سایت خود را به‌راحتی ایجاد کنید

توانایی منتشر کردن هم‌زمان مطالب در سایت و در شبکه‌های اجتماعی

مدیریت کردن هم‌زمان سایت و فعالیت داشتن در چندین شبکه اجتماعی، ممکن است بسیار زمان‌بر باشد و شما به‌تنهایی از پس آن برنیایید. در افزونه Yoast SEO یک قابلیت وجود دارد که می‌تواند جدیدترین مطالب سایت خود را به کمک برخی از تنظیمات در شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی کنید.

حتی اگر هم شما از این تنظیمات هم استفاده نکنید، به‌صورت خودکار این امکان برای شما امکان‌پذیر است که مطالب جدیدتان را به اشتراک بگذارید.

بررسی توزیع کلمات کلیدی در مطلب به‌منظور سئو شدن بهتر محتوا

زمانی که یک محتوا به مرحله‌ی انتشار می‌رسد، افزونه Yoast SEO سعی می‌کند با استفاده از کلمه کلیدی که برای آن مشخص کرده‌اید، تعداد تکرار آن در متن و نحوه‌ی توزیع آن را بررسی کند تا از بابت این‌که متن شما به‌خوبی توانسته است کلمه‌ی کلیدی را پوشش دهد، مطمئن شود.

اگر بررسی‌های نهایی به این نتیجه برسد که شما در زیر عنوان‌ها یا عنوان‌های خود به‌اندازه کافی از کلمات کلیدی استفاده نکرده‌اید و یا حتی بیشتر از حد استاندارد هم استفاده کرده‌اید، سبب می‌گردد که چراغ‌های آن سبز نشود و تا زمانی که این قواعد را رعایت نکنید، خطا همچنان برای شما اعلام می‌شود.

بررسی توزیع کلمات کلیدی در مطلب به‌منظور سئو شدن بهتر محتوا
بررسی توزیع کلمات کلیدی در مطلب به‌منظور سئو شدن بهتر محتوا

سایت را به وب مستر و … متصل می‌کند

وب مستر یک ابزار تحلیل سئوی سایت است که با استفاده از آن می‌توانید راه‌کارها و استراتژی‌هایی را به‌منظور افزایش رتبه‌ی سایت خود به کار ببرید. علاوه‌برآن بعد از استفاده از این استراتژی‌ها می‌توانید بررسی کنید که چقدر رتبه‌ی سایت شما بهبود پیداکرده است.

می‌توانید از نکاتی که به شما پیشنهاد می‌دهد، استفاده کنید و ایده‌های جدید از آن را در سایت خود اجرا کنید.

استفاده از Yoast SEO به شما کمک می‌کند که بتوانید وب‌سایت خود را به این ابزار جادویی وصل کنید و سپس هر تغییری که لازم است را در سایت اعمال کنید و نتایج را در وب مستر مشاهده کنید.

بارگذاری محتواهای تکراری ممنوع

زمانی که شما در سایت خود یک محتوا را دو بار بارگذاری کنید، افزونه Yoast SEO به شما اخطار می‌دهد که چنین اتفاقی رخ‌داده است. استفاده از محتوای تکراری در سایت در رتبه‌ی سئوی سایت شما اثرات منفی دارد.

ساخت لینک‌های داخلی و خارجی برای شما راحت‌تر است

با استفاده از این افزونه می‌توانید به‌راحتی لینک‌های داخلی یا خارجی را برای محتواهای خود بسازید. البته منظور از ساختن این نیست که افزونه خود به‌صورت خودکار این کار را انجام دهد. برعکس. شما می‌توانید خیلی راحت در بخش‌هایی از محتوای خود لینک به داخل یا خارج از وب‌سایت خود بدهید. افزونه Yoast SEO به شما یادآوری می‌کند که آیا در سایت لینک خارجی یا داخلی استفاده کرده‌اید یا خیر.

محتوای بدون لینک داخلی به سایر محتواها را در اصطلاح محتوای یتیم می‌گویند. این نوع محتواها تأثیر بدی در سئو دارند و می‌توانند به سایت شما آسیب وارد کنند.

اگر بتوانید از لینک‌های خارجی استفاده کنید و بک لینک‌های لازم را از سایت‌های مرتبط دریافت کنید، به‌زودی نتایج خوبی در سئو به دست خواهید آورد.

ساخت لینک‌های داخلی و خارجی برای شما راحت‌تر است
ساخت لینک‌های داخلی و خارجی برای شما راحت‌تر است

ریدایرکت صفحات با استفاده از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO امکان‌پذیر است

اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که در سایت شما صفحات و یا نوشته‌های تکراری وجود دارد، شما نمی‌توانید بدون آن‌که از ریدایرکت استفاده کنید، آن‌ها را حذف کنید.

 اگر یک محتوا از سایت حذف شود بدون آن‌که صفحه ریدایرکت شود، ممکن است کاربر با جستجو در گوگل به خطای 404 مواجه شود. این نوع خطا بدترین اثر را بر روی سئوی یک وب‌سایت دارد.

به کمک افزونه‌ی Yoast SEO می‌توانید انواع ریدایرکت‌های لازم مانند 301،302 و … را ایجاد کنید و از خطاهای مربوط به پیدا نشدن یک صفحه‌ی خاص در سایت خود جلوگیری کنید. اگر ریدایرکت‌ها را به‌درستی انجام دهید دیگر در وب مستر خود این خطا را نخواهید دید.

ریدایرکت صفحات با استفاده از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO امکان‌پذیر است
ریدایرکت صفحات با استفاده از افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO امکان‌پذیر است

کلمات کلیدی مشابه را شناسایی می‌کند

کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین معیارهای محتواهای شما است. زمانی که یک محتوا بر اساس یک کلمه‌ی کلیدی و حول آن نوشته‌شده است، به این معنا است که شما هر چه در مورد آن دارید را باید در یک صفحه‌ی مشخص بنویسید.

اگر یک کلمه‌ی کلیدی را در دو صفحه‌ی مختلف استفاده کنید، افزونه‌ی Yoast SEO به شما اعلام می‌کند که پیش‌ازاین هم از آن استفاده کرده‌اید، ممکن است شما از این موضوع اطلاع نداشته باشید و زمانی که این افزونه به شما اطلاع‌رسانی کند، به بهترین نحو ممکن می‌تواند از تکراری بودن محتواهای دو صفحه‌ی مختلف جلوگیری کند.

این ویژگی به یادآوردن کلمات کلیدی باعث شده است که افزونه‌ی Yoast SEO به‌عنوان یکی از بهترین افزونه‌ها در نظر گرفته شود.

متن خود را بررسی کنید

بعد از آن‌که متن خود را وارد کردید و افزونه Yoast SEO تحلیل‌های لازم را روی آن انجام داد، در بخش بینش یا همان insight آن می‌توانید بررسی کنید که در متن خود بیشتر از چه کلماتی استفاده کرده‌اید. این به شما کمک می‌کند که بتوانید به یک دید کلی از خوب بودن یا بد بودن محتوای خود برسید. تعداد کلمات و این‌که هر کلمه چند بار تکرار شده است را بررسی کنید. آیا تعداد تکرار فعل‌های مجهول زیاد است؟ لازم است بیشتر بر روی بخش‌های کلمه‌ی کلیدی تمرکز کنید؟ همه‌ی این‌ها را با بررسی این بخش از افزونه به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید.

جامعه آماری بالای افزونه سئو وردپرس یواست Yoast SEO

زمانی که تعداد استفاده‌کنندگان از یک افزونه افزایش یابد، هرکدام از آن‌ها ممکن است به یک ارور یا خطا برخورد کنند که این خطا برای افراد دیگری هم رخ‌داده باشد. با مشارکت افراد و ارائه‌ی پرسش‌وپاسخ‌های مربوط به مشکلی خود به‌راحتی می‌توانند خطاهای خود را رفع کنند و به دیگر کاربران هم کمک کنند.

افزونه Yoast SEO با داشتن یک جامعه‌ی آماری بسیار بزرگ قادر است هر سؤالی از طرف شما را پاسخ دهد. علاوه‌برآن وب‌سایت این افزونه تقریباً تمامی مشکلات احتمالی را بررسی کرده و برای همه‌ی آن‌ها راه‌حل‌های مختلفی ارائه داده است.

از ایندکس شدن موارد دلخواه در گوگل جلوگیری کنید

ممکن است به هر دلیلی نخواهید برخی صفحات و نوشته‌های سایت شما در گوگل ایندکس شود. شاید چندین محصول مشابه هم دارید و در صورت ایندکس شدن توسط گوگل، امتیازهای منفی برای سئوی سایت شما به همراه داشته باشد.

استفاده از افزونه Yoast SEO به شما این امکان را می‌دهد که با یک گزینه‌ی خاص ایندکس شدن یا نشدن صفحات را برای گوگل مشخص کنید و مانع از ایجاد امتیاز منفی برای سایت خود شوید.

از ایندکس شدن موارد دلخواه در گوگل جلوگیری کنید
از ایندکس شدن موارد دلخواه در گوگل جلوگیری کنید

نتیجه‌گیری

Yoast یک افزونه ضروری برای هر صاحب سایتی است که برای بهبود سئوی سایت خود لازم دارد. دارای عملکردهای متعددی است که برای ارائه بهینه‌سازی پیشرفته طراحی‌شده است. علاوه بر این، بیشتر ویژگی‌های سئو آن از پیش تعریف‌شده و آماده استفاده هستند و آن را برای مبتدیان دوستدار می‌کنند.

در این مبحث ما به بررسی برخی از ویژگی‌های آن پرداختیم و نکات مهم در مورد آن‌ها را ارائه کردیم. اگر قصد استفاده از این ویژگی‌ها را دارید، سعی کنید نسخه‌ی پریمیوم را تهیه کنید تا بتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *