بهترین ابزارهای تولید محتوا

بهترین ابزارهای تولید محتوا

امروزه دنیای وب و اپلیکیشن های اجتماعی یا سوشیال مدیا ها نقش پررنگی در زندگی انسان‌ها دارند. به عبارتی اینترنت و تمامی اجزای مرتبط به آن زندگی بشر را به‌طور گسترده‌ای تحت تأثیر قرار داده است. به‌طوری‌که بیش از نیمی از فعالیت‌های کاری و شغلی علاوه بر حضور در دنیای واقعی، در دنیای مجازی نیز در حال فعالیت هستند. علاوه بر این، اینترنت گسترده باعث شده که مشاغل جدید بسیاری به وجود بیایند که فعالیت آن‌ها به‌صورت آنلاین و مختص به حضور در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها است. بخش بزرگی از فعالیت‌های این مشاغل در دنیای مجازی وابسته به ابزارهای تولید محتوای صحیح می‌باشد. تنها راه ارتباط مؤثر مشاغل و فعالیت‌های مجازی با مخاطبین از طریق تولید محتوای جذاب اتفاق می‌افتد؛ بنابراین تولید یک محتوای باکیفیت، جذاب و کاربرپسند که مورد تائید مرورگرها نیز باشد، بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم تا لیستی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای هم مبتدی ها و هم حرفه ای ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

برای حضور در هر بخش از دنیای اینترنت (وب‌سایت‌ها، سوشیال مدیاها و غیره) نیازمند تولید یک محتوای خاص و مرتبط با آن فضا می‌باشید. تولید محتوا به‌صورت متنی، صوتی و تصویری انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال برای فعالیت در یک شبکه مانند اینستاگرام، تولید محتوای تصویری به‌صورت عکس و فیلم بسیار اهمیت دارد. یا اگر به دنبال فعالیت در شبکه‌های مثل نرم‌افزارهای کتاب صوتی هستید، تولید محتوای صوتی تنها ابزار فعالیت شما می‌باشد. برای فعالیت در وب‌سایت‌ها نیز می‌توانید از انواع محتواهای متنی، صوتی و تصویری استفاده کنید. حال اگر جزو افرادی هستید که برای داشتن فعالیت‌های شخصی و یا شغلی، خواهان حضور در دنیای اینترنت هستید؛ باید به دنبال بهترین ابزارهای تولید محتوا باشید. چراکه علاوه بر مخاطبانتان، رقیبان شما نیز در این فضا فعالیت دارند و علاوه بر جذب مخاطب بایستیی با رقیبان نیز رقابت کنید.

اهمیت بهترین ابزارهای تولید محتوا

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، تولید محتوا برای دنیای مجازی وب‌سایت‌ها و سوشیال مدیاها به یکی از دغدغه‌های اصلی امروزه‌ی افراد تبدیل‌شده است. به‌طوری‌که افراد بسیاری روزانه چندین ساعت را برای تولید محتواها صرف می‌کنند. از طرفی افراد بسیاری به دلیل تولید محتواهای مختلف با درآمدهای خوب مشغول به کار هستند. چه کسانی که برای صفحات خود تولید محتوا می‌کنند و چه افرادی که برای صفحات و وب‌سایت‌های دیگر مشغول به تولید محتوا هستند. از بهترین ابزارهای تولید محتوا می‌توان به محتواهای تصویری، اینفوگرافیک و محتوای ویدیویی اشاره کرد. چراکه مخاطبان ارتباط بیشتری با تصاویر برقرار می‌کنند و همچنین تصاویر بهتر می‌توانند مفهوم را برسانند. اگر توجه کرده باشید حتی وب‌سایت‌ها که بیشتر حول محتوای متنی می‌چرخد و یا اپلیکیشن های تولید محتوای صوتی، دارای یک یا چند تصویر هستند.

از این تصاویر برای انتقال بهتر منظور و مفاهیم تولیدکننده و همچنین ارتباط بهتر با مخاطب استفاده می‌شود. به عبارتی حتی در مواقعی که تولید محتوا به شیوه‌های صوتی و متنی است، از محتواهای تصویری نیز استفاده می‌شود. برای تولید این محتواهای تصویری می‌توان از برنامه‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرد؛ اما باوجود رقیبان بسیار زیاد در سطح‌های گسترده، برای تولید یک محتوای تصویری خوب و با کیفیت باید از بهترین ابزارهای تولید محتوا استفاده کرد. تا هم بتوان با رقبا در زمینه‌های مشابه خود رقابت کرد و هم بتوان مخاطبان بیشتری را جذب کرد. جلب رضایت هر مخاطب منجر به معرفی صفحه و یا وب‌سایت شما از طریق همان مخاطب به کاربران دیگر می‌شود؛ بنابراین شما علاوه بر اینکه مخاطبان همیشگی خود را حفظ می‌کنید، کاربران جدید را نیز جذب می‌کنید.

اهمیت بهترین ابزارهای تولید محتوا
اهمیت بهترین ابزارهای تولید محتوا

بهترین ابزارهای تولید محتوای تصویری

برای اینکه بتوانید یک محتوای تصویری و یا ویدیویی جذاب و مخاطب پسند تولید کنید به ابزارهای تولید محتوا تصویری نیاز دارید. اگر تولید محتوای وب‌سایت و یا پلتفرم‌های مجازی را خودتان انجام می‌دهید، باید برای تولید محتواهای مختلف متنی و تصویری دانش و مهارت کافی داشته باشید. بر این اساس لازم است برحسب مهارت‌های خود از یکی از ابزارهای حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و مبتدی کمک بگیرید. در ادامه به معرفی نرم‌افزارهایی که شما را در تولید یک محتوای تصویری گیرا کمک خواهد کرد، می‌پردازیم.

  • Adobe Photoshop: از شناخته‌شده‌ترین ابزار تولید محتوای تصویری می‌توان به نرم‌افزار Adobe Photoshop اشاره کرد. فتوشاپ یک برنامه قوی و حرفه‌ای برای تولید عکس‌های با کیفیت و جذاب است. از مزیت‌های اصلی این برنامه، استفاده‌ی آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است.
  • CANVA: یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا آنلاین برای تولید محتوای تصویری ازجمله عکس‌ها و تصاویر اینفوگرافیک است. استفاده از این پلتفرم به دسترسی اینترنت نیاز داشته و ابزارهای آن کاملاً رایگان هستند. زمانی که برنامه‌ی های ادیت و فتوشاپ را بر روی سیستم خود نداشته باشید، می‌توانید از کانوا به‌صورت آنلاین برای تولید محتوا تصویری استفاده کنید.
  • PicsArt: امروزه باوجود گوشی‌های همراه هوشمند می‌توان بسیاری از کارها را بدون نیاز به سیستم‌های کامپیوتر انجام داد. اپلیکیشن پیکس آرت از پلتفرم‌هایی است که به‌راحتی بر روی گوشی‌های هوشمند نصب‌شده و کار با آن بسیار ساده و راحت می‌باشد.
  • نرم‌افزار Adobe spark: یکی از کارا مدترین ابزارهای تولید محتوا تصویری است. نرم‌افزارهای جذاب با ابزارهای متنوع برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی می‌باشد. در این نرم‌افزار می‌توانید ویدیوها را با زیرنویس و یا محتوای متنی ادغام کنید و یک محتوای کامل را به مخاطبانتان ارائه کنید.

بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

برای تولید محتوای متنی علاوه بر اینکه به استفاده از ابزارهای تولید محتوا نیاز دارید؛ باید دانش و مهارت کافی در تولید متن‌های جذاب و مخاطب پسند نیز داشته باشید. از اصول اولیه تولید محتوای متنی تسلط شما بر دستور زبان فارسی و اصول صحیح نگارشی می‌باشد. باید به‌طور کامل بر قواعد و اصول نگارشی مسلط باشید و به‌علاوه آگاه باشید که برای چه مخاطبی محتوا تولید می‌کنید. شناخت مخاطبانتان و علایق و اهداف آن‌ها از دنبال کردن مطالبتان به شما در تولید محتواهای کاربرپسند و موفق کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه بر این‌ها باید توجه داشته باشید که منابع محتوای شما، منابع معتبری باشند. تولید محتواهای متنی بی‌کیفیت و بدون منابع معتبر نه‌تنها به شما کمک نخواهد کرد، بلکه مخاطبانتان را نیز رفته‌رفته از دست خواهید داد. با آگاهی شما از تمام این قواعد می‌توانید از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم کمک بگیرید.

  • اپلیکیشن های تبدیل صوت به متن: امروزه با در نظر گرفتن دغدغه‌های بسیار، اپلیکیشن های کارآمدی تولیدشده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید صوت را به متن تبدیل کنید. بدین ترتیب می‌توانید هم‌زمان با کارهای دیگرتان تولید محتوای متنی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال هنگام رانندگی و ماندن در ترافیک‌های طولانی می‌توانید به کمک این ابزارها از وقتتان بهتر استفاده کنید.
  • دیکشنری‌های آنلاین: دیکشنری آپادیس یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی می‌باشد و کمک بسیاری به شما خواهد کرد.
  • ویراستار: اپلیکیشن های ویراستار بسیار کارآمد و حرفه‌ای محتوای متنی شما را اصلاح می‌کنند. با نصب یک ویراستار به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا متنی بر روی نرم‌افزار وورد خود، به‌راحتی متن خود را ویراستاری کنید.
بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی
بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

بهترین ابزارهای تولید محتوای ویدیویی

امروزه درصد بالایی از کاربران فضاهای مجازی، دیدن محتواهای ویدیویی را به خواندن متن‌های طولانی ترجیح می‌دهند. از طرفی انتقال اطلاعاتی همچنان اطلاعات و مطالب آموزشی از طریق ویدیوها نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت؛ بنابراین محتوای ویدیویی از پرطرفدارترین محتواهای موجود بر صفحات و وب‌سایت‌ها به‌حساب می‌آیند؛ و بسیاری از اپلیکیشن های موفق و همچنین وب‌سایت‌ها از محتوای ویدیویی برای جذب مخاطب کمک می‌گیرند. اگر شما هم تصمیم به تولید محتوای ویدیویی دارید، علاوه بر کسب مهارت و دانش ساخت ویدیو و همچنین شناخت مخاطبانتان باید از بهترین ابزارهای تولید محتوای ویدیویی کمک بگیرید. با استفاده از ابزارهای مناسب و محتوای با کیفیت می‌توانید مخاطبانی که برای یک بار به وب‌سایت شما سر می‌زنند را برای همیشه نگه دارید.

  • نرم‌افزار Adobe premier: از پرطرفدارترین و بهترین ابزارهای تولید محتوای ویدیویی می‌توان به ادوب پریمیر اشاره کرد. از این نرم‌افزار می‌توانید به‌صورت آفلاین برای تولید محتوایی ویدیویی استفاده کنید. به‌وسیله‌ی پریمیر می‌توانید ویدیوهایی بسیار حرفه‌ای در حد ویدیوهای سینمایی تدوین و تولید کنید.
  • نرم‌افزار Adobe after effect: اگر بخواهیم یک نرم‌افزار فوق حرفه‌ای با امکانات بسیار بالا و فوق‌العاده به شما معرفی کنیم، بی‌شک افتر افکت یکی از آن‌ها است. به‌وسیله‌ی این نرم‌افزار می‌توانید ویدیوهای بسیار جذاب و حرفه‌ای با کیفیت‌های بالا و افکت‌های بسیار متنوع تولید کنید. برای استفاده از هرکدام از این ابزارها باید مهارت و دانش استفاده از آن را کسب کنید. تولید محتوای ویدیویی علاوه بر اینکه می‌تواند به شما در جذب مخاطب کمک کند، بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *